HeavyMachinery 28.02.2006 15:54:32 | |
---|
No niin nyt kun itsellä on ollut jokin aikaa koeajossa starclassic setti törmäsin yhteen siinnä haittaavaan asiaan eli valuvanteiden korkeuteen. Asia ei ole haitannut aijemmin virveleissä mutta nyt erityisesti etutomeissa kaivaa kun niitä joutuu lyömään ikään kuin "sisään" onko muillakin valmistajilla valetut vanteet korkeempia ? Miten on minkälaiset vanteet on muiden mielestä mukavimmat ? Itse pidän eniten Virvelissä puuvanteesta ja tomeissa prässätyistä.. Niin yksi vielä mites on pitääkö valuvanteet vireen oikeasti paremmin kuin prässätyt itselle on jäänyt tallainen illuusio ? Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
vapauskauppias 28.02.2006 17:45:42 (muokattu 28.02.2006 17:46:26) | |
---|
Kyllähän nuo valuvanteet tuppaa olemaan hieman korkeampia kuin prässätyt. Itseäni ei setissäni nuo valuvanteet häiritse lainkaan, vaikka ovatkin hiukan korkeammat. Jos minulla olisi tarpeeksi rahaa, valitsisin vanteetkin sen mukaan, mitä soitan. Kaikissa vanteissa on oma juttunsa. |
e r s k i 28.02.2006 17:55:52 | |
---|
Mun vanhoissa Slingerlandeissa on myös aika korkeat vanteet. Ne on tosin prässätyt. Joskus omistin Tamburon virvelin, jossa taas oli vanne suht matala. Ei meinannu kanttilyönnit oikein lähteä. |
dictatorsh*t 28.02.2006 18:14:05 | |
---|
Vähän aiheesta ohi, mutta onko kenelläkään ollut puuvanteita metallirunkoisessa virvelissä? |
Youni 28.02.2006 18:23:36 | |
---|
Onhan noissa Starclassiceissa korkeat vanteet verrattuna perusprässättyihin, itseä eivät kyllä haitanneet Riihimäen puhallinorkesterissa soittaessa. jos etutomeissa häiritsevät, niin kallistaa vaan tai nostaa penkkiä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
HeavyMachinery 01.03.2006 00:14:01 | |
---|
Onhan noissa Starclassiceissa korkeat vanteet verrattuna perusprässättyihin, itseä eivät kyllä haitanneet Riihimäen puhallinorkesterissa soittaessa. jos etutomeissa häiritsevät, niin kallistaa vaan tai nostaa penkkiä. Ei se oikein auta kun on kyse 8 ja 10 " tomeista..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
hollmi-5 01.03.2006 00:19:30 | |
---|
Niin yksi vielä mites on pitääkö valuvanteet vireen oikeasti paremmin kuin prässätyt itselle on jäänyt tallainen illuusio ? Viritys on tasaisempi, mikäli virittäjä on kokemattomampi ja ruuvit jäävät eri kireyteen. Teräsvanne on tomeissa hyvin ok. Puuvanteessa on myös usein korkeampi reuna. Minua se haittaa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
HeavyMachinery 01.03.2006 10:26:31 | |
---|
Viritys on tasaisempi, mikäli virittäjä on kokemattomampi ja ruuvit jäävät eri kireyteen. Teräsvanne on tomeissa hyvin ok. Puuvanteessa on myös usein korkeampi reuna. Minua se haittaa. Joo Kyllä noin vaan vireenpitävyydestä haastelin. Oma ongelma 14"lattia tomi jota tulee pieksettyä jatkuvasti niin reeneissä saa kerran aina kiristää oman reunan ruuveja kun virekarkaa viduilleen..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Mikael 01.03.2006 10:32:37 | |
---|
Vire on enempi virittäjästä kun vanteesta kiinni - molemmilla pääseen hyvään lopputulokseen. Mulla on setissä valuvanteet ja virveleitä on molempia ja aika nopsaan käsi menee oikeaan asentoon kun on tottunut veteleen molemmilla. Siitä mistä aita on matalin... |
Velli 01.03.2006 10:36:58 | |
---|
Premier Signia Marquis-sarjan valuvanteet ovat todella matalat. Matalammat mitä prässätyt vanteet. Virveliin täytyi aluksi hieman totutella kun reuna ei kovin paljoa kalvosta nouse. Viritysruuvit pysyvät paremmin kireällä kuin prässätyissä. |
HeavyMachinery 01.03.2006 10:39:56 | |
---|
Vire on enempi virittäjästä kun vanteesta kiinni - molemmilla pääseen hyvään lopputulokseen. Mulla on setissä valuvanteet ja virveleitä on molempia ja aika nopsaan käsi menee oikeaan asentoon kun on tottunut veteleen molemmilla. Tykkään enemmän virittää prässätyillä vanteilla kun kontrolli vireeseen on parempi. Esim joku 8" valuvanteilla jossa on 4 lugia on perseestä virittää..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Niskamies 01.03.2006 11:07:00 | |
---|
Tykkään enemmän virittää prässätyillä vanteilla kun kontrolli vireeseen on parempi. Esim joku 8" valuvanteilla jossa on 4 lugia on perseestä virittää..... Mulla oli Starkuissa 8" tomissa myös 4 lugia. Se oli todella helppo virittää. Sen sai vireeseen todella nopeasti ja vaivattomasti. Mua ei häirinnyt starkkujen vanteiden korkeus. Emmä edes kiinnittänyt siihen huomiota. Ainoa mikä eri rumpujen vanteissa on häirinnyt on Premierien liian matalat vanteet. More is more. |
HeavyMachinery 01.03.2006 11:11:29 | |
---|
Mulla oli Starkuissa 8" tomissa myös 4 lugia. Se oli todella helppo virittää. Sen sai vireeseen todella nopeasti ja vaivattomasti. Sen saa sinne päin tosi helposti ja nopeasti mutta kun on vain neljä lugia niin niiden vaikutus toisiin on niin suuri että kalvojen keskinäisen vireen saanti on työläämpää....
Mua ei häirinnyt starkkujen vanteiden korkeus. Emmä edes kiinnittänyt siihen huomiota. Ainoa mikä eri rumpujen vanteissa on häirinnyt on Premierien liian matalat vanteet. Mielestäni vanteet ei voi olla liian matala kuin virvelissä..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Velli 01.03.2006 11:38:21 | |
---|
Mielestäni vanteet ei voi olla liian matala kuin virvelissä..... Hommaa ne Premierin vanteet ja virveliin sitten joku muu. Siis jos valetut haluat. |
HeavyMachinery 01.03.2006 13:04:36 | |
---|
Hommaa ne Premierin vanteet ja virveliin sitten joku muu. Siis jos valetut haluat. En taas tiedä mitä haluan :) Pohdin vaan syntyjä syviä.... Toisaalta ennemin vaihdan settiä kun alan vanteiden vaihto rumbaan..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |