Aihe: Mietteitä treenaamisesta
1
Yksinäinen rumpali
26.02.2006 18:56:40
Olen kokeillut tuota silmät kiinni hakkaamista.Ihan hauskaa se on ollut mutta vaikeissa kohdissa on usein vähän raotettava silmää tai tulee huti..Tosin ihmeen hyvin se on sujunut.Tällähän haetaan ultimaattista keskittymistä soittoon?Vai onko siitä muuhunkin?

Mitäs tällä tyynyihin hakkaamisella haetaan olen nyt sitäkin parikertaa kokeillut?Kädet väsähtää aika nopeasti jos pitkään hakkaa.Kuinka paljon tätä on suositeltavaa tehdä?

Mitäs sitten sillä että hakataan painavilla kepeillä?Itse olen tehnyt niin että vedän 5B rankan biisin ja sit vaihdan todella ohuisiin tikkuihin niin on jotenkin herkempää.Voiko tätä hyödyntää jotenkin?Mikä tässä on pointti?Jotkut puhuu myös jostain rautakepeistä tai suurinpiirtein haloista :)

Nyt kun en ole päässyt hakkaamaan setin kanssa olen hiirimaton kanssa kokeillut näitä "rudimentteja".Onhan ne jopa ihan haastavia.Aika jännä kun tuntuu että biisit sujuu mut sitten rudimenteissa on kehitettävää..Mistähän löytäisi lisää näistä rudimenteista?
Elämästä ei selvitä hengissä!
Shitmanek
26.02.2006 19:01:32
Mitäs tällä tyynyihin hakkaamisella haetaan olen nyt sitäkin parikertaa kokeillut?Kädet väsähtää aika nopeasti jos pitkään hakkaa.Kuinka paljon tätä on suositeltavaa tehdä?

Itse harjoitan tuolla tavalla ranteita. Yritä saada tehtyä tuo niin ettet väsy ollenkaan, tai ainakin mahdollisimman vähän.

Mitäs sitten sillä että hakataan painavilla kepeillä?Itse olen tehnyt niin että vedän 5B rankan biisin ja sit vaihdan todella ohuisiin tikkuihin niin on jotenkin herkempää.Voiko tätä hyödyntää jotenkin?Mikä tässä on pointti?Jotkut puhuu myös jostain rautakepeistä tai suurinpiirtein haloista :)

Isoilla kepeillä saan ainakin itse enemmän voimaa lyönteihin. Juurikin tuossa tyynyharjoittelussa käytän 2B:tä, muutoin 5A:ta.

Nyt kun en ole päässyt hakkaamaan setin kanssa olen hiirimaton kanssa kokeillut näitä "rudimentteja".Onhan ne jopa ihan haastavia.Aika jännä kun tuntuu että biisit sujuu mut sitten rudimenteissa on kehitettävää..Mistähän löytäisi lisää näistä rudimenteista?

Vaikka tuolta nopeus-FAQ:sta. Eivät sitten olleetkaan mitään hömppäpömppää? ;)
"TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101 Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit
Yksinäinen rumpali
26.02.2006 19:02:34
Mitä mieltä olette nylon kapuloista?Hiilikuitu kapuloista?Sellasista missä on joku hiton pallo kämmenen kohdalla.Mä kokeilin siinä on hyvä ote mut herkkyys ei yhtä hyvä...
Jeltz
26.02.2006 19:25:12
Mitä mieltä olette nylon kapuloista?Hiilikuitu kapuloista?Sellasista missä on joku hiton pallo kämmenen kohdalla.Mä kokeilin siinä on hyvä ote mut herkkyys ei yhtä hyvä...

Pallo kämmenen kohdalla, mitä häh? Nylonkärkiset kapulat on kivoja, kun ei tipit hajoile heti, tykkään. Hiilikuitukapuloita olen joskus testannut, mutta en tykännyt, tuntuu niin erilaiselta kun puu, ja kuuleman mukaan hajottaa pellitkin.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
Yksinäinen rumpali
26.02.2006 19:26:27
Vaikka tuolta nopeus-FAQ:sta. Eivät sitten olleetkaan mitään hömppäpömppää? ;)

Joo taidan olla anteeksipyynnön velkaa edellisestä hyökkäyksestäni oli se sen verran tyhmästi tehty...Mutta aijon osoittaa että olen jopa ihan kehityskelpoinen kaveri.Lähteköön vaikka tästä :) mä kyselen ihan hirveästi mut se kuuluu asiaan.Kokeneemmat jakaa omaa tietoaan.Niinkuin niille on varmaan joskus tehty...En ole siis poikkeus vaikka sellaisia kuvia ehkä elättelinkin mielessäni (merkki siitä että soittaminen noussut huttuun) :) joo mut vastailkaa...
Yksinäinen rumpali
26.02.2006 19:29:44
Pallo kämmenen kohdalla, mitä häh? Nylonkärkiset kapulat on kivoja, kun ei tipit hajoile heti, tykkään. Hiilikuitukapuloita olen joskus testannut, mutta en tykännyt, tuntuu niin erilaiselta kun puu, ja kuuleman mukaan hajottaa pellitkin.

Joo tosiaan mäkin ihmettelin.Siitä saa ihan sika hyvän otteen.Ei kyllä irtoa kädestä...Mutta kun ote on hellä ja pitää saada jotain herkkä niin se ei oikeen liiku kädessä...Sit on jotain mihin veistetty ristikko kuviota paremman pidon takaamiseksi.No pysyyhän se kädessä mutta ei sekään oo hyvä...Nylonista lähtee myäs erillainen soundi pellistä?
Jeltz
26.02.2006 19:35:15
Nylonista lähtee myäs erillainen soundi pellistä?

Hiukan kirkkaampi/terävämpi on soundi juu. Ei kuitenkaan kovin radikaali muutos, lähinnä kuuluu rideen soittaessa.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
Sitruunaako
27.02.2006 09:43:27
Ekaa kertaa näin sellaiset kepit billy wardin big timessä ja ajattelin kokeilla. Ostin sitten niitä pallokeppejä jostain poistomyynnistä ja olen kyllä tykännyt niistä paljon. Tietenkin on normaalejakin keppejä käytössä, mutta niistä palloista saa mukavan otteen.
Oli miten oli, mutta näin on.
zily
27.02.2006 09:58:12
Ekaa kertaa näin sellaiset kepit billy wardin big timessä ja ajattelin kokeilla. Ostin sitten niitä pallokeppejä jostain poistomyynnistä ja olen kyllä tykännyt niistä paljon. Tietenkin on normaalejakin keppejä käytössä, mutta niistä palloista saa mukavan otteen.

TRUELINE taitaa olla merkki. Ameriikan ihmeitä.
ei se mitn!
vernie
27.02.2006 10:09:54

Tyyny on hyvä apuväline ainakin tuplaiskujen treenaamiseen. Kun pomppua ei ole, niin jokainen isku täytyy soittaa kunnolla. Myös se vasurin jälkimmäinen. Kannattaa olla tarkkana, ettei hommaa itelleen jännetuppitulehdusta näillä tyyny-treeneillä. Väsähtäminen on ok, mutta jos alkaa sattumaan, niin lopeta ja kokeile hetken päästä uudelleen rennommalla otteella.
käreyndanni
27.02.2006 14:55:50
Sulla riittää intoa, hyvä! Joten nyt hommaat ittelles kunnon rumpumaikan ja alatte katsomaan vaikka noita rudimenttejä. Takaan, että siitä on sulle vielä tulevaisuutta ajatellen paljon iloa ja hyötyä. Jos sulla on kerran lahjoja, tee oikeanlaista työtä jalostaaksesi lahjaasi ja siksipä onkin hyvin tärkeää, että ei treenaa mitään typerää, vaan kokeneemman rumpalin/lyömäsoittajan johdolla. Tällöin samaa asiaa ei tarvi opetella yhä uudestaan ja uudestaan. Treenaat oikeita asioita konttaa-kävele-juokse -periaatteella ja joskus hallitset instrumenttisi hyvin ja voit ilahduttaa muita muusikoita sekä kuuntelijoita svengaavalla soitollasi. Mielestäni tähän pitää pyrkiä. Ei muuta, kun työniloa!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)