Riba 25.02.2006 19:53:57 | |
---|
Onkos porukalla kokemuksia Alpine-merkkisistä kuusitulpista, miten eroavat noista yleisimmistä EAR:in tulpista? Noissa Alpineissa ilmeisesti 2 eri vaihdettavaa suodatinta sen mukaan paljonko haluaa vaimennusta, vaimentaako nuo enemmän kuin EAR:in vastaavat? Itsellä kun aikas herkkä kuulo niin tuntuu että hivenen lisääkin vaimennusta voisi olla kuin EAR:in tulpissa. |
Triskal 25.02.2006 20:09:48 | |
---|
Alpinet ovat huonot, minulla on semmoiset. Ne on vaikea saada korviin ja vaikeampi saada korvista pois. Ne pehmenevät vanhetessaan, filtterit häviävät, eivät enää pysy kiinni tulpassa, kotelo likaantuu, nuhjuuntuu, suttaantuu sisäpuolelta ja aaaargh! Osta EARit. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |
Legatus 25.02.2006 20:19:51 | |
---|
Itse omistan EAR:it ja ne vaimentaa 25 dB. Minä kastelen aina ne tulpat ennenku laitan korvaan. Huomattavasti paremmin menee perille ja istuu paremmin ja sen myötä vaimentaa enemmän. Ja vielä sekin etu ettei vaikku tartu siihen jos se on kostea pinta ja olen huomannut sen vähentävän korvatulehdusta. En tiedä sitten onko se vaan luulo. Juoksee halvemman perässä. |
Riba 25.02.2006 20:35:19 | |
---|
Hmm, siis noiden EAR:ien vaimennus pitäisi olla ~25 dB? Eikös niitä ole vain yhtä mallia, eli siis vain yhellä vaimennustasolla? Mulla tälläset EAR valko/harmaat kuuset ja mun käsityksen mukaan näissä oli 15 dB vaimennusta, tiedä sitten.. |
Niskamies 25.02.2006 20:56:14 | |
---|
Suosittelen Elaciniä. Kerran se vaan kirpasee. Mulla on 25 dB:n vaimennuksella, ja se on erittäin passeli bändisoittoon. Ennen käytin Etymoticcia, ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Anteeksi off-topic. More is more. |
miän vain 25.02.2006 23:31:26 | |
---|
Earit (joulukuuset siis) olen huomannut paremmiksi kuin Alpinet, etenkin rumpukäytössä. Alpinet päässä kaikki pellit kuulostivat ihan samalta keskenään, kummilla suodattimilla tahansa. Lisäksi toiset suotimet, en nyt muista kummanväriset, tekivät bassopään mutaiseksi ja epäselväksi. Soita siinä sitten basistin kanssa yhteen, kun atakkia ei erota, huminaa ja muminaa vaan. Elacinit tms pitää vielä hommata joskus, mutta siihen asti mennään eareilla tai etymoticeilla. Jotka tuntuvat olevan täysin identtiset, kotelo vain erilainen. |
Jaska 25.02.2006 23:34:19 | |
---|
En oo käyttänyt EAReja sen jälkeen kun sain niistä (?) kamalan tulehduksen. Nyt oon käyttänyt noita normi keltasia puristettavia, mutta ne pirulaiset tekevät haavoja korvakäytävään ja niistä kanssa tulehdukset. Täytyy varmaan koittaa uudestaan noita EAReja. |
moottorisaha 26.02.2006 05:31:15 | |
---|
Ihan hyvät ne Alpinet mielestäni ovat. En itse ole ainakaan havainnut mitään vikaa. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |