fish-eye 25.02.2006 11:06:40 | |
---|
Ajattelin sellasta kysellä, että oletteko te millon alkaneet harjoittelemaan soittamaan vaik haitsuu ja tällee vasemmal kädel vaik ootte oikeakätisii? ja onks kukaa yhtä hyvä vasemmal ku oikeella kädel soittaa? niinku vaik (Mangini) et oottteko kaikki soittaneet myös vasemmalla kädellä ja miten onnnistuu?? et voitteko soittaa väliin jossain keikal myös vasuril haitsuu ja oikeel snareen? ku vaik oon soittanu kunnol vasta alle kaks vuotta nii sen vasurin on oppinu aika hyväks melko nopeesti? et onko kellään mitään ajatuksii miten kannattais treenailla sitä vasentakättä muutakun et soittaa kahtalyöntii ja tällee? it´s so sad but true.. |
Buusteri 25.02.2006 11:14:43 | |
---|
Luonnolisesti kaikki rudimentit vedetään liidaten vasemalla ja oikealla, käsillä ja jaloilla. Tuossa sitä vasurireeniä tulee ihan väkisinkin. tsääs |
fish-eye 25.02.2006 11:24:12 | |
---|
niin tulee mut ei sitä kunnon soittoo sillä haeta? koska siin pitää harjoitella sitä koordinaatioo eikös? it´s so sad but true.. |
Weetoz 25.02.2006 11:25:37 | |
---|
Minä oon tuota ehkä jotain puol vuotta harrastanu, että semmosissa yksinkertasemmissa kompeissa soittelen vasurilla haikkaa ja oikeella virveliä. Vasen käsi oli alottaessa huomattavasti oikeaa heikompi, nyt olen jo huomannut siinä pientä tasaantumista. Myös basaria poljen usein vasemmalla jalalla sillon kun ei tarvii haikkaa polkea. Aluksihan siitä ei tullu yhtään mitään, ihan simppeleissäkin jutuissa menin sekasii koko ajan, mutta pikkuhiljaa siinä on kehittyny ja nykyään menee jo pikkusen monimutkasemmatkin kompit. Välillä oon kyllä ajatellu, että hitto kun oisin alusta asti harjotellu tota, kun oikee käsi on aina sillein vapaana tossa että voi helposti maustaa komppeja jollain kilkutteluilla jos huvittaa, ja fillitkin lähtee jotenkin helpommin, kun ei ole kädet ristissä aluksi. Myös semmosen hassun jutun oon huomannut, että soitan ihan vähän tarkemmin, jos soitan "vasenkätisesti". Tuo saattaa kyllä olla ihan kuvitteluakin. Pitäisi varmaan joskus ottaa nauhalle vähän molemmilla tyyleillä, niin kuulisi kunnolla. Tuosta treenauksesta en kyllä mitään järkevää osaa sanoa, kun itekkään en ole muuten tuota treenannut, kun soittamalla välillä sillä tavalla. Jätän nämä neuvomiset ihan suosiolla viisaammille. ...o- ...o- ...o- ...o- >(o ) |
Roberto 25.02.2006 11:32:24 | |
---|
Vasuriliidaus on loistava Ralph Molina-emulaattori. Liika käyttö tosin vaikuttaa emulaattorin aitouteen negatiivisesti, joten käytettävä ainoastaan tarpeen niin vaatiessa. |
fish-eye 25.02.2006 11:33:43 | |
---|
tota mäkin oon tehny.. ihmeen nopeesti sitä taitoo tulee? (ollaan niin lahjakkaita) ;D:D it´s so sad but true.. |
Buusteri 25.02.2006 12:03:57 | |
---|
niin tulee mut ei sitä kunnon soittoo sillä haeta? koska siin pitää harjoitella sitä koordinaatioo eikös? Minun käsittääkseni ei ole muuta tietä "kunnon soittoon" tai hyvään koordinaatioon kuin rudimentit. tsääs |
moderndrummer88 25.02.2006 12:10:27 | |
---|
Minun käsittääkseni ei ole muuta tietä "kunnon soittoon" tai hyvään koordinaatioon kuin rudimentit. juuri näin "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." - jonsku1 |
WyW 25.02.2006 12:19:41 | |
---|
Ei tuosta ainakaan haittaa ole. Mä komppaan nykyään melkein kaikki kompit missä kompataan vasemmalla puolella olevaan crashiin tai haikkaan vasurilla. Kehittää vasuria ihan huomaamatta. Varmasti on tuokin totta että rudimentit on SE juttu, mutta toistot on toinen. Toistoja tuleekin sitten biisejä soitellessa ja vedellessä stedisti vasurilla komppeihin liidit nopeasti ja huomaamattomasti. Yleensä ottaen uskoisin, että kaikki treeni missä joutuu vähän miettimään mitä tekee ja/tai pinnistämään (ei puristamaan) - on hyvästä. :) http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
Kukkis 77 25.02.2006 12:30:50 | |
---|
Yks hyvä kikkahan on on muutenkin tehdä kaikkia asioita vasurilla mitä muuten tekis oikealla. Kuten esmes hampaiden pesu, leivän voitelu, syöminen, kaljanjuonti jne. Hmph. Mihi est propositum in taberna mori |
Mazah 25.02.2006 13:49:43 | |
---|
Käänsin setin joskus kokonaan vasenkätiseks ja soittelin levyn perässä yksinkertaisempia juttuja, esim metallicaa. Vähän väliä sen setin joutui tietysti kääntämään takaisin mutta harjoitus oli niin tehokasta että ei se käänteleminen ollut isokaan hinta maksaa siitä. Kannattaa tehdä indepence treenejä paljon, sekin auttaa kummasti. Ja erilaisia komppeja opettelet liidaamaan molemmilla käsillä, esim. Diablon C22 säkeistö komppi. Jos on jotain liian vaikeata niin hidastat niin kauan ettei enää ole. www.farmakonband.com |
fabarm 27.02.2006 14:13:25 (muokattu 28.02.2006 23:13:50) | |
---|
Itse soittelen myös täysin väärinpäin ajoittain harjoituksen vuoksi.Eli vasemmalla jalalla bassari,vasemmalla kädellä haitsu,virveli oikealla.En ole jaksanut kääntää settiä,jotta saisi haitsun poljettua mukaan.Olen siis oikeakätinen,ihan selvyyden vuoksi.Ja fillit yms. pitää tietysti myös aloittaa sillä väärällä kädellä! Pystyn vetämään kyseisellä tyylillä muutakin kuin perushuttua,ja tämän oppimiseen on ollut enemmän hyötyä rudimentti-harjoituksista,kuin tästä väärinpäin kompin soittamisesta. E:Siis,tämän tarkoitus ei ollut leveily,vaan todiste siitä,että väärinpäin soittaminen todellakin kehittää heikompia raajoja. Huom. sanat harjoituksen vuoksi,eli väärinpäin soitto kehittää heikompia raajoja. Vai mikäköhän oli aloittajan idea?En ymmärrä,menen nukkumaan. Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. |
fish-eye 27.02.2006 14:39:44 | |
---|
Pystyn vetämään kyseisellä tyylillä muutakin kuin perushuttua,ja tämän oppimiseen on ollut enemmän hyötyä rudimentti-harjoituksista,kuin tästä väärinpäin kompin soittamisesta. aika weird musta:D et menee tollein..mut kuitenkin hyvä asiahan tuo on.. it´s so sad but true.. |
Analuuk 27.02.2006 14:55:32 | |
---|
Mun mielestä ei ole kyse siitä, mitä pystyy soittamaan, vaan siitä mikä kuulostaa hyvältä. Ainakaan mun vasuri ei yksinkertaisesti liidatessaan groovaa. Siitä syystä soitan sillä yleensä snarea tai synkooppeja jonnekin muualle. Varmaan kompit alkais kuulostamaan siedettävältä niinkin, jos niitä jaksais jauhaa, mut kun on ensin treenannu vuosia toisin päin, niin en jaksa aloittaa alusta vaan sen takia et pääsis vetämään jotain mautonta superkamaa oikealla kädellä. ->provosoitukaa! ;-) |
ddrum54 27.02.2006 15:28:48 | |
---|
Mun mielestä ei ole kyse siitä, mitä pystyy soittamaan, vaan siitä mikä kuulostaa hyvältä. Ainakaan mun vasuri ei yksinkertaisesti liidatessaan groovaa. Siitä syystä soitan sillä yleensä snarea tai synkooppeja jonnekin muualle. Varmaan kompit alkais kuulostamaan siedettävältä niinkin, jos niitä jaksais jauhaa, mut kun on ensin treenannu vuosia toisin päin, niin en jaksa aloittaa alusta vaan sen takia et pääsis vetämään jotain mautonta superkamaa oikealla kädellä. Mulla on sama vika. Joku simppeli monotoninen kama onnistuu, mutta eihän se ole musaa. Vasurihatsu ei vaan keinu, eikä oikealla onnistu snareghostit. On tää ihan "tavallinen" soittokin tarpeeksi vaikeaa. Tietysti olishan se hienoa jos osaisi, mä en vaan osaa... 2`n 4 |
Youni 27.02.2006 17:11:22 | |
---|
Mulla on sama vika. Joku simppeli monotoninen kama onnistuu, mutta eihän se ole musaa. Vasurihatsu ei vaan keinu, eikä oikealla onnistu snareghostit. On tää ihan "tavallinen" soittokin tarpeeksi vaikeaa. Tietysti olishan se hienoa jos osaisi, mä en vaan osaa... Juuh, sama homma. Taidan keskittyä ihan vaan perussoittamiseen. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
zak69 27.02.2006 17:24:47 | |
---|
Tulihan näitä kommentteja mitä jo odotinkin. Ehkä sitten kun siinä "oikeakätisessä" soitossa ei ole enää mitään petrattavaa tuota voisi aikansa kuluksi treenata. Mutta kenellä on näin ;) Time&groove lives here.... |
Weetoz 27.02.2006 18:24:44 (muokattu 27.02.2006 18:26:40) | |
---|
Siis minulla ainakin on tuo homma sillä tavalla, että soitan välillä vasenkätisesti ja -jalkaisesti ihan vaan sen takia, että kehittyisi nuo heikommatkin raajat vähän tehokkaammin ja ehkä siinä jokin muukin kehittyy. Ainakin toivon niin. Se nyt on ihan selvää, että oikeakätisesti se soitto kuulostaa paljon paremmalta, enkä edes yritä väkisin oppia soittamaan erityisen hyvin väärinpäin, koska on ihan tarpeeksi opittavaa muutenkin. ...o- ...o- ...o- ...o- >(o ) |
K.Suninen 27.02.2006 20:41:00 | |
---|
Sitä on niin kumman helppo meikäläisen soittaa open handedina ku niinpäin on alottanu..... En perusta Wecklistä |
Ruutikallo 27.02.2006 21:21:26 | |
---|
Siis minulla ainakin on tuo homma sillä tavalla, että soitan välillä vasenkätisesti ja -jalkaisesti ihan vaan sen takia, että kehittyisi nuo heikommatkin raajat vähän tehokkaammin ja ehkä siinä jokin muukin kehittyy. Ainakin toivon niin. Se nyt on ihan selvää, että oikeakätisesti se soitto kuulostaa paljon paremmalta, enkä edes yritä väkisin oppia soittamaan erityisen hyvin väärinpäin, koska on ihan tarpeeksi opittavaa muutenkin. Ilmeisesti heikompien raajojen kehittäminen parantaa myös vahvempia. Näin olen itselleni antanut kertoa. Luullakseni liittyy aivopuoliskojen yhteyksiin... It´s the space between the notes.... |