Aihe: Keikkailusta enemmän?
1 2
Yksinäinen rumpali
24.02.2006 17:48:34
Otin aiheeksi mokat keikoilla viimeksi.Tuli aika hauskoja vastauksia ja voitiin todeta että sitä ei kannata pelätä koska kaikki mokaa joskus ja jopa aivan täydellinen soittaminen voi viedä jutun idean esim.rockissa.

Nyt kyselisin lisää aiheesta:

Lämmitelettekö yleensä ennen keikkaa?http://www.drummerworld.com/drumclinic.html = how to warm up (aika hyvä pätkä lämmittelystä) ei ole päässyt mulla vielä tositoimiin..Vai vedättekö kylmiltää?Tuossa videossa sanottiin että jotkut pystyy siihenkin..

Eikö ole mahtavaa soittaa yleisölle?Mulla alkaa sukat pyörii jaloissa jo pelkästä ajatuksesta (tiedossa on monia esiintymisiä vielä).Koulussa kun pääsee kenelle tahansa soittamaan (yleensä hurmaan koulun tyttöjä) niin tulee jo semmonen fiilis mihin jää ihan koukkuun.Miltä se sitten ekan kerran jälkeen tuntuu?

Pieneneekö jännitys sitten keikkailun myötä?Jännittääkö porukka pahasti?

Ottaako mahdolliset mokat pahasti päähän?(yleensähän niitä tuskin huomaa mutta voi painaa mieltä varmaan pitkään).

Kuinka kauan kapulat sinulla kestävät?Otatko keikalle aina uudet kapulat?Pidätkö varakapulaa selän takana esim.vyössä?

Mitä teet jos kalvo hajoaa keikalla?Esim.virveli millä mahdollisesti korvaat virvelin?Vai juoksetko lavalta itkien äitiä huutaen :)

Millaisilla jipoilla voi rumpali saada asennetta ja näyttävyyttä soittoonsa?Minua ei ainakaan innosta se että joku vaan istuu setin takana ja heiluttaa pääte sivulta sivulle.Mielummin sellanen kova ja hillitty soitto ihan paikallaan kun tollasta.Mutta esim.Remu Aaltonen sätki siellä setin takana niin paljon et itekkin nousi melkein sohvalle seisomaan ja hyppimään :) (no ei nyt ihan) jotkut jazz rumpalit eläytyy siihen soittoon aika näyttävästi "ouh jeah" äänillä ja koko kropalla mukana.Ehkä pitäisi sitten katsoa hurriganes video uudestaan..

Sitten aiheeseen sopimaton kysymys.Millaisella soitolla saa naiset "kostumaan".Itse olen pärjännyt suht hyvin mutta joku "SE" vielä puuttuu.Onko mitään biisiä tms.Mikä sitten pelkästää rummuilla kuullostais hyvälle..Mitä soittaisit tytölle jos olisit sen kanssa kahdestaan treeniksellä?(toi on paha).Kaikilla varmasti jotain soittais ;) ellei mene lukkoon :) mut sehän ei tuu kuuloonkaan

Ei enempää että porukka jaksaa vastata :)
Elämästä ei selvitä hengissä!
srgi
24.02.2006 17:58:02
Meillä oli ennen ekaa keikkaa tunnin reenit jota ennen venyttelin ni siinä tapahtu lämmittely. Se tuntu aika normaalita se soittaminen, tosin keikan jälkeen hieman vitutti koska paljon parempaankin olisin pystynyt. Lopussa ei jännitä ja ku ei kato yleisöön(mitä pitäisi tehdä) ni ei jännitä paljon muutenkaan. Oli pari paria varakapuloita kapulapussissa ja reeneissä korkatut kapulat muutenki käsissä. Hyvin soittamalla saa asennetta ja näyttävyyttä. Saako naisia soittamalla??? Mie en ainakaa oo saanu. Eikä naisia taideta viedä treenikselle. Ainakaa mie en. Hommaa nainen soiton ulkopuolelta ni ei tarvii vakuuttaa sitä soittamalla. Oli muuten luvattoman paljon kysymyksiä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa.
Yksinäinen rumpali
24.02.2006 18:05:40
Luvattoman?Enkai mä oo tehny mitään väärää?Saako tyttöjä soittamalla?No varmasti...Jos ei keksi muutakaan niin on hyvä veruke ja sit soittaa jotain hempeitä biisejä sydämensä pohjalta unohtamatta sipulia povitaskussa ja lopuksi rakkauden tunnustus...Ja mä sanon että makuuhuoneessa tapahtuu... :)
Shitmanek
24.02.2006 18:07:20
Luvattoman?Enkai mä oo tehny mitään väärää?Saako tyttöjä soittamalla?No varmasti...Jos ei keksi muutakaan niin on hyvä veruke ja sit soittaa jotain hempeitä biisejä sydämensä pohjalta unohtamatta sipulia povitaskussa ja lopuksi rakkauden tunnustus...Ja mä sanon että makuuhuoneessa tapahtuu... :)

Minulla ei ainakaan tällaisia kokemuksia ole :| Ja eikös kitaralla hurmaaminen liene vähän helpompaa ;)
"TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101 Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit
Yksinäinen rumpali
24.02.2006 18:10:01
Minulla ei ainakaan tällaisia kokemuksia ole :| Ja eikös kitaralla hurmaaminen liene vähän helpompaa ;)

No varmasti mutta hei täytyy meidän rumpalienkin yrittää :) joo voihan se olla että kova meteli saa vaan aikaan tinnityksen tytölle...
fish-eye
24.02.2006 18:28:29
kuka sitä nii nyt alkais lämmittelee ennen keikkaa??:D:D:D
it´s so sad but true..
markkuliini
24.02.2006 18:30:32

Vaikka määäää!
www.vasamayhtye.com
Yksinäinen rumpali
24.02.2006 18:31:00

Niin :)
Yksinäinen rumpali
24.02.2006 18:32:30
Tuo kalvon hajoaminen olis kyl kiinnostava?
markkuliini
24.02.2006 18:34:24

No varmasti mutta hei täytyy meidän rumpalienkin yrittää :) joo voihan se olla että kova meteli saa vaan aikaan tinnityksen tytölle...

Opettele soittamaan myös pianoa tai kitaraa ja laulamaan. Toimii paremmin kuin kovaääninen soolorumpujensoitto. TAI toinen hyvä ja toimivaksi havaittu keino on antaa tytön soittaa ja opettaa vaikka peruskomppi. Voi vähän seläntakaa opastaa miten ne kädet ja jalat menee. ;) Ja huomaapa likka samalla miten vaikeaa touhua se on. Ehkä arvostaa sen jälkeen rumpaliparkaa vähän enemmän.
www.vasamayhtye.com
Yksinäinen rumpali
24.02.2006 18:35:24
Opettele soittamaan myös pianoa tai kitaraa ja laulamaan. Toimii paremmin kuin kovaääninen soolorumpujensoitto. TAI toinen hyvä ja toimivaksi havaittu keino on antaa tytön soittaa ja opettaa vaikka peruskomppi. Voi vähän seläntakaa opastaa miten ne kädet ja jalat menee. ;) Ja huomaapa likka samalla miten vaikeaa touhua se on. Ehkä arvostaa sen jälkeen rumpaliparkaa vähän enemmän.

Toi on muuten hyvä! :)
markkuliini
24.02.2006 18:35:55

Tuo kalvon hajoaminen olis kyl kiinnostava?

Ikinä en ole saanut kalvoa soittamalla rikki, paitsi bassarista pari kertaa. Varavirveli on kyllä yleensä mukana laukussa, ihan vaan varmuuden vuoksi. En sitten tiedä kuinka lujaa hakkaat.
www.vasamayhtye.com
Yksinäinen rumpali
24.02.2006 18:38:35
Ikinä en ole saanut kalvoa soittamalla rikki, paitsi bassarista pari kertaa. Varavirveli on kyllä yleensä mukana laukussa, ihan vaan varmuuden vuoksi. En sitten tiedä kuinka lujaa hakkaat.

Mä soitan aika hiljaa enkä yleensä hajota mitään, en edes kapuloita (siis poikki).Kapulat kestää tyypillisesti aika kauan mulla...Kyllä niistä tarvittaessa ääntäkin saa...Muttakun kaikki on mahdollista ja kalvotkin hajoaa aina joskus.Niin mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Progressor
24.02.2006 18:39:32
Jos virvelistä hajoaa lyöntikalvo, niin äärimmäisessä hädässä voi kääntää rummun ylösalaisin. Alakalvo tosin on usein niin ohut, että se ei luultavasti kestä kovin pitkään.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
dictatorsh*t
24.02.2006 18:41:38
Alakalvo tosin on usein niin ohut, että se ei luultavasti kestä kovin pitkään...ainakaan jos yläkalvonkin sai hakkaamalla rikki.
LumPus
24.02.2006 18:45:05
Otin aiheeksi mokat keikoilla viimeksi.Tuli aika hauskoja vastauksia ja voitiin todeta että sitä ei kannata pelätä koska kaikki mokaa joskus ja jopa aivan täydellinen soittaminen voi viedä jutun idean esim.rockissa.

Nyt kyselisin lisää aiheesta:

Lämmitelettekö yleensä ennen keikkaa?http://www.drummerworld.com/drumclinic.html = how to warm up (aika hyvä pätkä lämmittelystä) ei ole päässyt mulla vielä tositoimiin..Vai vedättekö kylmiltää?Tuossa videossa sanottiin että jotkut pystyy siihenkin..

Fiksua on lämmitellä, itelle suht pakollista. jos on pitkä setti, voi tulla nopeesti ongelmia kestävyyden kanssa jos ei lämmittele, lihakset menee jumiin. Riippuu tietenkin myös soitto/musiikkityylistä.

Eikö ole mahtavaa soittaa yleisölle?Mulla alkaa sukat pyörii jaloissa jo pelkästä ajatuksesta (tiedossa on monia esiintymisiä vielä).Koulussa kun pääsee kenelle tahansa soittamaan (yleensä hurmaan koulun tyttöjä) niin tulee jo semmonen fiilis mihin jää ihan koukkuun.Miltä se sitten ekan kerran jälkeen tuntuu?

Miltä se nyt yleensä ekan kerran jälkeen on tuntunu.. hemmetin hyvältä. Keikan jälkeen ittellä aina todella hyvä olo. Onhan se mahdottoman loistava fiilis nousta lavalle ja vetää täysillä menemään (tässä siis täysillä tarkoittaa fiilistä)

Pieneneekö jännitys sitten keikkailun myötä?Jännittääkö porukka pahasti?

Ittellä on pienentyny. Yleensä ressaan noin viikko ennen isoa keikkaa ja sitten keikkapäivänä en enää niinkään. Pari minuuttia ennen keikkaa pieni jännitys, näkyy hiljaisuutena ja keskittymisenä mulla. Eri ihmisillä erilailla. Kun istun setin taakse ja lyön ekat iskut se yleensä häipyy, siellä kannujen takana on hyvä ja turvallinen olo sitten kun tietää mitä tekee.

Ottaako mahdolliset mokat pahasti päähän?(yleensähän niitä tuskin huomaa mutta voi painaa mieltä varmaan pitkään).

Itse olet itsesi pahin kriitikko. Kyllähän se aina harmittaa, mutta ne on yleensä osastoa kapula tippuu tai filli menee pikkasen päin perssilmää.. noita vaan ei yleensä suurin osa yleisöstä huomaa jos et ite tee lavalla siitä numeroa.

Kuinka kauan kapulat sinulla kestävät?Otatko keikalle aina uudet kapulat?Pidätkö varakapulaa selän takana esim.vyössä?

Yleensä koko keikan, mutta varapari pidikkeessään haitsutelineessä, siitä sitten jos hajoaa tai tippuu. sen lisäksi toinen pari lähistöllä millä täydennetään sopivassa kohassa jos haikkatelineen pidikkeestä on keppejä menny.

Mitä teet jos kalvo hajoaa keikalla?Esim.virveli millä mahdollisesti korvaat virvelin?Vai juoksetko lavalta itkien äitiä huutaen :)

Ei oo vielä hajonnu. varakalvo on mukana, joskus toinen virvelikin. Siinä sitten improvisoidaan. Aina jotain keksii hädässä.

Millaisilla jipoilla voi rumpali saada asennetta ja näyttävyyttä soittoonsa?Minua ei ainakaan innosta se että joku vaan istuu setin takana ja heiluttaa pääte sivulta sivulle.Mielummin sellanen kova ja hillitty soitto ihan paikallaan kun tollasta.Mutta esim.Remu Aaltonen sätki siellä setin takana niin paljon et itekkin nousi melkein sohvalle seisomaan ja hyppimään :) (no ei nyt ihan) jotkut jazz rumpalit eläytyy siihen soittoon aika näyttävästi "ouh jeah" äänillä ja koko kropalla mukana.Ehkä pitäisi sitten katsoa hurriganes video uudestaan..

Itsehän heilun miten sattuu, kappaleen mukaan. Jos on täyttä paahtoa niin sitten sen mukaan riehutaan sitten, rauhallisessa kappaleessa kasvoilla eletään.

Sitten aiheeseen sopimaton kysymys.Millaisella soitolla saa naiset "kostumaan".Itse olen pärjännyt suht hyvin mutta joku "SE" vielä puuttuu.Onko mitään biisiä tms.Mikä sitten pelkästää rummuilla kuullostais hyvälle..Mitä soittaisit tytölle jos olisit sen kanssa kahdestaan treeniksellä?(toi on paha).Kaikilla varmasti jotain soittais ;) ellei mene lukkoon :) mut sehän ei tuu kuuloonkaan

Soittaisin kitaralla serenadin..
no ei. enpä tuohon osaa sanoa. oma emäntä on aina kuumissaan kun näkee mut lavalla soittamassa. ihmisestä kii.

Ei enempää että porukka jaksaa vastata :)

huh.
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
Pieni rumpalipoika
24.02.2006 19:00:18

Pyrin hieman aina lämmittelemään ennen vetoa, mut aika usein se ikävä kyllä unohtuu. En oo ikinä jännittänyt oikeastaan, tosin ehkä 10 minuuttia ennen lavalle menoa hieman kutittelee. Viimeistään ekan biisin jälkeen oon täysin uppoutunut biiseihin, enkä jälkikäteen keikoista yksityiskohtia muistakaan. Keikan jälkeen mä yleensä haluun hetken olla omissa oloissani ja oon myös kiukkunen.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Pieni rumpalipoika
24.02.2006 19:05:33

Niin joo. Sellanen rituaali mul on, et melkein aina viimisen 7 vuoden aikana oon kuunnellu Lemonatorin ekan, sen "Yellow"-levyn läpi, ennen ku lähen keikkareissulle. Se kestää reilut 30 minaa ja sinä aikana käyn suihkussa ja pakkaan repun :-) Siitä levystä tulee mulle sellanen kesäfiilis ja ilonen olo. Btw. Yhdessä radiohaastattelussa kerroin tosta ja Kurki sattu sen kuulemaankin.Oli mielissään...
Pieni rumpalipoika
24.02.2006 19:10:06

Ja vielä. Kapuloita mul on yleensä 5-10 paria, joista yhdet paan basarin päälle ja toiset valmiiks kapulapussin päälle lattialle. Joka toisella keikalla about keppi lentää. Varakalvoja en pidä messissä, harvemmin snareakaan.
Keppikeksi
24.02.2006 20:10:40
Jos virvelistä hajoaa lyöntikalvo, niin äärimmäisessä hädässä voi kääntää rummun ylösalaisin. Alakalvo tosin on usein niin ohut, että se ei luultavasti kestä kovin pitkään.

Virvelimattokin mahtaa tykätä hyvää...
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)