lethus1 24.02.2006 10:16:39 | |
---|
Noniin. Zil-bel, Ice Bell jne. Minkälaisia kokemuksia näistä teillä on ? Ja ideanahan ei ole keskustella kyseisten vermeiden tarpeellisuudesta tai muuta turhanpäiväistä. Itse ostin käytetty joskus Zildjianin Zilbellin, isomman version (9,5 tuumaa muistaakseni) ja se oli aivan liian stydi vehje. Jos jollain on kokemuksia esim. Meinlin Classic 8" bellistä (vaikutti hieman kevyemmältä) niin anti tulla.. keskustelkaa, iloitkaa ja juopukaa! |
Youni 24.02.2006 11:05:21 (muokattu 24.02.2006 11:09:23) | |
---|
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
J.Newkid 24.02.2006 11:10:09 | |
---|
Noniin. Zil-bel, Ice Bell jne. Minkälaisia kokemuksia näistä teillä on ? Ja ideanahan ei ole keskustella kyseisten vermeiden tarpeellisuudesta tai muuta turhanpäiväistä. Itse ostin käytetty joskus Zildjianin Zilbellin, isomman version (9,5 tuumaa muistaakseni) ja se oli aivan liian stydi vehje. Jos jollain on kokemuksia esim. Meinlin Classic 8" bellistä (vaikutti hieman kevyemmältä) niin anti tulla.. keskustelkaa, iloitkaa ja juopukaa! Lerssi kulta, Meinl Classics 8" Bell Oli mulla testissö kerran ja mun mielestä aivan liian kirkas ja liian kauan soiva vehje, tosin aikas sopuhintainen, eli en ehkä suosittele. Toki sitä voi customoida poraamalla pari reikää siihen, mikä kyllä auttaa asiaa, eräs jäbä meijän treeniksellä teki niin ja toimi paremmin. Voisin olla kiinnostunut tosta zilbellistä jos haluat luopua siihen. Allekirjoittanut |
lethus1 24.02.2006 11:12:04 | |
---|
|
lethus1 24.02.2006 11:24:47 | |
---|
Lerssi kulta, Meinl Classics 8" Bell Oli mulla testissö kerran ja mun mielestä aivan liian kirkas ja liian kauan soiva vehje, tosin aikas sopuhintainen, eli en ehkä suosittele. Toki sitä voi customoida poraamalla pari reikää siihen, mikä kyllä auttaa asiaa, eräs jäbä meijän treeniksellä teki niin ja toimi paremmin. Voisin olla kiinnostunut tosta zilbellistä jos haluat luopua siihen. Jaakko kulta... Mä olen Zilbellistä ajat sitten luopunu. Se soi vuosisadan ja kilometrin sätteellä oleilevat koirat kaatuivat kuolleena maahan kun sitä löi. Ääni oli, ei kirkas vaan lähinnä mielipuolisen läpitunkeva. Jatkan etsintää... Tuo meinlin classic on melko halpa ja vaikutti suht kevyeltä verrattuna Zilbelliin, tämä syy miksi sitä mietin. En taida ehkä miettiä enää, minulla on hiano Kcustomin ridestä irtileikattu custom made belli;D |
fox 24.02.2006 11:31:46 | |
---|
. Se soi vuosisadan ja kilometrin sätteellä oleilevat koirat kaatuivat kuolleena maahan kun sitä löi. Ääni oli, ei kirkas vaan lähinnä mielipuolisen läpitunkeva. Jatkan etsintää... En taida ehkä miettiä enää, minulla on hiano Kcustomin ridestä irtileikattu custom made belli;D No niin no, Zil-Bell on just hyvä bell.. ;) Siihen omaan tarkoitukseensa. Toki se soi sillee, että jos huopa-malletilla läppäsee kunnolla, ehtii treenikämpän kiertämään x kertaa, ja kun tulee takaisin, se soi edelleen.. Mutta hyvin toimii, efektipeltinä. Ei jää alle, ja on suht nätti-ääninenkin. Ice Bell on mun mielestä jotenkin "kolkompi", eh sitten tiedä, johtuneeko metalliseoksesta. "Burmalaisen kaivosmiehen hattu" on kyllä mun mielestä OK, toki saattaa vastakkaisiakin mielipiteitä olla, ja onkin.. 8) |
dictatorsh*t 24.02.2006 11:43:32 | |
---|
Mulla on Wuhanin 7½" Jing Bell ja se on kyllä hassu vehje. Kerran kun lyö niin soi aika kauan mut ääni on jännä, värisee (vähän kuin jin-n-n-n-n-n-n-n-n-n-ng tms.). |
miän vain 24.02.2006 12:22:15 | |
---|
Mulla on Wuhanin 7½" Jing Bell ja se on kyllä hassu vehje. Kerran kun lyö niin soi aika kauan mut ääni on jännä, värisee (vähän kuin jin-n-n-n-n-n-n-n-n-n-ng tms.). Mulla on noita muutama, merkki ei tosin ole Wuhan. Woodwindsistä ostettuja. Ääni tosiaan väreilee kivasti, yksi noista alkaa sustainin loppua kohti kuulostaa ihan kiertävältä kitaralta. Kauan soivat, mutta kyllä se häntä jää bändin alle. Noilla saa kivoja efektejä, kun kuuntelee sopivia kohtia melodiasta ja tuplaa niitä. Näistä irtoaa niin monta eri taajuutta ja kerrannaista, että joku niistä tuntuu sopivan aina. Paisteen Accent -kellot on halpoja, joskin aika lailla tavallisen symbaalin kuuloisia. 8" versio on paras. |
dictatorsh*t 24.02.2006 13:05:30 | |
---|
Paisteen Accent -kellot on halpoja, joskin aika lailla tavallisen symbaalin kuuloisia. 8" versio on paras. Accentteja olenkin 6" ja 8" kaavaillut lisäksi omaan settiin. Esim. Thomannilla hinnat taisivat olla 20-25 €/kpl. |
Stratton 24.02.2006 16:09:17 | |
---|
Sirkkelinterä :) Ite käytän (osin huumorilla), ei tosin mikään hienovirityshifihiplaajan vehje. Suomen virallinen Lars Ulrich. |
WyW 24.02.2006 17:02:01 | |
---|
Mul o 6,5" Zilbel. Iha näppärä vehje. Tuosta lähtee ainakin mun soittoon ihan sopiva ääni. Yksin kun tuohon lyö niin on kyllä semmoinen vellikello, että yäk, mutta jossai splashi/china/bell kilikilifillissä saundaa tosi hyvältä. Toimii myös signature riden kaverina jos tarvii pistää kahden kellon kautta jossain fillissä jotai esim. http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
lethus1 24.02.2006 18:01:47 | |
---|
Hähää. Nyt mulla on 7" medium BLACK METAL Bell. Voiko rangempaa ollakkaan. |
J.Newkid 24.02.2006 23:44:59 | |
---|
Hähää. Nyt mulla on 7" medium BLACK METAL Bell. Voiko rangempaa ollakkaan. uuuuu. siistiä Allekirjoittanut |
tthei 25.02.2006 15:44:15 | |
---|
Mulla on 8" Paisteen Signature Bell ja 4" ja 6" Accentit. Kyllähän niitä jossain filleissä voi kilistellä tai sitten jossain sopivissa slovarikohdissa tai lopetuksissa, mutta ei niitä kyllä erityisemmin tarvitse. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
moderndrummer88 25.02.2006 15:48:47 | |
---|
Mulla on 8" Paisteen Signature Bell ja 4" ja 6" Accentit. Kyllähän niitä jossain filleissä voi kilistellä tai sitten jossain sopivissa slovarikohdissa tai lopetuksissa, mutta ei niitä kyllä erityisemmin tarvitse. minkälaisia on soundiltaan nuo paisteen accentit? "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." - jonsku1 |
tthei 25.02.2006 15:57:33 | |
---|
minkälaisia on soundiltaan nuo paisteen accentit? Belleiltä ne kuulostaa lähinnä. Hieman ehkä lyhyempi sointi tuohon Signatureen nähden. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
moderndrummer88 25.02.2006 16:03:55 | |
---|
Belleiltä ne kuulostaa lähinnä. Hieman ehkä lyhyempi sointi tuohon Signatureen nähden. ok "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." - jonsku1 |