Aihe: Vintage rummut!
1 2 3
laulava runpali
15.02.2006 14:01:27
Terppi!
Kiinnoistais tietää, miten moni rumpali soittaa vintage setillä? =lue 60`s ja 70`s.
Ja mitä mieltä on niistä, verrattuna nykyrumpuihin? Ostin itse justiinsa vm.-69 Olympic by premierit, tosi hyvä kuntoiset ja mielestäni rummut on ihan nam.. Toimii!! Tosi jees soundit ja monipuolisetkin ja ennen kaikkea vanhat! Ite en edes kehtais mennä lavalle jollain uusilla syvätomisilla rummuilla.. katoaa heti soittofiilis!
Pankaahan kokemukset jaettaviksi.
plööh
15.02.2006 14:28:16
jees vanhat rummut on paljon hienompia! uudet setit on aivan urpon näköisiä!
harzza1
15.02.2006 14:40:39
jees vanhat rummut on paljon hienompia! uudet setit on aivan urpon näköisiä!

mielipiteensä toki kullakin :)
Rummut löytyy, symbaaleja ei yleensä.
Rockster
15.02.2006 14:44:00
Sama pätee naisiin. Joku parikymppinen isotissinen kapeauumainen kiisberi on todella ruma, mutta sellainen kunnon 60+ rehevä roikkutissinen emäntä toimii.
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!"
south_of_heaven
15.02.2006 14:47:18
Sama pätee naisiin. Joku parikymppinen isotissinen kapeauumainen kiisberi on todella ruma, mutta sellainen kunnon 60+ rehevä roikkutissinen emäntä toimii.

mielipiteensä toki kullakin :)
ilmoitti South_of_Heaven
markkuliini
15.02.2006 14:51:07

Iiiiihan tyhmä vertaus! Rumpujen ulkonäkö ei muutu, jos niistä pitää hyvän huolen. Naisen ulkonäkö muuttuu vaikka miten hoitelis. :P
www.vasamayhtye.com
Rockster
15.02.2006 15:15:54
Iiiiihan tyhmä vertaus! Rumpujen ulkonäkö ei muutu, jos niistä pitää hyvän huolen. Naisen ulkonäkö muuttuu vaikka miten hoitelis. :P

Mutta mieltymykset ovat kuitenkin erilaisia. Kyllä ulkonäkö muuttuu vuosien varrella rummuissakin, ainakin tavallaan. Mieltymysten mukaan siis. Joskus hienot rummut eivät enää kohta ole hienot. Sama kuin kaikissa asioissa. Ja esim. autoissa 70-luvun autot ovat tänä päivänä komeita, 89 vuosimallin Corolla ei miellytä silmää juuri nyt. 10-20 vuoden päästä se voi olla todella komea. Tai ei kai Corolla miellytä silmää koskaan. Huono esimerkki...
markkuliini
15.02.2006 15:38:26 (muokattu 15.02.2006 15:38:43)

Mutta mieltymykset ovat kuitenkin erilaisia. Kyllä ulkonäkö muuttuu vuosien varrella rummuissakin, ainakin tavallaan. Mieltymysten mukaan siis. Joskus hienot rummut eivät enää kohta ole hienot. Sama kuin kaikissa asioissa. Ja esim. autoissa 70-luvun autot ovat tänä päivänä komeita, 89 vuosimallin Corolla ei miellytä silmää juuri nyt. 10-20 vuoden päästä se voi olla todella komea. Tai ei kai Corolla miellytä silmää koskaan. Huono esimerkki...

Muista kuitenkin että muuttuva muoti ja konkreettisesti olomuotoaan muuttava objekti esim. vanheneva ihminen on ihan eri asioita.
Esim.itselläni on keltaiset rummut koska olen aina pitänyt siitä väristä. Ja rummun ulkonäkö ei todellakaan muutu vuosien varressa (ellei puupintojen lievää tummumista lasketa), mikäli niistä pidetään hyvää huolta. Mainosten rumpujen ulkonäkö muuttuu kyllä. Sekoitat kaksi asiaa keskenään.

Ja jos rinnastat vintagerummuista pitävät mummojen tiirailijoiksi. Niin minä voisin rinnastaa pelkästään uusia ja kiiltäviä suosivat "rumpalit" teinipoikiin joiden ainoa kontakti naisiin tapahtuu Kallen kautta. :P
www.vasamayhtye.com
Rockster
15.02.2006 15:50:24
Muista kuitenkin että muuttuva muoti ja konkreettisesti olomuotoaan muuttava objekti esim. vanheneva ihminen on ihan eri asioita.
Esim.itselläni on keltaiset rummut koska olen aina pitänyt siitä väristä. Ja rummun ulkonäkö ei todellakaan muutu vuosien varressa (ellei puupintojen lievää tummumista lasketa), mikäli niistä pidetään hyvää huolta. Mainosten rumpujen ulkonäkö muuttuu kyllä. Sekoitat kaksi asiaa keskenään.

Ja jos rinnastat vintagerummuista pitävät mummojen tiirailijoiksi. Niin minä voisin rinnastaa pelkästään uusia ja kiiltäviä suosivat "rumpalit" teinipoikiin joiden ainoa kontakti naisiin tapahtuu Kallen kautta. :P

Totta tuo Kalle-homma. En oikeastaan rinnastanut vanhojen rumpujen diggailijoita mummoista pitäviin vaan ilmaisin kuinka toinen voi pitää mummosta ja toinen tyttärestä. Mielestäni uusissa ja vanhoissa rummuissa on molemmissa hienoja yksilöitä. Aloitus olettaa taasen niin, että uudet rummut eivät voi viehättää silmää. Olen itsekin ostamassa vähän ajan päästä vanhoja rumpuja (Ludwig 75th anniversary), ei ehkä tosin vintagea, mutta vanhemmat kuin nykyiset 5 kk vanhat.

Kiva muuten käydä asiallista väittelyä kerrankin, vaikka itse heitinkin suhteellisen provosoivan kommentin. Yritin vain olla hauska :)
Olli
15.02.2006 15:53:37

Entäs me, jotka pitävät uusvanhoista... Parikymppinen mummokalsareissa :)
http://www.spacebarhoppers.com/
Danko
15.02.2006 15:57:37

Entäs me, jotka pitävät uusvanhoista... Parikymppinen mummokalsareissa :)

Kafrulla on tollaset EXR:t: http://www.acusticanapoli.com/files/ERX.jpg
Kylhän ne komeet on, mut munsta niitä vaivaa tietty persoonattomuus seiskariyammuihini verrattuna. Niistä pidän kyllä todella paljon.
romantikkoitkijät #37
"Elä Dunkkis mulle rupee...!" -Lilli
ddrum54
15.02.2006 16:07:32
Mulla kävi äskettäin tommonen samanlainen Olympic - setti. Siinä oli ihan jees, oman aikakautensa soundi. Treenirumpuina ihan ok, mutta en mä niitä olisi keikalle kuskannut. Mulla on nykyaikaiset, matalatomiset rummut, joiden soundi on hunajaa. Mieluummin niillä keikkaa heittää.

Toi Olympic on aikansa halpissetti, eli vintage nimitys on mielestäni liioiteltua. Noilla vuosikymmenillä tehtiin kyllä todella hyviä rumpujakin, jotka sitten sopii vintage nimityksen alle. Se näkyy kyllä niiden hinnoissakin.

Henk. koht. vintagemääritys : oman aikakautensa kalliit huippurummut.
2`n 4
Kesukka
15.02.2006 16:15:45
Vintage rummut on upeita!
Itsellä ei valitettavasti ole (vielä) sellaisia.

Vanhat rummut ovat tyylikkäitä, ei siitä pääse mihinkään.
Sama homma pätee autoihin ja moottoripyöriin, joskus
on osattu tehdä tyylikästä tavaraa.
Vanhassa vara parempi
Bacchus
15.02.2006 16:17:33
Henk. koht. vintagemääritys : oman aikakautensa kalliit huippurummut.

Juuri näin, itsekin meinasin korjata vintagen määrittelyä. Joillakin tuntuu olevan sellainen käsitys, että kaikki vähänkään vanhempi on heti 'vintagea'.

Premierin Olympicit on sinänsä vaikea määrittää vintageksi vai ei-vintageksi, koska ne olivat aikansa halpisrumpuja, mutta toisaalta niillä on oma keräilijäkuntansa. Esim. monet Premier-harrastajat keräilevät vanhoja Olympicin ja Beverleyn settejä.
hollmi-5
15.02.2006 16:30:32
Minulla on noita vintagerumpuja ja uusia. Molemmat omalla tavallaan hyviä. 70-luvun Ludwigit, Slingerlandit, Rogersit, Sonorit, Gretschit ja muutkin topline rummut ovat edelleen hyvin kuranttia kamaa. Esimerkiksi Olympickit ja vanhemmat kopiojapsit eivät ole vintagea. Noista 70-luvun Recording Customeista ja Taman Superstariesta on tulossa vintagea, mutta koska se tapahtuu ja yleisesti hyväksytään, jää nähtäväksi.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
laulava runpali
15.02.2006 17:18:27
Aika jännää nähdä ihmisten käsityksiä eri asioista..
Onko se nyt niin että jos on jotku 60`s Ludarit ni ne on ihan must ja vintagea..Aika outoa vaikka onki niin kräpsät!? Eikä ludarit oo tainnu olla esim -60 luvulla ihan kalleinta merkkiä... oiskohan niistä Ringo mahtanut tehä kalliit... kysympähän vaan..?
Tankero
15.02.2006 17:24:33
Viime lauantain keikalla oli toinen myös toinen bändi, minkä nimekkäällä rumparistilla oli jotkut vanhat Ludwigit. Vertailin huvikseni ennen keikkaa niiden ja omien, noin 15 vuotta vanhojen, Recording customien bassaria. Ludarihan on ja oli aivan tumppu verrattuna Recordingiin. Basitimme siinä totes, että noista vanhoistako. ne maksaa sikahintoja.
Kerran omistin jonkun 60-luvun lopun Premier virvelin, mutta ei sitä keikoilla juuri viittinyt pitää.
Varmasti, vissiin.
hollmi-5
15.02.2006 17:25:42
Eikä ludarit oo tainnu olla esim -60 luvulla ihan kalleinta merkkiä... Eikä nämä mitään käsityksiä ole. Ludwig ei ollut kallein. Sonor oli. Rogerskin oli Ludwigia kalliimpi, mutta Ludwig selkeästi laatusarja eikä suinkaan edes edullinen. Mikäs se laittaa luulemaan, että kallein on vintagea? Mitäs se toiseksi kallein on? Olympickit olivat selkeästi halpis-kamaa. Samoin vanhat japsirummut, jotka olivat usein ulkonäöltään kopioita, mutta materiaaleiltaan ihan muuta. Toki hinnaltaankin.
hollmi-5
15.02.2006 17:34:35
Vertailin huvikseni ennen keikkaa niiden ja omien, noin 15 vuotta vanhojen, Recording customien bassaria. Ludarihan on ja oli aivan tumppu verrattuna Recordingiin. Ja basistille kanssa terveisiä. Onko oikein huvikseen kerran kokeiltu? Olet siis asiantuntija. Muuten etkös sä vetele niitä Kullervo Linnan humppakomppeja pelkkään virveliin? Näihin bassaria ei paljoa tarvita;-)

Totta toinen puoli kuitenkin. Vanhojen bassorumpujen tumppu bassari voi olla seurausta siitä, että kaikki ei ole ihan kunnossa. Vanne voi olla pehmeä, jalat huonosti rungossa kiinni, kalvot huonot... Minulla on toisenlaisiakin kokemuksia. Ludwig -74 22" bassari uusilla valkoisilla Ambassadoreilla jysähti todella mukavasti. Tumppu oli kaukana soundikuvauksesta.
Shitmanek
15.02.2006 17:36:10
Kafrulla on tollaset EXR:t: http://www.acusticanapoli.com/files/ERX.jpg
Kylhän ne komeet on, mut munsta niitä vaivaa tietty persoonattomuus seiskariyammuihini verrattuna. Niistä pidän kyllä todella paljon.

Onhan tuollainen "uusintapainos" luonnollisesti ihan eri juttu kuin aito asia.
"TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101 Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)