grooveman 08.03.2006 14:09:31 | |
---|
Tarkoitus olisi saada sellanen hyvä tanakka soundi. Eli kommentoikaa ketkä tiedätte. Kalvovinkkejä, mikityksestä yms. Tässä on kyse Pearlin MMX-basarista. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
J. Andersson 08.03.2006 14:13:12 | |
---|
Antti Lehtinen soitti ainakin Don Huonojen kanssa isoja ulkoilmakeikkoja, joissa valkoinen 18" MMX bassari jytisi. Pienessä tilassa ilman mikitystä ja PA:ta voi olla vaikeampaa... |
moderndrummer88 08.03.2006 14:24:37 (muokattu 08.03.2006 14:24:58) | |
---|
ainakin 20" MMX basari jytisi niin maan perkeleesti että ei tuo 18" ihan ruikelo voi olla, kalvona oli evanssin emad powertreblebassvolume |
K.Suninen 08.03.2006 14:26:29 | |
---|
Siis powerstroke kalvona 18" pärjää jytinässä isommillekkin rummuille ihan hyvin. En perusta Wecklistä |
Danko 08.03.2006 14:52:32 (muokattu 08.03.2006 14:54:36) | |
---|
Studion Recording Custom setin 18" bassarista ei ainakaan Evansin EQ4:lla irtoa lähellekään toivottua. Tekis mieli hommata siihen se Powerstroke... E: Kermanisullahan on juurikin 18" MMX ja vieläpä kaksin kappalein! romantikkoitkijät #37 "noku kaikki mitä sä kuuntelet on ihan kakkaa" -hanuristi |
mustakaapu_3 08.03.2006 14:54:56 | |
---|
Tarkoitus olisi saada sellanen hyvä tanakka soundi. Eli kommentoikaa ketkä tiedätte. Kalvovinkkejä, mikityksestä yms. Tässä on kyse Pearlin MMX-basarista. Lisäänpä tähän ihan ohimennen, että aivan helvetisti on apua siitä bass drum riserista. Kävin kullaksella testaamassa yamahan oak custom "18 basaria riserilla ja jytisi kyllä ennakkoluuloihin nähden todella miehekkäästi! Jouduin siis syömään jossain vanhemmassa topicissa esittämäni väitteen siitä, ettei "18 basarilla voi soittaa rokkia. Terveiset vaan hollmi-5:lle! |
ddrum54 08.03.2006 14:57:07 (muokattu 08.03.2006 14:58:19) | |
---|
Studion Recording Custom setin 18" bassarista ei ainakaan Evansin EQ4:lla irtoa lähellekään toivottua. Tekis mieli hommata siihen se Powerstroke... Enemmän dempattu tuo Powerstroke on... Asiaan. Batterpuolelle Evans EQ4 ja resopuolelle Evans G1 reiätön yksikerroskalvo. Kaikki dempit pois ( Siis rumpu tyhjäksi ). Noilla saat siitä aika hyvän. Kunnon jytinään tarvitaan isompi rumpu. E: mustakaapu jo muistutti : raiseri on avain onneen. 2`n 4 |
poke_63 08.03.2006 15:04:09 | |
---|
Hommaa SubKick niin saa vaikka millaista botnea. Jos se Yamahan valmis on liian kallis, niin teepä ite. Se tehdään siten, että otetaan joku esim. 6 tuuman kaiutinelementti ja sovitetaan se johonkin tellinkiin tai laatikkoon, jokaa taasen sijoitetaan basarin etukalvon eteen. Siitä sitten piuha DI-boxin kautta pöytään. Elementti toimii huonona mikkinä, josta tosin saa todella makean botnen lisättäväksi tavallisen mikin tuottamaan signaaliin. Näillä on menty... |
Mosse0 08.03.2006 15:17:41 | |
---|
Nyt melkein off-topicia. http://www.mapexdrums.com/drums/prom/PM5875.html Olen miettinyt tuommosia kokoja, mutta nuo syvyydet epäilyttävät. Saakohan noista sitten kunnollista ääntä aikaan, kun ovat melko matalat. Asettelun saa hiton hyväksi noilla. Maailmassa oli
turhan paljon sanoja
liikkellä eikä sillä,
joka sanoo paljon
ole sana hallussaan. |
kermanisu 08.03.2006 15:18:37 | |
---|
Kermanisullahan on juurikin 18" MMX ja vieläpä kaksin kappalein! jees. eli lyöntipuolella on Evans EQ4, ja sinne väliin leikattu vielä sopiva pala 18" Pinstripen tomikalvosta yksi demppirengas lisää. etukalvona ihan Pearlin ProTone, eikä minkäänlaista reikää etukalvossa. toimii kiitettävästi. - http://www.smi-music.com - http://www.norther.net - http://www.balbex.fi |
Legatus 08.03.2006 15:21:21 | |
---|
. Siitä sitten piuha DI-boxin kautta pöytään.
Anteeksi olen tyhmä; Mikä on DI-Boksi? Ajattelin rakentaa subkickin triggerin kanssa tuomaan munaa iskuihin... Juoksee halvemman perässä. |
Sa(n)kari 08.03.2006 15:48:41 (muokattu 08.03.2006 15:49:49) | |
---|
Anteeksi olen tyhmä; Mikä on DI-Boksi? Ajattelin rakentaa subkickin triggerin kanssa tuomaan munaa iskuihin... Höm, muuttaa mikrofonisignaalin linjasignaaliksi. Jos muistan/osasin kertoa oikein.. e: Vai toisin päin.. Hmm.. Simpson, eh? |
poke_63 08.03.2006 18:16:52 | |
---|
Anteeksi olen tyhmä; Mikä on DI-Boksi? Ajattelin rakentaa subkickin triggerin kanssa tuomaan munaa iskuihin... DI-boxi on siis eräänlainen muuntaja, jolla saadaan esim basson tai akustisen kitaran kontaktimikin signaali muunnettua sopivaksi mikkisisäänmenoa varten. Kertokaa joku lisää, joka tietää. Minä vain aina kompuroin niihin kun ne lojuu siinä mun rumpujen vieressä lattialla. Unohda nuo trigerit ja samplet. Niissä on viive l. latenssi niin pitkä, ettei niitä oikein voi akustisen signaalin kanssa yhdessä käyttää. Tuo subkick on vain mieletön alamuhju mikrofoni - ja lisäksi sen voi tehdä halvalla itse. http://www.sweetwater.com/images/items/SubKick.jpg tossa toi jammu Näillä on menty... |
Strumbali 08.03.2006 19:48:23 (muokattu 08.03.2006 19:50:31) | |
---|
Unohda nuo trigerit ja samplet. Niissä on viive l. latenssi niin pitkä, ettei niitä oikein voi akustisen signaalin kanssa yhdessä käyttää. Duoda. Tarkoitatko, että triggerin muodostaman sähköisen impulssin kulkuaika soundimoduulille ja moduulin prosessointiaika muodostavat viiveen, jonka huomaa kuunneltaessa moduulin muodostamaa ääntä yhtäaikaa Subkickin muodostaman äänen kanssa? Hitusen epäilen tuota, jos sitä tarkoitit. En ole tosin kokeillut. DI = Direct Injection, "suoraan sisäänmeno". Täällä on yhden tämmöisen toiminta selostettu englanniksi aika selkeästi: http://namm.harmony-central.com/WNA … ent/Behringer/PR/DI600P-DI400P.html ettäjotta |
_wellu_ 08.03.2006 20:12:04 | |
---|
Pearlin 18" WLX basarista on lähtenyt yksi parhaista basarisaundeista, mitä oon livenä ilman mikityksiä kuullu. |
poke_63 08.03.2006 21:42:59 (muokattu 08.03.2006 21:43:36) | |
---|
Duoda. Tarkoitatko, että triggerin muodostaman sähköisen impulssin kulkuaika soundimoduulille ja moduulin prosessointiaika muodostavat viiveen, jonka huomaa kuunneltaessa moduulin muodostamaa ääntä yhtäaikaa Subkickin muodostaman äänen kanssa? Hitusen epäilen tuota, jos sitä tarkoitit. En ole tosin kokeillut. Trigatessa tuleepi sitä viivettä - varsinkin, jos siellä on jotain midi-vehkeitä välissä. Ainoat, joista ei viivettä ihan niin paljoa tule, on vanhat analogisysteemit (kuten Simmons ym) sekä dDrum-modulit, joita voi ohjata ihan analogisella key input signaalilla. On aikanaan leikitty aika paljonkin ja joskus 90-luvun puolenvälin jälkeen kirjoitin aiheesta aika pitkät sepustukset silloiseen Musiikkiuutiset -lehteen. Just muuten lahjoitin poies Aphex Impulse triggerimodulin tarpeettomana. Summa summarum. Trigattu sample menee, jos se on yksin ja musa on sopivan äänekästä ja dynamiikkaa on vähän, mutta flamin huomaa heti, jos sitä yrittää miksata oikean signaalin kanssa. Hommatkaa Subharmonizer, ni saatte botnee vaikka viulusta! Näillä on menty... |
Speedy 09.03.2006 01:00:04 | |
---|
Eikö tuohon tartte mitään "transistoreita" väliin, pelkkä elementti mistä piuhat eteenpäin DI-boxiin? Onko kukaan tehny, vois alkaa väsäämään..=I Mitähän se oikee maksaa noin suurin piirtein.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
poke_63 09.03.2006 07:38:15 | |
---|
Eikö tuohon tartte mitään "transistoreita" väliin, pelkkä elementti mistä piuhat eteenpäin DI-boxiin? Onko kukaan tehny, vois alkaa väsäämään..=I Mitähän se oikee maksaa noin suurin piirtein.. Petrax-studiolla oli vallan mainio itse tehty... Siihen ei todellakaan tarvitse mitään muita komponentteja. Se kyseinen malli oli pahvilaatikossa kiinni ja tehty selaisesta 6" Yamahan vanhasta elementistä. Jossain rumpulehden kuvissa olen nähnyt täysin koteloimattoman version. Jos löytyy nurkista joku vanha auton subbarielementti, niin se vois olla hyvä... Näillä on menty... |
Strumbali 09.03.2006 08:55:08 | |
---|
Summa summarum. Trigattu sample menee, jos se on yksin ja musa on sopivan äänekästä ja dynamiikkaa on vähän, mutta flamin huomaa heti, jos sitä yrittää miksata oikean signaalin kanssa. Silminnähtävän viiveen(oskilloskooppi, miksausohjelma) olisin uskonut samalta istumalta, mutta jos näin kirjoitat, niin uskotaanpa tämäkin. ettäjotta |
Triskal 09.03.2006 10:17:05 | |
---|
Minulla on keikoilla ollut käytössä Premierin APK -setti 18" bassarilla. Kirkas kalvo, mulla se on Pinstripe, niin löysälle kuin uskaltaa ja hitusen kun dempaa, niin kyllä siitä ihan naseva jymäys lähtee. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |