Kärsänpuolikas 19.03.2006 19:34:50 | |
---|
Niin kuinka tärkeä on, että on hyvä penkki? Jos itse tunnen olon suhteellisen mukavaksi, ja soiton helpoksi perus vanhalla pianopenkillä, niin onko odotettavissa, että selkärankani syöpyy kolmen vuorokauden sisällä? Itse luulisin, että taas "se, mikä itsestä tuntuu hyvältä" on se juttu, mutta pitkällä tähtäimellä, voiko vaivoja tulla? Ja jos uusi penkki on ostettava, mikä olisi halpa ja varma ratkaisu? Keskustelua! They've got no horns and they've got no tail |
grind 19.03.2006 19:42:19 | |
---|
Niin kuinka tärkeä on, että on hyvä penkki? Jos itse tunnen olon suhteellisen mukavaksi, ja soiton helpoksi perus vanhalla pianopenkillä, niin onko odotettavissa, että selkärankani syöpyy kolmen vuorokauden sisällä? Itse luulisin, että taas "se, mikä itsestä tuntuu hyvältä" on se juttu, mutta pitkällä tähtäimellä, voiko vaivoja tulla? Ja jos uusi penkki on ostettava, mikä olisi halpa ja varma ratkaisu? Keskustelua! Sama kai se on vaikka pölkyn päällä istuu, kunhan se ei nulju alla. Jos penkki jostain syystä heiluu ja huojuu, niin siinä on sitten lihaksilla töitä pitää kroppa ryhdissä ja tasapainossa - tämä taas sitten vaikuttaa jo ihan soittamiseen. |
south_of_heaven 19.03.2006 19:45:34 | |
---|
penkki, joka ei heilu jatkuvasti ja ei katkea kesken kaiken. Ei mikään rumpu/tai muu soittopenkki selälle mitään tee kunhan istut siinä hyvässä ryhdissä, joka taas lienee sanomatta selvää. ilmoitti South_of_Heaven |
grege 19.03.2006 19:53:08 | |
---|
Katot mun omakuvasta millasella tuolilla pärjää ihan hyvin ja tee sitte päätelmöinnit että riittääkö pianotuoli. :P |
Kärsänpuolikas 19.03.2006 19:59:57 | |
---|
Katot mun omakuvasta millasella tuolilla pärjää ihan hyvin ja tee sitte päätelmöinnit että riittääkö pianotuoli. :P + Totta puhut. Penkki-angstini loppukoon..:) They've got no horns and they've got no tail |
Jaren 19.03.2006 20:11:50 | |
---|
Sama kai se on vaikka pölkyn päällä istuu, kunhan se ei nulju alla. Jos penkki jostain syystä heiluu ja huojuu, niin siinä on sitten lihaksilla töitä pitää kroppa ryhdissä ja tasapainossa - tämä taas sitten vaikuttaa jo ihan soittamiseen. Tähän voisi myös lisätä, että se, onko penkissä minkäänlaisia pehmusteita vaikuttaa aikalailla soittomukavuuteen ja tuohon soitettavuuten muutenkin. Itselläni on pianotuoli, jossa ei jostain syystä ole minkäänlaista pehmustusta. Tämä on oikea ryhdin tappaja, sille selkä suorana jalat pedaaleilla pienenkin soiton jälkeen kankut huuta armoa. "Tämän viestin tarkoitus ei ole Provosoida." -Jaren |
Youni 19.03.2006 21:38:20 (muokattu 19.03.2006 21:42:09) | |
---|
Kyllä mulla ainakin alkoi vanhassa Pearl-penkissä perse puutumaan, nykyisessä ei puudu. Jos tällaista ongelmaa ei ole ja istut hyvässä ryhdissä ei ole mitään syytä vaihtaa. Tämä on oikea ryhdin tappaja, sille selkä suorana jalat pedaaleilla pienenkin soiton jälkeen kankut huuta armoa. Ihan totta, itsellä on sen verran laiha takapuoli, että ei kovalla tuolilla voi oikein ryhdissä istua. Ottaa luut kiinni penkkiin ja sitten alan löhöämään. Sitten vielä ihmetellään, että miksi nuorillakin on selkävaivoja. Meitä istutetaan koulun vanerituoleissa, joissa ryhdin pitäminen on mahdoton tehtävä. Sitäpaitsi ne on tarkoitettu puolitoistametrisille yläastelaisille, ei 185 pitkille lukiolaisille. Opettajilla on mukavat työtuolit, vaikka oppilaat istuvat tunneilla enemmän. Tällaista avautumista, kiropraktikolla nähdään. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
joravuo 19.03.2006 21:42:48 | |
---|
Kyllä mulla ainakin alkoi vanhassa Pearl-penkissä perse puutumaan, nykyisessä ei puudu. Jos tällaista ongelmaa ei ole ja istut hyvässä ryhdissä ei ole mitään syytä vaihtaa. Sama vika. Askartelin punasesta toimistotuolista hienon penkin, ottamaallla käsinojat ja selkänojan pois. vielä pitää ostaa semmosta pinkkii pitkäkarvakangasta ja päällystää se sillä! Rohkea rotan syö! |
hollmi-5 19.03.2006 22:04:22 | |
---|
Katot mun omakuvasta millasella tuolilla pärjää ihan hyvin ja tee sitte päätelmöinnit että riittääkö pianotuoli. :P Itsekin neljän rumpujakkaran omistajana edelleen kaipaan sitä hyvää penkkiä. Perseet puutuu kaikissa minun penkeissä jo tunnin jälkeen. Toki joku DW:n traktorinpenkki olisi varmaan hyvä, mutta kun se ei mahdu kuin arkkupakastimeen pakkausvaiheessa. Mikähän olisi kohtuullisen kokoinen ja silti mukava istuin. Fillarihommissa ihan minimalistinen penkki on hyvä, mutta rumpujensoittoon tarvitsee näköjään sohvan mukavuuden... http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Wiitala 19.03.2006 22:07:37 (muokattu 19.03.2006 22:17:25) | |
---|
Kuitenkaan penkki ei ole tarkoitettu "rentouttavaksi", niinkuin esimerkiksi nojatuoli tai sohva. Ei siinä ole tarkoituskaan pitää pakaroitaan kuin herran kukkarossa. Penkin idea on luoda rumpalille tuki molempien jalkojen ja persehen avulla. Eli painon tulisi jakautua näille kolmelle pisteelle. Samalla idealla kuin esim rinkassa - painoa hartioilta ja selältä lantiolle. Tällöin se hirmuinen paine mikä istuessa rumpalin selkään kohdistuu jakautuu tasaisemmin, eikä selän pitäisi ainakaan tuosta syystä huutaa armoa. Eli älä kuvittele että penkillä pitäisi istua koko persehellä. Vähän siihen reunalle vaan kankkua, ja sitten jaloille loppu paino. Avot! Mutta laadukas penkki on kuitenkin äärimmäisen tärkeä! Ehdotonta on mielestäni kierteellinen korkeussäätö, jolloin penkki pysyy ergonomisesti oikeassa paikassa. Mukava sen ei siis tarvitse olla, mutta tukeva ja luotettava. Edit: Fillarin lestaan jos verrataan, niin siinähän paino jakautuu koko ajan jaloille ja kankulle. Sen takia penkit ovat semmoisia pikkusia, että pyöräilijä polkisi ergonomisesti oikein, eikä tuhoaisi selkäänsä istuskelemalla mummolestallaan koko painollaan. "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
south_of_heaven 19.03.2006 22:09:38 | |
---|
mulla kyllä puutuu perse, mut tuoliki on aikas vanha. Uuden vois ostaa. ilmoitti South_of_Heaven |
piude 19.03.2006 22:16:46 | |
---|
Katot mun omakuvasta millasella tuolilla pärjää ihan hyvin ja tee sitte päätelmöinnit että riittääkö pianotuoli. :P heh, luulin että linkin takaa löytyy joku miljoonan hifipenkki. :) |
Jaren 19.03.2006 23:49:42 | |
---|
Penkin idea on luoda rumpalille tuki molempien jalkojen ja persehen avulla. Eli painon tulisi jakautua näille kolmelle pisteelle. Samalla idealla kuin esim rinkassa - painoa hartioilta ja selältä lantiolle. Minulle juuri tällä tavalla toimii tuossa hiljattain koululla testaamani pearlin satula mallin penkki. Se oli varsin mukava pakaroille ja jalatkin sain mukavasti pedaaleille, ilman että tuli liika kosketusta penkkiin. pitänee lienee investoida tuohon tässä lähi aikoina. Vielä kun muistaisi mallin, kun en muistanut katsoa silloin. "Tämän viestin tarkoitus ei ole Provosoida." -Jaren |
gulfstream650 20.03.2006 09:10:30 | |
---|
Jos rumpupalli on vain yhdelle soittajalle, kannattaa koeistua jakkaroita. Itselleni kolahti Pearlin pikasäätömalli (2 eri kokoista soittajaa) muutenkin kuin tuon pikasäätöominaisuuden takia. Storyvillen alakerran house-rummuston takana on hyvä esimerkki tuolista, joka sopii liki kaikille. Muistaakseni Yamaha ja on kaasupumpulla säädettävä, kuten konttorituolit. Kerran istuskelin monitoriskoben päällä kun jakkaraa ei ollut. Kyllä siinäkin istuskeli. Se, mikä tuntuu mukavalta, on paras. |