Aihe: Millenium MPS-100, E-Drum Starter Set 1 | |
---|---|
![]() 24.03.2006 10:38:41 | |
Onko käyttäjäkokemuksia? Onko kestävät badit? Kannattako hankkia? jouni:) | |
![]() 24.03.2006 11:28:53 | |
Onko käyttäjäkokemuksia? Onko kestävät badit? Kannattako hankkia? jouni:) Kokeile hakua, näistä on paljon juttua. | |
![]() 24.03.2006 16:41:37 (muokattu 25.03.2006 12:17:19) | |
Täysin sopimaton kirjoitus.... | |
![]() 24.03.2006 18:58:05 (muokattu 24.03.2006 19:00:20) | |
Noissa pädeissä on muovikalvot ja metallivanteet, joten niistä lähtee älytön möykkä akustisesti ja tuntuma on pyllyaukosta. Lisäksi ne triggerit on myös ihan perseestä. EDIT: Eikun häh, ne olikin MPS-300 joita olen kokeillut. No, eiköhän noi ole vielä huonommat. | |
![]() 25.03.2006 00:04:49 | |
Ei! Ei! Ei! Tuukka;) Idiootti. Älä hauku mitään ilman omaa kokemusta. Mä ostin kaikkien parjaamat MPS-300 padit ja pienellä konstruktion muutoksella tein niistä helvetin hyvät (Rolandin tasoiset) verkkokalvopannut. Mitään näyttöä ei ole vielä noista MPS-100 padeista ja siitä voiko niitä parannella. Ei se oma rumpalin sädekehä ja katu-uskottavuus yhtään kirkastu haukkumalla halpistuotantoa. Etenkään jos et tiedä mitä kysyjä hakee ja millä budjetilla ollaan liikenteessä (kysyjän moka taas kerran). En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. | |
![]() 25.03.2006 00:48:56 | |
Idiootti. Älä hauku mitään ilman omaa kokemusta. Mä ostin kaikkien parjaamat MPS-300 padit ja pienellä konstruktion muutoksella tein niistä helvetin hyvät (Rolandin tasoiset) verkkokalvopannut... Jeps, kannattaa tsekata Peicon Milleniumin sähkisten modaus-ketju. Hyvää asiaa on siellä. | |
![]() 25.03.2006 12:16:37 | |
Idiootti. Älä hauku mitään ilman omaa kokemusta.. Anteeksi.. Kadun ja myönnän tehneeni tyhmästi.. Otan tästä opikseni ja olen kunnolla. Mutta, siis jos ostaja on valmis modaamaan ja käyttämään aikaa setin kanssa niin siitä vain ostamaan, mutta jos ei niin silloin kannattaa varmaankin katsella rolandeja ja yamahoja? Anteeksi olen suhteellisen tietämätön sähkörumpujen saralla... Ja oikeestaan kaikilla saroila. Poistin viestini... | |
![]() 25.03.2006 15:39:56 | |
Onko käyttäjäkokemuksia? Onko kestävät badit? Kannattako hankkia? jouni:) Kaiken turhan aukomisen lisäksi lienee reilua heittää myös omat kokemukseen perustuvat kommentit asiaan... Eli, tuo MPS-100 on sen verran uusi markkinoilla, että kovin moni sitä vielä omistaa (ainakaan tällä foorumilla). Itseasiassa en ole kuullut vielä kenenkään ostaneen sitä. Eikä sitä ole tälläkään hetkellä Thomannin varastossa. Tossa setissähän on mukana Milleniumin oma rumpumoduli ja niitäkään ei ole ennen markkinoilla näkynyt, joten siitäkään ei kukaan taida osata sanoa mitään mitä ei tuosta nettikaupan spekseistä löydä. Padit varmaan kestää normaalia soittamista siinä missä muutkin. Sähkörumpuhan ei tekniseltä rakenteeltaan ole mitään kovinkaan herkkää tavaraa oli valmistaja sitten mikä tahansa. Toisaalta MPS-300:ssa mulla meni ne toimitukseen kuuluvat "kalvot" heti kuprulle ja se oli aikamoinen pettymys, mutta lopulta sitten juuri tämä hankitun tuotteen rakenteellinen pettymys antoi sen suurimman sysäyksen lähteä modifioimaan rummun rakennetta Rolandin malliin. Oleellisempaa kuin padin rakenteellinen kestävyys, on soittotuntuma ja akustinen meteli. Näihinkään ei voi oikeen mitään sanoa tuotetta kokeilematta. Mutta nyt kuitenkin puhutaan sen hintatason sähkörummuista, että ei voi mitään järin autenttista rumputatsia odottaakkaan. Markkinoiden halvin on markkinoiden halvin ostettiin sitten sähkörumpuja, autoja tai espressokeittimiä. Se kannattaa pitää mielessä eikä odotella liikoja. Kannattaa ehdottomasti hankkia jos on rumpukärpänen purassut, jos ainoa vaihtoehto on sähkörummut ja EHDOTON limitti budjetille on tuo 350 euroa. Ei kannata hankkia jos odottaa setin olevan lähellä Rolandin (TD3) tai Yamahan halvimpia settejä. Ei varmaankaan ole, vaikka niin haluaisikin toivoa. Sähkörumpu on aika helppo rakentaa laadukkaaksi. Se ei sisällä mitään hi-tec -osia tai kalliita materiaaleja. Tämän vuoksi en oikein ymmärrä miksi nämä Milleniumit on niin poikkeavia Rolandin, Yamahan ja Hartdynamicsin padeista. Kyse lienee tuotesuojasta yms. rekisteröidyistä patenteista. Nyt puhutaan siis "sika säkissä" kaupasta, mutta jos hinku päästä nakuttelemaan on kova, riskin voinee ottaa. Euroissa mitattuna riski ei kuitenkaan ole kohtuuton vaikka setti olisikin ihan susi. Saahan sen aina myytyä jos setti on lopulta selkeä pettymys. Sähkörummuille on valtava kysyntä nykypäivänä ja etenkin just tuosta kaikista edullisimmasta päästä niitä eniten hankitaan ja täälläkin jatkuvasti niistä kysellään. Muista, että lisäkustannukset (alimmillaan yht. n. 50 euroa) tulee kuulokkeista, kapuloista sekä rumputuolista. Kuulokkeisiin kannattaa panostaa vähintään 20-30 euroa sillä niillä on suuri vaikutus soittofiilikseen soundin kautta. Nyt kun katselin tuotekuvaa, huomasin, että basaripadi on MPS-300 sarjasta. Tää on sikäli hyvä juttu, että siitä saa aika helposti modifioimalla verkkokalvopadin mikä nostaa soittotuntumaa hurjasti ja laskee yhtä lailla sitä akustista meteliä. Noista muista padeista on vaikea mennä sanomaan voiko niitä rakenteellisesti muutella kohti verkkokalvopadia, mutta jonkinlaiset kalvon kiristystapit niissä näkyy olevan. Padi vaan saattaa olla liian matala Roland -mallisen triggeroinnin rakentamiseksi. Lisää tietoa aiheesta löydät mun jäsenkuvauksesta löytyvän linkin kautta. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. | |
![]() 25.03.2006 16:15:52 | |
Moi! Peicco... paljon toi setti tuli kustantamaan sulle yhteensä? Itselläni on vakavassa harkinnassa meinaan Roland TD-6KV, mutta jos lähes samaan tulokseen pääsee huomattavasti halvemmalla, olisi toki kiinnostusta! Itse saisin tuon Rolandin setin IC:n tuplapedaalilla alle 1500€:n. Hankintani on nyt ajankohtainen sillä nämä lähtee asuntolainan kaverina uuteen kotiin :) -K http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif | |
![]() 25.03.2006 17:09:17 | |
Moi! Peicco... paljon toi setti tuli kustantamaan sulle yhteensä? Itselläni on vakavassa harkinnassa meinaan Roland TD-6KV, mutta jos lähes samaan tulokseen pääsee huomattavasti halvemmalla, olisi toki kiinnostusta! Itse saisin tuon Rolandin setin IC:n tuplapedaalilla alle 1500€:n. Hankintani on nyt ajankohtainen sillä nämä lähtee asuntolainan kaverina uuteen kotiin :) -K Asuntolainan syövereihin on hyvä heittää kaikenlaista oheishankintaa. Soittimia ja elektroniikkaa. :) No mä ostin syksyllä sen MPS-300 + TD6 aivon ja hinta taisi olla 840,- (Thomann) Sitten on tullut myytyä Millenium pellit ja yksi padi +90 euroa Haitsupedaali +40 euroa Ostin Hartdynamicsin Ecymbal pellin ja pedaalin käytettyinä 140 euroa ja nyt on tulossa kaksi Rolandin CY-8:ia ensi viikolla, niihin meni 120 euroa. Verkkokalvot 4 x 20 euroa = 80 euroa (en ole vielä hankkinut, käytän itse tehtyjä) 5 kpl Rolandin triggerikartioita 30 euroa 1 kpl käytetty Roland PD80R padi = 90 euroa Eli mä oon tosta ensviikolla vihdoin kasaan saamastani settauksesta maksanut sen 840 + 250 euroa = 1090 euroa Mutta mutta, mulla on kaikki padit verkkokalvopadeja (eiks siinä TD6KV:ssa oo tomit ja basari niitä kumiläpysköjä?), haitsu + pedaali sellasta tavaraa jota suomesta ei mistään saa (nää on uutena saksalaisessa verkkokaupassa yht. 369 euroa) www.drum-tec.de Mä oon tyytyväinen. Mutta yksi asia vielä on joka tulee päivittää: basaripedaali Se on yhä se Milleniumin alkuperäinen. Touko-kesäkuussa tilalle tulee Yammun FP-9410. Ja sitten: Takaraivossa kutkuttelee ajatus itse "rakennetusta" setistä jossa on virveli 12", tomit 8-10-12 ja basari luokkaa 16-18. Eli jotain Milleniumin akustista irtorumpua työn alle ja siihen sitten Gibraltarin kiiltävä rumpuräkki. :) Se on sitten joskus. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. | |
![]() 26.03.2006 12:53:21 | |
Ostin Hartdynamicsin Ecymbal pellin ja pedaalin käytettyinä 140 euroa ja nyt on tulossa kaksi Rolandin CY-8:ia ensi viikolla, niihin meni 120 euroa. Verkkokalvot 4 x 20 euroa = 80 euroa (en ole vielä hankkinut, käytän itse tehtyjä) 5 kpl Rolandin triggerikartioita 30 euroa 1 kpl käytetty Roland PD80R padi = 90 euroa ...paljon hyvää tietoa..kiitos kaikille:) Onneksi thomanin tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus..eiköhän setti sen aikana paljastu, mikä se on..3 (8-13 vuotiasta) poikaa, sisko ja (isä) odottaa postia innokkaana:) jouni:) | |
![]() 26.03.2006 13:45:50 | |
Käyttänet kuitenkin itsetehtyjä triggerikartioita etkä mesh headeja? Voisi olla haastavahko toimenpide tuollainen itse duunata. (pilkkua rakastellessa...) Mitenkäs tuo projekti noin ajallisesti on tullut "kustantamaan" ja minkälaiset pohjatiedot/taidot sulla on noin yleensäottaen tommosten vermeitten kanssa. Eli itsellä olis tälläinen nollatilanne käsillä :) http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif | |
![]() 26.03.2006 13:48:00 | |
Onneksi thomanin tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus..eiköhän setti sen aikana paljastu, mikä se on..3 (8-13 vuotiasta) poikaa, sisko ja (isä) odottaa postia innokkaana:) jouni:) Ei taida onnistua enää sen jälkeen kun setti on otettu ulos paketista. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)