fomira 29.03.2006 16:39:27 | |
---|
Tarkoitukseni olisi viritellä piskuinen "treenikötöstys" asuntooni. Oikia rumpusetti nimittäin sijaitsee 500 kilometrin päässä, ja pää alkaa pikku hiljaa hajoilla kun ei pääse kolistelemaan kovin usein. Sähkörummut eivät tule kyseeseen niiden kohtalaisen suuren hinnan vuoksi. Mielessäni on siis kahden padin viritelmä: snare ja basari. Saisipa edes tekniikkaa kohdilleen.. Olisin kiinnostunut kuulemaan, millaisia kötöstyksiä olette kehittäneet "simuloimaan" bassorumpua. Padiksi passaa varmaan esim. Remon tahi Vic Firthin tuote, mutta entäpä teline tälle + pedaalille? Oletteko rakentaneet ne itse vai löytyykö kaupan hyllystä sopivia tuotteita? Muitakin vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan tällaisen "setin" rakentamisesta ym. siihen liittyvästä. |
LumPus 29.03.2006 16:43:03 | |
---|
Tarkoitukseni olisi viritellä piskuinen "treenikötöstys" asuntooni. Oikia rumpusetti nimittäin sijaitsee 500 kilometrin päässä, ja pää alkaa pikku hiljaa hajoilla kun ei pääse kolistelemaan kovin usein. Sähkörummut eivät tule kyseeseen niiden kohtalaisen suuren hinnan vuoksi. Mielessäni on siis kahden padin viritelmä: snare ja basari. Saisipa edes tekniikkaa kohdilleen.. Olisin kiinnostunut kuulemaan, millaisia kötöstyksiä olette kehittäneet "simuloimaan" bassorumpua. Padiksi passaa varmaan esim. Remon tahi Vic Firthin tuote, mutta entäpä teline tälle + pedaalille? Oletteko rakentaneet ne itse vai löytyykö kaupan hyllystä sopivia tuotteita? Muitakin vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan tällaisen "setin" rakentamisesta ym. siihen liittyvästä. Ainaskin Gibraltarilla on ihan kunnon basaripädi, hinta oli kai lähemmä satasta. Täällä on jotkut tehneet omia viritelmiä, joten tee-se-itsemiehiltä varmaankin löytyy teko-ohjeita. |
Peicco 29.03.2006 17:28:30 | |
---|
Oikia rumpusetti nimittäin sijaitsee 500 kilometrin päässä, ja pää alkaa pikku hiljaa hajoilla kun ei pääse kolistelemaan kovin usein. Tää on varmaan jo Suomen ennätys... ;) En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
fomira 29.03.2006 17:36:35 | |
---|
Tää on varmaan jo Suomen ennätys... ;) Hahaa! Nyt tiedänkin, miksi ihmiset aina nauravat minulle ja armeijassa oli vaikea löytää sopivaa lakkia... :D Mutta asiaan. Kylläpä kyllä, tuo 100 euroo on vähän turhan kova hinta laitteesta, joten toivon tarinaa näiltä tee-se-itse miehiltä. |
mishrak 29.03.2006 17:38:36 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_bd10_bassdrumpad_prodinfo.htmlTuollainen löytyy, viime aikoina en ole paljon sillä soitellut. Pitää laittaa seinää vasten muuten liikkuu eteenpäin, ja pitää viritellä jotain painoja päälle muuten pitää pirunmoista kolinaa. Näin siis kun tuplilla jyystää, jos rauhassa singelllä vetelee niin ei ongelmia. Thomanilla näkyi olevan muitakin vastaavanlaisia kapistuksia. |
Peicco 29.03.2006 17:44:20 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_bd10_bassdrumpad_prodinfo.html Tuollainen löytyy, viime aikoina en ole paljon sillä soitellut. Pitää laittaa seinää vasten muuten liikkuu eteenpäin, ja pitää viritellä jotain painoja päälle muuten pitää pirunmoista kolinaa. Näin siis kun tuplilla jyystää, jos rauhassa singelllä vetelee niin ei ongelmia. Thomanilla näkyi olevan muitakin vastaavanlaisia kapistuksia. Onko tossa mitään järkeä? Yhtä hyvin voi teipata palan retkipatjaa seinään ja polkea pedaalia siihen. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
mishrak 29.03.2006 17:47:28 (muokattu 29.03.2006 17:48:08) | |
---|
Onko tossa mitään järkeä? Yhtä hyvin voi teipata palan retkipatjaa seinään ja polkea pedaalia siihen. Miten meinaat sen pedaalin siihen seinaan kiinni viritellä? Itse en sitä ainakaan saanut millään pysymään. |
KoRn88. 29.03.2006 17:48:19 (muokattu 29.03.2006 17:49:37) | |
---|
Nimimerkki terok:lla oli muistaakseni ainakin joskus omassakuvassaan rumpupenkistä viritelty systeemi. Tsekkaappa nimimerkki ja omakuva jos sillä vielä se on. EDIT: no laitetaas suora linkki. http://muusikoiden.net/dyn/members/4800.jpg |
Nolte 29.03.2006 17:49:53 (muokattu 29.03.2006 20:52:20) | |
---|
Huono soittaja! |
Peicco 29.03.2006 17:50:34 | |
---|
Miten meinaat sen pedaalin siihen seinaan kiinni viritellä? Itse en sitä ainakaan saanut millään pysymään. No seinäänhän tulee louhia sopiva kolo ja siihen koloon tulee pultata valurautalevy pedaalin kiinnitystä varten. HOHOO! En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
hgr 29.03.2006 20:41:32 | |
---|
Mulla on myös tuollainen Pearlin laitos (ks. omakuva). Pysyy hyvin paikallaan kunnon alustan päällä ja piikit ruuvattuna pohjaan. Tein myös itse vastaavantapaisen systeemin puusta, mutta se heiluu ja natisee eikä pysy paikallaan. |