akisetä 17.05.2006 15:57:01 | |
---|
Haulla ei oikein löytynyt juttua tuosta sonorin 2002 sarjasta.. Erityisesti tietoa kaipailisin kyseisen sarjan 14x5,5" puuvirvelistä. Oon nyt 7 rummutteluvuoden jälkeen vihdoin ja viimein hankkimassa uutta virveliä vanhan taman swinkku-virvelini tilalle (kyllä, juuri se 80-luvun järkyttävä metalliromu!) :D Elikkäs kokemuksia onko tuommosesta sonorin värkistä, puulaji jne.? Ja paljonko olisi järkevä hinta tuommosesta? Olisi mahdollisesti tarjolla tuommoinen.. Ja heti alkuun jo huomautan ennen kuin kukaan alkaa suosittelemaan suprafonicia tms., että minulla ei valitettavasti kantti kestä (eikä rahapussikaan) laittaa useampia satoja euroja mihinkään huippupeliin, vaikka se varmasti kannattavaa pidemmän päälle olisikin. Ei sillä ettenkö haluaisi. Aina menee selittelyks.. juu mutta tuosta sonorista siis? |
moderndrummer88 17.05.2006 15:59:05 | |
---|
Tuskin tuo kovin parempi tuota swinkkua on, sonoreiden noitten keskitason settien heikkous on juuri virvelit, eli eipä voi suositella. musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
Tindrum 17.05.2006 16:26:26 | |
---|
Oletko ihan varma tuosta numerosta. Sonorilla on ollut Forcea numeroilla 503, 505, 1000, 2000, 3000, 1001, 2001, 2003, 2005, 3001, 3003, 3005 ja ehkä joku vielä. Numeroa 2002 en tunnista. Tsekkaa ja varmista tuo malli. m© m©
Varmuus on paras. |
Bacchus 17.05.2006 16:33:02 | |
---|
Minkä verran olisit maksimissaan sijoittamassa? Niinkuin Tindrum jo tuossa totesikin, niin tarkoittanet varmaankin jotain muuta 2000-sarjaa, esim. 2001 tms. Varmasti virveli on Swingstaria reilusti parempi, tuon ikäisissä Swinkuissa alkaa monesti olemaan rautaosasto aika horona. Itse kyllä kituuttaisin hiemam pidempään Swingstarilla, ja ostaisin samantien paremman virvelin. Mutta, niinkuin sanoit, itselläsi ei ole kiinnostusta tälläiseen rumbaan.;) |
Tindrum 17.05.2006 16:53:48 (muokattu 17.05.2006 16:54:33) | |
---|
Minkä verran olisit maksimissaan sijoittamassa? Niinkuin Tindrum jo tuossa totesikin, niin tarkoittanet varmaankin jotain muuta 2000-sarjaa, esim. 2001 tms. Varmasti virveli on Swingstaria reilusti parempi, tuon ikäisissä Swinkuissa alkaa monesti olemaan rautaosasto aika horona. Itse kyllä kituuttaisin hiemam pidempään Swingstarilla, ja ostaisin samantien paremman virvelin. Mutta, niinkuin sanoit, itselläsi ei ole kiinnostusta tälläiseen rumbaan.;) Näin on. Force 2000 -sarjat tehtiin Saksassa saksalaisista osista ja rungoista ja ovat näin ollen paljon hyväksytympiä rumpuja (ja ehkä parempiakin) kuin esim. 2001, joka jo tehtiin Taiwanissa. Tuohon hintaluokkaan (?) sun ei tarvitsisi laittaa kuin satanen lisää ja puhutaan jo ihan kelpo soittimista (käytetyistä tottakai). m©
Varmuus on paras. |
akisetä 17.05.2006 18:52:01 | |
---|
Ahaa... force 2001 se varmaankin sitten oli juu. Tokihan sen hyvän käytetyn hankkiminen olisi järkevää, mutta se sen etsintä.... Premierillähän olisi nuita artist maple ja birch virppoja, ja hintakin "vain" vähän päälle 200 jöötiä. Tajusin muuten just että en tiedä edes haluanko puu vai metallivirpan. Lähen viikonloppuna kiusaamaan musakauppojen setiä! Valikoima vaan aika rajallista näillä seuduilla. |
Tindrum 17.05.2006 20:10:25 | |
---|
Omasta kokemuksesta voin sanoa että hiljaa hyvä tulee. Kärkyin pari kuukautta netissä noita saksan nettikauppoja ja ostin sitten Yamaha Oak Customin 7 x 14" hintaan 199 euroa (+postit 17 €). Toki seilasin ympäri paikallisiakin myyntiliikkeitä, mutta kyseisen tuotteen olisin saanut täältä tinkimällä hintaan 320 €. Jäitä hattuun ja illat netissä. m©
Varmuus on paras. |
hollmi-5 17.05.2006 23:04:25 | |
---|
Näin on. Force 2000 -sarjat tehtiin Saksassa saksalaisista osista ja rungoista ja ovat näin ollen paljon hyväksytympiä rumpuja (ja ehkä parempiakin Oikein huono on tuo 2000-sarjan Sonor. Minun korvaani toki vain... http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Tindrum 17.05.2006 23:11:01 (muokattu 17.05.2006 23:17:27) | |
---|
Oikein huono on tuo 2000-sarjan Sonor. Minun korvaani toki vain... Niinpä se saattaa olla. Oli toki "yleisesti hyväksytympi" kuin kiinassa myöhemmin tehdyt. m©
Varmuus on paras. |
hollmi-5 18.05.2006 09:02:19 | |
---|
Niinpä se saattaa olla. Oli toki "yleisesti hyväksytympi" kuin kiinassa myöhemmin tehdyt. Se näyttää 2000 virppa ihan Hilitelta, mutta kun ne laittaa vierekkäin, ei voi kuin ihmetellä, kuinka suuri ero voi olla. Ongelmana on höttöpuusta duunattu löysä runko. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Magiz 18.05.2006 12:58:43 | |
---|
Kärkyin pari kuukautta netissä noita saksan nettikauppoja ja ostin sitten Yamaha Oak Customin 7 x 14" hintaan 199 euroa (+postit 17 €). ihan jees ostos. :D itsekin olisin varmaankin ostanut tuommoisen tuohon hintaan. :D Whatever happens, happens. |
Kärsänpuolikas 18.05.2006 15:04:09 | |
---|
Huuto.netissä on kyllä Sonor 2002 virveli myynnissä. Sieltäkö olet juuri bongannut? "If you can play, you can play anything. I don't like classifications." -Buddy Rich |
Bacchus 18.05.2006 19:28:49 (muokattu 18.05.2006 19:30:37) | |
---|
Ahaa... force 2001 se varmaankin sitten oli juu. Tokihan sen hyvän käytetyn hankkiminen olisi järkevää, mutta se sen etsintä.... Premierillähän olisi nuita artist maple ja birch virppoja, ja hintakin "vain" vähän päälle 200 jöötiä. Tajusin muuten just että en tiedä edes haluanko puu vai metallivirpan. Lähen viikonloppuna kiusaamaan musakauppojen setiä! Valikoima vaan aika rajallista näillä seuduilla. 200 eurolla saa jo vaikka minkälaisen pro-tason virvelin, pitää vaan silmä kovana tiirailla toria ja eBay:tä. 200€-250€ hintahaarukassa liikkuu torilla esim. Acroliteja, joskus jopa Supria, Yamahan Recording Customeita, Taman ja Pearlin vaahtera- ja koivuvirveleitä jne. Tsekkaile vaan rauhassa, ja pistä vaikka kysymyksiä tuonne kysymys/vastaus-threadiin kun sattuu sopivan hintainen virveli kohdalle ja haluat lisätietoja. Näin on. Force 2000 -sarjat tehtiin Saksassa saksalaisista osista ja rungoista ja ovat näin ollen paljon hyväksytympiä rumpuja (ja ehkä parempiakin) kuin esim. 2001, joka jo tehtiin Taiwanissa. Tuohon hintaluokkaan (?) sun ei tarvitsisi laittaa kuin satanen lisää ja puhutaan jo ihan kelpo soittimista (käytetyistä tottakai). Jep, näin mä itsekin tekisin. Force-sarjojen basarit ja tomit on hinta/laatu-suhteeltaan oikein toimivia, mutta virveli on tosiaankin se heikko lenkki. Virveli on kuitenkin setin tärkein osa, ja siten siihen kannattaa panostaa. Arvotavara on jälleenmyyntiäkin ajatellen paras vaihtoehto. |
Jaren 18.05.2006 20:37:19 (muokattu 18.05.2006 20:38:15) | |
---|
Jep, näin mä itsekin tekisin. Force-sarjojen basarit ja tomit on hinta/laatu-suhteeltaan oikein toimivia, mutta virveli on tosiaankin se heikko lenkki. No, oikeastaan pienellä yrittämisellä nuo virpat saa soimaan ihan kivasti, ainakin tuon force 3005:sen. Tosi tiukka vire, alakalvo on hieman tiukemmalla kuin ylä kalvo ja sitten vain dempillä pahimmat ulinat pois. Ihan kohtalaisen rokki soundin sain ja melko herkkäkin se nyt on, ghostitkin kuuluu(joten kuten). Välttää minulle sen aikaa kun on varaa siihen supraan/acroon. ja ihan aiheeseen oikeasti liittyen suosittelen ostamaan näitä muiden mainitsemia laatu virveleitä käytettynä. "Vitut mä mitään mistään tiedä, mä oon täällä vaan töissä" |
hollmi-5 18.05.2006 21:34:02 | |
---|
...force 3005:sen... Sen ainoa vika on se muovinen nostin. Ihan eri peli kuitenkin, kuin 2000-sarjalaiset. 3000:set ovat aina olleet selkeästi parempia kaikin puolin noihin 2000-sarjalaisiin. Loppunumerosta riippumatta. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Tindrum 18.05.2006 21:57:18 | |
---|
Sen ainoa vika on se muovinen nostin. Ihan eri peli kuitenkin, kuin 2000-sarjalaiset. 3000:set ovat aina olleet selkeästi parempia kaikin puolin noihin 2000-sarjalaisiin. Loppunumerosta riippumatta. Kokemuksen suomalla syvällä rintaäänellä yhdyn kommenttiin. F3005 on ihan kelpo rokvirppa. Muovisen nostimen voi korvata suoraan reikiin sopivilla Stealth-nostajalla (n. 19 USD) tai Dunnett R-Class -nostimella (n. 45 USD). Molemmat erinomaisia vehkeitä. m©
Varmuus on paras. |
Jaren 18.05.2006 22:03:08 (muokattu 18.05.2006 22:05:26) | |
---|
Kokemuksen suomalla syvällä rintaäänellä yhdyn kommenttiin. F3005 on ihan kelpo rokvirppa. Muovisen nostimen voi korvata suoraan reikiin sopivilla Stealth-nostajalla (n. 19 USD) tai Dunnett R-Class -nostimella (n. 45 USD). Molemmat erinomaisia vehkeitä. Jaahas, pitääpäs katsella jos vaikka jomman kumman noista hankkisi, niin eipähän tarvitsi sitten tulevaisuudessa tapella käsiin hajoavan nostimen kanssa, kun melkoinen rimpula tuo alkuperäinen on. Edit: mistät nuita sitten saa? "Vitut mä mitään mistään tiedä, mä oon täällä vaan töissä" |
akisetä 19.05.2006 14:01:34 | |
---|
Juu tuolta huuto.netistä bongasin tuon sonor 2002. Mutta taidan kyllä unohtaa tuon. Jospa sitä nyt kuitenkin alkais kyttäilemään käytettyjä ja samalla säästämään rahaa. Nimittäin osa virveliin tarkoitetusta rahasta taisi juuri mennä kun lupauduin ostamaan paiste 2000 16" crashin :/ Mutta eihän siinä, käsittääkseni oli 80-luvulla ihan pro-tasoa tuo 2000-sarja, tai ainakin melkein. Näin aiheesta yhdeksänteentoista... |
Tindrum 19.05.2006 14:19:58 (muokattu 19.05.2006 14:34:57) | |
---|
Jaahas, pitääpäs katsella jos vaikka jomman kumman noista hankkisi, niin eipähän tarvitsi sitten tulevaisuudessa tapella käsiin hajoavan nostimen kanssa, kun melkoinen rimpula tuo alkuperäinen on. Edit: mistät nuita sitten saa? Nettikaupasta. Ainakaan en itse tiedä kotimaista kauppaa, joka näitä tarjoaisi. Dunnettia on vaikeata saada ainakaan euroopasta. Sääli, sillä tehdas antaa takuun, ettei sitä saa kukaan rikki. Stealth on edullinen mutta ihan hyvä myös. Googleta vaikka sanoilla "stealth strainer" jne... ja vertaa hinnat. Voi olla että kannattaa tilata ameriikasta. Muista laskea rahti, tulli 3,2% ja alv. 22% päälle. m© edit: Se Stealth on kuulemma ihan hyvä (vaikkakin edullinen), jotkut custom-shopit käyttää sitä (ettei olisi ollut jopa joissakin Ayotteissa, voin tosin muistaa merkin väärinkin). Täältä löytyy molempia, varmista vielä sopivuus: http://www.buy-safe.net/1-800-NEW-D … om=Local&look=strainer&-new m©
Varmuus on paras. |