Sonormies 28.05.2006 21:38:02 (muokattu 29.05.2006 00:15:07) | |
---|
Mulla on mainio Premierin Metal 2000-virveli vuodelta 1966. Olen juuri rempannut rummun Hollmin ohjeiden mukaan purkamalla sen osiin ja kokoamalla uudestaan. Huomenna haen vielä parit varaosat ja uudet kalvot niin kyllä taas kelpaa paukutella. Rummussa on loistava soundi. Tulipa kuitenkin mieleen yksi parannusajatus, jota snareeni voisin jossakin vaiheessa harkita, sillä kuulin kerran Ruotsinlaivalla Rissasen Pasilla aivan jumalaisen hienon kanttilyöntisoundin. Pasilla oli hyvä Yamahan virveli, missä oli sellainen leveä puuvanne mitä vasten kapula kanttilyönnissä lämpimästi kopsahti. Mahtaako mun virppaan saada musiikkikaupan sedältä sopivaa puuvannetta vai pitääkö tilailla ulkomailta asti vai peräti teettää handmadena? Entä mitähän tuollainen vanne mahtaa maksaa? Ajatus kiinnostaa nimenomaan tuon kanttisoundin vuoksi, mutta mahtaisiko puuvanne metallivirvelissä muuttaa rummun soundia kalvoon soittaessakin johonkin suuntaan alkuperäisestä? Entä olisiko puuvanteesta metallivirpassa jotakin muuta hyötyä tai kenties jotakin haittaa? Life is short and then you die. |
HeavyMachinery 28.05.2006 21:59:24 | |
---|
St.drums:ilta saa parin noin 100 e muistaakseni jammulla saa jälki asennus tarvikkeinakin... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
hollmi-5 28.05.2006 22:01:07 | |
---|
Mulla on mainio Premierin Metal 2000-virveli vuodelta 1966. Kokeilumielessä voi tehdä mitä vain, kunhan alkuperäisyys on palautettavissa. Vintagerumpujen kanssa pitäytyisin alkuperäisessä ja hakisin toisen virvelin puuvanteilla. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Magiz 28.05.2006 22:02:13 | |
---|
tästähän juuri oli eräässä topicissa puhetta, kun itse asiaa pohdiskelin. tulin kuitenkin sitten siihen tulokseen, etten viitsi maksaa 100€ siitä, että pääsisin testaamaan miltä kuulostaa. jos ei sitten miellyttäisikään. Whatever happens, happens. |
mankkis 28.05.2006 22:17:29 | |
---|
kumulta varmaan sais, mutta on varmaan aika kallista kun on käsintehty nekin And we used to sleep on the beach here, sleep over night.
They don't do it anymore.. things changed.
They dont sleep anymore on the beach...
(Sleep-Godspeed you black emperor! |
Paas 28.05.2006 22:19:52 | |
---|
kumulta varmaan sais, mutta on varmaan aika kallista kun on käsintehty nekin Ei saa. Ainoastaan kumun omiin rumpuihin saa. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Magiz 28.05.2006 23:17:29 | |
---|
kumulta varmaan sais, mutta on varmaan aika kallista kun on käsintehty nekin testattu juttu, kumu ei tee erillistilauksina vanteita, koska ovat liian työläitä tyostettäviä, ja maksaisivat ostajalleen liikaa. Whatever happens, happens. |
Olli 29.05.2006 08:58:36 | |
---|
testattu juttu, kumu ei tee erillistilauksina vanteita, koska ovat liian työläitä tyostettäviä, ja maksaisivat ostajalleen liikaa. Hassua ettei ostaja saa sitä itse päättää onko hinta liikaa. http://www.spacebarhoppers.com/ |
Tindrum 29.05.2006 10:46:59 | |
---|
St.drums:ilta saa parin noin 100 e muistaakseni jammulla saa jälki asennus tarvikkeinakin... Noita on monellakin tarjolla, mutta esimerkkinä mainittakoon Yamahan virpat joihin nämä kaikki eivät sovi. Yammuissa tulee mattokoneiston kampi liian liki ylävannetta. Yammujen omissa (noin 160 € / pari) on jyrsitty pala ylävanteesta pois joka mahdollistaa kammen käytön. Just to be on the safe side... Ja sorry offtopic. m©
Varmuus on paras. |
Bacchus 29.05.2006 13:09:25 | |
---|
testattu juttu, kumu ei tee erillistilauksina vanteita, koska ovat liian työläitä tyostettäviä, ja maksaisivat ostajalleen liikaa. Varsinkin, kun niitä vanteita on varmasti varastossa vaikka kuinka, kuten on runkojakin. Perustelu ontuu, mutta kai sitä aina pitää jotain tekosyitä olla sille, ettei halua omia vanteitaan toisten valmistamiin rumpuihin. |
Analuuk 29.05.2006 16:13:37 | |
---|
Varsinkin, kun niitä vanteita on varmasti varastossa vaikka kuinka, kuten on runkojakin. Perustelu ontuu, mutta kai sitä aina pitää jotain tekosyitä olla sille, ettei halua omia vanteitaan toisten valmistamiin rumpuihin. Kyllä Pekka tekee jokaisen rummun alusta asti tilauksen jälkeen. Ja uskon että näin asia on vanteidenkin kohdalla. Puuvanteet ovat kyllä uskomattoman kalliita. Tosin kaverilla on Pdp:n vaahteravirveli puuvanteilla. Rumpu maksoi uutena n.350e ja soundi on ihan protasoa, kanttisoundit varsinkin. Kumun puuvanteet maksaa melkein 100e/kipale... Kyllä asia on näin! Ehkä. |
hgr 29.05.2006 16:15:22 | |
---|
Puuvanteet ovat kyllä uskomattoman kalliita. Tosin kaverilla on Pdp:n vaahteravirveli puuvanteilla. Rumpu maksoi uutena n.350e ja soundi on ihan protasoa, kanttisoundit varsinkin. Mä en kyllä tykännyt tuosta PDP:sta. Jotenkin rätisevä soundi. Johtuneeko siitä että siinä ei taida olla mattosyvennystä. |
Analuuk 29.05.2006 16:16:42 | |
---|
Johtuneeko siitä että siinä ei taida olla mattosyvennystä. Mun mielestä siinä rummussa on syvennys. Niissä Pdp:n setin mukana tulevissa perusrätkyissä ei taida olla... Kyllä asia on näin! Ehkä. |
Tindrum 29.05.2006 16:32:58 (muokattu 29.05.2006 16:39:55) | |
---|
Kyllä Pekka tekee jokaisen rummun alusta asti tilauksen jälkeen. Ja uskon että näin asia on vanteidenkin kohdalla. Puuvanteet ovat kyllä uskomattoman kalliita. Tosin kaverilla on Pdp:n vaahteravirveli puuvanteilla. Rumpu maksoi uutena n.350e ja soundi on ihan protasoa, kanttisoundit varsinkin. Kumun puuvanteet maksaa melkein 100e/kipale... Muutamalla keskustelupalstalla olen kuullut noiden PDP-vanteiden hajoavan melko nopeasti. Usealle kirjoittajalle oli käynyt samoin. Omaa kokemusta ei ole. Jos hyvät haluaa, kannattaa tsekata Lignumin valikoimia. Tosin hintaakin on "harjoitussetin" verran... ; ) http://www.lignumdrums.com/nl/woodhoops.php m©
Varmuus on paras. |
ddrum54 29.05.2006 18:06:41 | |
---|
Mä en kyllä tykännyt tuosta PDP:sta. Jotenkin rätisevä soundi. Johtuneeko siitä että siinä ei taida olla mattosyvennystä. Mulla on luultavasti toi snare ( DW / Pacific ). Siinä on mattosyvennys. Vanteiden kestävyydestä sen verran, että mulla on ollut toi snare n. kolme vuotta ja vanteesta kun oikein etsii, niin hiukan lyöntijälkeä löytyy. Vanne on ollut aina samassa asennossa. Kun se oikein kulahtaa, niin pyöräyttämällä yhden tappivälin saa taas uuden, neitseellisen lyöntipinnan. Hinta-/laatusuhteeltaan hyvä rumpu, suosittelen. 2`n 4 |
v bear 29.05.2006 19:22:26 (muokattu 29.05.2006 19:30:54) | |
---|
Ei saa. Ainoastaan kumun omiin rumpuihin saa. saa saa... welholla on star classicin snares kumun vanteet.. oikeen teetetty tuolta näkee ku selaa alaspäin.. http://www.welhodrum.com/rummut.htm twist twist on jumala |
HeavyMachinery 29.05.2006 19:50:47 | |
---|
Mä en kyllä tykännyt tuosta PDP:sta. Jotenkin rätisevä soundi. Johtuneeko siitä että siinä ei taida olla mattosyvennystä. Samaa mieltä siksi möin omani sellaisen pois..... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Paas 29.05.2006 20:22:00 | |
---|
saa saa... welholla on star classicin snares kumun vanteet.. oikeen teetetty tuolta näkee ku selaa alaspäin..
http://www.welhodrum.com/rummut.htm Joskus aiemmin tais saada juu. Politiikka kuitenkin muuttunut. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |