Aihe: Lehmänkello pedaali
1
timppa67
25.05.2006 15:08:27
Olis ylimääräinen pohjalevyllinen bassarinpedaali.. mahtaisko toimia jos vääntäis kiinnikkeen kulmaraudasta lehmänkelloa varten.. onko kukaan kokeillu moista aparaattia?.. on ainakin halpa kokeilu, vaan mahtaako pelittää?
hyperhamsteri
25.05.2006 15:18:34
No kokeilemallahan tuo selviää. Testaa ja kerro sitten menestyksestäsi tänne. :)
Yarr. Puujalka ja silmälappu.
timppa67
25.05.2006 15:23:24
Jossain videoklipissä näin tommosen kilkuttimen ja puunuijalla sitä siinä poljettiin...
Brother Michael
25.05.2006 15:27:26
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
J. Cool
25.05.2006 15:28:47

tee vain. kaupasta saa kyllä uutta ja asiaa varten suunniteltua jollaki 40e (hattuvakio)
mulla on gibraltarin verme. se ei oo kauheen hyvä. yamahalla taitaa olla parempia.
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
Perseapina
25.05.2006 21:08:13
Gregg Bissonetella oli jokin tuon tapainen, kun se viime vuonna kävi täällä rumpuklinikkansa kanssa. Oli kyllä älyttömän siistin kuullonen, kun se veti sillä salsaa sopraanovirvelin ja erilaisten muitten kilkuttimien kanssa.
Got my mojo workin'
Safga
26.05.2006 00:55:51
Pearlilta saa hyvän lehmänkellon pidikkeen peadlia varten.
Tuossa olis vielä kuvaakin:

http://www.pearldrum.com/03_nuupdts/pp/PPS-15.jpg
Pearl & Stagg... Play with the best (medina) Pastilli?
rm_wispila
26.05.2006 08:34:29
Eipä tuo itse tehtynäkään mikään hirvittävän vaikea laite ole. Nuo valmiit mallit kyllä näyttävät monimutkaisilta.

Itse tein sellaisesta reiällisestä kulmakiinnikkeestä, jolla kiinnitetään talon kattotuolit. Pokkasin sen toisen sakaran 90 asteen kulmaan viilapenkissä eli kulmasta tuli U-muoto. Pohjasakaraan vääntelin sellaisen pienen korotuksen, että nousee 2 cm irti lattiasta ja sopii suoraan pedaalin kitaan.
Kiinnikkeessä oli jo sopivasti reikiäkin valmiina, joihin kiinnitin pätkän kierretankoa muttereilla. Jenkatanko sopii taas sitten suoraan lehmänkelloon.
Tuo norminuijan käyttö oli kellon kanssa mielestäni hankalaa, joten tein oman lehmänkellonuijan vanhasta kapulan puolikkaasta poraamalla siihen pituussuuntaan keskelle reiän. Istutin kapulan liimalla nuijan varteen (sen huopamollon tilalle).
Kevyempi kapulanuija ei heiluta sitä pedaalia pienemmän massansa johdosta niin paljon, joten laite pysyy hyvin pystysssä omillaan haitsun vieressä.

Tätä laitetta kun polkee haitsun sijaan kompissa, alkaa salsaa putoilla jo ihan puolivahingossa...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
grege
26.05.2006 16:16:06
mulla oli kello kiinni haitsun ständissä klämpillä... pedaali meinasi vaan välillä karata.. huopanuija oli pedaalissa ja äänestä kyllä tykkäsin. ääni oli paljon pehmeämpi(aika yllättävää) kuin kapulalla ja jos olisi vielä ylimääräisiä klämppejä, varmasti laittaisin sen kellon takaisin. kivoja aksentteja. mutta käyttöä ei ole kovin paljoa(eikä rahaa) joten taitaa jäädä tulevaisuuteen.
J. Cool
26.05.2006 17:19:27

mulla oli kello kiinni haitsun ständissä klämpillä... pedaali meinasi vaan välillä karata.. huopanuija oli pedaalissa ja äänestä kyllä tykkäsin. ääni oli paljon pehmeämpi(aika yllättävää) kuin kapulalla ja jos olisi vielä ylimääräisiä klämppejä, varmasti laittaisin sen kellon takaisin. kivoja aksentteja. mutta käyttöä ei ole kovin paljoa(eikä rahaa) joten taitaa jäädä tulevaisuuteen.

aika innovatiivinen ratkaisu, vois iteki testata. Tuo wispilän oma nikkarointi kyllä kaipais jo kuvaa!
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
rm_wispila
02.06.2006 08:10:25
aika innovatiivinen ratkaisu, vois iteki testata. Tuo wispilän oma nikkarointi kyllä kaipais jo kuvaa!

Päivitin omakuvaan otoksen tuosta väännellystä kulmaraudasta, nuijana siis se kapula...

Pohjalla oleva kumilätkä on kulmaraudan pohjassa parilla pop-niitillä kiinni. Antaa leuoille kunnon otteen ja estää laitetta luistelemasta pitkin lattiaa. Tuo kapula-nuija taas on niin paljon kevyempi kuin norminuija, että myös se vähentää laitteen heilumista soitettaessa.
Erillistä pohjalevyä en ole kaivannut, hyvin on tuommoisenakin paikoillaan pysynyt.
miän vain
02.06.2006 10:18:28

Mulla on jonkun valmistajan versio aiheesta. Siinä ei lue mitään. Halpa oli, muistaakseni 20e, mutta se oli joku hypertajous. Itsetehty versio oli hieno.

Nuijan tein samalla tavalla kuin yllä kuvattiin, mutta käytin vartena kierretankoa. Ei toimi, liian pehmeää ja taipuu hetken kolistelun jälkeen. Pitäis jostain joku halpanuija, josta ryöstäsin varren.

Kivoja lisiä tuolla saa, mutta eipä tule paljoa käytettyä. Hyvä lelu kyllä. Vasurilla kun polkee yhtä aikaa tuota ja tuplan toista puolta, saa häiritseviä juttuja aikaan. Jotain iloa jalkapatterneistakin, eron perustukutukuun tosiaan huomaa.
Superficiality - so you would stay on top
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Dnjmaster
02.06.2006 10:21:38 (muokattu 02.06.2006 10:23:08)
Luulisin että toimii ja varsin hyvinkin. Itse kokeilin kiinnittämällä lehmänkellon ständiin ja polkemalla sitä Premierin vakiopedaalilla mutta ei toiminut koska pedaali on niin heppoinen. Kivaa kyllä oli soitella noin ;) Kannattaa laittaa pedaaliin muovi tai puunuija, jotta lehmänkello soisi hyvin. Onkos muuten tällaisia speduja missään myynnissä, siis johon saa lehmänkellon niinkuin Antonio Sanchezillä?

EDIT: Ai olihan noita telineitä olemassa ;)
kalamies#40 >-)))>
bluesteel
02.06.2006 10:22:09

Haitsun kuvusta saa muuten aika lehmänkellomaisen soundin. Kannattaa kokeilla!
rm_wispila
02.06.2006 10:37:48
Itse asiassa olen jo hukannut sen liimatun kapulan-puolikas-nuijan ;)

Tein sittemmin toisen, johon porasin riittävän tiukan ja pitkän reiän, jolloin kapula pysyy nuijan varressa myös ilman liimaakin. Se normivarren kierreosa pureutuu kyllä riittävän tiukasti kapulaan ja tarvittaessa voi sitten taas vaihtaa huopamollon takaisin, jos tarvitsee pedaalina. Mulle on vaan noita kolmos- ja nelospetaaleita jäänyt nurkkiin pyörimään, eli tuossa käytössä joutaa yksi hyvinkin olemaan. Paras pedaali onkin sellainen vanha, rimpulamalli, jossa on väljähtänyt, heikkotehoinen jousi. Tuo kun ei varsinaisesti paljon iskuvoimaa tarvitse, mitä nyt varpailla pikkuisen heiluu...

Kyllähän tuohon toki jatkuvassa käytössä kyllästyy, mutta joissain paikoissa hyvä vaihtoehto poljetulle haitsulle ihan kompin alla, ellei ihan latinomenoon heittäydykään.
Sellaisissa "pseudo-latinojutuissa" taas mainio peli, koska vapauttaa molemmat kätöset perkussoimaan pitkin tomeja ja virppaa. Samalla myös hyvää motoriikkatreeniä.

Ehkä huonoin puoli on juuri tuo hinta. Eihän tuollainen raksajäämäosa itse viilapenkissä väänneltynä maksa juuri mitään. Se ja merkittömyyshän kyllä vähentävät katu-uskottavuutta. Olisihan joku 99€:n LP - tellinki ihan eri juttu ;)
K.Suninen
02.06.2006 21:22:26
Aika Pelle Peloton- meininkiä täällä... Itse olen myös käyttämnyt lehmänkellopedaalia, mutta ratkasin sen melko simppelisti: pistin kello puomitelineeseen ja käänsin telineen pedaalille sopivaan kulmaan. Sitten vähän jotain estettä pedaalin liikkumiseks.
timppa67
02.06.2006 21:38:06 (muokattu 02.06.2006 21:41:38)
No hittolainen; tekaisin "klämpin" jo viikko sitten, vaan ei päivity kuva. Tein alumiinisista sähkö-arinan kannakkeista melko "pro" vehkeen (harhar)... Vekotinta voipi säädellä ylös-alas ja jopa kallistella... Toimii kuten se kuuluisa junan vessa ja pysyy vieläpä paikallaan... Kuten Wispilä totesi; saa olla melko letkuna se pedaalin fieteri...
moderndrummer88
03.06.2006 15:15:04
No hittolainen; tekaisin "klämpin" jo viikko sitten, vaan ei päivity kuva.

kuinka iso se kuva on? tahtoo olla yli 800x600 kuvissa melko tahmeata se päivitys
musiikki on kuin musiikkia korvilleni
timppa67
03.06.2006 15:54:22
Joo, saattaa olla isohko kuva, mutta odotellaan...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)