hollmi-5 01.05.2006 21:39:47 | |
---|
Minulla on DW:n 6000-sarjan flat-base symbaalistandeja http://www.dwdrums.com/hardware/6000Series.htm . Koskaan aikaisemmin ei ole mitään mennyt rikki mistään telineestä. Nyt sitten roudauksessa settiä pystyttäessä meni yksi kiristysruuvi jumiin. Ei liikkunut mihinkään suuntaan. Poikkihan se meni, kun pakko oli yrittää saada standi oikeaan korkoon. Tutkailin niitä kierteitä ja ruuvitavaraa yleensäkin. Nehän on ihan joulutinaa. Sama juttu tuossa DW 5000 sarjan bassarin pedaalissa. Huonoa laatua. Joillakin on lugit särkyneet. Ainakin Erkinharjun Teijolla oli käynyt näin ja jonkun palstalaisen muistan moisesta maininneen. Kaakkurinniemen Mikon hemmetin painava DW:n HW ei vakuuttanut sekään. Kesken biisin romahti peltistandi. Miten voi noin High-Endissä setissä olla tuommoinen rautaosasto? Rummut sinällään on aivan ykköstä.. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
HeavyMachinery 01.05.2006 22:38:06 (muokattu 01.05.2006 22:38:44) | |
---|
Kaakkurinniemen Mikon hemmetin painava DW:n HW ei vakuuttanut sekään. Kesken biisin romahti peltistandi. Miten voi noin High-Endissä setissä olla tuommoinen rautaosasto? Rummut sinällään on aivan ykköstä.. En oikein ymmärrä itsekkään kuin niin hih-end rummuissa voi olla tuollaisia vikoja. Kierteiden korkkaamiseen on yksi syy: se tuning hommelin takia niissa on tiuhempi kierre ja tiukempi kieerre = matalammat harjat. Mulla oli 9000 spedut ja haikka ständi niissä ei ollut mitään huomauttamista muuta kuin paino :) BTW: ne flat base ständit on tyylikkäitä :) Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
p.g. 01.05.2006 23:27:33 | |
---|
Kierteiden korkkaamiseen on yksi syy: se tuning hommelin takia niissa on tiuhempi kierre ja tiukempi kieerre = matalammat harjat. Virvelistä(vm.97) on mullakin muutaman kerran korkannut jengat,5-tonninen tuplaspedu ja hh ständi on toiminut moitteettomasti. Kuulin semmosta,että kun Dw aloitti v.97 omien runkojen valmistuksen niin niissä ensimmäisissä olisi ollut juuri näiden rautojen kanssa ongelmia,lähinnä juuri kierteiden korkkaamisia.Muuttuiko sitten rautamateriaali samalla kun runkoja alettiin itse tekemään niin sitä en tiedä. |
PeeKoo 02.05.2006 00:10:57 | |
---|
Itselläni meni joskus DW:n 5000-spedusta vanneklämpin kiristysruuvi, vaikka en sitä juuri edes kiristänyt. Nykyään tuota metallitavaran laadun heikkoutta näkyy kalliimmankin pään seteissä, kai se sitten on sitä globaalisaatiota=) 'En mie tiiä, mie vaan vejän'- Anssi Nykänen |
kampela 02.05.2006 08:17:18 | |
---|
BTW: ne flat base ständit on tyylikkäitä :) Jep, meitsikin haluiais settiin nuo, meni vaan jo setin kanssa niin paljon velaks et täytyy ottaa hiljakseen.. Mun 5000 spedu on palvellut jo monta vuotta hyvin. :) http//:www.musamaailma.fi |
Muovinen 02.05.2006 10:00:00 | |
---|
jonkun palstalaisen muistan moisesta maininneen. Se taisin olla minä tuon virppani kanssa. Siihenhän oli asennettu tehtaalla liian lyhyet viritystapit ja ne sitten korkkas lugien kierteet. Nykyään ei ole ongelmia kun laitoin aika reippaasti pidemmät tilalle ja vieläpä niillä lukitussysteemeillä mutta tottahan se on, ettei tuon tason vehkeissä pitäisi tuollaisia lisäinvestointeja joutua tekemään. Kaikki DW:n pedaalit ovat toimineet hienosti, ei onkelmia. Myös 5000 sarjan ständit ovat olleet varman oloisia mutta ovat kyllä päässeet aika helpolla mun omistuksessa. Niissä on muuten huomattavan samankaltainen fiilis (tiettyjä samanlaisia osia) kuin noissa Pacificin ständeissä. Etteivät vaan olisi samalta linjalta...? |
Epämuusikko 02.05.2006 10:07:07 | |
---|
Olen nähnyt DW:n bassarin lugin irtoavan soittamisen vaikutuksesta. Saman setin telineet tuhannen pirstaleina. Välttäkää! It´s easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
mankkis 02.05.2006 17:15:19 | |
---|
Oho! Ihmeelistä. Noin lahoo niin kallis merkki! En tiedä mitä teen jos maapallo nukkuu kuin unta Ruususen En tiedä mihin meen jos maapallo hukkuu paskakerrokseen
Leevi and the Leavings- paskaa lapsille |
Rockster 02.05.2006 17:21:23 | |
---|
Eipä ole omakohtaista kokemusta kuin muutamalta keikalta. Silloin ei kyllä ollut ongelmaa. Mutta tuttuni, joka osti uuden (ja saakelin kalliin) DW:n setin harmitteli kun firma ei tee kunnon telineitä. Omaan silmääni ainakin nuo kyseiset telineet ovat todella rumia. Mutta ihmetyttää, että noin kalliit vehkeet voivat olla noi saaketin heikkoja. Luulisi, että tuolla hintaa voisi tehdä sekä kestäviä, että tukevia ständejä. "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
ddrum54 02.05.2006 17:40:58 | |
---|
Luulisi, että tuolla hintaa voisi tehdä sekä kestäviä, että tukevia ständejä. Onnistuu helposti. Merkit on Yamaha ja Tama. 2`n 4 |
Nolte 02.05.2006 17:50:27 | |
---|
Onnistuu helposti. Merkit on Yamaha ja Tama. Joo. Tuli RC-setin mukana pari NIIN jämäkkää tomiständiä, että ne EI VOI kertakaikkiaan hajota. :) Taman Roadpro:t ovat osoittautuneet jo aikaisemmin toimiviksi, ei valittamista. Huono soittaja! |
Myggan 02.05.2006 17:56:25 | |
---|
Mulla on spedut kestänyt ihan kaiken, mutta 6000-sarjan flatbase standeista on mennyt niitä ruuveja paskaks. Vähän on tullut sellainen made in china olo. Muuten ovat olleet erinomaisia standeja. Toisaalta kyllähän joka merkin wehkeistä menee aina jotain rikki. Varsinkin rasitukselle alttiit osat, ja onneks noi on aika pikku juttuja. Möllisty |
mankkis 02.05.2006 17:59:13 | |
---|
Milleniumikin taitaa olla kestävempi :) En tiedä mitä teen jos maapallo nukkuu kuin unta Ruususen En tiedä mihin meen jos maapallo hukkuu paskakerrokseen
Leevi and the Leavings- paskaa lapsille |
south_of_heaven 02.05.2006 18:05:32 | |
---|
Haa, DWtä ei tueta muniinpuhaltelijoiden merkki :) itki south_of_heaven |
kampela 02.05.2006 18:42:59 | |
---|
Haa, DWtä ei tueta muniinpuhaltelijoiden merkki :) Onneks DW:n rumpusaundit on todella jees, hauskaa kun ostin oman setin ni totesin etten oo niin hyvillä saundeilla ikinä soittanutkaan :) http//:www.musamaailma.fi |
hollmi-5 02.05.2006 19:24:08 | |
---|
Toisaalta kyllähän joka merkin wehkeistä menee aina jotain rikki. Varsinkin rasitukselle alttiit osat, ja onneks noi on aika pikku juttuja. Taman Titaneista ei ole koskaan hajonnut mitään. Sama juttu Sonorin saksalaisessa hardwaressa. Ja on roudattu paljon. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Myggan 02.05.2006 19:34:54 | |
---|
Taman Titaneista ei ole koskaan hajonnut mitään. Sama juttu Sonorin saksalaisessa hardwaressa. Ja on roudattu paljon. koputa puuta. Ehkä jo huomenna... Möllisty |
WyW 02.05.2006 19:35:24 | |
---|
PDP:n HW:n kanssa mulla oli jotain ongelmia, mutta noitten 9xxx-sarjasten heavy dutyjen kanssa ei o kyllä ollu minkäänlaisia ongelmia koskaan... Eli jos vaikka koputtelis puuta :) The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
El Jefe 02.05.2006 20:14:00 | |
---|
DW:pedaalit (7002) on toiminut moitteettomasti.Mitä nyt perus kulumista.Sen sijaan sonorin kevytmetallinen hiliten tomipidike napsahti poikki 14"tomin alla.Ja performerin ständeissä kierteet korkkas paristakin kohtaa.Taitavat nekin olla Saksasta? |
hollmi-5 02.05.2006 21:49:34 | |
---|
sonorin kevytmetallinen hiliten tomipidike napsahti poikki 14"tomin alla. Ei Hilitessa ole kevytmetallisia tomipidikkeitä. Performerin telineet ovat Saksalaista ja niissä olen kuullut joistakin ongelmista. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |