WyW 29.03.2006 14:49:13 (muokattu 22.04.2006 12:22:41) | |
---|
Hei, Tarvitsisin pikaista vastausta seuraavaan. Saisin tuon TD-6KV:n 100€ halvemmalla kuin tuon TD-6KW:n. Eroja noissa oli ainakin tälläiset (eli KW:ssa nähden KV:hen): - 10" mesh V-Pad (PDX-8) for the snare - KV:ssa ilmeisesti PD-85BK V-Pad (8")? - Upgraded 12" Hi-Hat (CY-5) - KV:ssa ilmeisesti PD-8, eli tomipädiä vastaava. Kannattais vissiin odottaa? Ei tässä kuitenkaan suunnaton kiire ole. Räkki on sama molemmissa, eli ei ole se mikä on US-versiossa (yksi putki, jossa haikka, tomit ja snare - eli huono). TD-6KW:n täysi listaus: - TD-6V Percussion Sound Module x 1 - PDX-8 10" Mesh Head Snare x 1 - PD-8 Dual-Trigger Pad x 3 - CY-8 Dual-Trigger Cymbal Pad x 2 - CY-5 Dual-Trigger Hi-Hat Pad x 1 - KD-8 Kick Trigger Pad x 1 - FD-8 Hi-Hat Control Pad x 1 - MDS-6C Drum Rack x 1 Kiitos kaikista valaisevista vastauksista. Peiccokin voisi jotain sanoa vaikken nyt itse alakkaan rakentelemaan ;) -K ps. Jahka saan nämä ostoon niin kirjotan vaikka sitten korvaukseksi jonkun seikkaperäisen jutun kokemuksistani tuonne artikkeleihin. edit: artikkeli löytyy http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=723http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
LumPus 29.03.2006 14:58:57 | |
---|
TD-6KW on kai tänään tai eilen julkaistu, en ole vielä ehtinyt päästä testaamaan =) muttamutta.. kieltämättä nuo pienet uudistukset vaikuttavat erittäin hyviltä. Haitsun tuntuma on varmasti parempi, ja jos virvelin koko kasvaa niin se ei ole ollenkaan huono juttu. Tuntuma nyt ei varmaankaan ainakaan huonompaan suuntaan ole mennyt. Kyllä odottaisin ainakin että pääsee testaamaan tuon setin ja sitten tekisin päätöksen, tosin tänne Suomen pikkuiseen maahan voi joutua odottamaan ennenkuin noita saadaan. Voihan noita aina sitten päivitelläkkin, ostat nykyisen kutosen ja siihen vaikka myöhemmin VH-11 haitsuks. Soitteleppa liikkeisiin ja kysele milloin noita on tulossa testattavaksi. |
volc 29.03.2006 16:05:58 | |
---|
Jos hintaeroa on vaan 100 €, osta "W". Jos aika on rahaa, osta "V". Itsellä "V", johon olen vaihtanut haitsu- ja virvelipädin. Eli olen tehnyt juuri ne parannukset, joita "W" sisältää. Tuntuman vuoksi! Maksoin aika paljon enemmän kuin 100 €. |
WyW 29.03.2006 16:46:58 | |
---|
Kyllä vaikuttaa siis juurikin siltä mitä oletinkin, eli TD-6KW it'll be. En tykännyt juurikaan siitä TD-6KV:n haikasta ja snarekin oli vähän pieni 14" rumpuun tottuneelle. 10" padiin jo saa rimshotit sun muut helpommin eroteltua. http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
LumPus 29.03.2006 16:49:10 | |
---|
Kyllä vaikuttaa siis juurikin siltä mitä oletinkin, eli TD-6KW it'll be. En tykännyt juurikaan siitä TD-6KV:n haikasta ja snarekin oli vähän pieni 14" rumpuun tottuneelle. 10" padiin jo saa rimshotit sun muut helpommin eroteltua. tuossahan muuten ei virveli ole kai 10". vanne on kymmenentuumaa, mutta ite kalvo on pienenpi. näin ainakin kuvien perusteella. uskoisin olevan kuitenkin varsin toimiva systeemi. |
Peicco 29.03.2006 17:26:08 | |
---|
Hei, - 10" mesh V-Pad (PDX-8) for the snare - KV:ssa ilmeisesti PD-85BK V-Pad (8")? - Upgraded 12" Hi-Hat (CY-5) - KV:ssa ilmeisesti PD-8, eli tomipädiä vastaava. Kannattais vissiin odottaa? Jos et odota vaan hankit KV:n sua rupee nyppimään päätöksesi heti kun KW on kaupoissa. Ja kuten muut jo kommentoivat, se vajaakin 2" lisää virvelin halkaisijaan sekä parempi haitsupadi ovat kyllä aika isoja upgreidauksia jos hintaeroa on vain 100 euroa. Tomi-kumilätty on hieman pateettinen valinta haitsuksi. Oon vähän ihmetellytkin noita valmissettejä ja syytä siihen, että tällaiseen on ryhdytty. Oishan Rolandilla vaikka CY-8 joka toisi haitsuna hieman enemmän uskottavuutta settiin. Ja kustannusero kumilätyn ja CY-8 välillä on marginaalinen. Oisko jotain 20 euroa? Ole siis kärsivällinen. Mun settini on ollut ilman peltejä jo puoltoista kuukautta kun olen odottanut CY-8:ja Thomannilta. Nopeesti se aika on kuitenkin mennyt ja nyt ne on jo Postin logistiikkakeskusessa ja perjantaina viimeistään pääsee soittamaan. :) En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
Peicco 29.03.2006 17:35:22 | |
---|
tuossahan muuten ei virveli ole kai 10". vanne on kymmenentuumaa, mutta ite kalvo on pienenpi. näin ainakin kuvien perusteella. uskoisin olevan kuitenkin varsin toimiva systeemi. Näyttää siltä perinteiseltä 8" kalvolta. Tuskin Roland on lanseerannut 9" kalvon vain tuota uutta pannuaan varten. Harmi sinänsä että virvelin 2" laajennus ei ole itse kalvossa vaan kantissa. http://www.roland.fi/New%20Pages/news/FF2006/PDX-8.htm En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
LumPus 29.03.2006 17:38:07 | |
---|
Näyttää siltä perinteiseltä 8" kalvolta. Tuskin Roland on lanseerannut 9" kalvon vain tuota uutta pannuaan varten. Harmi sinänsä että virvelin 2" laajennus ei ole itse kalvossa vaan kantissa. http://www.roland.fi/New%20Pages/news/FF2006/PDX-8.htm joo mutta mie tuota vähän funtsin niin senhän pitäs olla perhanan toimiva systeemi ja kuitenkin lie edullisempi toteuttaa. heti kun saan tuon käsiini niin testaan ja tuomitsen. |
Peicco 29.03.2006 17:48:04 | |
---|
joo mutta mie tuota vähän funtsin niin senhän pitäs olla perhanan toimiva systeemi ja kuitenkin lie edullisempi toteuttaa. heti kun saan tuon käsiini niin testaan ja tuomitsen. No ei se varmasti ainakaan teknisessä mielessä huonompi ole kuin PD-80/85R. Ruma se kyllä on. Tulee mieleen jotkut vanhemmat padit... Jo löyty mistä ovat ottaneet mallia! http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183910.html ;) En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
LumPus 29.03.2006 17:50:24 | |
---|
No ei se varmasti ainakaan teknisessä mielessä huonompi ole kuin PD-80/85R. Ruma se kyllä on. Tulee mieleen jotkut vanhemmat padit... Jo löyty mistä ovat ottaneet mallia! http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183910.html ;) hakekaapa lähikaupasta Into-Luthmanin uus katalogi. siellä oli jollain toisella merkillä myynnissä tuo ihan sama setti. rupesi itkettämään. tuli vaan mieleen. |
south_of_heaven 29.03.2006 17:51:49 | |
---|
Tomi-kumilätty on hieman pateettinen valinta haitsuksi. Oon vähän ihmetellytkin noita valmissettejä ja syytä siihen, että tällaiseen on ryhdytty. Oishan Rolandilla vaikka CY-8 joka toisi haitsuna hieman enemmän uskottavuutta settiin. Ja kustannusero kumilätyn ja CY-8 välillä on marginaalinen. Oisko jotain 20 euroa? siinä kumilätyssä on kuitenkin enemmän lyöntialuetta yms, pidän sitä paljon parempana vaihtoehtona. ilmoitti South_of_Heaven |
Peicco 29.03.2006 17:56:25 | |
---|
hakekaapa lähikaupasta Into-Luthmanin uus katalogi. siellä oli jollain toisella merkillä myynnissä tuo ihan sama setti. rupesi itkettämään. tuli vaan mieleen. Niitten nettisivut toimii aika surkeesti. Ei siellä ollut oikeen muuta kuin noita ION -merkkisiä settejä. Aika karseen oloisia. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
Peicco 29.03.2006 17:58:18 | |
---|
siinä kumilätyssä on kuitenkin enemmän lyöntialuetta yms, pidän sitä paljon parempana vaihtoehtona. Miten voit sanoa tommosta kun et ole testannut uutta CY-5 padia!!!??? Kumilätyt on sitäpaitsi 90-lukua... ;) En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
LumPus 29.03.2006 18:00:02 | |
---|
Niitten nettisivut toimii aika surkeesti. Ei siellä ollut oikeen muuta kuin noita ION -merkkisiä settejä. Aika karseen oloisia. joo, tuo uus on Eastone. sama paska kuin tuo thomannin homma näyttäis olevan yks yhteen, tosin hinta oli vissiin euron vajaa viissataa. =) |
savopie 29.03.2006 18:13:36 | |
---|
Tässä puhutaan kokoajan 100€ erosta, paljon nyt tuo KW tulee siis oikeasti maksamaan? roisto PERKELEE!!! |
WyW 29.03.2006 19:31:16 (muokattu 29.03.2006 22:31:33) | |
---|
siinä kumilätyssä on kuitenkin enemmän lyöntialuetta yms, pidän sitä paljon parempana vaihtoehtona. Taitaa nyt olla kyse siitä että sinulla on itselläsi a) Todella huono raajakontrolli ja vaadit älyttömän pinta-alan osuaksesi ko padiin b) Sinulla on itselläsi tuo padi ja nyt ottaa päähän kun saa saman peltimäisellä padillä c) Et ole koskaan soittanut oikeilla rummuilla - hihatin halkaisija max 15" eli reunasta keskireikään 7,5". Leveyssuunta ei ole perustelu, sillä en ole nähnyt koskaan kenenkään soittavan oikeaa hihattia käden ulottuvissa olevan sektorin vasempaan tai oikeaan laitaan. Tosiasiahan kuitenkin on että oikean hihatin ja tomin tatsi eroaa toisistaan huomattavasti, varsinkin avointa haikkaa soitettaessa. edit: pakko sen verran pehmentää, että tämä on tosiaan ihmisen mielipide, joka soittaa päätoimisesti kuitenkin akustisilla rummuilla ja sähkörummut on "huono korvike". Tässä puhutaan kokoajan 100€ erosta, paljon nyt tuo KW tulee siis oikeasti maksamaan? Tuota hintaa sun pitää kysyä omalta musakauppiaaltasi. Kaikilla meillä on omat spesiaalihinnat ja alet, joten omasta hinnastani sinulle tuskin on hyötyä. http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
south_of_heaven 29.03.2006 22:59:56 | |
---|
Taitaa nyt olla kyse siitä että sinulla on itselläsi a) Todella huono raajakontrolli ja vaadit älyttömän pinta-alan osuaksesi ko padiin no eipä oikeastaan b) Sinulla on itselläsi tuo padi ja nyt ottaa päähän kun saa saman peltimäisellä padillä helvetisti. c) Et ole koskaan soittanut oikeilla rummuilla - hihatin halkaisija max 15" eli reunasta keskireikään 7,5". Leveyssuunta ei ole perustelu, sillä en ole nähnyt koskaan kenenkään soittavan oikeaa hihattia käden ulottuvissa olevan sektorin vasempaan tai oikeaan laitaan. mikä on tämä oikea rumpu josta niin puhutaan? Tosiasiahan kuitenkin on että oikean hihatin ja tomin tatsi eroaa toisistaan huomattavasti, varsinkin avointa haikkaa soitettaessa. No totta, onhan toi realistisemman tuntunen ja silleen. Nyt ku ajattelee. Mutta mieluummin käyttäsin ainki esim. sen takia, että ainakin mun etucrashina toimineessa CY-8ssa tuli semmonen ihme juttu että ku soitti sitä ja otti choken, kuulu semmonen CHH- KHK Mikä helvetti se on siitä kuulu se ääni jälkeenkin. Onkohan siinä chokenauhassa joku vika. Vaihoin sen riden paikalle ja toisin ja siinä toisessa ei ainakaa vielä ole semmosta ilmennyt. Noi tomina toimivat pädit on ainaki kestävämpiä, jos se on kestokysymys. ilmoitti South_of_Heaven |
WyW 30.03.2006 09:54:43 | |
---|
mikä on tämä oikea rumpu josta niin puhutaan? Siis akustinen rumpu. Anteeksi "lievästi" provosoiva kirjoitukseni :) http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
south_of_heaven 30.03.2006 19:13:59 | |
---|
Siis akustinen rumpu. Tiedän. Esitin bas.. siis tyhmää. ilmoitti South_of_Heaven |
WyW 04.04.2006 21:43:19 | |
---|
Hei muuten... tuli vielä yks juttu mieleen. Voiko noissa "sammuttaa" symbaalin sormilla? Eli siis esim. crashin? http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |