Toro 02.01.2003 21:24:26 | |
---|
Elikkä...onkos jotain paikkaa missä voisi valmistua studio rumpaliksi tms. kun tuo oulunkylän pop/jazz konservaatio tuntuu liian haastavalta... vai olisko miulla jotain mahiksia kun osaan rumpujen nuotit ja soittaa niitä suht hyvin ,mut sit taas mitään muuta soitinta en osaakkaan soittaa ja en osaa esim: ihan perusjuttuja nuoteista...oon kyl kiinnostunu musiikista noin yleensä mut rummut on ainut soitin mikä kiinnostaa... |
manix 02.01.2003 21:51:20 | |
---|
No eikait siinä, opettelemaan vaan musiikin teoriaa ja muuta hauskaa. Taivas on rajana :) "I'm holding on and I
find out the only way goes down.
And the weary drowns.
Better hold on tight."
- Daniel Brennare |
Terok 02.01.2003 22:10:32 | |
---|
Elikkä...onkos jotain paikkaa missä voisi valmistua studio rumpaliksi tms. kun tuo oulunkylän pop/jazz konservaatio tuntuu liian haastavalta... vai olisko miulla jotain mahiksia kun osaan rumpujen nuotit ja soittaa niitä suht hyvin ,mut sit taas mitään muuta soitinta en osaakkaan soittaa ja en osaa esim: ihan perusjuttuja nuoteista...oon kyl kiinnostunu musiikista noin yleensä mut rummut on ainut soitin mikä kiinnostaa... Täällä torniossa on ammattikoulussa muusikkopuoli, tosin joudut silti opettelemaan myös muita soittimia kuin rummut vaikka ne olisivatkin pääsoitin. |
Mikko A 03.01.2003 01:51:43 | |
---|
Elikkä...onkos jotain paikkaa missä voisi valmistua studio rumpaliksi tms. kun tuo oulunkylän pop/jazz konservaatio tuntuu liian haastavalta... vai olisko miulla jotain mahiksia kun osaan rumpujen nuotit ja soittaa niitä suht hyvin ,mut sit taas mitään muuta soitinta en osaakkaan soittaa ja en osaa esim: ihan perusjuttuja nuoteista...oon kyl kiinnostunu musiikista noin yleensä mut rummut on ainut soitin mikä kiinnostaa... No kyllä ne kaikki muutkin paikat missä voi jo kuvitella saavansa KUNNON opetusta (ja mistä voi valmistua...) on ihan yhtä haastavia, ainakin suurinpiirtein. Ja kyllä rumpalinkin on hyvä osata muutakin kun sitä rummutusta... |
Jaget 06.06.2006 20:01:39 | |
---|
Savonlinnan taidelukio on varmaan ihan hakemisen arvoinen paikka =P |
tolppa-apina 06.06.2006 20:12:41 | |
---|
oulunkylän pop/jazz konservaatio tuntuu liian haastavalta... Ystävä tai oikeastaan tuttu, kävi 2 vuotta lukiota, kyllästyi ja lähti juuri tuohon kouluun. Nykyään on arvostettu ja käytetty ammattirumpali. Haastavuudesta en osaa sanoa, mutta sen käsityksen olen saanut, että kaikki tuommoiset erikoistuneet koulut ovat vaativampia, kuin ns. "normit". Mitä yritän sanoa on että jos todella haluat ammattimuusikoksi, niin sen kuin menet semmoiseen kouluun jossa tähän on mahdollisuus. Helppoa siitä tuskin tulee, ellet itse siitä helppoa tee. |
Bacchus 06.06.2006 20:15:08 | |
---|
Ihan vaan tiedoksi kaikille jotka eivät vielä ole sitä huomanneet, tämä ketju on kolme vuotta vanha. Eiköhän kaverilla ole ollut jo aikaa pohtia mille alalle suuntautua... |
mooch 06.06.2006 20:18:36 (muokattu 06.06.2006 20:19:28) | |
---|
Tänään soittelin ja paikka Lahden Konsan toiselle asteelle varmistui. Mutta valitettavasti sillä asenteella että "mä nyt vaan soitan rumpuja ja haluun vaan rumpuja soittaa ammatiksi" ei mun kokemuksen perusteella toimi. Muusikoista on tarjontaa kuitenkin niin paljon, että ei sillä ammatikseen menesty, jos ei oikeasti sen eteen ole valmis näkemään vaivaa, muutakin kuin oman soittimen opiskelua. Ja ainakin mun mielestä hyvä niin. EDIT: mutta mähän nyt kuitenkin siis opiskelen lyömäsoittimia enkä ainoastaan settiä. |
Sonormies 06.06.2006 23:07:12 | |
---|
Ihan vaan tiedoksi kaikille jotka eivät vielä ole sitä huomanneet, tämä ketju on kolme vuotta vanha. Eiköhän kaverilla ole ollut jo aikaa pohtia mille alalle suuntautua... Erittäin hyvä huomio. Kertokaapa viisaammat näillä tietämyskonesivustoilla vähemmän liikkuneelle, että mikä järki tällaista kolme vuotta vanhaa juttua on nostaa uudestaan esiin? Ja onko se tuo sivuston ylläpitäjä, joka sen tekee vai pomppaako nuo vanhat jutut haudastaan, jos joku niitä vain kommentoi? Kiitos selvennyksestä jo etukäteen. Life is short and then you die. |
Paas 06.06.2006 23:08:30 | |
---|
Erittäin hyvä huomio. Kertokaapa viisaammat näillä tietämyskonesivustoilla vähemmän liikkuneelle, että mikä järki tällaista kolme vuotta vanhaa juttua on nostaa uudestaan esiin? Ja onko se tuo sivuston ylläpitäjä, joka sen tekee vai pomppaako nuo vanhat jutut haudastaan, jos joku niitä vain kommentoi? Kiitos selvennyksestä jo etukäteen. Kyllä nämä aiheet nousee esiin jos joku niihin jotain kirjoittaa. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
mooch 06.06.2006 23:09:15 (muokattu 06.06.2006 23:09:29) | |
---|
Erittäin hyvä huomio. Kertokaapa viisaammat näillä tietämyskonesivustoilla vähemmän liikkuneelle, että mikä järki tällaista kolme vuotta vanhaa juttua on nostaa uudestaan esiin? Ja onko se tuo sivuston ylläpitäjä, joka sen tekee vai pomppaako nuo vanhat jutut haudastaan, jos joku niitä vain kommentoi? Kiitos selvennyksestä jo etukäteen. Kyllähän ne pomppaa tähän rumpupalstan etusivulle kun niihin jotain kirjottaa. Ja hyvä huomio tosiaankin, mikäköhän tarve tätäkin sitten oli nostaa.. EDIT: myöhäs. |
Jupi57 07.06.2006 00:38:57 | |
---|
JAGET rekisteröityi 4.6. Kokemattomuutta vai tarvetta päivittää?? |
Anonymous-jazz 07.06.2006 03:23:10 | |
---|
Elikkä...onkos jotain paikkaa missä voisi valmistua studio rumpaliksi tms. kun tuo oulunkylän pop/jazz konservaatio tuntuu liian haastavalta... vai olisko miulla jotain mahiksia kun osaan rumpujen nuotit ja soittaa niitä suht hyvin ,mut sit taas mitään muuta soitinta en osaakkaan soittaa ja en osaa esim: ihan perusjuttuja nuoteista...oon kyl kiinnostunu musiikista noin yleensä mut rummut on ainut soitin mikä kiinnostaa... Ei oo kyllä vielä studiorumpaliksi valmistumisen linjoja tullut. HOHO sehän olisikin vasta haluttu linja jos sellainen olisi. Niinkin pienet on piirit että n. 1-4 % muusikon koulutuksen II-asteelta ja Stadiasta valmistuneista työllistää itsensä täysipäiväisesti studio/sessiomuusikkona. "Fuusiojazziahan minäkin olisin aina halunnut soittaa". |
Strumbali 07.06.2006 08:15:22 | |
---|
Vanha tai uusi aihe, niin semmoista olen huomannut, että aika moni on käynyt tuolla Tornion suunnalla jonkun "miksaajapuolen" linjan ja ovat enemmän ja vähemmän nauhoittamisen tai live-äänen kanssa tekemisissä soiton ohella. Useita vuosia ovat siellä taiteilleet ja ammattikoulusta ei nyt ihan ole ollut kyse. Ammattikorkeasta ehkä. ettäjotta |
HeavyManDrummer 07.06.2006 11:39:51 | |
---|
Mitenkäs tulee vanha aihe tuonne uusien aiheiden rinnalle? D: dB |
Epämuusikko 07.06.2006 12:02:52 (muokattu 07.06.2006 12:04:14) | |
---|
Ei oo kyllä vielä studiorumpaliksi valmistumisen linjoja tullut. HOHO sehän olisikin vasta haluttu linja jos sellainen olisi. Niinkin pienet on piirit että n. 1-4 % muusikon koulutuksen II-asteelta ja Stadiasta valmistuneista työllistää itsensä täysipäiväisesti studio/sessiomuusikkona. Piteåssa on AMK-Muusikon papereita jaettu Studiomuusikon nimikkeellä. Ja kuka sellaiseen kouluun haluaisi, jos sieltä ei työllisty. En ymmärrä... EDIT: Estin itseäni kirjoittamasta kaikenlaista kuraa. EDIT: Torniossa ja Oulussa on toinen aste, siis amis. Harvemmin sinne kukaan menee kuten muihin amiksiin, siis käymättä ensin lukiota. Jos kirjoitus olisi ajankohtainen, suosittelisin hankkiutumaan musiikkilukioon. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Strumbali 07.06.2006 13:36:27 (muokattu 07.06.2006 14:30:00) | |
---|
Noissa minun turinoissa oli kyse ilmeisesti tuosta nykyisestä Tornion medianomin tutkinnosta. Tai emminä tiiä mitä ne siellä Torniossa on tehneet, tai oliko se edes Tornio, jossain siellä pohjoisessa. Kovasti kaverit miksaa ja soittaa. YO-paperit on olleet näillä alla. (tietoni ovat samalla aikakaudella kuin keskustelun aloitusviesti) ettäjotta |