Aihe: Everplay kalvot
1
Veksi
11.06.2006 21:30:18
Mitä mieltä olette Premier rumpalit , ovatko nämä alkuperäiskalvot tarpeeksi
laadukkaita, vai oletteko vaihtaneet ainakin lyöntipuolen kalvot uusiksi ja
minkälaisiin esim. 1, tai 2 kerroskalvoihin. Siis tomit , basso ja virveli kalvot !!?
Fletch
11.06.2006 23:35:03

Mitä mieltä olette Premier rumpalit , ovatko nämä alkuperäiskalvot tarpeeksi
laadukkaita, vai oletteko vaihtaneet ainakin lyöntipuolen kalvot uusiksi ja
minkälaisiin esim. 1, tai 2 kerroskalvoihin. Siis tomit , basso ja virveli kalvot !!?

Itse en omista Premareita, mutta sivusta seuranneena ja noilla soittaneena voin sanoa että tomikalvot eivät ainakaan vakuuttaneet - jotenkin "kumimaiset" olivat soundiltaan. Ambassador-tyyppiset ja vielä Remon valmistamat, mutta kuitenkin jotenkin kummalliset. Virveli ja etenkin bassari mielestäni OK, mutta joku muu on tästäkin varmaan eri mieltä.
Puffy shirt wearing, dragon slaying, classical metal playing, Olde English font using, curly headed, scallopped Strat playing, donut eatin shredders are a dime a dozen.
ramzuz
12.06.2006 00:23:34 (muokattu 12.06.2006 00:24:05)
Noh mä yllätyin todella! Soittelin kerran artist koivusetillä ja nauroin jo omistajalle että mitä sä nyt tollasia kalvoja pidät. Everplayt kiinni ja menin setin taa ja voi hyvänen aika et nämähän on todella hyvät. Täydellinen soundi mun korviin akustisena. Koska ite en ollu sillon keikalla ni luonnollisesti katoin näitten keikan ja mikitettynä kummastelin aivan älyttömästi että onks noi tosiaan alkuperäset kalvot. Ne oli ne coated mallit ja basarissa cleari. Mutta sama homma on mun mielestä pearlin perus kalvoissa Single protone coatedit ovat aivan loistavat. Ja muutkin mallit. Mutta tälleen.
pienellä setillä mennään
moderndrummer88
12.06.2006 00:33:30
Noh mä yllätyin todella! Soittelin kerran artist koivusetillä ja nauroin jo omistajalle että mitä sä nyt tollasia kalvoja pidät. Everplayt kiinni ja menin setin taa ja voi hyvänen aika et nämähän on todella hyvät. Täydellinen soundi mun korviin akustisena. Koska ite en ollu sillon keikalla ni luonnollisesti katoin näitten keikan ja mikitettynä kummastelin aivan älyttömästi että onks noi tosiaan alkuperäset kalvot. Ne oli ne coated mallit ja basarissa cleari. Mutta sama homma on mun mielestä pearlin perus kalvoissa Single protone coatedit ovat aivan loistavat. Ja muutkin mallit. Mutta tälleen.

Mietihhän miltä ne ois soundannu oikeilla kalvoilla ;)
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
vapauskauppias
12.06.2006 00:37:34
Mutta sama homma on mun mielestä pearlin perus kalvoissa Single protone coatedit ovat aivan loistavat. Ja muutkin mallit. Mutta tälleen.

No ei. Päällystys lähtee kalvosta minuuteissa. Cleareissa taas on aivan kauhean muovimainen soundi. Tämä siis Exportien mukana tulevista kalvoista.

Monien vuosien takaa on hämärän hämärä muistikuva, että ne Everplayt ajaa kohtalaisesti asiansa. En ole päässyt vähään aikaan kokeilemaan, olisiko mielipide vaihtunut. Ehkä onkin, en tiedä. Luota korviisi - jos soundaa huonolta vaikka vireet ovat kohdallaan, vaihda - jos taas ei, älä vaihda. Sinä tiedät parhaiten.
Speedy
12.06.2006 00:59:43

Joskus soitin Marquise setillä missä oli Everplayt, noin 4 vuotta sitten.. kuullosti erittäin hyvälle, mutta...

Mietihhän miltä ne ois soundannu oikeilla kalvoilla ;)

Niinpä..

No nyt omissa Artistoissa ne ei kuullostanut yhtä hyville.. Tosin ne olivatkin minusta nyt erilaiset.. Ovat varmaan muuttuneet vuosien aikana, tai sitten olivat erimallia, tiedä häntä.. Virvelissä kyllä toimii ja basarissa.. Ja pinnoite pysyy coated malleissa toisin kun muissa "tehdaskalvoissa"..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
markkuliini
12.06.2006 01:10:56

Ainakin pop/jazzin Premiereissä ovat Everplayt kuulostaneet minun korviin oikein hyviltä. Melko samanlainen soundi kuin Remon vastaavissa malleissa. Elleivät sitten ole Remon tekemiä. Eivät ne rummut sen kummemmilta kuulostaneet myöhemmin toisilla kalvoilla. Premierin kalvoista muutenkin ihan hyvä kuva jäänyt. Aikoinaan kokeilin Rod Morgenstein-kalvoja ja olivat todella jees.

Itse en noihin Pearlin Protone-kalvoihin ole ihan niin paljoa lämmennyt (johtunee siitä että ne ovat yleensä exportit missä ne ovat kiinni), joskin Miettisen Mirin Dw-setissä ne kuulostivat tosi hyviltä. Miri käyttää niitä ihan vakituisesti.
www.vasamayhtye.com
hollmi-5
12.06.2006 09:16:34 (muokattu 12.06.2006 09:20:11)
Joskus 70-luvun alussa Everplayt olivat todella kammottavia tekeleitä. http://www.premier-percussion.com/history5.asp

Viimeiksi niitä katselin ja kokeilin talvella. Sellainen muistikuva jäi, että ovat aikalailla Remon Ambassadoria lähellä. Eikös se olekin nykyisin Remon hallussa ja valmistus Kiinassa?
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Veksi
12.06.2006 11:21:01
kiitos kommenteistä, ne ovat Remon valmistamia, virvelin ja tomien ovat
made in USA, basson ja lattiatomin made in Taiwan. Kyseessä on Artist Birch
Heritage Jazz setti
Youni
12.06.2006 13:48:53
Minä olen kyllä ollut tyytyväinen, paitsi snaren kalvo, se meni vaihtoon. Varsinkin basarinkalvot ovat hyvät, lyöntipuolella sellainen PS3 kopio. Ei ole demppiä tarvinnut.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabr
Glenfiddich
12.06.2006 16:54:07
Itellä Artist-sarjan rummut, uutena ostin ja everplayt siis mukana. Virpassa tämä coated toimi iha kelvollisesti ja samoin kirkas basarissa..mutta ne tomisoundit...hyiHyi!! Siis aivan hirveet ja kyllä virittelin ja virittelin mutta tomeista en mitää muuta soundia saanut kuin muovisen karmean äänen.

Eihän nämä nyt edes ole samassa sarjassa mutta kun tomeihin laitoin Aquarianin modern vintaget nii kylläpäs jo kuulostavat rummuilta!
"Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)