Aihe: Olisiko aika ryhdistäytyä?
1 2 3
Groovi
09.06.2006 20:45:19
Tämän palstan funktio alkaa sitä enemmän hämärtyä, mitä harvemmin täällä käy.

Oisko syytä nyt jokaisen pikkusen "puristaa" ja jättää nuo kaikki lapselliset pelleilyt vaikka sinne suomi24 -osastolle, ja jättää RUMPUpalsta sitä itseään eli rumpuja ja niiden soittoa koskeviin juttuhin? Tällähetkellä jo etusivulla on puolenkymmentä lukkoon laitettua aihetta, joka kuvastaa kyllä nykytilannetta enemmän kuin hyvin.

Minusta on toisaalta ihmeellistä, että ne tyypit jotka toisessa topikissa puhuvat kaikkea moponvirityksestä leivänpaahtimiin (eivät kuitenkaan sanaakaan rummuista/soitosta) ovat kovin kärkkäästi puuttumassa rumpukeskusteluun lauseella "lukkoa tähän". Vaikka kuinka käsiteltäisiin rumpuja ja niiden soittoa, tuntuu jollain olevan herne syvällä nenässä, vain siksi kun joku ei olekkaan asioista samaa mieltä.

Olisiko näiden "palsta-poliisienkin" aika tsekkailla omia kirjoituksiaan, ja miettiä toisenkin kerran ennen kuin painetaan entteriä. Meillä kun ei tarvittaisi mitään moderointia, jos jokainen viitsisi hieman harkita mitä kirjoittaa.

Jos et soita rumpuja, tai et halua niistä just nyt keskustella, niin avautumiset/elämän tarinat/suunsoitot voi kirjoittaa silloin jonnekkin muualle, vai mitä?

-Groovi
Onneksi löysin Rockn rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Magiz
09.06.2006 20:50:20
komppia tälle. löysin itsenikin tästä viestistä. asiapostaus. heitin jopa plussan. jo läpikäytyähän tämä on, eikä tälle oikein uutta threadia olisi ehkä tarvinnut aloittaa, mutta saitpahan huomion.
Virallinen muusikoiden.netin hinta-arvioija
Bacchus
09.06.2006 21:05:59 (muokattu 09.06.2006 21:06:39)
Tämän palstan funktio alkaa sitä enemmän hämärtyä, mitä harvemmin täällä käy.

Oisko syytä nyt jokaisen pikkusen "puristaa" ja jättää nuo kaikki lapselliset pelleilyt vaikka sinne suomi24 -osastolle, ja jättää RUMPUpalsta sitä itseään eli rumpuja ja niiden soittoa koskeviin juttuhin? Tällähetkellä jo etusivulla on puolenkymmentä lukkoon laitettua aihetta, joka kuvastaa kyllä nykytilannetta enemmän kuin hyvin.

Tämä johtuu täysin siitä, että Tsei Tsei-niminen hassunhauska hahmo ilmestyi tänne hörheltämään.

Muuten kirjoituksesi oli erittäin asiallinen, ja olen kanssasi samaa mieltä.

Itsellenikin tulee välillä ylilyöntejä ja rupean väittelemään jostain turhasta asiasta, mutta ne johtuvat yleensä siitä, että en aio jättää perustelematta kantaani, jos joku esittää kärkkäästi omaa mielipidettäni vastakkaisia näkemyksiä. Lupaan myös omalla kohdallani löysätä pantaa, vaikka en lupausta voi pitääkään. Jamin sanoin: hähähää!
Remo
09.06.2006 21:16:14 (muokattu 09.06.2006 21:17:23)
Tämä johtuu täysin siitä, että Tsei Tsei-niminen hassunhauska hahmo ilmestyi tänne hörheltämään.

Muuten kirjoituksesi oli erittäin asiallinen, ja olen kanssasi samaa mieltä.

Itsellenikin tulee välillä ylilyöntejä ja rupean väittelemään jostain turhasta asiasta, mutta ne johtuvat yleensä siitä, että en aio jättää perustelematta kantaani, jos joku esittää kärkkäästi omaa mielipidettäni vastakkaisia näkemyksiä. Lupaan myös omalla kohdallani löysätä pantaa, vaikka en lupausta voi pitääkään. Jamin sanoin: hähähää!

Kyllä minä kans oon groovin kans samaa mieltä että nää jokka tänne kirjottaa enemmän niin sais vähä kattoo että mitä kirjottaa. Joku ihmeen dada topicceja taas tehty, johonka sitten kirjottaa nää palstan jokapäiväset turhan kirjottajat(ei tommosia tartte menkää niihin chatteihin kirjottamaan sitä joutavan päivästä). Ärsyttää tollanen käytös ja sitte ite aina sotkevat ne topicit kirjottamalla "offtopic", "lukkoon" joka on aivan turhaa, kyllä jokainen huomaa jos aihe ei kuulu enää asiaan, mutta mitä se haittaa antaa kirjotuksen kehittyä sitten offtopiccina. On siinä offtopiciskin enemmän asiaa kun siinä että joku blastimies tulee ja sanoo "offtopic". Jee jee hienoa toimintaa.

Ja vielä väittelystä, se kuuluu asiaan ja sitä saa aivan vapaasti harrastaa ja omat kantansa pitää tuoda selvästi esille ja jatkaa väittelyä niin kauan että kaikki ymmärtää. Taidan pian itsekin tehdä saman kun jazzmies aikoinaan tai kumminkin se jolla oli paljon tietoa mutta ei jaksanut sitä enää jakaa näille "offtopic" kirjottajille.
O
ramzuz
09.06.2006 22:35:42
Olen itsekkin laittanut tämän merkille! Ei oo enää kiinnostanu oikeen lukea kirjotuksia täältä. Etusivun avattaessa paljastuu aina n. 10 aihetta rumpalin lempiruoasta lähtien suosikki rumpaliin. Ja on häviny kaikki jutut soitosta. Kamoista kyllä jauhetaan ja paljon. No se on kai ihan normaalia:)
Mutta asiaa voitais yrittää puhua edes vähän. Kaikki kysyy aina jotain että kannattaako ostaa jotain torilta. Olisikos tällänen FAQ järkevä tehdä? Tuli vaan mieleen. Voi tietty olla että monet jättää väliin Faqien lukemisen.
pienellä setillä mennään
Legatus
09.06.2006 22:43:02 (muokattu 09.06.2006 22:46:01)
Kaikki kysyy aina jotain että kannattaako ostaa jotain torilta. Olisikos tällänen FAQ järkevä tehdä? Tuli vaan mieleen. Voi tietty olla että monet jättää väliin Faqien lukemisen.

Tätä varten on kysymys/vastaus topic mutta ei se kannatusta faqiksi saanut ykkösosaaltaankaan joten tuskinpa tuokaan 2 osa pääsee faqiksi. Se olisi kyllä kätevää mutta täällä tunnutaan valittavan kun on liikaa faqeja joka on kyllä totta että ne voisi olla saman linkin alla kaikki "alalinkkinä". Se on kyllä totta että täällä eksytään välillä aiheesta ja itsekin syyllistyn tähän paheeseen mutta se on vaaan väliaikaista koska olen "toimintakyvytön" pari viikkoa, joten en voi muuta kuin katsoa tvtä ja olla koneen ääressä.

Joka palstalla on säännöt. Miksi ei täälläkin? Kun läheskään kaikki ei lue nuita mnetin sääntölistaa.

E: Itse aion (yrittää) ryhdistäytyä tästä lähin.
Eiku...
LumPus
09.06.2006 22:56:17
kompaan tätä kovasti. itseäni pitkään on harmittanut palstan tason lasku taas vaihteeksi. jos kaikki yritetään pitää hommat asialinjalla niin ehkä se taas tasokin nousee. paskanjauhantaa on kiva harrastaa, mutta tehdään se ainoastaan tuolla DADA tai offtopic-aiheessa.
kits.
Tindrum
09.06.2006 23:12:29
Ihan totta kaikki. But...

Rumpukamoista on kyllä kahlattu läpi jo kaikki lukemisen arvoinen. Lukuunottamatta ihka uusia konsepteja, joita harvemmin tulee.
Täällähän noihin kamakyselyihin heitetään poikkeuksetta "käytä hakua jauho".

Mistä täällä sitten pitäisi keskustella?

Jos noita "hyväksyttyjä" avauksia tulee kaksi päivässä, sitten on ainakin palsta kuollut.
Mun mielestä niin kauan kun juttua tulee - vaikka paskaakin - on palsta elossa.

Taso on laskenut? Sun kannalta vai kaikkien kannalta?
Kirjastosta löytää kaiken mitä haluaa löytää. Nää palstat on vähän eri juttu.

m© Varmuus on paras.
fish-eye
09.06.2006 23:24:34
kyllä rohkeasti uskalsit täällä mielipiteesi sanoa:D mutta komppaan sinua! Olen kyllä samaa mieltä että tasoa pitää nostaa, itsekin olen jo sitä aloitellut, mutta täällä jauhetaan tästä samasta asiasta koko ajan, että pitäisi nostaa tasoa! Nostakaa sitten!
There is no life like no life!
Pieni rumpalipoika
09.06.2006 23:41:12

Mä oon Tindrumin linjoilla. Oon hengannut m.netissä _alusta_ asti. Muutaman vuoden puhuin asiaa paljon ja opastin parhaani mukaan junnuja. Iski väsymys ja kyllästyminen. Noh. 2,5 vuotta lähes totaalista taukoa teki hyvää. Kaikki asiat on kuitenkin jo käyty läpi. Ne käydään läpi kerran vuodessa. Niin se vaan on. Musaa on tehty 500 vuotta samoilla meiningeillä, ei siitä enää uutta huumoria revitä.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Groovi
10.06.2006 00:00:10
Ajatelkaapa onko tämä palsta uusille tulijoille kovin kutsuva, jos jokainen topikki lyödään viimeistään kolmannen kirjoituksen kohdalla aivan läskiksi?

Ainahan keskustelu rönsyilee, ja väittelyäkin löytyy oikein olan takaa, eikä siinä ole sinäänsä edes mitään väärää tai huonoa. En kyllä ymmärrä kuitenkaan miten nykyään tyypilliset topikkien kommentit ja kulku voi edistää rumpujen soittoa. Mä olen sitä mieltä että parempi kuitenkin kuolleempi mutta asiapitoinen palsta, kuin jokapäivä paskalla täytetty foorumi. Tämä on nähtävissä monella muulla palstalla, että se on kuitenkin se kauasnäköisempi tie.

Jos keskustelua käydään aktiivisesti mutta kokoajan asian vierestä, foorumi kyllä pysyy elossa. Se on varmasti totta. Kyseenalaista voi tosin olla se että montako kokeneempaa rumpalia kohta enään kirjoittelee ja seuraa tätä aktiivisesti. Se vain vetää maton alta siltä tieto-taidolta joka taustalla majailee, ja kohta on foorumi täynnä sontaa, ilman sanankaan viittausta alkuperäisestä otsakkeesta "rummut".

Mä en ole täällä edes vanhimpia käyttäjiä (vajaa 30v), ja silti nykyään skippaan jo yli 80% aiheista heti ensimmäisen sivun perusteella, juurikin siksi ettei viitsi enään lukea sitä päättymätöntä maailmalopun jauhamista.
Onneksi löysin Rockn rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Bacchus
10.06.2006 00:18:41
kyllä rohkeasti uskalsit täällä mielipiteesi sanoa:D mutta komppaan sinua! Olen kyllä samaa mieltä että tasoa pitää nostaa, itsekin olen jo sitä aloitellut, mutta täällä jauhetaan tästä samasta asiasta koko ajan, että pitäisi nostaa tasoa! Nostakaa sitten!

Odota kun oot pyöriny täällä sen päälle kolme vuotta. Sitten ehkä ymmärrät, miksi palstalle pidempään kirjoitelleet eivät jaksa sitä tuhannetta "mikkä tuBlabedaalit bodom laiho"-ketjua ottaa hirveän tosissaan...
fish-eye
10.06.2006 00:37:08
joo kyl mä tiiän... onko täällä vai niitäkin? ei nyt ihan tollasia juttuja kuitenkaan.. heh...

ps. älkää olko murr murr! olkaa kis kis:D
vernie
10.06.2006 00:43:42
Ei semmoset pienimuotoiset keventävät läpät asiakeskustelun seassa mua ainakaan hirveesti häiritse. Kummallisin ja ärsyttävin ilmiö tällä palstalla on just se semmoinen kamala provoaminen, haukkuminen ja vittuilu. Jokaikinen livenä tapaamani muusikoiden.net-jäsen on ollut todella leppoisa jamppari. Etenkin meidän rumpalistien keskuudessa vallitsee yleensä sellainen letkeä ja yhteisöllinen meininki, ja juttuun tullaan useimmiten ihan itsestään.. Mutta palstalla sitä sitten molotetaan päät punaisina vaikka nyt jostain helvetin kalvovalinnoista.

Ehkä sitä on vaikeaa mieltää, että ollaan tekemisissä ihan oikeiden ihmisten kanssa. Jos rumpuklinikalla joku kysyy hieman itsestäänselvyydeltä haiskahtavan kysymyksen, niin ei siellä ole samantien kymmenen munanaamaa solvaamassa, kuten täällä. Klinikka ja palsta ovat tietenkin eri asioita, mutta on se silti jännää, miten ne äidin opettamat käytöstavat joskus unohtuvat ihan täysin tietokoneen ääreen istuttaessa.

Enkä nyt väitä, ettenkö ite olisi joskus sanonut täällä asioita, jotka olisi jäänyt kasvotusten sanomatta. Haluaisin vaan kannustaa pohtimaan niitä omia motiiveja tänne kirjoitteluun. Jos kaikilla olisi motiivina vilpitön mielenkiinto keskustella rennosti kohtalotovereiden kanssa rummuttelusta, niin mielestäni mitään ongelmaa ei olisi. Silloin pienet rönsyilyt ja letkautukset varsinaisen keskutelun seassakaan ei lähtisi hanskasta. Silloin "tyhmät" ja wanhatkin keskustelunavaukset joko tipahtaisivat nopeasti pois etusivulta tai ohjautuisivat hedelmällisemmille raiteille. Ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun kirjoittelun motiivina on oman muusikoiden.net-egon pönkittäminen, pätemisen ja oikeassa olemisen tarve tai silkka halu perseillä ja pitää hauskaa, tms.
Did I listen to pop music because I was miserable? Or was I miserable because I listened to pop music?
Bacchus
10.06.2006 09:52:49
Ei semmoset pienimuotoiset keventävät läpät asiakeskustelun seassa mua ainakaan hirveesti häiritse. Kummallisin ja ärsyttävin ilmiö tällä palstalla on just se semmoinen kamala...

Asiaa. Omasta päänupista ja näppäimistöä näppäilevistä sormista se muutos on lähdettävä, muita kun ei oikein pysty muuttamaan.

Kyllä sen huomaa, että itsekin täällä pidempään pyörineenä tulee vanhoihin, kuluneisiin aiheisiin reagoitua ylinegatiivisesti, vaikka asian voisi esittää paljon mukavamminkin. Ei varmasti jää hyvä mieli uudelle palstalaiselle. Ja olet erityisen oikeassa siinä, että ei kukaan näin käyttäydy tosielämässä, tai ainakaan kukaan minunkaan tapaamistani m.nettiläisistä. Kaikki ovat olleet erittäin letkeitä ja mukavia kavereita.

Ihan hyvä, että tälläisiä ketjuja aina välillä tehdään. Puhdistaa ilmaa, ja tulee mietittyä palstan funktiota tarkemmin.
Nolte
10.06.2006 10:40:46
Ei semmoset pienimuotoiset keventävät läpät asiakeskustelun seassa mua ainakaan hirveesti häiritse. Kummallisin ja ärsyttävin ilmiö tällä palstalla on just se semmoinen kamala provoaminen, haukkuminen ja vittuilu. Jokaikinen livenä tapaamani muusikoiden.net-jäsen on ollut todella leppoisa jamppari. Etenkin meidän rumpalistien keskuudessa vallitsee yleensä sellainen letkeä ja yhteisöllinen meininki, ja juttuun tullaan useimmiten ihan itsestään.. Mutta palstalla sitä sitten molotetaan päät punaisina vaikka nyt jostain helvetin kalvovalinnoista.

Ehkä sitä on vaikeaa mieltää, että ollaan tekemisissä ihan oikeiden ihmisten kanssa. Jos rumpuklinikalla joku kysyy hieman itsestäänselvyydeltä haiskahtavan kysymyksen, niin ei siellä ole samantien kymmenen munanaamaa solvaamassa, kuten täällä. Klinikka ja palsta ovat tietenkin eri asioita, mutta on se silti jännää, miten ne äidin opettamat käytöstavat joskus unohtuvat ihan täysin tietokoneen ääreen istuttaessa.

Enkä nyt väitä, ettenkö ite olisi joskus sanonut täällä asioita, jotka olisi jäänyt kasvotusten sanomatta. Haluaisin vaan kannustaa pohtimaan niitä omia motiiveja tänne kirjoitteluun. Jos kaikilla olisi motiivina vilpitön mielenkiinto keskustella rennosti kohtalotovereiden kanssa rummuttelusta, niin mielestäni mitään ongelmaa ei olisi. Silloin pienet rönsyilyt ja letkautukset varsinaisen keskutelun seassakaan ei lähtisi hanskasta. Silloin "tyhmät" ja wanhatkin keskustelunavaukset joko tipahtaisivat nopeasti pois etusivulta tai ohjautuisivat hedelmällisemmille raiteille. Ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun kirjoittelun motiivina on oman muusikoiden.net-egon pönkittäminen, pätemisen ja oikeassa olemisen tarve tai silkka halu perseillä ja pitää hauskaa, tms.

Hyvää asiaa. +
Huono soittaja!
Jupi57
10.06.2006 15:01:15
Nostakaa sitten!

Halihali, pusipusi koskeee sua myös!
Woodoo
10.06.2006 15:06:39
Tästä syytä en ole itsekkään juurikaan kirjoitellut tänne viimeiseen vuoteen, tai en muista kuinka kauan siittä olikaan. Tuossa aloitin justiinsa uuden keskustelun, no saattoi olla että oli liikaa asian vierestä. No oli aiheellista tai aiheetonta niin vastaukset oli kohtalaisen ulostyöntäviä...
Jupi57
10.06.2006 15:23:36 (muokattu 10.06.2006 15:36:56)
Dirty2 on anteeksipyynnön velkaa.
Piikkinä lihassaan olen kunnes se tulee julkisesti! Vaikkapa tähän topikkiin.
fish-eye
10.06.2006 15:53:40
siis nyt en ymmärrä? voinhan minä anteeksi pyytää mikäs siinä...

Eli anteeksi vain!

mutta kertokaa että mistä syystä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)