Aihe: Tomin särähdys??
1 2
Dnjmaster
08.06.2006 17:09:54 (muokattu 08.06.2006 17:11:17)
Taas vähän viritys onkelmia. Elikkäs johtuuko pelkästään huonosta vireestä kun G2 särisee lyönnillä. Siis vaihtelen parhaillaan kalvoja ja alle tulee tomeihin G1 ja päälle G2, mutta en tahdo saada tuota särähdystä millään pois. Eli sellainen särähtävä ääni kuuluu kun rumpuun lyö ja vika ei ole viisteissä tai muussa sellaisessa. Luulisin että vika on kireydessä, mutta kertokaa tietävämmät.. :)
kalamies#40 >-)))>
Progressor
08.06.2006 17:11:04
Olisiko jossain ruuvi löysällä?
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Dnjmaster
08.06.2006 17:12:28
Olisiko jossain ruuvi löysällä?

Ei kun olen yrittänyt löytää löysiä tai väärävireisiä lugeja ja se kyllä auttaa kun niitä virittää paremmin. Eli olisiko kyse vain väärästä vireestä?
kalamies#40 >-)))>
Progressor
08.06.2006 17:30:10
Luulisi, että jos mikään virityspesän kiinnitysruuvi tai vastaava ei ole löysällä, niin virityksestä sen on sitten johduttava. Tuota on kyllä vähän vaikea arvioida tässä, kun ei itse kuule sitä ääntä.

Olet varmaan painellut kalvoista löysät pois siinä asentamisen yhteydessä? Uutuuttaan jäykkä kalvohan ei välttämättä vielä soi ihan täydellisesti. Yritä vain saada kalvo kaikkien virityspesien kohdalta tarkasti samaan vireeseen, niin eiköhän se sointi siitä parane. Jos se ei auta, niin kokeile myös säätää ylä- ja alakalvon suhdetta.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Jeltz
08.06.2006 17:37:13
Ei kun olen yrittänyt löytää löysiä tai väärävireisiä lugeja ja se kyllä auttaa kun niitä virittää paremmin. Eli olisiko kyse vain väärästä vireestä?

Onhan myös kaikki virityspesien kiinnitysruuvit tarkistettu?
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
Muovinen
08.06.2006 17:39:50

Tyhmä ehdotus mutta otetaan kaikki skenaariot huomioon: Eihän virpan matto vaan särähtele kun isket tomppaa? ;)
musiikkiani mikserissä -->Muovinen "Nice flag, did it yourself?" -MJK
Dnjmaster
08.06.2006 17:44:41
Hyviä on kaikki ehdotukset ;) Eli siis, virvppa matto ei särähtele kun virppa ei ole edes samassa huoneessa ;) ja virityspesien ruuvit kaikki on kiinni joten ääni tulee kalvosta. Veikkaisin itse että johtuu juuri tuosta, että kalvo on uusi ja että vire mättää hieman.. Yritän virittää tarkemmin. Kiitoksia kuitenkin avusta!
kalamies#40 >-)))>
Dnjmaster
08.06.2006 17:47:39
Löytyipäs sitten vika. :) eli oli juuri noin niinkuin sanottiin tuosta löysien painelusta. En tajunnut että sillä noin suurta merkitystä olisi.. Eli minä kyllä kiristysvaiheessa hieman painelin löysiä pois, mutta nyt kun oikeen kunnolla painoin kyynärpäällä niin johan särinä lakkasi ;) On se vaan ihmeellinen tämä rumpujen maailma ;)
kalamies#40 >-)))>
moderndrummer88
08.06.2006 18:30:18 (muokattu 08.06.2006 18:30:36)
Löytyipäs sitten vika. :) eli oli juuri noin niinkuin sanottiin tuosta löysien painelusta. En tajunnut että sillä noin suurta merkitystä olisi.. Eli minä kyllä kiristysvaiheessa hieman painelin löysiä pois, mutta nyt kun oikeen kunnolla painoin kyynärpäällä niin johan särinä lakkasi ;) On se vaan ihmeellinen tämä rumpujen maailma ;)

Meikäläinen kun pisteli uusia kalvoja niin kylmästi vaan tomi lattialle ja mies päälle, hyvin kestivät vaikka tämmönen 80 kiloinen junttura nousi päälle seisomaan, eikä varmana jää löysiä.
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
Dnjmaster
08.06.2006 18:34:04
Meikäläinen kun pisteli uusia kalvoja niin kylmästi vaan tomi lattialle ja mies päälle, hyvin kestivät vaikka tämmönen 80 kiloinen junttura nousi päälle seisomaan, eikä varmana jää löysiä.

Hehheh ;) Toimiihan se niinkin..
kalamies#40 >-)))>
Starless
08.06.2006 19:03:18
mulla särisee tomin kiinnitysruuvi jos ei oo tiukalla ku rumpuun lyö
Stereophile
08.06.2006 19:05:25

Ettei vaan Jere opettanut? Silloin kun pidettiin se virittelysessio, niin oli se aika villin näköistä katsottavaa kun satakiloinen jässikkä menee kylmästi seisomaan rummun kalvon päälle ja vielä vähän hytkyy siinä. Mutta kummasti ne vaan kestää, lujaa tavaraa...
Kyllä nyt kelpaa...
Dnjmaster
08.06.2006 19:48:12
Ettei vaan Jere opettanut? Silloin kun pidettiin se virittelysessio, niin oli se aika villin näköistä katsottavaa kun satakiloinen jässikkä menee kylmästi seisomaan rummun kalvon päälle ja vielä vähän hytkyy siinä. Mutta kummasti ne vaan kestää, lujaa tavaraa...

Siis onko kalvo kiinni rummussa sillon ku siihen päälle mennään seisomaan?
kalamies#40 >-)))>
Youni
08.06.2006 19:51:57
Siis onko kalvo kiinni rummussa sillon ku siihen päälle mennään seisomaan?

Ei kai siinä muuten mitään hienoa ole...?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabr
Nolte
08.06.2006 20:01:57
Joo, varmasti lähtee löysät kalvosta tuolla menetelmällä, mutta ne voi siirtyä housun puolelle, jos rummulle käy jotain ikävää samalla. En kyllä harrastaisi tuota omilla rummuillani.
Huono soittaja!
Dnjmaster
08.06.2006 21:01:00
Ei kai siinä muuten mitään hienoa ole...?

No näin minäkin ajattelin..

Joo, varmasti lähtee löysät kalvosta tuolla menetelmällä, mutta ne voi siirtyä housun puolelle, jos rummulle käy jotain ikävää samalla. En kyllä harrastaisi tuota omilla rummuillani.

Empäs menisi minäkään kokeilemaan..
kalamies#40 >-)))>
hollmi-5
08.06.2006 21:02:40
Katselin tuota omakuvaasi ja siitä sitten pähkäilin... Kaverillani oli saman kuuloinen ongelma. Hänen tapauksessaan särähdys tuli siitä, että symbaalitelineessä klampilla kiinni olevaan tomiin lyötäessä telineen sisäältä kuului särähdys, kun sisälle menevä putki resonoi ulompaan. Aluksi luulimme, että ääni tulee tomista, mutta toinen kuunteli ja toinen soitti. Sitten saimme särähdyksen syyn selville. Tutki tämäkin vaihtoehto.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Legatus
08.06.2006 21:24:05
Katselin tuota omakuvaasi ja siitä sitten pähkäilin... Kaverillani oli saman kuuloinen ongelma. Hänen tapauksessaan särähdys tuli siitä, että symbaalitelineessä klampilla kiinni olevaan tomiin lyötäessä telineen sisäältä kuului särähdys, kun sisälle menevä putki resonoi ulompaan. Aluksi luulimme, että ääni tulee tomista, mutta toinen kuunteli ja toinen soitti. Sitten saimme särähdyksen syyn selville. Tutki tämäkin vaihtoehto.

Itsellä särähti kanssa ku löin tomia mutta huomasin että se olikin pearlin paska peltiständin siipimutteri. Laitoin sinne väliin vessapaperia ja het hävis
Eiku...
Dnjmaster
08.06.2006 22:29:57

Juu näinkin voi varmasti käydä. Tosin ei minun tapauksessani sillä tomi särisi kun löin sitä pitämällä kiinni siitä käsillä. Mutta tuossa jo ylempänän totesin, että särähdys tulikin siitä, että en ollut tarpeeksi painellut kalvosta löysiä pois. Särinä lakkasi heti kun
painelin kalvoa oikeen kunnolla. Kiitoksia kuitenkin kaikille vastanneille!
kalamies#40 >-)))>
Magiz
08.06.2006 22:37:21
Juu näinkin voi varmasti käydä. Tosin ei minun tapauksessani sillä tomi särisi kun löin sitä pitämällä kiinni siitä käsillä. Mutta tuossa jo ylempänän totesin, että särähdys tulikin siitä, että en ollut tarpeeksi painellut kalvosta löysiä pois. Särinä lakkasi heti kun
painelin kalvoa oikeen kunnolla. Kiitoksia kuitenkin kaikille vastanneille!

aika klassinen moka. :) yleensä se kyllä vaan lätisee eikä soi, jos on löysiä.. hmm. :D
Virallinen muusikoiden.netin hinta-arvioija
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)