Aihe: Halpaa rumpusettiä kitaristille?
1 2 3
Jannipaali
06.06.2006 21:14:20
On tässä viimeaikoina poltellut ajatus rummuista kotona, mutta en tiedä, että mitä ostaisi.

Asun paritalossa ja huoneistojen välisen seinän eristys on ohuehko, eli ääni tulee läpi ihan mukavasti napurin puolelta (kolinat, stereoiden mekkala yms.).

Budjetti olisi semmoset 800e (ehdoton yläraja).
Tuolla rahalla pitäisi saada kotisoitteluun rummut.

Olen ajatellut sähkörumpuja, mutta tuolla budjetilla ei visiin saa kovin kummoisia vehkeitä?

Olisiko tuollainen Taman Swingstar setti kannattava sijoitus, näin kotisoittoa ajatellen?

Sitten kysymys eristämisestä, että miten saan parhaiten eristettyä pienen betonisen huoneen, että siellä kärsii paukutella rumpuja? Mattoja, vaahtomuovia?

- lol apua
"Paskan möivät"
moderndrummer88
06.06.2006 21:20:24
Eipä nuo akustiset rummut oikein ole semmosia, että niillä pystyisi soittelemaan tilassa jossa on naapureita seinän takana vaikka kuinka eristäisi. Hommaa käytettynä jotkut sähkörummut, mitään en osaa suositella kun en ole noihin sähkövermeisiin perehtynyt.
musiikki on kuin musiikkia korvilleni
Bacchus
06.06.2006 21:38:49 (muokattu 07.06.2006 00:34:29)
Akustisten rumpujen kerrostaloasuntoon hankkimisen jälkeen voi aloittaa postiluukun tuijottamisen, häätökirjehän se sieltä tupsahtaa. EDIT: Katos vaan, olikin paritalosta kyse. Menen harjoituttamaan sisälukutaitoani.

Sähkörummut on ainoa toimiva vaihtoehto. 800€:lla pitäisi kyllä irrota jo ihan peruspaketti.

Tältä palstalta löytyy paljonkin juttuja sähkörummuista, ja onpahan täällä jopa nimimerkki Peicon kirjoittama raportti Millenium-sähkisten modaamisesta soittokuntoon. Kertokoon joku sähköperkussioekspertti aiheesta enemmän...
Jupi57
07.06.2006 00:08:53
Asun paritalossa ja huoneistojen välisen seinän eristys on ohuehko, eli ääni tulee läpi ihan mukavasti napurin puolelta (kolinat, stereoiden mekkala yms.).

Tiedän rumpalinalun (rivitaloasunto), joka on sopinut naapurinsa kanssa "rumputunnin" harjoittelua varten (akustinen setti) ja teki 1/3 musiikkiopistossa tänä keväänä. Hyvää tahtoa löytyy, onneksi.
tolppa-apina
07.06.2006 01:05:19 (muokattu 08.06.2006 03:39:07)
Osta multa
nuo mustat swinkut (torilla nimellä tama swingstar). Laitaha pikaviestiä jos kiinnostaa.
Keppikeksi
07.06.2006 02:46:27
Sähkösettiä suosittelen ma. Vaikka et mitään kummoista saisikaan vaan jonkun Millenium tason niin on se parempi kuitenkin, että saa soitella silloin kuin siltä tuntuu.
Alienation, elimination, chaos, no exoneration, No believers, all deceivers, no illusion, executions
Kärsänpuolikas
07.06.2006 11:19:56
Tuolla on nyt Yamahan DTXplorer A-III sähkösetti torilla alle 800€ niin kuin toivoit. En itse setistä tiedä mitään, mutta kyllä Milleniumit voittaa.
korkuinen
HeavyManDrummer
07.06.2006 11:25:54 (muokattu 07.06.2006 11:28:02)
Kysy naapureilta mitä mieltä ne jos "vähän" rummuttelisit ja kysyt miten paljon niitä haittaa ja sit ostat akustiset jos ei haittaa, mutta jos haittaa niin sitten sähkösetti. Eikä kannata alkaa riitelemään naapureiden kaa koska siitä sitten ei mitään hyvää seuraa. mutta toivottavasti onkelmaan löytyy ratkaisu.
dB
moderndrummer88
07.06.2006 11:33:34
Kysy naapureilta mitä mieltä ne jos "vähän" rummuttelisit ja kysyt miten paljon niitä haittaa ja sit ostat akustiset jos ei haittaa, mutta jos haittaa niin sitten sähkösetti. Eikä kannata alkaa riitelemään naapureiden kaa koska siitä sitten ei mitään hyvää seuraa. mutta toivottavasti onkelmaan löytyy ratkaisu.

Tuossakin saattaa olla ihmisillä ihan väärä käsitys, että kuinka kovaa mekkalaa ne akustiset todellisuudessa pitää, elokuvista sun muista saa ihan väärän käsityksen rumpujen pitämästä volyymista...
musiikki on kuin musiikkia korvilleni
Youni
07.06.2006 11:43:31 (muokattu 07.06.2006 11:43:50)
Tuli naapureista mieleen: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=98114

Eli kannattaa jutella naapureiden kanssa aiheesta, jos onnistuu (et ole keskellä naapurisotaa :D ). Itse ostaisin tuossa tilanteessa sähkösetin.

Sähköseteistäkin on monta hyvää topikkia täynnä infoa. Jos olet tee-se-itse-tyyppinen, niin Milleniumin uudelleentriggaus ja mesh-kalvojen laitto ei olisi hullumpi vaihtoehto. Siitä on täällä näkynyt hyviä kokemuksia.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabr
HeavyManDrummer
07.06.2006 11:49:15
Tuossakin saattaa olla ihmisillä ihan väärä käsitys, että kuinka kovaa mekkalaa ne akustiset todellisuudessa pitää, elokuvista sun muista saa ihan väärän käsityksen rumpujen pitämästä volyymista...

Aivan, varmaan kannattaa selittää se ero niille naapureille mutta se voikin olla sitten hankalampaa naapurin ymmärtää. Sehän on niin paljon ihmisestäkin kii et jos asuu naapurissa nuorta porukkaa se ei välttämättä haittaa ja ne tietää ehkä paremmin mistä puhut, mutta jos naapurissa asuu vanhempia ihmisiä, ne ei välttämättä jaksa kuunnella:) Monesta asiasta kiinni:)
dB
Peicco
07.06.2006 13:13:18 (muokattu 07.06.2006 13:29:51)
Tiedän rumpalinalun (rivitaloasunto), joka on sopinut naapurinsa kanssa "rumputunnin" harjoittelua varten (akustinen setti) ja teki 1/3 musiikkiopistossa tänä keväänä. Hyvää tahtoa löytyy, onneksi.

Ja kun naapuriin muuttaa uudet asukkaat, saattaa kotona soittaminen loppua kokonaan. Älä ota riskiä vaan osta sähköpannut. Ne on etenkin kitaristille mainiot kun saa helposti tehtyä omia äänityksiä yms.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
hgr
07.06.2006 14:43:23
Joo, ota sähkörummut. Ne on tosi hyvät.
vapauskauppias
07.06.2006 19:01:45
Joo, ota sähkörummut. Ne on tosi hyvät.

Hoho. Miksikäs aistin tässä jotain sarkasmia?

Tuossa tilanteessa ottaisin minäkin suosiolla jotkut sähkörummut. Naapurit eivät pakosti kovin pitkään jaksaisi kuunnella akustisista rummuista lähtevää mekkalaa. Omakotitalossa asuvillakin on silloin tällöin ongelmia naapureiden kanssa, joten ei kannata ottaa riskiä.

Akustiset rummut ovat kyllä soittotatsiltaan ja fiilikseltään huomattavasti sähköisiä paremmat. Toisaalta sähkörumpuja ei tarvitse viritellä, ja niihin kai saa ladattua netistäkin uusia, mieleisiä, soundeja. Soittotatsi ei vastaa kyllä ollenkaan akustisia rumpuja eikä sähköisillä voi tehdä kaikkea sitä, mitä akustisilla voi, mutta tilanteessasi on parempi turvautua sähkösettiin.

Sähkörummuista en mitään tiedä, mutta Yamaha tuntuu olevan yleisesti merkkinä todella luotettava, joten suosittelen Yamahaa.
hgr
07.06.2006 20:23:52
Kokeilemani Rolandit ovat kyllä lähes poikkeuksetta olleet paremman oloisia kuin samanhintaiset Yamahat.
HeavyManDrummer
07.06.2006 20:40:32
Joo kyllä roland on paremman tuntuinen minunkin mielestä. Yamaha ei vaan osaa.
dB
Peicco
08.06.2006 10:17:07
Joo kyllä roland on paremman tuntuinen minunkin mielestä. Yamaha ei vaan osaa.

Mä en ole Yamahaa edes kokeillut. Niitä kalliimpia. Kumilätkät taas on kaikki valmistajasta riippumatta yhtä aneemisia. Osaako joku kertoa miten ne Yammun kalliimmat pannut on toteutettu? Ymmärtääkseni kyseessä ei ole kuitenkaan meshhead (verkkokalvo) -toteutus.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
EXtrema
09.06.2006 00:30:50
Jepjep. Kaverilla olen soitellut Roland TD6 settiä, ja ei voi muuta kuin kehua isolla koolla. Muita sähkösettejä en ole soitellut, mutta tosiaan tuntuma noissa pädeissä on Loistava..soittelen niillä paljon mieluummin kuin omalla swingstar-arsesetilläni. Jos olis itellä rahaa niin ostaisin välittömästi, kun on muuttokin kerrostaloon edessäpäin.
Marazo
09.06.2006 09:53:44
Osaako joku kertoa miten ne Yammun kalliimmat pannut on toteutettu? Ymmärtääkseni kyseessä ei ole kuitenkaan meshhead (verkkokalvo) -toteutus.

Eivät tosiaankaan ole verkkokalvoilla, vaan ovat kumia. Materiaali on ehkä aavistuksen pehmeämpää kuin noissa halvemmissa seteissä. Minun mielestä nuo kumit ovat paremmat kuin verkot, iskun palautus on tanakampi. Jotenkin testaamastani Roland TD12 setistä tuli "trampoliinimainen" vaikutelma. Kai tuohonkin pystyy vaikuttamaan kalvoja kiristämällä, mutta minä tykkäsin Yamahan kumeista enemmän.
Jos noista jotain huonoa haluaa etsiä, niin akustiset äänet (Siis lyönneistä lähtevät kopsahdukset) ovat tottakai verkkokalvoja kovemmat. Sehän ei toki soittajaa itseään häiritsse, ainoastaan samassa asunnossa asuvat saattavat hermostua krapula-aamuina.
Peicco
09.06.2006 12:43:32
Jotenkin testaamastani Roland TD12 setistä tuli "trampoliinimainen" vaikutelma. Kai tuohonkin pystyy vaikuttamaan kalvoja kiristämällä, mutta minä tykkäsin Yamahan kumeista enemmän.

Tämä on asia mitä olen ihmetellyt usessa musiikkiliikkeessä. Kalvot on kummallisen löysällä jolloin soittotuntuma on kaikkea muuta kuin akustisessa kannussa jota siinä kuitenkin yritellään jäljitellä.

Olisiko kyse siitä, että löysänä kalvon akustinen meteli on vieläkin hiljaisempi ja tässä on yksi sähkösetin myyntivalteista jota liikkeissä pyritään korostamaan?

Mutta kuintenkin, kalvot tulee kiristää kunnolla jotta tuntuma on hyvä. Eihän kukaan akustisissakaan kalvoja löysällä pidä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)