Aihe: tietäiskö kukaan historia tietoja??
1 2
hd54
06.06.2006 19:40:28
Morjens! minulla on rumpusetti merkiltään HOSHINO väriltään juovikas sähkön siniset.Setissä on jalkabasso,2-ylätomia,2-lattiatomia ja tietenkin virveli ja pellit..tosin virveli on krominen PEARL..mutta,mutta kiinnostais tietää tästä HOSHINO:sta mm:ikä,minkä tasoiset,arvo ja yleensä kaikkea mitä setistä voi kertoa?? kiitos jo etukäteen! ps:kun kaikki kaverit näkevät pelit niin ihmettelevät merkkiä?? kuten myös minä!
Magiz
06.06.2006 19:44:03
eikös se ole se firma, joka teki esim taman rumpuja joskus..? vai olenko ihan erehtynyt..? jos se on se firma, ni se teki myös ibanezin kitaroita.. japskitavaraa jokatapauksessa.
Virallinen muusikoiden.netin hinta-arvioija
Nolte
06.06.2006 19:47:06
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=71397

Tuolla löytyy ainakin jotain lätinää aiheesta...
Huono soittaja!
Bacchus
06.06.2006 20:01:41
Hoshino oli Taman edeltäjä. Hoshino Gakki-firma tuottaa nykyään Taman ja Ibanezin tuotteita.

Hoshinon rummuilla ei sinänsä ole samanlaista keräilyarvoa kuin esim. Ludwigin, Rogersin ja Slingerlandin kannuilla, mutta jos hw on kunnossa ja setti on muuten kunnossa, niin käyttöarvoahan löytyy.
Magiz
06.06.2006 20:07:20
Hoshino oli Taman edeltäjä. Hoshino Gakki-firma tuottaa nykyään Taman ja Ibanezin tuotteita.

Hoshinon rummuilla ei sinänsä ole samanlaista keräilyarvoa kuin esim. Ludwigin, Rogersin ja Slingerlandin kannuilla, mutta jos hw on kunnossa ja setti on muuten kunnossa, niin käyttöarvoahan löytyy.

olin siis hajulla. :)
Virallinen muusikoiden.netin hinta-arvioija
Bacchus
06.06.2006 20:09:19
olin siis hajulla. :)

Melko hyvälläkin hajulla itse asiassa.;)

Sama lafka on valmistanut myös Star-merkkisiä rumpuja, josta ilmeisesti juontuu Taman-sarjojen Star-päätteet.
Katiska
06.06.2006 21:05:02
http://tamarchive.tripod.com/not_a_tama.htm

Hoshino (brand) Drums are not the same Hoshino company as Hoshino-Gakki. Many sellers make this mistake. When you finally see my book, you will learn more about this. Till then caveat emptor.

Tiedä sitten kuka on oikeassa.
ddrum54
06.06.2006 21:46:01
Tossa alempana on Taman ( Hoshino Gakki ) rumpuhistoria. Siinä ei Hoshino - merkkiä näytä olevan. Star näyttäisi aloittaneen koko homman.

1965 STAR DRUM
1974 IMPERIALSTAR, ROYALSTAR, SWTNGSTAR
1976 NYLON BUSH
1977 SUPERSTAR, FIBRESTAR, OCTOBAN
1978 OFF SET TILTER(CYMBAL STAND)
1979 OMNI-SPHERE TOM HOLDER
1980 CAMCO CHAIN DRIVE DRUM PEDAL
1981 X-TRASS(DEEP SHELL)
1982 OMNILOCK TOM HOLDER TOUCH LOCK
1983 ARTSTAR(CORDIA WOOD)
1984 TECHSTAR, NO.6895TL TILT HAT, NO.6945 TWIN PEDAL
1985 PTS DRUM RACK, TECHSTAR II
1986 ARTSTAR II, CRESTAR, GRANSTAR, PAT30 ONE-WAY LUG
1987 STAR CLASSIC DRUM
1988 SNARE DRUM(11LUGS), HI-HAT 5 STAGE ADJUSTMENT
1989 STILT & LEVER GLIDE SYSTEM
1990 ARTSTAR II, GRANSTAR II
1991 TITAN DRUM
1992 PT32(POCKET TITAN)
1993 IRON COBRA PEDAL
1994 STARCLASSIC, ARTSTAR ES, ARTSTAR CUSTOM
1995 NEW TITAN(TAIWAN), AIR RIDE SNARE MOUNTING SYSTEM
1996 BRONZE & STAINLESS SNARE, 1ST CHAIR THRONE
1998 NEW IRON COBRA HI-HAT & PEDAL
1999 SIGNATURE SNARE DRUMS
2000 SW522D SERIES, SWINGSTAR 10 SERIES STAND, HP200TW COBRA JR.
2001 EXOTIC WOOD SERIES(SIERRA GOLD BURST), SWINGSTAR CUSTOM, SWINGSTAR DOUBLE LEG, ERGO-RIDER 1ST CHAIR DRUM THRONE, SIGNATURE SNARE DRUMS II
2002 EXOTIC WOOD SERIES(HAWAIIAN KOA/BUBINGA, QUILTED MAPLE), HAIRLINE NICKEL PLATED PARTS, ROADPRO 70 SERIES STAND
2003 EXOTIC WOOD SERIES(MIDNIGHT STORM SAPELE), STARCLASSIC G MAPLE SNARE, HS700W, MTH1000, STAGESTAR
2004 ROCKSTAR CUSTOM EFX, SWINGSTAR READY-TO-ROCK PACKAGE, RW105, COBRA CLUTCH HH905XP
2`n 4
Bacchus
06.06.2006 21:47:23 (muokattu 06.06.2006 21:50:37)
http://tamarchive.tripod.com/not_a_tama.htm

Tiedä sitten kuka on oikeassa.

Kappas vaan, mielenkiintoista.

Tästä historiikista taas saa toisenlaisen kuvan, tosin hieman epäselvän sellaisen. EDIT: Eiku perhana, ei siellä kyllä Hoshino-rumpuja mainita erikseen, Tama ainoastaan.

http://www.hoshinogakki.co.jp/hoshino_e/history/history.html
ddrum54
06.06.2006 21:53:08 (muokattu 06.06.2006 21:58:44)
Ettei sitten menisi liian helpoksi:

In the early 70's the Hoshino company produced drums - both wooden and acrylic - under the name of Star in Northern America and Hoshino in other places.....before adopting the name Tama.

Hoshino are also believed to be behind Cardinal and Wesper as well.

Ota ny näistä selvää sitten...

E: toi "not a Tama"- linkki taitaa olla amerikkalainen näkökulma asiaan. Mun mielestä kyllä näyttäisi Hoshino - Hoshino Gakki - Star - Tama kietoutuvan toisiinsa.
2`n 4
hollmi-5
06.06.2006 22:06:17
Kahdenlaista ilmaa on. Näyttäisi siltä, että tuo Hoshino Gakki ei ole sama, kuin Hoshino-rumpumerkki. Hoshino taitaa tarkoittaa tähteä, siitä siis sana Star, joka periytyi Tamalle Starilta mallien nimien liitteeksi.

Alangon Juha (rumputohtori) kertoi tämän version minulle tämän vuoden helmikuussa.

Tama-nimi tuli Hoshino Gakki omistajasuvun isoäidin nimen mukaan.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Jupi57
06.06.2006 22:06:30
Hoshino Gakki teki vuoteen 1969 suurin piirtein kaikille kaikkea, kunnes Star muutettiin omaksi sarjaksi TAMA (isoäidin mukaan). Tästä alkoi TAMAn "voittokulku" uusine innovatioineen. Itselläni on Taman setti, jossa on vielä Starin tomiholderi, vaikka muuten Tamaa.
Mutta linjalla on kyllä tehty vaikka mille merkille.
Bacchus
06.06.2006 22:07:00 (muokattu 06.06.2006 22:08:07)
E: toi "not a Tama"- linkki taitaa olla amerikkalainen näkökulma asiaan. Mun mielestä kyllä näyttäisi Hoshino - Hoshino Gakki - Star - Tama kietoutuvan toisiinsa.

Ainakin Hoshino-rumpujen ja Hoshino Gakki-yhtymän yhteys kuulostaisi loogiselta, mutta tiedä sitten näistä. Epätodennäköistä kuitenkin olisi, että joku toinen valmistaja olisi samalla aikakaudella valmistanut Hoshino-merkkisiä rumpuja Japanissa. EDIT: Tai toisaalta miksi se epätodennäköistä olisi.
ddrum54
06.06.2006 22:23:21
Tässä on yhtiön ( Hoshino Gakki ) historiikkia. Tama mainitaan jo vuonna -62.

1908 Established Musical instrument sales division of Hoshino Shoten(=bookstore)
1929 Established Hoshino Gakki Ten Inc.(=the future Hoshino Gakki Co., Ltd.)
1935 Began to manufacture stringed instruments in Nagoya
1955 Constructed the current building of "Hoshino Gakki Ten" at N0. 3-22, Shumokucho, Higashiku, Nagoya
1962 Established TAMA Seisakusho Inc.(=the future Hoshino Gakki Mfg. Co., Ltd.) for electric guitars & guitar amplifiers
1971 Acquired Elger Co.,(=the future Hoshino(U.S.A.)Inc.) in Pennsylvania U.S.A.
1976 Constructed Hoshino distribution center in Seto City, Aichi
1980 Changed the name of "Elger Co.," for "Hoshino(U.S.A.)Inc."
1981 Established Hoshino Gakki Co., Ltd.(based on Hoshino Gakki Ten Inc.)
Established Hoshino Gakki Mfg. Co., Ltd.(based on TAMA Seisakusho)
2`n 4
fox
07.06.2006 00:55:46

Hoshino Gakki Ten on koko homman takana.. Eli Hoshino Groupin merkkejä on sekä Tama että Ibanez, ja lukuisa joukko muita. Tama Hoshino oli perustajan vaimo, Hoshino taas on syyllinen tuohon, että "Star" esiintyy aikasta monessa tuotenimessä, rumpu- ja kitarapuolella..
Swingstar, Royalstar, Axstar, Lonestar jne..
Kas kun japanin kielen "hoshino" tarkoittaa englannika "starfieldiä" noin karkeesti käännettynä.
Muuten, Tama-nimellä teki Hoshino 70-luvun puolella vielä mm. akustisia kitaroitakin, sittemmin Tama jäi yksinomaan rumpupuolelle.. Ibanez-nimellä ei oo taidettu sentään rumpuja tehdä..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
hollmi-5
07.06.2006 08:21:33 (muokattu 07.06.2006 08:24:11)
Hoshino Gakki Ten on koko homman takana. Tuo Hoshino-sana on hämännyt meidät luulemaan. "Rumputohtori" Alangolle oli Taman edustaja itse kertonut, että Hoshino-merkkisillä rummuilla ja Hoshino Gakki-yhtiöllä ja sitä kautta Tamalla ei ole yhteistä muuta, kuin nimi.

Taman omista hirtoriikeista en ole löytänyt Hoshino-rummuista mainintaa. Lukuisista muista merkeistä kyllä.

In the early 70's the Hoshino company produced drums - both wooden and acrylic - under the name of Star in Northern America and Hoshino in other places.....before adopting the name Tama.
Tama, Star, Drum Mate jne. eivät ole miltään osaltaan olleet samanlaisia, kuin Hoshinot, joita olen tutkinut. Kaksi settiä olen omistanutkin. Yleensä edes pieniä yhtäläisyyksiä löytyy Tämän Hoshino Gakki-firman tekemistä saman aikakauden seteistä.

Samoin internettiä selaamalla olen löytänyt tukea nykyiselle mielipiteelleni. Aiemmin itsekin luulin Hoshinon olleen Taman merkki.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
fox
07.06.2006 10:54:40

Samoin internettiä selaamalla olen löytänyt tukea nykyiselle mielipiteelleni. Aiemmin itsekin luulin Hoshinon olleen Taman merkki.

Juu, tuo sekava kirjotukseni lähinnä meinas, että nuo Jaapanin merkit voi olla historialtaan vähän hankalia selvitellä.. :)
Historiikkeja löytyy, mutta japaninkielellä, ja itse en osaa noit katakana-merkkejä lukea, saati sitten itse kieltä osaa.
Elikkäs, hyvin voi olla ettei noilla ole mitään yhteyttä, Hoshinolla ja Hoshino Groupilla.
Tuolla kitarapuolella on vastaavia hankaluuksia, juurikin 70-luvun kopiotuotannossa. Onhan sitten myös olemassa sellainenkin merkki, jota tuotiin Suomeen, kuin DIA, joka on tykkänänsä hämärän peitossa..
No, onhan täs tullut selvitettyä tuota Hoshino Grouppia aikas perusteellisesti.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
sutikomppi
07.06.2006 19:26:12
Morjens! minulla on rumpusetti merkiltään HOSHINO väriltään juovikas sähkön siniset.Setissä on jalkabasso,2-ylätomia,2-lattiatomia ja tietenkin virveli ja pellit..tosin virveli on krominen PEARL..mutta,mutta kiinnostais tietää tästä HOSHINO:sta mm:ikä,minkä tasoiset,arvo ja yleensä kaikkea mitä setistä voi kertoa?? kiitos jo etukäteen! ps:kun kaikki kaverit näkevät pelit niin ihmettelevät merkkiä?? kuten myös minä!

Kyllä tuota merkkiä jkv. oli liikkeellä 70- luvulla kun aloitin. Ei niinkään harvinainen nimi. Settinä laatu ei niinkään päätä huimaa, eikä hinta kovin korkealle nouse tänäänkään. Hoshino on Japanilainen rumpumerkki ja voidaan varmasti rinnastaa Aria ja Arai merkkeihin. Tuo sininen juovikas kuviointi oli mullakin Aria- setissäni. Olisiko samalta tehtaalta se päällyste ? Kahta lattiatomia vähän ihmettelen. Tuskin se on ollut perussettinä sellainen. Mutta onhan sitä tuunattu muutenkin jos virppa on pearlin.

Lyhyesti. Hinta ei ole korkea. Hyvällä vanhemmalla setillä on kuitenkin aina oma rumpuhistoriallinen arvonsa. Hyvää jatkoa.
hd54
08.06.2006 10:11:15
Kyllä tuota merkkiä jkv. oli liikkeellä 70- luvulla kun aloitin. Ei niinkään harvinainen nimi. Settinä laatu ei niinkään päätä huimaa, eikä hinta kovin korkealle nouse tänäänkään. Hoshino on Japanilainen rumpumerkki ja voidaan varmasti rinnastaa Aria ja Arai merkkeihin. Tuo sininen juovikas kuviointi oli mullakin Aria- setissäni. Olisiko samalta tehtaalta se päällyste ? Kahta lattiatomia vähän ihmettelen. Tuskin se on ollut perussettinä sellainen. Mutta onhan sitä tuunattu muutenkin jos virppa on pearlin.

Lyhyesti. Hinta ei ole korkea. Hyvällä vanhemmalla setillä on kuitenkin aina oma rumpuhistoriallinen arvonsa. Hyvää jatkoa.

Kiitos kaikille erittäin täsmentävistä vastauksista! Enää ei tarvi ihmetellä mitkä kannut nämä oikein on. HYVÄÄ KESÄN JATKOA KAIKILLE.
Bacchus
08.06.2006 13:36:03
Kiitos kaikille erittäin täsmentävistä vastauksista! Enää ei tarvi ihmetellä mitkä kannut nämä oikein on. HYVÄÄ KESÄN JATKOA KAIKILLE.

Sinne myös!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)