ruuhkis 05.06.2006 13:35:01 | |
---|
Antakaapa hyvät ystävät vinkkiä minkä sortin kalvot seuraavaksi? Rumpuina Taman Superstar customit tomit: 10x8, 12x10, 14x12 snare: 5-1/2x14 bass : 20x18 Kalvot: tomeissa päällä g1 coated ja alla kirkkaat taman yksikerros tehdaskalvot basarissa takana taman powercraft tehdaskalvo ja resona reiätön tama snaressa aivan liian tuhti evans genera hd dry ja resona evans hazy 400 Musiikki tyylinä melko kevyt pop/rock ja ideana olisi saada vähän "jytisevämpää" ääntä aikaiseksi, pinstripet ja hydraulicsit voi kuitenkin unohtaa. Itse osaisin itselleni suositella tomeihin päälle evansin g2:sia mutta tiedän muitakin merkkejä olevan ;) ja itse en ole juurikaan muihin kalvoihin kuin evanseihin kajonnut niin suosituksia kaipaan. Ideana olisi siis vaihtaa snaren batter, tomeihin mahdollisesti molemmat ja basariinkin mahdollisesti molemmat. Toivottavasti järkeviä ideoita tulee. Ei tarvitse ehdottaa kokeilua koska kuukauden päivärahoilla saan tasan kalvot basariin, eli laakista olisi tarkoitus tehdä hyvää :) |
Bacchus 05.06.2006 13:39:17 (muokattu 05.06.2006 13:41:49) | |
---|
Tomit Emperor päälle ja Ambassador alle, tai Evanssilta G2 päälle ja G1 alle. Coatedina tai kirkkaana, kummasta sattuu pitämään. Virveliin Ambassador/Ambassador snare side, tai G1/Hazy 200 tai 300. Rokimpaan menoon CS coated/Ambassador snare side tai Power center reverse dot/Hazy 200 tai 300. Basariin PS3, tai jytkympään menoon Evanssilta EQ3. EDIT: Basarin resokalvoa ei välttämättä tarvitse vaihtaa, mutta jos kuitenkin haluat sen vaihtaa, niin pistä vaikka EQ3 musta reiällinen, tai esim. EQ1, joka on musta reiätän kalvo pienillä demppirei'illä. |
HeavyMachinery 05.06.2006 14:22:57 | |
---|
Musiikki tyylinä melko kevyt pop/rock ja ideana olisi saada vähän "jytisevämpää" ääntä aikaiseksi, pinstripet ja hydraulicsit voi kuitenkin unohtaa. Itse osaisin itselleni suositella tomeihin Jytinää jos kaipaat ja haluat selaaisen muhkean alapään tiukan läsähdyksen kera niin evans EC2 mutta jos haluat sellaiset popahtavat avoimet rokki soundit niin G1 coated. Ne tomeissa olevat taman reso kalvot on ihan jees niissä säästät hyvin kun annat ollavaan alkuperäiset, ne kestää siellä kyllä ihan pitkään. Snareen kannattaa kokeilla Aquarin sitä 1kerroscoated kalvoa tyyppiä on muista mutta siihen hienoinen demppi nin avot.... Basuunaan sanoisin Resoksi EQ3 musta reijällä ja lyönti puolelle eq4 ei demppiä sisään. Reso kireähköön ja lyönti puoli siihen että rypyt haviää just just ja sen päälle puoli kierrosta, lätinän määrää voitsäätää kun löysäät ja kiristät kahta ylintä ruuvia.... Tämöinen minun mieli pide... voin laitta EC2 samplea kohta kun vain saan koneesta ulos....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
mankkis 05.06.2006 14:29:49 | |
---|
Tää on aika tyhmä kysymys Tomit Emperor päälle ja Ambassador alle, tai Evanssilta G2 päälle ja G1 alle. Niin käykö noihin G1 ja Ambassadoriin resokalvoina ihan tavalliset kalvot et ei siis tarvi olla resonant kalvo ? And we used to sleep on the beach here, sleep over night.
They don't do it anymore.. things changed.
They dont sleep anymore on the beach...
(Sleep-Godspeed you black emperor! |
moderndrummer88 05.06.2006 15:12:20 | |
---|
Tää on aika tyhmä kysymys Niin käykö noihin G1 ja Ambassadoriin resokalvoina ihan tavalliset kalvot et ei siis tarvi olla resonant kalvo ? liekköhän ymmärsin kysymystä oikein, mutta itellä on ainakin ihan perus ambassador cleareita resokalvoina musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
ruuhkis 05.06.2006 15:18:32 | |
---|
Kovasti näyttäs siltä, että muutkin evanseihin kallistus. Olisiko vielä vähän enemmän mielipiteitä/kommentteja tarjota aquarianin ja remon ystäviltä? |
moderndrummer88 05.06.2006 15:21:09 (muokattu 05.06.2006 15:21:53) | |
---|
Kovasti näyttäs siltä, että muutkin evanseihin kallistus. Olisiko vielä vähän enemmän mielipiteitä/kommentteja tarjota aquarianin ja remon ystäviltä? Kyllä olis. Voi olla että Remot eivät ole niin kestävät kuin evanssit, mutta niissä se soundi ja tuntuma on huomattavasti luonnollisempi kuin evansseissa evanssit on kovin yksiulotteisia, eli remoista saa enemmän soundeja irti. Aquarianeja oon niin vähän testaillu, että en sano mitään. musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
Paas 05.06.2006 15:25:27 | |
---|
En tiedä millaista "jytinää" olisi tarkoitus saada aikaan mutta jos kerta kevyempää menoa kuitenkin niin mun mielestä tomeissa toimii ambassador/ambassador yhdistelmä mainiosti. Ja virveliin myös ambassador-linjaa tai sitten lyöntipuolelle SC black dot. Basarissa powerstroke 3 toimii aina kuin junan vessa. Evansilta sitten näitä vastaavat mallit mikäli evans merkkinä kiinnostaa enemmän. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
HeavyMachinery 05.06.2006 15:41:15 | |
---|
En tiedä millaista "jytinää" olisi tarkoitus saada aikaan mutta jos kerta kevyempää menoa kuitenkin niin mun mielestä tomeissa toimii ambassador/ambassador yhdistelmä mainiosti. Ja virveliin myös ambassador-linjaa tai sitten lyöntipuolelle SC black dot. Basarissa powerstroke 3 toimii aina kuin junan vessa. Evansilta sitten näitä vastaavat mallit mikäli evans merkkinä kiinnostaa enemmän. Oma kokemus on se ettei ps3 toimi pienessä basarissa.. mutta mulla omassa 24" on Ps3 saundi on todella jees... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
markkuliini 05.06.2006 15:47:07 | |
---|
Oma kokemus on se ettei ps3 toimi pienessä basarissa.. mutta mulla omassa 24" on Ps3 saundi on todella jees... Samoin omassa 20" bassarissa. En ole kokeillut 18" kokoisissa. www.vasamayhtye.com |
Niq 05.06.2006 16:43:29 (muokattu 05.06.2006 18:02:33) | |
---|
Mun 20" Powerstroke 3:lla potkii lujempaa kuin 22" samalla kalvolla. Eli tuossa ei liene mitään logiikkaa? EDIT: jotta ei menisi offtopiciksi, niin laittaisin itse tomeihin Remon Emperoria päälle ja Ambassadoria alle. Basariin Powerstroke3 lyöntipuolelle ja resoksi Ambassador. Virveliin joko se CS Dot tai Ambassador päälle, alle Ambassador snare. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Paas 05.06.2006 17:38:42 (muokattu 05.06.2006 17:41:15) | |
---|
PS3 toimi hyvin ainakin minun 20" starclassic performerissa ja 20" dw:n basarissa. Coated mallista en ole koskaan oikein pitänyt mutta se kirkas on kiva. edit: nämä basarit tosin 18" syviä. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Aimo 05.06.2006 17:53:04 | |
---|
Virveliin Evansin DH dry on varsin toimiva, jos haluaa turhat resonoinnit pois. Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!! |
Youni 05.06.2006 18:14:29 | |
---|
Virveliin Evansin DH dry on varsin toimiva, jos haluaa turhat resonoinnit pois. Suurin osa resonoinneista lähtee kyllä ihan virittämälläkin, hakee sen sopivan suhteen snaren ja muiden välillä. Tuo kalvo tappaa kyllä aika hyvin sen rummun soinnin. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabr |
mankkis 05.06.2006 19:07:54 | |
---|
liekköhän ymmärsin kysymystä oikein, mutta itellä on ainakin ihan perus ambassador cleareita resokalvoina Joo juuri tuota tarkoitin eli tavallinen kalvo toimii reso kalvona, mutta sen vissii pitää olla yksikerroskalvo vai ? And we used to sleep on the beach here, sleep over night.
They don't do it anymore.. things changed.
They dont sleep anymore on the beach...
(Sleep-Godspeed you black emperor! |
Epämuusikko 05.06.2006 19:49:43 | |
---|
liekköhän ymmärsin kysymystä oikein, mutta itellä on ainakin ihan perus ambassador cleareita resokalvoina Höhhöhhöö. Toisessa setissä on itsella clearit ambassadorit alla, toisessa ambassador SNARET. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Bacchus 05.06.2006 19:53:59 | |
---|
Joo juuri tuota tarkoitin eli tavallinen kalvo toimii reso kalvona, mutta sen vissii pitää olla yksikerroskalvo vai ? Resokalvoina käytetään pääasiassa yksikerroskalvoja, kaksikerroksinen ei oikein toimi. |
Ze Kink 05.06.2006 19:55:12 | |
---|
Alakalvoja ei välttämättä vielä tarvitse vaihtaa kyllä. Oletko koittanut viritellä noita eri tavalla? Luulisin että noillakin kalvoilla lähtee suht hyvin kun vähän löysemmälle laittaa, alakalvon kireys vaikuttaa paljon saundiin. Itse juuri löysäsin kaikista tomeista alakalvoja (mulla on G2 coated päällä/G1 alla tomeissa) ja rupesi kyllä jytisemään varsin kivasti. Aiemmin mulla oli "Bonzotyyliin" alakalvot vähän kireämmällä. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
south_of_heaven 05.06.2006 20:44:09 (muokattu 05.06.2006 20:45:15) | |
---|
voithan sä olla kommandonaki jos haluut. EDIT. sori oli aika luokaton läppä. Mutta Ambassadorilla ei voi mennä väärin. itki south_of_heaven |
Triskal 06.06.2006 10:15:50 | |
---|
Kyllä olis. Voi olla että Remot eivät ole niin kestävät kuin evanssit, mutta niissä se soundi ja tuntuma on huomattavasti luonnollisempi kuin evansseissa evanssit on kovin yksiulotteisia, eli remoista saa enemmän soundeja irti. Aquarianeja oon niin vähän testaillu, että en sano mitään. Juurikin näin. Minulla on tällä hetkellä EC2:set, enkä pidä siitä, että ne vaan isketään paikalleen ja heti pelaa. Lisäksi ne alkavat soida vasta kun mennään tietyn kireyden yli. On kuin vaihtaisi vaihteen kerralla vapaalta neloselle. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |