Aihe: hintapyynnöistä
1 2 3
pasikaikkonen
03.06.2006 12:44:16 (muokattu 03.06.2006 12:59:49)

en tiedä ärsyttääkö muita tämä..

..mutta tuo jatkuvasti yleistyvä tapa laittaa hintapyynnöksi hinnan sijasta esim. tarjoa, 1xxxe tai jotain muuta vastaavaa, on suoraan penaalista.

varsinkin rumpupuolella tuo tapa on levinnyt pahasti ja on leviämässä muuallekkin !
huuto netti on sitä varten.

ymmärrän tuon käytännön harvinaisten soitinten kohdalla, mutta perus tavarassa en.
eikö ole munaa laittaa sitä hintaa mitä tavaroistaan haluaa.

toivon todella että tuo tapa kitketään pois täältä.

Edit:
mielipiteitä tänneppäin...
tämä ei ole sitten v.ttuilua, vaan kirjoitettu vähän kärjistetysti.
tavoitteena on nostaa sivujen tasoa !
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!!
Paas
03.06.2006 12:56:05 (muokattu 03.06.2006 12:57:57)
Minua ei suuremmin haittaa. Itsekin olen toisinaan käyttänyt tuollaista hinnoittelua. Joidenkin kamojen kohdalla tuntuu vaan paremmalta tunnustella ja keskustella se lopullinen hinta. Nykyään ihmiset on vissiin niin tottuneita siihen että mennään maitokauppaan ja maksetaan tiskillä se mitä lapussa lukee. No niinhän se maitokaupassa toimii mutta ei välttämättä kaikissa paikoissa.

edit: tietty sitten eri juttu jos on joku tietty nippeli/kampe josta tietää haluavansa tarkalleen jonkun tietyn hinnan niin silloin on luonnollisesti parempi laittaa se hinta siihen.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
pasikaikkonen
03.06.2006 13:04:58 (muokattu 03.06.2006 13:06:36)

Nykyään ihmiset on vissiin niin tottuneita siihen että mennään maitokauppaan ja maksetaan tiskillä se mitä lapussa lukee.

tuosta ei ole kysymys sillä ainahan voi laittaa tinki varaa, mutta jos nuo ilmoitukset muuttavat tuollaisiksi niin ei niitä viitsi enää lukea. hinnat rohkeasti esiin.
minä ainakin skippaan ilmoituksean heti jos siinä ei ole hintaa.
paitsi jos tavara on harvinaisempaa.
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!!
Magiz
03.06.2006 13:41:20
mun mielestä kannattais laittaa suoraan hinta ilmoitukseen, mutta ainahan ostajan pitää muistaa se, että tinkiä saa ja kannattaa yrittää. kyllä myyjä ymmärtää sitten, jos tavaroistaan liikaa pyytää, jos ei tarjouksia ala tulemaan, tai jos kaikki tarjoukset ovat paljon alhaisempia kuin alkuperäinen hintapyyntö.
Whatever happens, happens.
Alpha
03.06.2006 13:51:38
Mulla on edelleen tuo Taman räkki myytävänä tarjouksien perusteella. Jos joku haluaa tuosta avautua, niin tehköön sen pikaviestillä...

Ei vois vähempää kiinnostaa tämmöset urputtajat. Tarjotkaa jos tarjoatte ja haluatte tuotteen, mutta älkää jos ette tarvitse/halua ja haluatte vain vittuillaksenne pistää postia.
e r s k i
03.06.2006 13:53:58
mun mielestä kannattais laittaa suoraan hinta ilmoitukseen, mutta ainahan ostajan pitää muistaa se, että tinkiä saa ja kannattaa yrittää. kyllä myyjä ymmärtää sitten, jos tavaroistaan liikaa pyytää, jos ei tarjouksia ala tulemaan, tai jos kaikki tarjoukset ovat paljon alhaisempia kuin alkuperäinen hintapyyntö.

Näimpä juuri. Aika paljon tavaraa on tässä muutaman vuoden aikana myöskin M.netissä tullut myytyä, osa on ollut välillä ehkä ylihinnoiteltua, mutta mun mielestä sekin on parempi, kuin laittaa ?-merkki hinnan kohdalle. Joskus tulee e-mailia, missä auotaan päätä "korkeasta hinnasta", sen sijaan että kerrottaisiin olevan ylipäätään edes kiinnostuneita kaupoista. Kyllä tinkiä pitää uskaltaa, se kuuluu asiaan.
Bacchus
03.06.2006 16:01:29
Mulla on edelleen tuo Taman räkki myytävänä tarjouksien perusteella. Jos joku haluaa tuosta avautua, niin tehköön sen pikaviestillä...

Miksiköhän sulla on se vielä myymättä? Aivan, tarjoa-teksti karkottaa ostajat.

Itseäni ei hirveästi haittaa tuo tarjoa-tapa, koska tiedän kyllä mitä kamoista kannattaa maksaa. On se kyllä hieman epäkätevää ja hölmön näköistä, ja vaikeuttaa myymistä erittäin paljon. Itselleen tekee myyjä hallaa.
HeavyMachinery
03.06.2006 16:05:31

Miksiköhän sulla on se vielä myymättä? Aivan, tarjoa-teksti karkottaa ostajat.

Itseäni ei hirveästi haittaa tuo tarjoa-tapa, koska tiedän kyllä mitä kamoista kannattaa maksaa. On se kyllä hieman epäkätevää ja hölmön näköistä, ja vaikeuttaa myymistä erittäin paljon. Itselleen tekee myyjä hallaa.

Niinpä. Olisikko kivaa jos menisit siwaan ja kaikissa hinta lapuissa lukisi että tarjoa ?

Ennemin hintaa hieman ylä kanttiin ja perään teksti tarjoa ......
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
Shitmanek
03.06.2006 16:07:11

Ei vois vähempää kiinnostaa tämmöset urputtajat. Tarjotkaa jos tarjoatte ja haluatte tuotteen, mutta älkää jos ette tarvitse/halua ja haluatte vain vittuillaksenne pistää postia.

Täytyy sanoa, että jos olisin räkin tarpeessa ja tuo kiinnostaisi, tekisi tuo "tarjoa" ostotapahtumasta paljon hankalamman kuin se, jos näytillä olisi hinta joka antaisi edes vähän osviittaa tavaran arvosta. Minulla ei näet ole mitään hajua mitä Taman räkit maksavat, saatika sitten siitä millä hinnalla sen käytettynä voisi saada.
"By the surly beard of Mrifk, Grignr kneels to no man!" -Grignr (The Eye of Argon)
Jeltz
03.06.2006 16:19:28
Itseänikin kyllä häiritsee tuo "tarjoa" siellä ilmoituksen lopussa. Myyjän kuitenkin voisi olettaa tietävän millä hinnalla minimissään hän tuotteesta luopuu, ja tähän voinee sopivasti pari kymppiä tjsp. lisätä tinkivaraa päälle. Hinnattomat ilmoitukset lähinnä karkoittavat ostajaehdokkaita pois.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
mankkis
03.06.2006 16:29:21
Tee tarjous on sen takii, että joku sattuis sitte maksaa yli hintaa :D
Mielestäni on parempi laittaa joku tietty hinta. Esim jotku aloitteliat saattavat maksaa liikaa jos on hintapyytönä tee tarjous.
And we used to sleep on the beach here, sleep over night. They don't do it anymore.. things changed. They dont sleep anymore on the beach... (Sleep-Godspeed you black emperor!
HeavyManDrummer
03.06.2006 17:25:37
Joo kyllähän se olis hyvä tietää tasan se hinta, millä kyseisen tavaran voi ostaa. Eikä vain että tarjoa. Joo rohkeasti vain hintaa esiin ja muut sit tinkaamaan sitä alaspäin jos tuntuu kohtuuttomalta.
dB
vapauskauppias
03.06.2006 17:57:00
Joo kyllähän se olis hyvä tietää tasan se hinta, millä kyseisen tavaran voi ostaa. Eikä vain että tarjoa. Joo rohkeasti vain hintaa esiin ja muut sit tinkaamaan sitä alaspäin jos tuntuu kohtuuttomalta.

Minä en jotenkin jaksa ymmärtää tätä tinkauspolitiikkaa. Jos hintapyyntöä ei ole vaan pyydetään tarjousta, silloin keskustellaan hinnasta, muuten hinta on juuri se, mikä on ilmoitettu.

Itseäni ei kyllä yhtään huvita alkaa tinkaamaan ylihintaista tuotetta edes puoliksi kohtuuhintaiseksi. Alkaa pikemminkin ärsyttämään kauheat ylipyynnit. Pyytäkää vain liikaa tavarastanne, voitte olla varmoja, ettei kukaan edes kysy niistä.

Esimerkkinä nyt voisi toimia torilla oleva Pearl Target setti, josta taidetaan pyytää jopa satoja euroja enemmän kuin uudesta. Kenellä on kiinnostusta alkaa tuosta tinkaamaan?
Mr. Morrow
03.06.2006 19:21:43
Tee tarjous on sen takii, että joku sattuis sitte maksaa yli hintaa :D
Mielestäni on parempi laittaa joku tietty hinta. Esim jotku aloitteliat saattavat maksaa liikaa jos on hintapyytönä tee tarjous.

Juuri näin. Myyjän tekis mieli saada kova hinta tavarasta, mutta ei kehtaa pyytää! Eipä se kama kauheammin itseäkään kiinnosta, jos hinta ei ole esillä. Rohkeasti vaan hinta tuotteen yhteyteen ja maininta, että /TARJOA, jos ei ole varma.
Tätä mieltä olen minä.
Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki Hevi käy!
Alpha
03.06.2006 19:35:24
Eipä muuten pysty laittamaan torille uutta ilmoitusta...:o( M.net on kaatumassa...
Tartsi77
03.06.2006 22:23:06
Kyllä "tarjoa / 1xxx" ilmoitukset ärsyttää. Mun puolesta vois suoraan ilmoitella tuommoset Huuto.nettiin. Eihän tuolla mitään muuta haeta kuin parasta tarjousta. Parhaassa tapauksessa ylihintaa. Itse skippaan jokaisen tarjoa ilmoituksen yli.
CD
03.06.2006 23:27:28
ja minua taas häiritsee kaikkein eniten myyjät jotka uusivat ilmoituksensa päivittäin (jopa useasti päivässä) torille.

Tuo pelkkä "tarjoa" ei sinänsä haittaisi minua, jos myyjän kaavailema hinta oli tuotteen arvoa vastaava, mutta yleensä myyjän haluamat hinnat ovat olleet ihan jotain muuta. Joskus on kyllä vaikea alkaa arpomaan mitään summaa, jos ei tiedä minkä arvoisesta tuotteesta on kyse ja jos myyjälle laittaa myyjän mielestä naurettavan tarjouksen, saa harvoin vastatarjousta tai edes asiallista vastausta.

Itselleni on tullut ilmoituksiini vastauksia jossa kerrotaan että vastaavan tuotteen saa vaikkapa ruotsista halvemmalla. Niin varmaan saa, ja silloin ostajan varmaan kannattaa ostaa tuote sieltä mistä halvimmalla saa.
Kaikissa myymissäni tuotteissa hinta ei ole ollut tiukka (tingitty on, parhaimmillaan 20% ilmoitetusta hinnasta). Ilmoituksissa yleensä "hintapyyntö: xxxe/tarjoa" (eli ei xxx tilalla on luonnollisesti pyyntöhinta ihan numeroina) ja kaikki on menneet kaupaksi ihan kohtuullisen ajan kuluessa.
kurre
03.06.2006 23:52:55
Taitaa olla hieman off-topic, mutta mieleeni muistuu eräs tapaus, kun myin Alchemy Artin haitsuja huutonetissä lähtöhintaan 65 E, ja yksi kaveri valitti palauteosiossa että on ihan liian korkee lähtöhinta. Sanoi että "korotin nyt tuota kohteen arvoa 70 euroon, mutta sekin on näistä kyllä ihan liikaa"

Viikko jälkeenpäin sillä hintaa samaiselle kaverille myytyäni, haitsut oli muusikoiden.netin tori -osiossa kaupan 80 eurolla. ;-)
Huumori mukana, katse tulevaisuuteen, ja lisää paskaa housuun!!!
ddrum54
04.06.2006 01:41:23
Joopajoo, myyjän pitäisi ymmärtää, että kauppapaikkana on tori, eikä huutokauppa. Hinnaksi kun laittaa 60%-65% ovh:sta, niin se on siinä. Se on tuotetta tarvitsevalle hyvä diili. Jos tuotteesta löytyy virhe, niin sitten tingitään.

Henk. koht. en enää ota edes yhteyttä, jos hinnan paikalla lukee - tarjoa. Sori, ei kiinnosta. Mun mielestä myyjän pitää tietää tuotteensa hinta. Noissa "tarjoa"- hommeleissa on vähän semmonen "kuhan nyt katellaan" fiilis.

Torilla on nyt "myynnissä" kaksi, kaikkia kiinnostavaa, top-settiä. Kumpikaan ei osaa laittaa hintaa näkyviin. Vinkki ko. myyjille: se, kumpi teistä ensin keksii hinnan setilleen, korjaa potin. Toinen sitten myy settiään muutaman kuukauden. Ton tasoinen kama ei mene ihan läpihuutojuttuna nopeasti.
2`n 4
Bobana
04.06.2006 15:01:48
Voihan sitä näinkin yrittää rikastua:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=33085191

Jeez......
Sex, choppers and rock´n roll!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)