Jemo 02.06.2006 11:42:55 | |
---|
Olen saattanut kysyä tätä joskus vuosia sitten, mutta haku ei toimi, eikä muisti, joten (kuten Teletapit jo aikanaan); Uudestaan. Eli. Ostin jokin aika sitten eräältä vanhalta tutulta rumpalilta Taman Artstarin setin (10"+14"+20") jossa oli Pearlin Export -6½"-virppa. Setistä maksoin 250eur, mitä pidin, ja pidän yhä, 'melko halpana'. Kaikki telineet, penkit ja pedaalit ja jopa yksi kummallinen 18" Rmiff-ride tulivat samaan syssyyn. Tuon hopeanvärisen riden lisäksi kummastusta herätti tuo virveli, sillä edellinen omistaja oli customoinut siihen puisen sisuksen. Kysäisin häneltä asiasta, ja sanoi, että sellainen toimii oikein hienosti, ja sen voi uusia, jos se on alkanut halkeilla (niinkuin olikin, mutten ole vielä tehnyt asialle mitään.) Onko tällaiset mutantticustomvirvelit kuinka harvinaisia? Käyttääkö niitä joku? Onko soundissa oikeasti jotain erikoista, vai onko tuo vain 80-luvulta rummundemppausoppinsa saaneen rumpalin keino yrittää vaimentaa kehnohko export totaalisesti? -Jemo "Synassa on 600 soundia, ja ne on kaikki paskoja. Sähkökitarassa on 2 soundia, ja ne on kummatkin hyviä."
-Jaska |
Tindrum 02.06.2006 11:48:52 | |
---|
Mielenkiintoista. Oisko kuvaa? Miten paksu se puukerros on? Ilmeisesti viiluista tehty. Ekaksi tulee mieleen kahden erilaisen materiaalin yhteensovittaminen. Puu kun aina elää ja metallirunko ei elä mutta laajenee ja supistuu lämpötilavaihteluista. Tuntuu mahdottomalta, mutta mistäs sitä tietää... Kerro vähän itse saundista. m©
Varmuus on paras. |
rm_wispila 02.06.2006 13:06:33 | |
---|
Kai se noinkin päin voi toimia... voihan puurungon wrappikin olla metallia. Eipä ole kyllä vastaan kävellyt tuollaista, vaikka pellirunkoon sinne pokkausten väliinhän voi liimata lähes mitä tahansa tekokarvasta lähtien. Demppaa mitä demppaa, toki uloskuuluva soundihan se kai loppujen lopuksi ratkaisee. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Niq 02.06.2006 16:15:47 | |
---|
yksi kummallinen 18" Rmiff-ride tulivat samaan syssyyn. Tuon hopeanvärisen riden... Mullakin on tommonen. Se on yllättävän hyvä. Ei ole kaikenmaaliman halpiksista yhtä hyväsoundista tullut vastaan. Mitähän lie materiaalia, aika pehmeää, väri on alumiinin ja pronssin sekoitus. "I have a cunning plan" -Baldrick |
eleeton 03.06.2006 00:03:45 | |
---|
Oon miettiny itekin että josko kokeilis vähä customoida kun on tuommoinen no-name 5 euron teräsvirveli ni helpostihan sinne saisi puuta sisälle tavalla jos toisellakin. Se, olisiko siitä mitään iloa taikka hyötyä, on toinen juttu. |
Jaska 03.06.2006 00:39:28 | |
---|
ni helpostihan sinne saisi puuta sisälle tavalla jos toisellakin. Muistuu mieleen matikan kirjasta kohta jostain helvetin vaikeesta jutusta ja sitten jonkun esimerkin jäkeen luki "helposti näämme plaaplaa". Ite oli vaan että mitä vittua. |
Ze Kink 03.06.2006 01:35:14 | |
---|
Mullakin on tommonen. Se on yllättävän hyvä. Ei ole kaikenmaaliman halpiksista yhtä hyväsoundista tullut vastaan. Mitähän lie materiaalia, aika pehmeää, väri on alumiinin ja pronssin sekoitus. Mullakin on tuollainen. Aika sairaan kirkas saundi on ja kimeä kuin mikä. Soi ehkä vähän liikaa, mutta leikkaa sitäkin enemmän. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Magiz 03.06.2006 01:41:42 | |
---|
Mullakin on tuollainen. Aika sairaan kirkas saundi on ja kimeä kuin mikä. Soi ehkä vähän liikaa, mutta leikkaa sitäkin enemmän. puhutko nyt symbaalista vai faijasi sirkkelistä? Whatever happens, happens. |
Jemo 03.06.2006 14:40:52 | |
---|
Virveli on tällä hetkellä pikkuveljelläni lainassa. Se sai jonkun merkittömän 5" metallivirvelin, jossa oli mattokoneistossa ja kalvoissa vähän häikkää. Ajattelin fiksata siitä hyvän pelin, ja annoin siksi aikaa tuon customin hänelle. Soundi on muistikuvani mukaan, mikä on puolen vuoden takaa, aika tukeva. Tuo sisällä oleva puukerroshan on tosiaan jo hieman halkeillut, koska se on tehty hyvin isoista tasaisista puupaloista, jollei jopa yhdestä isosta kierretystä kappaleesta. Mieleeni tuli, että minkähänlaisen saisi, jos hieman patentoisi näin; Tekisi pienistä jopa hieman lomittain menevistä kappaleista sen metallireunan alle puisen rinkulan, ja jos innostusta riittäisi, vielä tämän päälle yhden ehjän kierroksen puuta? se keskikerros toimisi ikäänkuin puskurina metallin ja ehjän puun välillä, kenties tuoden kestoa ja ikää systeemille. Tämä toisaalta varmaan demppaisi itse metallin aika tehokkaasti. Ehkä idea oli susi jo syntyessään :D -Jemo "Synassa on 600 soundia, ja ne on kaikki paskoja. Sähkökitarassa on 2 soundia, ja ne on kummatkin hyviä."
-Jaska |
tolppa-apina 04.06.2006 17:04:27 | |
---|
Käyttääkö niitä joku? -Jemo Minä käytän. Yhdessä taman vanhassa metallivirvelissäni on puusisus. Otin kerran pois ja koetin, niin hyvin toimi silloinkin, enemmän metallista sointia tuli vaan. Puu lämmittää sitä saundia hieman. Niitäkin on joissa on puurunko ja metalli laitettu vain päälle, mutta ei ole kovin suosittuja. Olen juoppo..Eikun absolutisti. No joku alkoholiongelma kuitenkin. |