Meluntuottaja 10.07.2006 21:11:30 | |
---|
Olis tarkotus ostaa uus rumpusetti, ja noi m birch ja 2005 vaikuttais mulle parhailta. Osaisko joku sanoa kokemuksia noista seteistä tai että kumman valitsisit itse? Mitkä on suurimmat erot? |
jazzmies 10.07.2006 22:16:40 | |
---|
Ostin juuri m-nettiläiseltä treenisetiksi Sonor Force 3001:t, jotka ovat hintaisekseen aivan älyttömän hyvät. Ne ovat kokoa fusion, eli 20, 14, 12 ja 10. 2001 vuoden mallissa ei ole vielä mitään erityistä tomiripustusta, koska rummut soivat jo muutenkin!! Taitaapa lukea rummussa "Made in China" mutta so??, koska ne ovat riittävän hyvät mihin tahansa, etenkin bassari. Snare ei kuulunut kauppaan, joten täytyy toivoa että se olisi edes jonkin tasoinen, mutta niitähän saa joka paikasta. Taidanpa jättää Greschit narikkaan ja mennä keikalle Forceillani! Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
Meluntuottaja 10.07.2006 22:22:15 | |
---|
toi force 3001 taitaa olla force 3005:n joku vanhempi versio, vai? |
Jeltz 10.07.2006 22:23:28 | |
---|
toi force 3001 taitaa olla force 3005:n joku vanhempi versio, vai? Juuri näin. 3001 vuodelta 2001, 3005 taas vuodelta 2005. Tähän tulokseen tosin voinee päätyä jo pelkästään mallinumeroita tutkimalla... |
jazzmies 10.07.2006 22:23:33 | |
---|
toi force 3001 taitaa olla force 3005:n joku vanhempi versio, vai? Joo, viimeinen numero tarkoittaa käsitykseni mukaan design-vuotta?? Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
Jaren 10.07.2006 23:25:44 | |
---|
Jos minulta kysytään niin ottaisin näistä vaihtoehdoista ehdottomasti force 2005:t, on nämä 3005:ni vaan sen verran hyvät. 2005:ssahan on TAR:it ja tunesafe:t, jotka ovat kummatkin mukavia ominaisuuksia. Uskoisin force 2005:sten myös soivan melko hyvin. Toisaalta, minulla ei ole juurikaan kokemusta M-Birch:stä, joten näkemykseni tässä asiassa ovat täysin puolueellisia. Jos nyt en väärin muista niin mapexillahan taisi olla sellainen kamppanja käynnissä että M-Birch:hin tuli mukaan yksi ylimääräinen tomi? Suosittelisin kuitenkin testaamaan settejä etukäteen jos on mahdollista. Muutenkin ei näistä kumpikaan ole kovinkaan paljon toista parempi, otat siis sen joka tuntuu itsestäsi paremmalta. Joo, viimeinen numero tarkoittaa käsitykseni mukaan design-vuotta?? Kyllä, juuri näin. Tuota force 3001:hän ei voi suoraan verrata nykyisiin 3005:siin, sillä niissähän on eri lugit, runkomateriaali ja badge ;). Eli käytännössä ihan eri rummut, vaikka samaa sarjaa ovatkin. Nämä uudet 3005:set ovat täyttä vaahteraa ja ne 3001:set lehmusta ja vaahteraa. Samoin myös nämä nyky 2000:set eli 2005:set ovat koivua, kun 2001 olivat lehmusta ja vaahteraa. "Vitut mä mitään mistään tiedä, mä oon täällä vaan töissä" |
Tindrum 11.07.2006 00:02:46 | |
---|
On noita 2005 settejä kehuttu kaikkialla. Sonorin rauta liennee saanut myös aikalailla kannatusta täälläkin, toisin kuin Mapexin. Ja oma 3005 setti kyllä soi ja jytää, eikä viimeistelyssä ole pahaa sanottavaa ; ) m©
Marsista ei tule löytymään minkäänlaisia merkkejä elämästä.
Chuck Norris on käynyt siellä. |
Akahito 11.07.2006 12:25:52 | |
---|
Olis tarkotus ostaa uus rumpusetti, ja noi m birch ja 2005 vaikuttais mulle parhailta. Osaisko joku sanoa kokemuksia noista seteistä tai että kumman valitsisit itse? Mitkä on suurimmat erot? Rauta on se suurin ero. Kumpikin väittää olevansa koivua, mutta yllätys tuskin on, että ne ei sitä rumpupuuna arvostettua pohjoismaista koivua todellakaan ole, vaan jotain koivunsukuista, vähän saman väristä, ja merkittävästi halvempaa puuta. Sekä Mapexin että Sonorin rautaratkaisut on ihan toimivia, kummatkin on kasattu jossain idässä, kummankaan rauta ei ole varsinaisesti _hyvää_, mutta palvelee. Mapexin telineistä keskinkertaista huonommilla kokemuksilla suosittelen Sonoria. Yleisellä tasolla ovat varmaankin aika pitkälti samaa tasoa, joten ihan lompakon mukaan mennään loppupeleissä. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
http://paiste-only.com/phpBB2/ |
afro 11.07.2006 16:40:10 | |
---|
Kokemusta Mapexeista mulla ei juuri ole, mutta Sonoreita olen jonkin verran näpelöinyt. Sonoreiden soundi on hintaan nähden aika hyvä, vaikka soittamassani setissä on vielä tehdaskalvot kiinni. Tomit soundaavat yllättävän hyvälle ja soivat mukavasti. Basari on hieman munaton, tosin siinäkin on vielä alkuperäiskalvot. Heikoin lenkki rummuista on snare, jonka mattokoneisto on muovia ja soundi kehnohko. Virveleitä tietysti saa aina uusia. Rautaosasto on "ihan ok", hintaan nähden asiallinen, muttei kuitenkaan järin vakuuttava. Telineet ovat vähän rimpuloita ja etenkin basarin pedaali ja haitsuteline ovat aika heikkoja esityksiä: nuija ei pysy paikallaan ja tatsi haikkaständissä on mitä on, mutta toimivat nekin ihan kohtuullisesti. Sonorissa rahoilleen saa vastinetta, mutta niin luultavasti Mapexeissakin. Osta ne, kummat iskee enemmän. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
kay_ 11.07.2006 17:25:42 | |
---|
Sonoreista en tiedä mitään, mutta mulla on itelläni toi mapexin m birch ja eipä ole ollut valittamista. :) Mitä yhteistä on moottoriveneellä ja Elton Johnilla? - Molemmilla on Mercury perässä. |
Sonormies 11.07.2006 23:00:32 (muokattu 12.07.2006 14:08:04) | |
---|
En ole Mapexeihin tutustunut, mutta Sonorin 2003-sarjasta on nyt 6 kk mittainen yhteiselokokemus. Pari kommenttia niistä edellisten pohjalta: Sonoreiden soundi on hintaan nähden aika hyvä, vaikka soittamassani setissä on vielä tehdaskalvot kiinni.Tomit soundaavat yllättävän hyvälle ja soivat mukavasti. Totta. Jo tehdaskalvoilla toimivat hyvin, mutta vaihdettuani tomeihin lyöntikalvoiksi valkoiset Ambassadorit on soundi todella hieno. Basari on hieman munaton, tosin siinäkin on vielä alkuperäiskalvot. Ei pidä paikkaansa. Mulla on Sonorin alkuperäiset dempatut kalvot 20" bassarissa ja sieltä lähtee ilman mitään polkemisen tuskaa sellainen murea tussahdus, että peruukissa saa olla kunnon liima ettei lähde lentoon. Virittäminen varmasti ratkaisee. Heikoin lenkki rummuista on snare, jonka mattokoneisto on muovia ja soundi kehnohko. Virveleitä tietysti saa aina uusia. Totta. Mullakin on toinen snare käytössä. Rautaosasto on "ihan ok", hintaan nähden asiallinen, muttei kuitenkaan järin vakuuttava. Telineet ovat vähän rimpuloita ja etenkin basarin pedaali ja haitsuteline ovat aika heikkoja esityksiä: nuija ei pysy paikallaan ja tatsi haikkaständissä on mitä on, mutta toimivat nekin ihan kohtuullisesti. Totta. Tosin mulla ei ole nuija irtoillut tms. Hieman ohutta tuo rauta on, mutta mun tarpeisiin on piisannut mainiosti ja toiminut moitteetta. Sonorissa rahoilleen saa vastinetta, mutta niin luultavasti Mapexeissakin. Osta ne, kummat iskee enemmän. Juuri näin. Ainakin Sonorin 2003 (lehmus/vaahtera) on todella hyvä setti, vaikka ei paljon kustantanut. Päätä kuitenkin fiiliksen mukaan. On tärkeätä, että saa istua sellaisen setin taakse, mitä itse diggaa tomien lukumäärää, niiden kokoja, setin väriä yms. myöten. "Vaikka kuinka hjuva rumpali, aina haitta vähän soitto." -puolalaisen pianistin mielipide rumpalin tarpeellisuudesta orkesterissa |
afro 11.07.2006 23:21:44 | |
---|
Ei pidä paikkaansa. Mulla on Sonorin alkuperäiset dempatut kalvot 20" bassarissa ja sieltä lähtee ilman mitään polkemisen tuskaa sellainen murea tussahdus, että peruukissa saa olla kunnon liima ettei lähde lentoon. Virittäminen varmasti ratkaisee. Juu. Kyseistä settiä kun en itse omista, (olen sillä vain satunnaisesti joissain treeneissä soitellut) niin en siihen myöskään ole syvemmin tutustunut, saatikka kalvoja vaihdellut. Myös tila vaikuttaa asiaan, eli eiköhän siitä bassaristakin vähintään tarpeeksi munakkaan soundin pienellä vaivalla saa. Tuossa tilassa, tuolla virityksellä ja noilla kalvoilla se ei vain minua vakuuttanut. Nuo edellisen viestin kommentit olivat siis lähinnä ensivaikutelman perusteella kirjoitettuja. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Sonormies 11.07.2006 23:36:52 | |
---|
Nuo edellisen viestin kommentit olivat siis lähinnä ensivaikutelman perusteella kirjoitettuja. Melko hyvin kohdalleen kuitenkin. :-) "Vaikka kuinka hjuva rumpali, aina haitta vähän soitto." -puolalaisen pianistin mielipide rumpalin tarpeellisuudesta orkesterissa |
Meluntuottaja 13.07.2006 00:09:47 | |
---|
On tärkeätä, että saa istua sellaisen setin taakse, mitä itse diggaa tomien lukumäärää, niiden kokoja, setin väriä yms. myöten. Näinhän se on. Mapexilla on ehkä hienommat viimeistelyt (lakkapinta). |
hollmi-5 13.07.2006 00:19:44 (muokattu 13.07.2006 00:19:54) | |
---|
Mapexilla on ehkä hienommat viimeistelyt (lakkapinta). No ehkä ja ehkä ;-) Hienoimmat newerewer on Sonorin uudet SQ2 ja DW:n viimeistelyt. Toki nämä ovatkin aivan eri hinnoissa keskustelun settien kanssa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Magiz 13.07.2006 00:22:33 | |
---|
No ehkä ja ehkä ;-) Hienoimmat newerewer on Sonorin uudet SQ2 ja DW:n viimeistelyt. Toki nämä ovatkin aivan eri hinnoissa keskustelun settien kanssa. kyllä ludwigin black ja red sparkle lyövät nuokin. ^^ Keep it Fresh |
hollmi-5 13.07.2006 00:24:39 | |
---|
kyllä ludwigin black ja red sparkle lyövät nuokin. ^^ No ei, vaikka Ludwigmiehiä viimeiseen hengenvetoon asti olenkin. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Magiz 13.07.2006 00:34:08 | |
---|
No ei, vaikka Ludwigmiehiä viimeiseen hengenvetoon asti olenkin. useimmissa sq2 kannuissa on ihan liian monimutkainen, ja jopa yksinkertaisen ruma päällyste (kts. tigerwood). yksinkertaisuus ja kauneus kunniaan. Keep it Fresh |
Bacchus 13.07.2006 00:49:40 | |
---|
useimmissa sq2 kannuissa on ihan liian monimutkainen, ja jopa yksinkertaisen ruma päällyste (kts. tigerwood). yksinkertaisuus ja kauneus kunniaan. Se mikään päällyste ole, vaan viilu.;) Päällyste, pyh! SQ2 (ja Designer) vievät kyllä minun kirjoissani voiton mistä tahansa muusta merkistä. DW:llä on toki upeita myös, mutta Sonorin scifi-HW miellyttää omaa silmääni DW:tä enemmän. Mapexin M-sarjan ja Sonorin 2005-sarjan erot ovat nyanssi-tasoa, joten itse valitsisin sen, josta sattuu löytymään mieluisin viimeistely. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
fish-eye 13.07.2006 14:13:57 | |
---|
Juuri näin. Ainakin Sonorin 2003 (lehmus/vaahtera) on todella hyvä setti, ei tossa muuten mitään, mutta sonorin 2003 on jonkunlaista koivua. There is no life like nolife! |