Aihe: Rumpujen maalaus / päällystäminen
1
Tombb@
14.05.2024 00:18:51

Tarkoitus olisi jossain vaiheessa värjätä virveli muuhun settiin sopivaksi.

Tietääkö joku kuka tekee tällaista ja mahdollisesti missä tekee, ja mihin hintaan?
Ad Astra Per Aspera
Sera
14.05.2024 20:01:21 (muokattu 14.05.2024 21:27:08)
Tombb@: Tarkoitus olisi jossain vaiheessa värjätä virveli muuhun settiin sopivaksi.

Tietääkö joku kuka tekee tällaista ja mahdollisesti missä tekee, ja mihin hintaan?

Kysäise asiaa jostain automaalaamosta. Jos ei kauheasti ole pohjatöitä, niin en usko, että hinta tulee olemaan kovinkaan suuri.

Edit:

Onkohan kyseessä se virveli joka on kuvassa?

Osat irti ja P600-vaahtomuovitumpulla hiot itse pohjat ja viet maalaamoon. Haluamasi väribase-pintaan ja lakkaavat virvelin samalla kun lakkaavat muutakin. Ei pitäisi kauheasti maksaa.
Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä
basisti1971
17.05.2024 08:01:12
Moi.

Tombb@: Tietääkö joku kuka tekee tällaista ja mahdollisesti missä tekee, ja mihin hintaan?

Ei ole ihan likellä, ei ole se kaikkein halvin paikka, enkä ole vuosiin ollut missään tekemisissäkän asuinpaikanvaihdoksen johdosta, mutta Murre:

https://www.msstreetart.fi/

on jantteri jolta rummunkin värjäminen varmasti onnistuu.
Ainakin ennenvanhaan teki pohjia, teippasi ja maalasi ympäripyöreitä päiviä, joten veikkaan että spostilla saa parhaiten kiinni.

Jos virveli on tuo omissa kuvissasi oleva, ja pitäisi saada maalaten lähelle samanlainen pintakäsittely kuin loppusetissä, alkuperäisten iso hile sulkee kaikki tavallisia väribaarivärejä käyttävät tahot/automaalaamot pois laskuista.
Tuonkokoinen hile kun ei ruiskusta läpi tule vaan pitää levittää toisella tapaa ja vaatii ihan omanlaistaan osaamista jota ei ihan jokaiselta tai edes joka toiselta maalarilta löydy.
Jos vain sävyn tarvitsee osua, mikä tahansa automaalaamo suoriutuu tehtävästä varmasti.

Jos likempää kaipaat pintakäsittelijää, hileestä/flakesta johtuen paikallisilta jenkkiajoneuvoharrastajilta löytynee vinkkejä.
Euroharrastajiltakin tapauskohtaisesti, mutta heillä flipit, candyt ja pearlit ovat enemmän se juttu.

Teeseitseholisti suihkauttaa joko Mastonin Car-Rep kolinakannulla tai omatäyttöautoakryylillä basecoatin ja lakan, kunnianhimoisimmat ripottelee lakkakerrosten välillä hileenkin ;).

Itse suosin satunnaiskannujenkolistelijana wrappien sijasta joko luonnonpintaa tai maalia joten kokemusta sen kummemmin saatavuudesta, hinnoista, kuin asentamisen helppoudesta/vaikeudesta ei ole, mutta luulisi tuollaista wrappia löytyvän metritavaranakin?

Mapex arvaus vain etukalvon logosta:

https://www.google.com/search?clien … x-b-d&q=mapex+blue+sparkle+wrap

Tuollaisen asentanee kuka tahansa verhoilija tai huonekalupuuseppä/soitinrakentaja jollei itse halua kokeilla.

T:Samuli
Ridge74
17.05.2024 11:21:44

Mä olen tehnyt omatekoisiin 8" pönttöihin tulostamalla puukuvion ja siihen päälle kirkas kylmälaminointikalvo. Kaksipuolista teippiä ei tarvita kuin pieni kaistale päällekkäin menevän kuvan kohdalla, lugit pitää muuten paikallaan.

Tulostettava kuva voi olla mitä vaan, puukuvio, tekstiä tai vaikka oma lärvi..

Esim. näin tekemällä tai valmis wrapillä snare on palautettavissa alkuperäiseen kuntoon.

Pari kuvaa..

https://drive.google.com/drive/fold … s/1GXoR0Ak7us6m2vn7LC7i21tYvhdToGzv
Diamond Electronic Drums, 2 x eDRUMin 10, Mike Mangini Drum Library, EZDrummer 3
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)