Bumbarr 17.10.2006 23:20:31 | |
---|
Jokaisessa myynti-ilmoituksessa mainitaan "ei keyholeja". Tiedän kyllä mitä keyholet ovat, mutta en käsitä niiden haittoja. Yhdessä crashissäni on pientä keyholen alkua, enkä ole huomannut minkäänlaista haittaa tuosta ilmiöstä. Tämä tietenkin johtuu siitä, että en ole kovinkaan monia peltejä omistanut, joten en niistä paljoa tiedä. Mutta mitä keyholeista on siis haittaa? Kilpikonnat rockkaa! |
WyW 17.10.2006 23:30:38 | |
---|
Isoin haitta on se, että symbaali hakeutuu aina samaan asentoon ja ymmärrettävästikin hajoo tällöin helpommin, sillä sitä piiskataan vain yhdestä kohdasta. The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony |
isoaarne 18.10.2006 14:22:30 | |
---|
Isoin haitta on se, että symbaali hakeutuu aina samaan asentoon ja ymmärrettävästikin hajoo tällöin helpommin, sillä sitä piiskataan vain yhdestä kohdasta. Siinä se on, ei lisättävää. Jos keyhole pääsee muodostumaan, särkyy pelti helpommin. Ja uskon kyllä, että tulet vielä ihan omakohtaisestikin huomaamaan ne haitat. :) "There is still an enemy out there who would like to inflict the same kind of damage." |
Bobana 18.10.2006 14:37:39 | |
---|
Ja niitäkään ei tulisi jos kaikki teijot viitsisivät huolehtia että telineessä on kunnolliset eristeet kierteen kohdalla suojaamassa peltiä. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
hollmi-5 18.10.2006 20:04:49 | |
---|
Isoin haitta on se, että symbaali hakeutuu aina samaan asentoon ja ymmärrettävästikin hajoo tällöin helpommin, sillä sitä piiskataan vain yhdestä kohdasta. Ja tämä symbaali on alunperinkin hakeutunut siihen tiettyyn asentoon, koska sen painopiste on keyholea vastapäätä. Itse keyholesta ei symbaalin sointiin ole vaikutusta. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Magiz 18.10.2006 22:21:57 | |
---|
Ja niitäkään ei tulisi jos kaikki teijot viitsisivät huolehtia että telineessä on kunnolliset eristeet kierteen kohdalla suojaamassa peltiä. tämä pätee oletettavasti vain haikkaan, muutoin kannattaa katsoa vain ettei ole metallia metallia vasteen, ettei kulu. Keep it Fresh |
Jupi57 18.10.2006 22:41:46 | |
---|
tämä pätee oletettavasti vain haikkaan, muutoin kannattaa katsoa vain ettei ole metallia metallia vasteen, ettei kulu. Miten se keyhole siihen haikkaan saadaan aikaiseksi? Ettäkö illman huopia pidikkeeseen kiinni? |
Magiz 18.10.2006 23:11:41 | |
---|
Miten se keyhole siihen haikkaan saadaan aikaiseksi? Ettäkö illman huopia pidikkeeseen kiinni? itsellä ei ole ikinä edes ollut mahdollista tavallisessa symbaaliständissä symbaalia kierteitä vasten. (?) Keep it Fresh |
moderndrummer88 18.10.2006 23:21:23 | |
---|
itsellä ei ole ikinä edes ollut mahdollista tavallisessa symbaaliständissä symbaalia kierteitä vasten. (?) Niin mutta vaikka siinä olisi vasten ihan sileää metallia niin kyllä sitä keyholea ajan myötä tulee, pehmämpi materiaali alkaa antaa periksi, tässä tapauksessa symbaali. Miten se keyhole siihen haikkaan saadaan aikaiseksi? Ettäkö illman huopia pidikkeeseen kiinni? Joissakin haitsunpidikkeissä on kierteet siinäkin kohdalla missä yläpellin se kolo on on, löysällä pidetty haikn yläpelti hankaa aika reippaasti niihin kierteisiin ja aiheuttaa keyholen. Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
Jupi57 18.10.2006 23:38:04 | |
---|
Niin mutta vaikka siinä olisi vasten ihan sileää metallia niin kyllä sitä keyholea ajan myötä tulee, pehmämpi materiaali alkaa antaa periksi, tässä tapauksessa symbaali. Tulee, tulee...Itseään on siis syyttäminen, jos muoviosien kulumista ei seuraa/uusi. Miten se keyhole siihen haikkaan saadaan aikaiseksi? Ettäkö illman huopia pidikkeeseen kiinni? Joissakin haitsunpidikkeissä on kierteet siinäkin kohdalla missä yläpellin se kolo on on, löysällä pidetty haikn yläpelti hankaa aika reippaasti niihin kierteisiin ja aiheuttaa keyholen. Miksi ei minulla (elvistelemättä!) edes mättövuosinani. Olisiko se yläpelti "sopivan" kireällä? |
Magiz 18.10.2006 23:39:39 | |
---|
Miksi ei minulla (elvistelemättä!) edes mättövuosinani. Olisiko se yläpelti "sopivan" kireällä? mulla sama, mulla on vielä aina ollut ihan kierteitä vasten haikan yläpelti, eikä minkäänmoista keyhole ole ikinä tullut. Keep it Fresh |
moderndrummer88 18.10.2006 23:44:10 (muokattu 18.10.2006 23:44:39) | |
---|
Miksi ei minulla (elvistelemättä!) edes mättövuosinani. Olisiko se yläpelti "sopivan" kireällä? Ei itelläkään ole tätä tapahtunu, mutta nyt puhutaankin piiiiiiitkällä aikavälillä olevista tapahtumista 20v eteenpäin Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours |
Bobana 19.10.2006 06:40:36 | |
---|
tämä pätee oletettavasti vain haikkaan, muutoin kannattaa katsoa vain ettei ole metallia metallia vasteen, ettei kulu. Kyllä se pätee niihin kuraputki-ständeihin joilla yleensä kaikki amis hooceet aloittavat uransa. Parissa kukkakeppi ständissä itelläkin on kierteet lähes koko matkalla. Ostakaa niitä yleismallin muovisia putkimuttereita. Käy mihin vaan. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
isoaarne 19.10.2006 10:01:05 | |
---|
Joissakin haitsunpidikkeissä on kierteet siinäkin kohdalla missä yläpellin se kolo on on, löysällä pidetty haikn yläpelti hankaa aika reippaasti niihin kierteisiin ja aiheuttaa keyholen. Mulla on Paisteen 502:n haitsun yläpelti syöny kierteet ständistä, ite pellin reiässä ei mitään kulumaa. :) "There is still an enemy out there who would like to inflict the same kind of damage." |
miän vain 19.10.2006 10:17:52 | |
---|
Mulla on Paisteen 502:n haitsun yläpelti syöny kierteet ständistä, ite pellin reiässä ei mitään kulumaa. :) Sama juttu, pelti tosin eri. Syönyt jo kolmesta eri kiinnikkeestä kierteet. |
ToMi88 20.10.2006 11:33:39 | |
---|
laittakaa ohutta muoviletkua sinne haikan ja kierreosan väliin niin ei kulu kierteet eikä pellitkään. Järkeä voi aina käyttää näissä asioissa. Kannattaa pitää kamoistaan huoli kun on ne kuitenkin kalliilla ostanu. |
Youni 20.10.2006 14:28:19 | |
---|
laittakaa ohutta muoviletkua sinne haikan ja kierreosan väliin niin ei kulu kierteet eikä pellitkään. Järkeä voi aina käyttää näissä asioissa. Kannattaa pitää kamoistaan huoli kun on ne kuitenkin kalliilla ostanu. Toinen vaihtoehto on ostaa sellainen yläpellinpidin, jossa on se kierteetön kohta. Saahan ne kierteellisestäkin ne kierteet viilalla pois. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
markkuliini 20.10.2006 17:07:38 | |
---|
Toinen vaihtoehto on ostaa sellainen yläpellinpidin, jossa on se kierteetön kohta. Saahan ne kierteellisestäkin ne kierteet viilalla pois. Aiemminkin mainittu Dw:n malli on juuri tällainen kierteetön. Toimii todella hyvin. Pidikkeen alaosakaan ei ole kertaakaan kiertynyt irti kesken soiton. Piti jopa ostaa kapulapussiin ylimääräinen kappale, jotta voin käyttää sitä kun joudun soittamaan lainaseteillä. www.vasamayhtye.com |
Niq 20.10.2006 17:28:44 | |
---|
Aiemminkin mainittu Dw:n malli on juuri tällainen kierteetön. Toimii todella hyvin. Pidikkeen alaosakaan ei ole kertaakaan kiertynyt irti kesken soiton. Mapexissa sama juttu, ainoa ero on siinä, että se alaosa kiertyy irti, vaikka sen ruuvaakin niin pitkälle, että se menee kierteiden yli ja roikkuu siinä vapaasti. Tämän ongelman olen ratkaissut miehekkäästi ilmastointiteipillä :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
markkuliini 20.10.2006 18:33:50 | |
---|
Mapexissa sama juttu, ainoa ero on siinä, että se alaosa kiertyy irti, vaikka sen ruuvaakin niin pitkälle, että se menee kierteiden yli ja roikkuu siinä vapaasti. Tämän ongelman olen ratkaissut miehekkäästi ilmastointiteipillä :) Dw:ssä alaosan saa kätevästi kiristettyä vielä viritysavaimella, niin ei varmasti irtoa. Joskin itse kiristän sen ihan normaalisti käsin enkä käytä tuota extrasysteemiä ollenkaan. Ei ole silti kertaakaan tippunut. Yksi parhaista sijoituksistani ikinä 20 euron sarjassa. www.vasamayhtye.com |