Pääsääntöisesti kolistelen kaupunkiasunnossa Roland TD-4:llä. Mökillä minulla on Milleniumin 13-tuumainen snare lähinnä rudimenttien reenaamiseksi, kun taas kaupunkiasunnossa on Pearlin 13-tuumainen, mutta sitä en tohdi "soitella" edes päiväsaikaan. Noinkohan Black Hole vaimentaisi snarea sen verran että silloin tällöin kehtaisi wanhassa kerrostalossa sitä soitella? Toki tuntuma lienee melko erilainen kuin aidolla kalvolla.. |
Miten olisi harjoitusalusta? Sehän on ihan kelvollinen ratkaisu jos ei halua kovin paljon ääntä. Minulla on 12" Meinl Benny Greb masterpad. Sen tuntuma on ehkä hassulla tavalla parempi ainakin kuin omissa rummuissa eli keppi kimpoaa siitä hieman reippaammin, mutta muuten yllättävän samanlainen kuin rummut ja 12" padin saa virvelijalustaan kiinni, eikä ole edes kovin kallis. Rtomin samankokoinen Black Hole näyttäisi olevan tuplasti kalliimpi, ei minun mielestäni kovin kannattava hankinta, ellei sitten halua välttämättä harjoitella virvelin soundilla tai virvelimaton dynamiikalla. |
Kaupunkialueella voi järkätä pelkän virvelin kanssa kesäaikaan sellaisen volan black holen, että lähtee virvelikamojen kanssa ulos. Pikkusen kun katsoo etukäteen paikkoja, niin varmasti löytyy radanvarsiniittyjä tai -teitä, sillanalusia, autoteiden liittymiä tms. Siis sellaisia paikkoja, jotka joko pidättää ääntä tai niillä on jokatapauksessa jo valmiina melu. ¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤ |