Renki 22.11.2006 15:38:59 | |
---|
Putsasin kellon äsken päältäpäin teräsharjalla, oli aika ruosteessa. Nyt tässä mietin, että millä tämän vois käsitellä. Jollakin lakalla vai? Vaikuttaako ääneen? Kello on taouttu luultavasti raudasta. Kaikki oikeudet luovutetaan |
Renki 22.11.2006 21:26:43 | |
---|
Kai nyt joku on joskus joitain kelloja huoltanut. Esmes. lehmänkelloja tjs. Kaikki oikeudet luovutetaan |
miän vain 22.11.2006 21:34:52 | |
---|
Dundunkellosta en tiedä mitään. Lehmiksiä on tullut rassailtua. Kestävää maalia/lakkaa vaan en ole vielä löytänyt. Polttomaali taitaa olla ainoa, joka kestää. |
Hössö 22.11.2006 22:02:25 (muokattu 22.11.2006 22:03:02) | |
---|
Kestävää maalia/lakkaa vaan en ole vielä löytänyt. Eikö vasaralakka muka kestä;) |
hollmi-5 23.11.2006 10:26:50 (muokattu 23.11.2006 11:35:09) | |
---|
Lehmänkellossa (cowbell) ei maali tahdo kestää. Ruosteet pois ja autovahaa pintaan, on minun neuvoni. Osta kromattu, jos ulkonäkö on tärkeä. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
miän vain 23.11.2006 11:12:48 | |
---|
Eikö vasaralakka muka kestä;) Ei. Sen pinta näyttää vasaroidulta, mutta ei se sen kestävämpää ole. Ainakaan se, jota tavallinen ihminen voi ostaa normaalikaupasta. Teollisuusversio voi olla erialaista. |
rm_wispila 23.11.2006 12:11:52 | |
---|
Putsattuun rautapintaan voi myös kokeilla ns. liesimustaa, joka on tarkoitettu vanhojen puuhellojen keittolevyjen käsittelyyn. Sitä käytetään myös takorautatuotteiden käsittelyyn. Toinen aine, joka saattaisi kestää ja toimia tuollaisessa puoliruostuneessa pinnassa, on sellaiset ruoste-primerit. Niistä tulee sellainen lakatun oloinen pinta aineen imeytyessä ruostuneeseen pintaan. Toisaalta, miksi sitä oikeastaan pitäisi värjätä ? Itse olen pajalla värkkäillyt vahvasta pellistä lehmänkelloja, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi yrittääkään peittää huonoja hitsaussaumojani yms. maalilla. Soundi kun ei ainakaan siitä parane. Itse asiassa olen yrittänyt tarkoituksella ruostuttaa viimeksi tekemääni; tällä hetkellä se on puoliruostuneessa vaiheessa ja paikoitellen vielä pilkistelee kiiltävää peltipintaa. No, puoli vuotta autotallin ulkoseinällä tekee ihmeitä... Mielestäni tasainen ruostekerros kellossa on sinällään kaunis, erilainen kuin tehdastekoiset sekä toimiva. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
gulfstream650 23.11.2006 12:25:44 | |
---|
Toisaalta, miksi sitä oikeastaan pitäisi värjätä ? Itse olen pajalla värkkäillyt vahvasta pellistä lehmänkelloja, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi yrittääkään peittää huonoja hitsaussaumojani yms. maalilla. Soundi kun ei ainakaan siitä parane. Itse asiassa olen yrittänyt tarkoituksella ruostuttaa viimeksi tekemääni; tällä hetkellä se on puoliruostuneessa vaiheessa ja paikoitellen vielä pilkistelee kiiltävää peltipintaa. No, puoli vuotta autotallin ulkoseinällä tekee ihmeitä... Mielestäni tasainen ruostekerros kellossa on sinällään kaunis, erilainen kuin tehdastekoiset sekä toimiva. Tätä vaihtoehtoa minäkin pohdiskelin puoliääneen... Svengaa kuin saksanhirvi. |
Renki 23.11.2006 20:37:31 | |
---|
Mielelläni en rupeisi noita kelloja käsittelemään millään, mutta totuushan nyt taitaa kuitenkin olla se, että jos ruostunutta pintaa ei millään käsittele niin ruostuminen senkun jatkuu ja jatkuu. Jos nää ois ihan normi lehmänkelloja niin mulle ois ihan sama, mutta tässä tapauksessa taitaa olla niin, että uusien hankkimiseen joutuu näkemään hieman enemmän vaivaa kun olisi ihan tavallisia lehmänkelloja ostamassa. Ainiin mutta nykyäänhän on internet... sieltähän löytyy ihan mitä vaan. Kaikki oikeudet luovutetaan |
Olly 24.11.2006 02:13:31 | |
---|
Ruostehan on hapettumista, joka taas vaatinee kosteutta. Kuivassa tilassa ruostuminen ei etene, ja kaunis pinta säilyy. Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
Renki 24.11.2006 17:45:57 | |
---|
Ainiin... tietysti. Kaikki oikeudet luovutetaan |
Perseapina 24.11.2006 19:15:05 | |
---|
Tuli vaan mieleen, että jos tykkää ruosteisesta pinnasta lehmänkellossa, niin olisihan siihen ihan puhtauden takia hyvä vetää jonkinlainen lakkakerros. Siihen kun nimittäin sitten hipaiset niillä valkoisilla veitsenteräväksi prässätyillä smokkihousuilla (jollaiset kaikilla tietysti on), niin saattaapi sellainen paskanruskea vauhtiraita jäädä vähän kismittämään. Got my mojo workin' |
Renki 24.11.2006 21:20:59 | |
---|
^Ei hipeillä oo housuja ;) Kaikki oikeudet luovutetaan |
Perseapina 25.11.2006 12:16:44 (muokattu 25.11.2006 12:17:38) | |
---|
No kyllä ne varmaan kommuunissa vähän kieroon kattoo jos toisessa pakarassa komeilee epäilyttävän näköinen tahra. (Hipit älkää ottako tosissaan. Tämä on vaan keskenkasvuisen rääpäleen harmitonta paskanjauhantaa harmaana lauantaiaamuna.) Got my mojo workin' |
Veksi 25.11.2006 22:49:03 | |
---|
Kuumenna hitsipillillä ja pistä kello jäteöjyyn, tulee hyvä pinta !!? |
hollmi-5 26.11.2006 13:23:30 | |
---|
Kuumenna hitsipillillä ja pistä kello jäteöjyyn, tulee hyvä pinta !!? Tulee samalla karkaistuksi se pelti... http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |