Aihe: Highwooddrums.co.uk
1 2
efunkelist
13.11.2006 19:27:09

Mites siinä kävi, kuinka moni sieltä tilasi ja mitä tuli hinnoiksi ja kuinka tyytyväisiä ollaan?

Mä niin mielelläni soittaisin ohutrunkoista tammista basaria ja virppaa.
Tuumakoot voisi olla vaikka 20x18 ja 12x4, vanteetkin voisi olla tammea. Yamahat tulisi kalliiksi, tuolta voisi saada varmaan ihan inhimilliseen hintaan mutta saako sieltä soittovalmiita rumpuja vaiko vain osia? Mulla ei ole työkaluja eikä nouhauta lähteä rumpuja työstämään. Okei, laitoin sinne sähköpostikyselyä aiheesta joten eiköhän sieltä faktaa kolise spostilaatikkoon jossain vaiheessa mutta halusin kysellä niitä tähänastisia kokemuksia aiheesta.

Ja mahdollisesti, jos ei tuolta valmiita rumpuja saa tai se nostaa kovasti hintaa niin haluaisiko joku osaava jeesata korvausta vastaan?
moderndrummer88
13.11.2006 20:40:21
En muista, että saiko tuolta muita runkoja kuin koivurunkoja... ei kai.
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Niq
13.11.2006 21:49:27 (muokattu 13.11.2006 21:49:39)

Mites siinä kävi, kuinka moni sieltä tilasi ja mitä tuli hinnoiksi ja kuinka tyytyväisiä ollaan?

Ei olla vielä saatu runkoja, mitä tuossa elokuulla tilattiin, Highwoodin pojilla meinaa ruuhkaa olla ja DHL viimeisen reilun kuukauden sekoillut paketin kanssa, se on suomessa jo kerran käynyt ja mennyt sitten takaisin britteihin jostain syystä.

En muista, että saiko tuolta muita runkoja kuin koivurunkoja... ei kai.

Lainaus sivuilta:
"we can manufacture our ply shells from almost any wood, if we can source the material and bend it"

"Exotic Ply Snare Shells" -sivulta löytyy kuvaakin tammivirpparungosta, eli eiköhän nuo muutkin rungot sieltä saa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
WyW
13.11.2006 22:49:19

Juu... älä viä mee tilaan. Meiän tilaus o ainakin ollu maailmal suht kauan. Mutta ilmeisesti pitäis täs saada ne rungot koht ni voidaan sit ku saadaa kasattua ni heittää jotain arvioo varmaan itse kukin tänne!

-K
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony
efunkelist
14.11.2006 15:24:37

No ei mulla tässä vielä kiire ole asian kanssa. Tammi vois olla kyllä sexy materiaali rumpuihin mutta eipä sitä kovin paljoa löydy. Ja vielä haikailemani mitatkin on sitä harvempaa sorttia.

Suattaahan tuo olla että joutuu pakon sanelemana hommaamaan jotain ihan perustavallista kalustoa. Seksoottisempaa on harvemmassa ja kysynnän/tarjonnan laki tuomitsee meidät köyhät tyytymään siihen mitä saa.

Jään odottelemaan että te saatte ensin tilaamanne ja pääsette kertomaan niistä...

*suunnittelee pankkiryöstöä ja saaliin sijoittamista kumuun...*
Niq
14.11.2006 15:58:30

No ei mulla tässä vielä kiire ole asian kanssa. Tammi vois olla kyllä sexy materiaali rumpuihin mutta eipä sitä kovin paljoa löydy. Ja vielä haikailemani mitatkin on sitä harvempaa sorttia.

Highwood Drums tekee käytännössä kaikki rungot tilauksesta(ei ole siis valmiina varastossa vissiin kuin näitä suosituimpia 14"x5,5" virpparunkoja tms.), eli varmasti saat sitä kokoa mitä tykkäät, kunhan siitä vaan olet valmis maksamaan. :)

Toisaalta, miksi tuhlaisit rahasi keskinkertaisuuteen, kun loppujen lopuksi hankit sitten kuitenkin sen haaveissasi olevan tammisetin, jos päädyt näin tekemään, niin hanki ainakin helposti jälleenmyytävää keskinkertaisuutta. ;)
efunkelist
15.11.2006 12:47:34

Viisteiden teko lienee kriittistä hommaa virveleissä. Mites, kertokaas, onko basari helpompi tehdä? Kun kaupoista löytyy hyvä valikoima kohtuuhintaisia virveleitä mutta haluamaani basaria ei hevillä löydy. (Pitäiskö etsiä funkilla öh öh)

Olen outo, tomeista en niin välitä. Mutta jos tuolta tilaisi basarille rungon ja vanteen ja osat ja tekisi viimeistelyt itse?

20x18 tammirunko kevyesti petsattuna ja kiiltävälakka päälle :P
Saisin jeesiä kaverin faijalta jolla on vuosien kokemus viulujen tekemisestä. Se osaa tuon lakkaamisen.
Niq
15.11.2006 13:02:09

Olen outo, tomeista en niin välitä. Mutta jos tuolta tilaisi basarille rungon ja vanteen ja osat ja tekisi viimeistelyt itse?

Ei ole paha homma, hiomapaperilla ja porakoneella selvinnet tuosta hommasta.
efunkelist
15.11.2006 14:20:57

Ei ole paha homma, hiomapaperilla ja porakoneella selvinnet tuosta hommasta.

Haaveeni tammibasarista voi siis toteutua sittenkin!

Onkos täällä ketään joka on itse tehny basaria jolta kysellä tarkempia vinkkejä nikkarointiin? Taidan kirjoittaa aiheesta uuden triidin myöhemmin...
Legatus
15.11.2006 14:35:05
Etkös efunkelist oo jostain Kuopion läheltä? Jos tilaat tuolta niin minäkin voisin tulla kimppaan jos vain otat :D. Minivirpan tarvikkeet vois tilata tuolta.
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
efunkelist
15.11.2006 22:28:38 (muokattu 15.11.2006 22:34:43)

Etkös efunkelist oo jostain Kuopion läheltä? Jos tilaat tuolta niin minäkin voisin tulla kimppaan jos vain otat :D. Minivirpan tarvikkeet vois tilata tuolta.

Mä asun tällä hetkellä kahdella paikkakunnalla. Espoo/Kuopio. Ensi vuoden alkupuolella muutan toistaiseksi pysyvästi savoon joten katsotaan tilannetta tarkemmin kun tilaus on ajankohtaista. Mnet-kimppaa voisi kyllä järjestellä muutenkin JOS ENSIMMÄINEN ERÄ TODETAAN HYVÄKSI ;)
Ja yksi hesalainen kaveri saattais ottaa myös virvelin rungon tuolta...

Öögailin tuolta sivuilta basaritarvikkeita. Hinnastohan on koivuna joten jonkin verran se saattaa nousta jos otan tammea (jos sitä sitten saa)
Sanokaas jos listasta puuttuu jotain tai on muuta hölmöä, oon nöösi:

20" x 18"_4.5mm + 1.5mm re-rings, _110
20"__wood hoops, _40
10 (x2)_mini clawless, chrome, _60
deluxe spurs, chrome, _46,5
10 (x2)_beavertail bass lugs, with screws, _77
10 (x2)_Chrome T-Rods, 102mm bass, _11
20 (x2)_bassdrum lifter gaskets, _12
20 (x2)_bass thick gaskets, _12
4 (x10)_M5 screws for mini clawless system (with washers), _7
screw set for bass spurs, _1,05
10 (x4)_M4 screws for lugs 8mm, _6

Yhteensä _382,55

Karkeasti varmaan sen €600. Ellei sitten joudu tulleja maksaa päälle? Ja suomessa vielä petsaus/lakkaus ja nikkaroinnin aika ja vaiva.

Tätä pitää kyllä väkevästi harkita. Vois saada ihan laadukkaan omaleimaisen instrumentin :P

EDIT: sori epäselvyys, ei ymmärrä mnet punnan merkkiä. Hinnat ovat siis punnissa...
Legatus
15.11.2006 22:31:03
Muista vielä että hinnat tuolla sivuilla ovat punnissa, eli euroissa se on paljon suurempi.
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
efunkelist
15.11.2006 22:37:52

Muista vielä että hinnat tuolla sivuilla ovat punnissa, eli euroissa se on paljon suurempi.

Vajaa 400 puntaa eli noin 600 euroa. Kumulta vastaavan saisi soittovalmiina johonkin €900 hintaan muistaakseni. highwoodrunkoinen olisi vielä persoonallisempi ja jos väliä on hyvän pellin/virvelin verran hinnassa niin kannattaisihan tuo
Bacchus
16.11.2006 12:09:17
Karkeasti varmaan sen €600. Ellei sitten joudu tulleja maksaa päälle? Ja suomessa vielä petsaus/lakkaus ja nikkaroinnin aika ja vaiva.

Tätä pitää kyllä väkevästi harkita. Vois saada ihan laadukkaan omaleimaisen instrumentin :P

EDIT: sori epäselvyys, ei ymmärrä mnet punnan merkkiä. Hinnat ovat siis punnissa...

Tulleja ei tarvitse maksaa EU:n sisällä, eli mitään lisäkustannuksia ei rahdin lisäksi tule.

Itse kääntyisin kyllä Kumun puoleen. Todella hienon viimeistelyn tekeminen on nimittäin vaikeaa, joten en tilaisi 600 eurolla viimeistelemätöntä tuotetta jonka joutuisin itse maalaamaan/lakkaamaan. Kiiltävä lakkapinta on kovan duunin takana.

Mutta, niin kuin totesit, noin saisit ainakin omaleimaisen soittimen.;)

Sinuna säästäisin rahaa vaikka niihin Oak Customeihin ja ostaisin koko setin kerralla. Jää kuitenkin hampaankoloon, jos lähtee yksi kerrallaan ostelemaan.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Wiitala
16.11.2006 13:33:03 (muokattu 16.11.2006 13:33:15)
Tekisipä mieleni rakennella uusi etno-basari. Nykyisen myötä on taas paljon kehitysideoita mielessä...

18"x4" runko = _45
18" puuvanne = _35

Tail Plane BassDrum Lugs, Black Nickel, 10-pack = _23
Die Cast BassDrum Claw, Black Nickel, 10-pack = _30
Delux Spurs, Black Nickel = _55

White Poly Washer, 20-pack = _3

Elikkästen, loppusumma = _191 = 282€

Pitääsköhän sitä... :)
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
efunkelist
16.11.2006 13:41:23

Tottahan sekin on. Vaihtoehtoja on paljon miten edetä ja mitä pitempään tässä harkitsen, sitä enemmän tulee säästettyä rahaakin. Siinä mielessä voisi tähdätä yammuihinkin. Tai jos mä otan alkuunsa sen mapexin moposetin niin voisi satsata pelteihin. Hommais ihan oikeat rummut sitten joskus kun kehtaa sanoa itseään ihan oikeaksi rumpaliksi...

En tiedä onko tämä kivaa vai itsensä kiusaamista tämä suunnittelu ja vaihtoehtojen tutkiminen ;/
Wiitala
16.11.2006 13:58:33
Tottahan sekin on. Vaihtoehtoja on paljon miten edetä ja mitä pitempään tässä harkitsen, sitä enemmän tulee säästettyä rahaakin. Siinä mielessä voisi tähdätä yammuihinkin. Tai jos mä otan alkuunsa sen mapexin moposetin niin voisi satsata pelteihin. Hommais ihan oikeat rummut sitten joskus kun kehtaa sanoa itseään ihan oikeaksi rumpaliksi...

En tiedä onko tämä kivaa vai itsensä kiusaamista tämä suunnittelu ja vaihtoehtojen tutkiminen ;/

Jutellaanpa kuule miitissä hieman, josko tilattaisiin kimpassa vielä ennen joulua. Jos siltä tuntuu...
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
efunkelist
16.11.2006 14:37:11

Jutellaanpa kuule miitissä hieman, josko tilattaisiin kimpassa vielä ennen joulua. Jos siltä tuntuu...

Jutellaan toki ja ihmetellään. Vaikka päätyisin johonkin halppisvaihtoehtoon, en siihenkään aio hötkyillä. Painavat perusteet aion asettaa päätökselleni, oli se mikä hyvänsä.

Rummut on kallis laji. Ja tämän lisäksi pitäisi vielä alunperin harrastaa kitaraa ja kitarakamojakin. Ja ai niin, muutakin elämää olisi olevinaan :S
(vois tietty uusia tietotekniikkaa ja hifiäkin... ;)
mankkis
16.11.2006 22:31:31
Jos meinaatte tuota kimppatilausta järjestää niin voisin ehkä olla mukana. Sitten kylläkin suomeen saapuessaan pitäisi vielä lähettää Kotkaan jos et täällä päin liikuskele :) Tilaisin varmaan vain 14" koivu virveli rungon. Osia en välttämättä tarvitse kun meinaan ottaa ne omasta Mapex halpis virvelistä. Toki jos otan syvemmän kuin 5,5 niin silloin pitäisi ostaa pidemmät viritysruuvit.
http://video.google.com/videoplay?docid=9153709212181510877
efunkelist
22.11.2006 13:00:05

Laitoinpa sähköpostia Gareth Heeleylle. Kysyin että mitä kustantaisi soittovalmiina tamminen basari 20x18 ja 12x4 virveli tammivanteella. Siis että mies rummut rakentaisi enkä pelkkiä osia ottaisi.

Sain vastauksen että tarkistaa hinnan ja palaa asiaan asap. Sanoi että jos asetan tilauksen (=maksan) kolmen viikon kuluessa niin rummut voisi olla mulla ehkä helmikuussa. Kyseli vielä tarkennuksia tuosta snarehoopista ja sanoi että basarin runko olisi 6-kerroksista tammea. Tammisettejä ei vielä kuulemma tee mutta "pian tekee".

Kiire mulla ei ole, että jos tuon basarin ja virpan saa soittovalmiina sellaseen hintaan että pystyn maksamaan tämän vuoden puolella niin kyllä mä taidan siihen mennä. Olkoonkin että rahaa ei vielä setin muihin osiin ole mutta hommaan ne sitten kun pystyn. Eipä tuosta minulta puuttuisi kuin virppa- ja haikkaständi pelteineen jotta pääsis asiaan.

En osaa suorilta käsin sanoa kuinka paljon pystyn noista selkänahkaa kaapimaan mutta toivottavasti rahat riittäisi. Oishan se hienoa, että ihan custom-runput!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)