Aihe: Pedaaleista
1 2 3
P.
24.03.2006 13:24:22
Olen ajatellut ostaa uudet pedaalit. Mitkähän sopisivat parhaiten nopeaan tuplabasari- ja yleensäkin nopeutta vaativien komppien soittoon? Tällä hetkellä on käytössä Pearl P-100P pedaalit mallia '99 (ilman "pohjalevyä"). Vai vaikuttavatko pedaalit niinkään paljon esim. nopeuteen tai soiton helppouteen.
Bacchus
24.03.2006 13:30:01
Olen ajatellut ostaa uudet pedaalit. Mitkähän sopisivat parhaiten nopeaan tuplabasari- ja yleensäkin nopeutta vaativien komppien soittoon? Tällä hetkellä on käytössä Pearl P-100P pedaalit mallia '99 (ilman "pohjalevyä"). Vai vaikuttavatko pedaalit niinkään paljon esim. nopeuteen tai soiton helppouteen.

Haku
Deino
24.03.2006 15:32:47

Haku

Itse ainakin tykkään omista Haku Pedaaleistani.

http://koti.mbnet.fi/teba90/Kuvia/Haku.jpg
Deino vaan.
Ozagon
24.03.2006 15:54:08
Riippuu paljo on rahaa... Jos "parasta" haluat. osta Axikset.
joravuo
24.03.2006 16:31:33

Itse ainakin tykkään omista Haku Pedaaleistani.

http://koti.mbnet.fi/teba90/Kuvia/Haku.jpg

oijoi! mistä hommasit??;)
Piracy.It's a crime
Hulfok
24.03.2006 16:32:47

Kenties thomanilta?
kattila
24.03.2006 16:35:33 (muokattu 24.03.2006 16:35:55)

Hakunilasta
MegaMan Club #008 - Spark Man
dictatorsh*t
24.03.2006 16:36:44
Jos "parasta" haluat. osta Axikset.

Parhaat? Perusteluita.
markkuliini
24.03.2006 16:38:06

Parhaat? Perusteluita.

Kalleimmat eli "parhaat". :)
www.vasamayhtye.com
dictatorsh*t
24.03.2006 16:40:16
Kalleimmat eli "parhaat". :)

Ai, tosiaan unohdin tän tosiasian. Sori, mun moka.
Bacchus
24.03.2006 17:55:54
Parhaat? Perusteluita.

Milleniumit on parhaat, maksaa pari euroo ja kiinalaista laatutyötä. Todella hyvä hinta/laatu-suhde! Suosittelen. Oon kaikkea testannu, vastaa ihan Axiksia. Halvalla saa hyvää!
Legatus
24.03.2006 18:46:19
Helvete teiän kanssa. Vaikka se haku onkin niin ei aina ole pakko vetää offiksi.

Ja itse kysymykseen.
Suosittelen tietysti Axikseja koska ne on parhaat mitä olen kokeillut. Mutta hinta on myös sitten niin korkea että pienemmällä budjetilla ei Axikseja saa. Siinä tapauksessa jotkut Iron Cobrat Tamalta, Eliminatorit Pearlilta tai Yamahan suoravedot. Kyllä se pedaalin laatu vaikuttaa huomattavasti soittoon. Osta semmoset pedaalit mistä jalat tykkää, makso mitä makso :)
Eiku...
Deino
24.03.2006 18:52:45

Vaikka se Haku onkin niin ei aina ole pakko vetää offiksi.

Totta turiset.
Deino vaan.
Bacchus
24.03.2006 19:03:38
Helvete teiän kanssa. Vaikka se haku onkin niin ei aina ole pakko vetää offiksi.

Vedetäänhän, koska näitä on kysytty tuhat miljoona tsiljoonaa kertaa.
Legatus
24.03.2006 19:13:23
Vedetäänhän, koska näitä on kysytty tuhat miljoona tsiljoonaa kertaa.

Entäs sitten? Jos kaveri kokeilee hakua, sieltä tulee sitten tuhat miljoona tsiljoona topiccia, jossa kaikissa vedätte offiksi paitsi siinä yhdessä jota hakija kaikkia offi topicceja selatessaan ei huomannut.
Eiku...
Glenfiddich
24.03.2006 19:15:33
Voisikohan kiltit modet tunkea tänne rumpupalstallekkin sellaisen pysyvän "LUE TÄMÄ ENSIN, ENNEN KUIN KERKIIT TUPLAT SANOA"- ohjehommelin?? Niin kuin raskasmusapalstalla?

Tähän dadaan tää menee muutoin jos jotain rotia ei tänne saada..joojoo uudet tulokkaat on uusia kyllä joo. Ja vastaus kysymykseen: Meet kauppaan ja testaat, takataskusta häipyy tukku tuohta ja kotiin viemisiksi ITSEÄ miellyttävä tuplaspedu.
"Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!"
Bacchus
24.03.2006 19:23:19 (muokattu 24.03.2006 19:27:46)
Entäs sitten? Jos kaveri kokeilee hakua, sieltä tulee sitten tuhat miljoona tsiljoona topiccia, jossa kaikissa vedätte offiksi paitsi siinä yhdessä jota hakija kaikkia offi topicceja selatessaan ei huomannut.

"Vedätte offiksi..." Jepjep.

Muutenkin täysin naurettava yleistys, "juuri se yksi jota poloinen hakija ei huomannut". On täällä palstalla tullut oltua sen verran pitkään, että noita pedaali-topickeja on nähty sen tuhat miljoonaa. Näitä turhia ketjuja ei todellakaan tarvitse tehdä lisää, ansaitsevatkin tulla off-topikatuksi. Ensin haku, sitten uusi ketju.

EDIT:

Voisikohan kiltit modet tunkea tänne rumpupalstallekkin sellaisen pysyvän "LUE TÄMÄ ENSIN, ENNEN KUIN KERKIIT TUPLAT SANOA"- ohjehommelin?? Niin kuin raskasmusapalstalla?

Ei se toimi, valitettavasti.
drum-monkey
24.03.2006 19:56:47
Sellanen, että kun jotain sanaa käytetään saman palstan topiceissa tietyllä tahdilla, niin ennenkuin uusi aihe jossa on sanat "tupla", "pedaali", "nopeus", "millenium" tms. hyväksytään, niin järjestelmä varoittaa, että "on olemassa 13 000 aihetta, joissa esiintyy sana x". Sittenpä löytyy ilman hakuakin.
Munletti on mulletti
Keppikeksi
24.03.2006 20:05:40
Jos on kerta pakko vetää offiksi aina kun kysytään samaa asiaa niin miksi vastaatte ollenkaan jos asian sisältö on siinä? "Haku haku haku. Näitä topickeja on jo miljoona" tai "mene kauppaan äläkä meiltä kysy". Ensinäkin tuo haun toistaminen varmaankin auttaa todella paljon eikös? Ehkä joskus kyllä - ei läheskään aina.

Ja tuo "käy testaamassa äläkä meiltä kysy" on yhtä turha lause. Kai me nyt herran jumala voidaan hänelle sanoa mitä edes KANNATTAISI käydä testaamassa? En tiedä topicin aloittajasta mutta itse ainakin muistan vielä tuosta parin vuoden takaa, että ihan sama mitä kävi testaamassa (symbaalit, pedaalit yms. Vaikka olivatkin täyttä paskaa) tuntuivat "hyviltä". Ja ei kauhean moni aloittelija mieti sen pidemmälle kuin "jee millennium tuntui oklta ostan siis !!!!!".

Eli yhteenveto: ei kannata tulla sanomaan topickiin mitään jos kerta asiana ei ole muuta kuin "mene kauppaan äläkä täällä kysele" tai "haku haku" ja sitten mennään offiksi.

Ja vastatakseni aiheeseen. Itse suosittelen ehdottomasti testaamaan Taman Iron Cobria. Niistä kannattaa kuitenkin testata kaikki eri glidet läpi (Flexi-, Rolling- ja Power Glide). Vaikka tuo Power Glide mukamas sopii parhaiten nopeaan menoon - niin omalla kohdalla siihen sopi parhaiten Rolling Glide. Se tuntui paljon luonnollisemmalta kuin Power Gliden epäkesko liikerata.

Tamoja löytää ainakin Helsingistä Levytukusta.

Myös Pearlin Eliminator, DW 5000 tai 9000 ovat varteenotettavia. Axis myös - joskin se ei todellakaan miellytä kaikkia. Mutta jos halvempaa (nämä ovat jostain 350€-> olisiko 700€?) niin DW 7000, Tama "Iron Cobra jr" jne. Mutta ei tässä pedaali asiassa kannata sitä hintaa katsoa ja tyytyä halvempaa vain hinnan takia. Jos kalliimpi tuntuu paremmalta niin säästä siihen suoraan. :)
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
Bacchus
24.03.2006 20:06:59 (muokattu 24.03.2006 20:13:23)
Ensinäkin tuo haun toistaminen varmaankin auttaa todella paljon eikös? Ehkä joskus kyllä - ei läheskään aina.

Sen takia, että monet eivät näytä tajuavan sen olemassaoloa.

Ja tälläinen pikku kohta löytyy säännöistä:

9. Ennen uuden aiheen aloittamista, käytä keskustelun hakua ja tarkasta ettei samasta aiheesta ole keskusteltu lähiaikoina.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)