Aihe: 16" crash liian pieni?
1 2 3
tumahus
21.11.2006 23:41:19
oon täs miettiny että onko 16" crash liian pieni kooltaan rokkiin?

hassu kysymys mut oon miettiny asiaa täs. tottakai johtuu aina pellin paksuudest ja mallist mut kuites niiku yleisesti.
hollmi-5
21.11.2006 23:48:57
John Bonhamilla oli vasemmalla aina 16" crashi. Kyllä sen pitäisi riittää;-) Toki crashin paksuus ja moni muukin asia vaikuttaa. Itse pidän 16" crasheja oikein hyvänkokoisina...

14, 16, 18 ja 19" crasheja löytyy useita...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
welho
22.11.2006 00:02:23

hassu kysymys mut oon miettiny asiaa täs. tottakai johtuu aina pellin paksuudest ja mallist mut kuites niiku yleisesti.

Mulla on jäänyt viimeaikoina kaikki alle 17" rokkikeikoilla kotiin.. Jotenkin vaan tuntuu liian pieniltä:) Kevyemmissä jutuissa ovat sitten ihan paikallaan... 18", 19" ja 20" on crash- kattaus näin normaalisti.
www.welhodrum.com
Brother Michael
22.11.2006 00:24:47

Silloin se on liian pieni, kun se kuulostaa liian pieneltä. Älä korjaa sitä mikä ei ole rikki.

Ts. jos 16" tai vaikka 14" crash kuulostaa hyvältä, olkoon niin.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
Akahito
22.11.2006 01:14:10

Kyllä se rokkiin sopii. Eri asia on, sopiiko se sulle soittajana. Itse en pysty soittamaan 18" pienempiä crasheja, ja soitan poppia, rokkia ja jatsia.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" http://paiste-only.com/phpBB2/
Speedy
22.11.2006 01:29:03

Itse en pysty soittamaan 18" pienempiä crasheja

Olisi kiva kuulla perustelut, miksi?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Akahito
22.11.2006 01:49:22 (muokattu 22.11.2006 01:50:07)

Olisi kiva kuulla perustelut, miksi?

Eivät sovellu soittotyyliini, ja sitä ajoinkin takaa, että peltien pitää soveltua ensin soittajan omaan tyyliin, ja sitten vasta ruvetaan miettimään onko musatyyli oikea. Pellin kuin pellin saa kyllä kuulumaan musan läpi, mikrofonein jos ei muuten sitten. Lisäksi pidän isojen symbaalien massiivisesta ja pitkästä soinnista.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" http://paiste-only.com/phpBB2/
Speedy
22.11.2006 01:58:03 (muokattu 22.11.2006 01:58:12)

Eivät sovellu soittotyyliini, ja sitä ajoinkin takaa, että peltien pitää soveltua ensin soittajan omaan tyyliin, ja sitten vasta ruvetaan miettimään onko musatyyli oikea. Pellin kuin pellin saa kyllä kuulumaan musan läpi, mikrofonein jos ei muuten sitten. Lisäksi pidän isojen symbaalien massiivisesta ja pitkästä soinnista.

Ahaa.. mua hämäsi vaan tuo "pysty" sana.. Jos ei vaikka saa osumaan siihen spläshiin tai jotain..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Akahito
22.11.2006 02:12:16

Ahaa.. mua hämäsi vaan tuo "pysty" sana.. Jos ei vaikka saa osumaan siihen spläshiin tai jotain..=)

Onhan se vähän niinkin. ;D Haitsuna noita kuustoistasia oon käytelly. ;P
Strumbali
22.11.2006 07:21:21 (muokattu 22.11.2006 08:20:20)
Olen pitänyt 16'' crashia setissä, jos ja kun tarvii tehdä pysäytysiskuja. Mikäpä onkaan oikea nimi pysäytysiskulle? (Tarkoitan iskua, missä crash sammutetaan kädellä lyönnin jälkeen tempoon sopivan ajan kuluttua) Isommilla crasheilla syttyminen on yleensä hitaampaa ja tiukan pysäytyksen tekeminen tuntuu hankalammalta.
ettäjotta
Bobana
22.11.2006 08:13:40
Musatyylillä ei sinänsä ole paljoakaan väliä vaan sillä että kuinka lujaa soitetaan.
Isommat soivat kovemmin ja pidempään ja näinollen puskevat paremmin läpi kuin pienemmät. Sointi on myös täyteläisempi.
Kyllä se 16" ihan hyvä efektiksi on. 18":ssa on enemmän sellasta "alkukantaisuutta".

Ja lopuksi pakollinen jumalan sana: Kaikki alle 16"(haitsut poikkeus, mutta ei hyväksytä alle 14") ovat splasheja ja ne tullaan tuhoamaan. Piste.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Silvio Dante
22.11.2006 09:35:46
Ja lopuksi pakollinen jumalan sana: Kaikki alle 16"(haitsut poikkeus, mutta ei hyväksytä alle 14") ovat splasheja ja ne tullaan tuhoamaan. Piste.

Tämähän on lähestulkoon suora lainaus vanhalta kunnon ARDW sivustolta: http://www.nic.fi/~leohome/rd/htm/banned.htm "Cymbals" osiosssa käsitellään tätä asiaa. Asiaa!
Ote Hemmon artikkelista: Beer Cunt Tavastialla 23.09.2006 "Raahattiin sammunut Silppuri kainaloista pihalle ja jätettiin se nojaamaan seinää vasten. Rai-rai. Kostea ilta."
Dnjmaster
22.11.2006 09:42:09

Minusta tuo kyllä riittää. Itellä on setissä 2X 16" crashia. Mutta nyt olen kyllä haaveilut, että saisi isommat crashit.
kalamies#40 >-)))>
Jouni Antero
22.11.2006 10:18:40
Tämähän on lähestulkoon suora lainaus vanhalta kunnon ARDW sivustolta: http://www.nic.fi/~leohome/rd/htm/banned.htm "Cymbals" osiosssa käsitellään tätä asiaa. Asiaa!

Uhhh...mulla on kaksi 14" chrassiä, 10 & 12 Splash, 8 ja 10 tomi...18 bassarikin löytyy tarvitessa...pääosin Taman kamaa...ainoa mistä mä olen samaa mieltä on, että "ALL FLOOR TOMS MUST HAVE LEGS", mutta se ei taida mua pelastaa kovien jätkien tuomiolta ;)
Bobana
22.11.2006 10:34:35

Satunpahan nyt olemaan vaan samaa mieltä. ; )
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Rockster
22.11.2006 10:45:58
Kyllä 16" on liian pieni crashiksi, mutta splash-käytössä menee loistavasti. Itsellä crashit ovat 19" ja 20", mutta hankin tuollaisen Meinlin OoAK 16" crashin aksenttipelliksi. Splashista menee kyllä. Kireä sivallus. Riittävän kirkas verrattuna noihin Paisteen 2002:iin...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Aimo
22.11.2006 12:01:27
Täällä haisee testosteroni.
Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!!
HCW
22.11.2006 12:32:55
Iso aamen rokki- ja perskeles-asenteelle.
"Real musician's know there's is no pot of gold at the end of the rainbow. The satisfaction is in your work" - Bobby Previte
Progressor
22.11.2006 13:18:12
Minun tämänhetkiset crashini ovat 15" ja 16". Tykkään soittaa pelteihin paljon nopeita aksentteja, ja sellaiseen nuo ovat juuri sopivia. Lisäksi pienillä ja ohuilla crasheilla melutaso pysyy kohtuuden rajoissa.

Mutta älkää minun mielipiteistäni välittäkö. Olen pieni mies ja käytän siksi pieniä soittimia. Ja Righteous Drummersiltakin tulee miinuspisteitä oikein roppakaupalla.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
moderndrummer88
22.11.2006 13:32:24 (muokattu 22.11.2006 13:33:33)
Itse en pysty soittamaan 18" pienempiä crasheja, ja soitan poppia, rokkia ja jatsia.

Näin se menee itselläkin, jotenkin niistä pienemmistä puuttuu se "muna".

E: Isot ja ohuet crashit ovat myös huomattavasti monipuolisempia kuin jotkut 14-16" pellit
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)