Aihe: Tama superstarin tomit
1
Gruumsh
05.10.2006 21:46:50
Ostin TAMA Superstarit mutta nuo tomit on niin kauheen pienet ja niistä lähtee ihan KAUHEAN kimakka ääni ja mä haluun sellasen tumma / matala sointisen saundin. Onko mitenkään mahdollista saada tuollaista soundia?
hollmi-5
05.10.2006 21:53:39
Kuulostaa siltä, että ne tomit on viritetty kireälle. Kokeile virittää kalvot löysemmälle. FAQ-osiosta lötyy viritysohjeita.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Gruumsh
05.10.2006 21:55:16
Kuulostaa siltä, että ne tomit on viritetty kireälle. Kokeile virittää kalvot löysemmälle. FAQ-osiosta lötyy viritysohjeita.

Joo yritin jo virittää, mutta ku kalvo menee sit ihan löysäks :/ En saa sitä soundia mitä halusin
hollmi-5
05.10.2006 21:58:33
Joo yritin jo virittää, mutta ku kalvo menee sit ihan löysäks :/ En saa sitä soundia mitä halusin Jos rumpusi ovat ihan uudet, täytyy ne soittaa sisään. Rumpujen ääni tulee pyöreämmäksi ja pehmeämmäksi, kun aikansa soittelee. Sointiakin tulee ääneen enemmään. Toki soittotilasi akustiikkakin vaikuttaa rummun ääneen valtavasti. Kaikuisassa tilassa rummut kuulostavat ihan erilaiselta, kuin isossa puusalissa.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
isoaarne
05.10.2006 22:10:50 (muokattu 05.10.2006 22:17:55)
tomit on niin kauheen pienet
Hmm.. Voisikohan syy löytyä täältä, no epäilen! Läppä, läppä.:)

Mutta harvemmin saa kauheen pientä tomia kuullostamaan isolta, tummalta ja pehmeältä, näin se fysiikka vaan toimii tällä pallolla... ;)

E: Tosin juurikin kalvoilla on suuri vaikutus rummun sointiin, eli mitkä kalvot sulla on niissä tomeissa? Jos on clearit, niin vaihdappa coatedit tilalle niin pitäis soundinkin muuttua.
"Expect The Unexpected" "There is STILL an enemy out there who would like to inflict the same kind of damage." -George W. Bush 11.9.2006
Youni
05.10.2006 22:12:28
Eikös kaksikerroskalvot vähän tee siitä saundista jyhkeämmän?
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Progressor
05.10.2006 22:18:36
Eikös kaksikerroskalvot vähän tee siitä saundista jyhkeämmän?

Se taitaa vaikuttaa lähinnä soinnin pituuteen. Minulla on tällä hetkellä rummuissa Ambassadorit aika matalalle viritettynä, eikä soundi todellakaan ole mikään kimakka.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Jupi57
05.10.2006 22:42:03
"Superstar on nimensä veroinen. Erittäin ohut ja hyvin soiva koivurunko( sisinkerros lehmusta), toistaa selkeästi ja kovaa iskut. Näin hyvällä rungolla varustettu setti on unelma soittajille, jotka ovat oikeasti kiinnostuneet siitä miltä heidän soittonsa kuulostaa. Kalvoja ja vireitä vaihtamalla setin soundia pystyy sovittamaan helposti mihin tahansa musiikkityyliin." Levytukku

Ota vaikka 12" tomi mukaan Kajaaniin ja etsi Rainen kanssa sopivat kalvot ja vireet.
vapauskauppias
06.10.2006 02:28:19 (muokattu 06.10.2006 02:29:22)
Se taitaa vaikuttaa lähinnä soinnin pituuteen.

Kyllä kaksikerroskalvon soundi on jyhkeämpi kuin yksikerroksisen.

Kannattaa siis luultavasti vaihtaa kalvot Remon päällystettyihin Emperoreihin tai vastaaviin.
"Tuo fraasi-sana on kyllä vähän pikkurilliosastoa rumpujen soiton yhteydessä, myönnän. Komppi, filli, kalja."
tolppa-apina
06.10.2006 13:24:45 (muokattu 06.10.2006 13:26:56)
Lohdutuksen sanoja:
Vaikka tomit ovat pienet syvyydeltään (näin oletan), ei ole mahdottomuus saada jykevää soundia irti niistä. Rajalan kanssa viriteltiin eräs pdp setti jonka tomit ovat 8"x10", 9"x12" ja 14"x14"; ei ongelmaa saada jykevämpää soundia edes alkuperäiskalvoilla. Nyt setissä on jotkut evansin perus coadetit, jotka myöskin paransivat poundia. Viritys vain tehtävä paljon tarkemmin, kuin syvempien tomien ja remo pinstripien kanssa.

EDIT. Olikohan tuosta edes hyötyä. Sanotaan nyt että ole kärsivällinen, niin saan öisin vielä unta.
Not funny
ruuhkis
07.10.2006 00:19:03
Kärsivällisyyttä virittelyn kanssa.
Itsellänikin superstar customit, 10,12,14" ja saa niistäkin ihan munakkaan soundin ilmoille vaikkakin kalvot ovat tällä hetkellä melko kevyttä kamaa (evans g1 coated).
Itse suunnittelin myöskin vaihtavani kalvo kattausta remon emperoreihin/ambassadoreihin myöskin jotkin aquarianit saattaisivat kiinnostaa, mutta niitä kun en ole päässyt kuulemaan kunnolla missään omien rumpujeni kaltaisissa kattauksissa. (kokemuksia saa kertoa)
Mutta kommenttia tomien uskomattomasta pienuudesta en välttämättä nielaise aivan pureskelematta, koska käsittääkseni tuo oma tomi kokoonpanoni on niitä kaikkein pienimpiä mitä tehdas settinä saa tilattua.

Mutta kokeile ihmeessä jotain toista kalvo kokonaisuutta, minulle ehdoteltiin seuraavaa (muistaakseni)
Tomeihin: Remo Ambassador
Snare: Remo cs / diplomat
Bass: Remo ps2

Korjatkoon joku remon hierarkian paremmin tunteva ja joku Aquarian ammattilainen voisi näin offtopicina tarjoilla minulle muutamaa vaihtoehtoa heiltä.
Bacchus
07.10.2006 11:37:09
Mutta kokeile ihmeessä jotain toista kalvo kokonaisuutta, minulle ehdoteltiin seuraavaa (muistaakseni)
Tomeihin: Remo Ambassador
Snare: Remo cs / diplomat
Bass: Remo ps2

Näillä kalvoilla rockimpi ja munakkaampi soundi:

Evans:

Tomit: G2 clear/G1 clear
Snare: Power Center Reverse Dot/Ambassador Snare Side (en henkilökohtaisesti pidä Evanssin Hazy virvelin resokalvoista)
Basari: EQ3 Batter/EQ3 Reso

Remo:

Tomit: Emperor clear/Ambassador clear
Snare: CS coated/Ambassador Snare Side
Basari: PS4 clear/ Ebony, Clear tai Coated Ambassador, reiällä tai ilman.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
rumpali_
08.12.2006 14:02:23 (muokattu 08.12.2006 14:02:40)
Joo yritin jo virittää, mutta ku kalvo menee sit ihan löysäks :/ En saa sitä soundia mitä halusin

paskat kalvot osta remo emperor 2 kerros kalvot.. hyvvee soundia.
meinl parhautta!!
Tama (Royal Star)
08.12.2006 14:20:45
paskat kalvot osta remo emperor 2 kerros kalvot.. hyvvee soundia.

eipä entisistä superstareissa minun mielestä kovinkaan hyvin toiminut.
perus rokkirumpali.
Tindrum
08.12.2006 22:43:54
Näillä kalvoilla rockimpi ja munakkaampi soundi:

1. Tomit: G2 coated/G1 coated - mun mielestä. Basari: EQ3 Batter/G1 Reso -mun mielestä. (mielipidettään ei voi koskaan korostaa liikaa...)
2. Jos ei ole tarpeeksi tummat, osta vaahterakannut.
3. Jos ei ole tarpeeksi tummat ja todella munakkaat, osta Tempukset ; ) sitte alkaa Lyydia kirjoittamaan...
m© Tiina Lymi on ihana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)