Aihe: Sabian B8 vs Meinl Classic 1 | |
---|---|
![]() 25.12.2006 13:17:12 | |
Mielipiteitä kiitos! :D Crashi olisi tarkoitus vaihtaa astetta parempaa noista paisteen messinkilätyistä. Eli kummat ottaisin Sabiania vai Meinliä?? Vinkkejä ja kokemuksia kaivattaisiin. Sabianista ei itsellä ole kokemusta mutta Meinlin 14 crash löytyy peltikattauksesta. Sopisiko siis classicin 16 crash sille kaveriksi? Kiitos etukäteen ja hyvää joulua ja onnelliset uudet vuodet muusikoiden.netin väelle :D | |
![]() 25.12.2006 23:00:54 (muokattu 25.12.2006 23:04:44) | |
Nosiis nuissa pelleissä ei oo mun mielestä mitään kauhean suuria eroja, osta classics niin pääset halvemmalla, mutta itse kehottaisin suoraan ostaa laadukkaampia peltejä, nuiden kolhosti kolisevien sijaan. Jos ei tullut ylimäärästä joulurahaa, turvaudu staggiin. Jos tuli, 150eurolla saat laatupellin esim Masterworkin tai Bospun. Käytettyjäki voi löytyä jotain zildjiania/sabiania siihen hintaa. Siis, miksi ostaa halppis koska joskus kumminkin tarvii/haluu laadukkaamman pellin. Hyvää Joulua ja Onnellista uuttavuotta vaan sullekkin. EDIT: http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … &with_image=1&x=13&y=17 Siinä on melko reilu tarjous, jos ois rahaa, nappaisin ton mukaan. | |
![]() 26.12.2006 01:23:22 | |
Mielipiteitä kiitos! :D Crashi olisi tarkoitus vaihtaa astetta parempaa noista paisteen messinkilätyistä. Eli kummat ottaisin Sabiania vai Meinliä?? Vinkkejä ja kokemuksia kaivattaisiin. Sabianista ei itsellä ole kokemusta mutta Meinlin 14 crash löytyy peltikattauksesta. Sopisiko siis classicin 16 crash sille kaveriksi? Kiitos etukäteen ja hyvää joulua ja onnelliset uudet vuodet muusikoiden.netin väelle :D Kyllähän noissa pronssisissa ja messinkisissä on selvä ero. Silti laatupeltejä kannattaa suosia. Itse vaihdoin aika pian noista setin mukana tulleista messinkisistä tuohon PST5/Sabian B8 tasoon, mutta ei mennyt kuin pari kuukautta ja piti saada noita oikeita symbaaleita :) Mukavempi niillä on soitella, vaikka ihan harjoittelukäytössä menevät itselläkin. Jos kuitenkin päädyt joko tuohon Sabian B8 tai Classiciin, niin toisen Classicin olettaisi sopivan luonnollisesti siihen kaveriksi. Voithan sä käydä vähän soundeja tsekkaileen musiikkiliikkeessä, jos sattuu noita löytymään. Itselläni oli 16'' Sabian B8 thin crash ja kyllä se sen hintaisena crashina meni ihan jees. Ja tuo yllä oleva linkin tarjous ei kyllä ole mielestäni mitenkään erikoinen, mielestäni jopa pikkasen ylihinnoiteltu. Thomannilla uuden tuollaisen symbaalin hinta 189e. Luulis lähtevän pari kymppiä halvemmalla. | |
![]() 26.12.2006 01:33:15 | |
Ja tuo yllä oleva linkin tarjous ei kyllä ole mielestäni mitenkään erikoinen, mielestäni jopa pikkasen ylihinnoiteltu. Thomannilla uuden tuollaisen symbaalin hinta 189e. Luulis lähtevän pari kymppiä halvemmalla. Minä taas kun katsastin kyseisen ilmoituksen, niin melkein ajattelin ostaa ihan huvikseni kun oli hinta just mukavasti kohdallaan. Thomannin hinta 189€ plus postikulut tekee noin 210€ josta kun otetaan kolmannes pois niin saadaan juurikin tuo 140€. Uskon että menee tuohon hintaan, ellei ole mennyt jo. Jos olisi Helsingissä myynnissä, niin olisi myyty jo että heilahtaa. | |
![]() 26.12.2006 01:56:49 | |
Minä taas kun katsastin kyseisen ilmoituksen, niin melkein ajattelin ostaa ihan huvikseni kun oli hinta just mukavasti kohdallaan. Thomannin hinta 189€ plus postikulut tekee noin 210€ josta kun otetaan kolmannes pois niin saadaan juurikin tuo 140€. Uskon että menee tuohon hintaan, ellei ole mennyt jo. Jos olisi Helsingissä myynnissä, niin olisi myyty jo että heilahtaa. No juu, kyllähän se kolmasosa uuden hinnasta on ihan käypä hinta jos laskee nuo postikulut mukaan. Ehkä ne symbaalit kiertää helpommin tuolla pääkaupunkiseudulla, koska ei kyllä heilahtele tää mun 16" Sabian AA rässi kaupaksi jos koitan siitä 150e pyytää. | |
![]() 26.12.2006 02:01:26 (muokattu 26.12.2006 02:02:00) | |
No juu, kyllähän se kolmasosa uuden hinnasta on ihan käypä hinta jos laskee nuo postikulut mukaan. Ehkä ne symbaalit kiertää helpommin tuolla pääkaupunkiseudulla, koska ei kyllä heilahtele tää mun 16" Sabian AA rässi kaupaksi jos koitan siitä 150e pyytää. Se sun pelti onkin liian paksu. :) Meinaan vaan että tuollaisilla thin/ medium-thin-symbaaleilla on ehkä enemmän kysyntää. Ja voi olla että AAX-sarja on just vähän enemmän halutumpi kuin AA, ja taitaa olla uutena vähän kalliimpikin. Laita vaikka 130€ hinnaksi, se on jo kipurajan alla. | |
![]() 26.12.2006 02:47:23 | |
Niin tuota tarkotin että Sabian B8 ja Meinlin Classicsissa ei oo paljon eroja... sori kun en selittäny tarkemmin =) | |
![]() 26.12.2006 10:47:03 | |
Kyllähän noissa pronssisissa ja messinkisissä on selvä ero. Silti laatupeltejä kannattaa suosia. Itse vaihdoin aika pian noista setin mukana tulleista messinkisistä tuohon PST5/Sabian B8 tasoon, mutta ei mennyt kuin pari kuukautta ja piti saada noita oikeita symbaaleita :) Mukavempi niillä on soitella, vaikka ihan harjoittelukäytössä menevät itselläkin. Jos kuitenkin päädyt joko tuohon Sabian B8 tai Classiciin, niin toisen Classicin olettaisi sopivan luonnollisesti siihen kaveriksi. Voithan sä käydä vähän soundeja tsekkaileen musiikkiliikkeessä, jos sattuu noita löytymään. Itselläni oli 16'' Sabian B8 thin crash ja kyllä se sen hintaisena crashina meni ihan jees. Juu kiitti vinkeistä. Olen siis ostamassa symbaalin käytettynä eli myöhemmin myytynä voisin saada rahani takaisin. Ja rahaahan ei koskaan ole koskaan liikaa eli voipi jäädä nuo AA:t & AAX:t haaveeksi. Jotenkin tykkään Classicin 14" crashista eli varmaan päädyn siihen Classiciin 16". Onhan se ehkä isokin harppaus 101:tä ylös päin. Ja eikä varmaan tarvettakaan ole parempiin kunhan vain messinkisistä pääsee poies... Uutenahan Sabian B8 taitaa maksaa enemmän mutta kumpi on oikeasti parempi? No vähän typerä kysymys :D mutta käykääs huvikseen kuuntelemassa meinlin ja sabianin sivuilla. :D | |
![]() 26.12.2006 11:31:04 (muokattu 26.12.2006 11:32:39) | |
Jotenkin tykkään Classicin 14" crashista eli varmaan päädyn siihen Classiciin 16". Onhan se ehkä isokin harppaus 101:tä ylös päin. Ja eikä varmaan tarvettakaan ole parempiin kunhan vain messinkisistä pääsee poies... Uutenahan Sabian B8 taitaa maksaa enemmän mutta kumpi on oikeasti parempi? No vähän typerä kysymys :D mutta käykääs huvikseen kuuntelemassa meinlin ja sabianin sivuilla. :D On siinä mukava ero messinkilätyistä pronssipelteihin siirryttäessä. Kyllä ne on melkein täysin samanhintaisia eli ei ainakaan hinnan perusteella voi päätellä toista parempilaatuiseksi. Jos noihin soundclippeihin on luottamista, niin omiin korviini kuulostaa Sabian B8 paremmalta. Joku toinen taas sanoo, että Classic on parempi. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta, ei tähän kysymykseen tule selkeää vastausta, että kumpi on parempi. Jos tuosta omastasi 14" tykkäät niin kyllähän se pari tuumaa isompikin kuulostaa hyvältä. Vai kumpi sun mielestä soundclippejen perusteella kuulostaa paremmalta, Sabian vai Meinl? | |
![]() 26.12.2006 12:10:28 (muokattu 26.12.2006 12:12:47) | |
Jos tuosta omastasi 14" tykkäät niin kyllähän se pari tuumaa isompikin kuulostaa hyvältä. Vai kumpi sun mielestä soundclippejen perusteella kuulostaa paremmalta, Sabian vai Meinl? Omaan korvaan toi meinli kuulostais paremmalta. Makuasioista ei voi kiistellä... :D Toi sabian kuulostaa ehkä vähän kolahtavalta (minun korvaani) jos ääninäytteisiin on uskomista. Ainakin 14" crash kuulosti samalta kun mun rässi. Ehkä se meinli on mun juttu. | |
![]() 26.12.2006 14:48:40 | |
Omaan korvaan toi meinli kuulostais paremmalta. Makuasioista ei voi kiistellä... :D Toi sabian kuulostaa ehkä vähän kolahtavalta (minun korvaani) jos ääninäytteisiin on uskomista. Ainakin 14" crash kuulosti samalta kun mun rässi. Ehkä se meinli on mun juttu. Ääninäytteisiin ei kannata luottaa. Osta sille 14" Classicille se 16" kaveriksi, eiköhän se ihan hyvin pelitä. Sabianin B8 on kyllä omaan korvaani paremman kuuloinen. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" | |
![]() 27.12.2006 00:19:27 | |
No mie sanoisin nyt taas tähän väliin että älä osta mitään kura B8 peltejä, koska A ne Kolisee, B ne on Kirkkaita ja C ne on äärettömän rumia. Osta staggin pelti niin säästyy sekin raha, esim Stagin DH 16 cräsh maksaa noin 50-60e ja se sentään soi vaikka jokku niitä moittiikin. Ite yhen B8 pellin omistan ja sille löytyy sellanen käyttö, että se tukee seinää. | |
![]() 27.12.2006 11:26:56 (muokattu 27.12.2006 11:38:12) | |
Ite yhen B8 pellin omistan ja sille löytyy sellanen käyttö, että se tukee seinää. EDIT: tajusinpas väärin. Oli puhe Sabianin B8 -sarjasta, eikä varsinaisesta B8 seoksesta. | |
![]() 27.12.2006 14:45:01 | |
Stagg DH:ta ja Myraa vaan kattelemaan. Ovat kuitenkin selkeästi eniten symbaaleja näistä halpiksista, Sabian B8, Meinl Classic ja Paiste 802 ovat kaikki samoja kolinapeltejä. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 27.12.2006 17:14:18 | |
B8:t on suht kestäviä. mättöön kelpaa kyllä. reeniksellä on B8-setti ja 18" toimii ainakin ihan hyvin. jos hissuttelua soitellaan niin lentää ne kyllä mäkeen aika äkkiä. sanotaanko että jos raha on tiukassa niin osta pois mutta oha se laatupelti aina laatupelti. | |
![]() 27.12.2006 17:56:41 | |
Stagg DH:ta ja Myraa vaan kattelemaan. Ovat kuitenkin selkeästi eniten symbaaleja näistä halpiksista, Sabian B8, Meinl Classic ja Paiste 802 ovat kaikki samoja kolinapeltejä. Mitä itse olen staggeista kuullut niin vähän arveluttaa yksilöitä kun ovat. uusiin staggeihin ei varat riitä ja lähimmässä musiikkiliikkeessä en niitä nähnyt. käytettynä kun olen ostamassa niin helposti voi joku viilata linssiin jos staggi onkin huono yksilö... tuo meinli taitaa kai olla aika turvallinen vaihtoehto? kuin myös sabian... ääninäytteitä olen kovasti kuunnellut ja kyllä se kallistuu meinlin puolelle. että kyllä se meinli on :D | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)