turohaapamaki 14.12.2006 12:33:45 | |
---|
Minulla on koivuvirppa, ja studioon mennään kohta bändin kanssa.. Mikä olisi hyvä kalvotus virveliin, jos haluaa saada levylle kunnon napakan ja terävän snaresaundin? (vrt. Machine Head- through the ashes of empires snare, vaik se onki soitettu metallipikkololla..:D) Dänks! " death blooms..." |
Bacchus 14.12.2006 12:45:20 (muokattu 14.12.2006 12:45:57) | |
---|
(vrt. Machine Head- through the ashes of empires snare, vaik se onki soitettu metallipikkololla..:D) Dänks! Ashes Of The Empire on miksattu tappiin asti, ja livenäkin Dave McCain käyttää triggereitä, joten sellaista soundia on melko mahdotonta replikoida. Vaikea oikeastaan suositella mitään erityistä kalvoa, mutta perus Remon Ambassador/Ambassador CS, tai Evanssin G1/Power Center Reverse Dot ovat aika varmoja valintoja. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Sa(n)kari 14.12.2006 13:32:07 | |
---|
Mulla ainakin toimii Ambassador/Ambassador Snare yhdistelmä omassa Superstar virvelissä. Sehän nyt on ainakin suurimmaksi osaksi koivua :). Simpson, eh?
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
Kari Vieri 14.12.2006 16:03:18 | |
---|
Itse käytin Evansin genera Dry kalvoa studiossa. http://www.thomann.de/fi/evans_b14dry.htm Toimii studiossa todella hyvin. Livenä ehkä jopa hieman liian "kuiva" Toisin sanoen isku on liiankin lyhyt. Mutta studiossa todella hyvä, kun kaikua voi lisätä sitten haluamansa määrän. Omaa kaikuahan ei saa poistettua - overeista tulee aina läpi jos on hirveä "ring" Livenä käytän Remon ambassador CS dot kalvoa. http://www.thomann.de/fi/remo_csco14.htm Alakalvona remon diplomat ja virvelin matto on Pearlin S022N Koskaan en vaimenna millään. Kalvoista lähtee hyvä soundi virittämällä. Jos virveli on paska niin sitten on - uutta tilalle... Hyvin toimii Kari Olen hämmästynyt kuinka paljon olen kehittynyt viimeaikoina jopa joka päivä huomaa kuinka sitä on kehittynyt paremmaksi ja paremmaksi! |
Joystick 14.12.2006 16:08:18 | |
---|
Remon ambassador CS dot kalvoa minäkin ehdottaisin Elä lujaa, kuole nuorena!
Symphony X - The Odyssey |
Buusteri 14.12.2006 17:55:17 | |
---|
Omasta koivu-Kumusta olen saanut tähän mennessä parhaan soundin Emperor coated-Hazy 300 -yhdistelmällä. CS ja genera dry -kalvot joko demppasivat liikaa tai olivat muuten vain elottoman kuuloisia. Eikös se Bonhamikin...? tsääs |
Koplinki 14.12.2006 20:49:16 | |
---|
Eiköhän siihen päälle normaali Remon Ambassador tai sitte se versio missä on se control sound dotti keskellä. Ovat molemmat kyllä tuttuja ja turvallisia vaihtoehtoja. Älä sää tuu siihen kukkoilemaa! Kirka saatana... (Jackpot) |
turohaapamaki 15.12.2006 11:09:42 | |
---|
Pitää varmaan ostaa molemmat, toi Ambassador CS DOT ja Genera Dry, ja kokeilla että kumpi toimii paremmin... Onkos sitte kokeneemmilla rumpaleilla hyviä ehdotuksia/kokemuksia tomikalvotuksista studioympäristössä? Saa ehdottaa kaikenlaista, mikä on omasta mielestä kuulostanut pirun hyvältä! " death blooms..." |
Tracer 15.12.2006 12:54:52 | |
---|
Minulla snarena paksukuorinen vaahteravimpain ja mieluisa soundi löytyi juuri Genera Dry´lla. Ja on sitä ääntä joku muukin kehunut ;) Evansin puolesta puhuu myös se, että pinnoite kestää Remoon verrattuna iäisyyden. Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus |
Kari Vieri 15.12.2006 13:04:37 | |
---|
Tomi kalvosuositus studioon Emperor coated tai Evans EC2 clear. Emperor tummempi, EC2 kirkkaampi. Livenä kehottaisin käyttämään Emperoria kirkkaana tai sitten evans G2 kirkkaana Studiossa voi käyttää enemmän vaimennettuja kuin livenä. Livenä homma "kuolee" jos on liikaa vaimennettu. Avoin soundi livenä on parempi. Nämä kalvosuositukset on sitten pop/rock sceneen eikä muuhun KV Olen hämmästynyt kuinka paljon olen kehittynyt viimeaikoina jopa joka päivä huomaa kuinka sitä on kehittynyt paremmaksi ja paremmaksi! |
Brother Michael 15.12.2006 14:52:11 | |
---|
Mulla ainakin toimii Ambassador/Ambassador Snare yhdistelmä omassa Yamaha RC:ssä, koivua sekin. Lähtee tykki soundi tuolla kalvoyhdistelmällä siten, että lyöntikalvo melko/todella kireälle ja mattoa sitten sen mukaan mitä tykkää. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |