Aihe: Vic firthin rumpu kuulokkeet
1
klas-klättermus
13.12.2006 22:32:03
Jos haluan soitaa rumpuja mp3 soittimella ja nauhoitaa kotona niin onko nämä hyvät?
http://www.thomann.de/fi/vic_firth_sih1_gehoerschutz.htm
Onko ne hyvin eristetty?
Tai onko muita tässä hinta luokassa?
-Henri-
13.12.2006 22:41:04 (muokattu 13.12.2006 22:46:59)
Tässä tulee ensimmäinen vinetys siitä, että tästä aiheesta on ollu jo keskustelua mm. tuolla: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=30&t=137574&co=60

Mutta kai noita on kehuttu (ja haukuttu), mut ite en osaa sanoo. Painaa joillaki pahasti korvia. Eristys ollu monen mielestä muuten hyvää, mutta taitavat leikata enempi yläpäätä.

Niin ja ite oon soittanu musan päällä ihan vaan niin, että laittanu suojaimet (semmoset kupit) päähän ja nappikuulokkeet vaan niiden sisälle korviin.
We All Like It - Rock 'n' Roll!
Vic Firth
15.12.2006 12:19:14

Jos haluan soitaa rumpuja mp3 soittimella.....

Se voikin olla haastavaa ;) älä kalliilla ettei haittaa, jos menee rikki..
Mihin vittuun mä jätin sen etutomin??
Niq
15.12.2006 16:10:32 (muokattu 15.12.2006 16:11:32)

Osta Koss the plugit tai Sparkplugit ja niiden päälle jotkut halvat kuulonsuojaimet. Kossit maksaa parikymppiä, joten tulee halvemmaksikin. Eristää hyvin (riippuen kuulonsuojaimista) ja äänenlaatu on loistava.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Pepsodent
15.12.2006 23:24:00
Kyllä metsurin kuulosuojaimet ja nappikuulokkeet on paras yhdistelmä eikä maksa sitte paljoa. Suosittelen sitä ellei saundi oo nii elämää tärkeempää, sillä se voi olla metsuri kuulokkeite läpi vähä huono. Kyllä nii soittaa.
Cirya
16.12.2006 02:18:51
Osta Koss the plugit tai Sparkplugit ja niiden päälle jotkut halvat kuulonsuojaimet. Kossit maksaa parikymppiä, joten tulee halvemmaksikin. Eristää hyvin (riippuen kuulonsuojaimista) ja äänenlaatu on loistava.

Plugien äänenlaadusta voi sitten olla montaa mieltä. Jos tykkää helvetillisestä bassosta ja kuivasta saundista, niin ostakoon pois. Itse myin eteenpäin päivän kokeilun jälkeen.
Bacchus
16.12.2006 10:22:27

Tuohon tarkoitukseenhan riittää ihan normaalit napitkin kuppikuulosuojainten alle. Kossit + Peltorit (tms.) eristää mielestäni jo liikaakin, jos rumpuja ei saa mikitettynä korvamonitoreihin. Jos saa, niin sitten voi skulata ihan hyvinkin.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Niq
17.12.2006 20:59:24 (muokattu 17.12.2006 21:01:42)

Tuohon tarkoitukseenhan riittää ihan normaalit napitkin kuppikuulosuojainten alle. Kossit + Peltorit (tms.) eristää mielestäni jo liikaakin, jos rumpuja ei saa mikitettynä korvamonitoreihin. Jos saa, niin sitten voi skulata ihan hyvinkin.

Ymmärsin että jotain tämmöistä haettiinkin. Mä käytän treeneissä korvamonitoreina noita, kaikki on mikitettynä toki. Pelottavaa miten kuuleekin kaikki soittovirheensä selkeästi...

EDIT: Siis kun nauhoittamisesta oli kyse, niin oletin että myös rummut on mikitettynä.

Plugien äänenlaadusta voi sitten olla montaa mieltä. Jos tykkää helvetillisestä bassosta ja kuivasta saundista, niin ostakoon pois.

En mä niitä musan kuunteluun käytäkään, vaan korvamonitoreina, voittaa kyllä siinä kaikki kokeilemani kuulonsuojain-kuuloke -yhdistelmät.
"I have a cunning plan" -Baldrick
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)