Temuri 22.01.2007 15:07:36 | |
---|
Kertokaapas tyhmälle mikä olisi hyvä ja kestävä kapula paksuudeltaan luokkaa 5A-7A. Lähinnä tuon kapulan pään kestävyydestä on kyse. Ostin tässä kokeilumielessä viime viikon lopulla Hotsticksin 7A:t, jotka olivat painoltaan mielestäni oikein mukavat, mutta niiden päät eivät kestäneet edes kahdestatoista puoleenpäivään. Osasyynä oli tietenkin se, että metallia veivattiin ja etupäässä rideä naputin. Entä millaisia kokemuksia porukalla on noista muovipäisistä kapuloista? Muistan taannoin yhtä paria kokeilleeni, ja ainakin ridesoundi oli niillä mielestäni parempi, kestävyyttä en sitten muista.. Early to bed and early to rise / Makes a man or woman miss out on the life... |
Youni 22.01.2007 15:09:32 | |
---|
Nylontipeillä varustettujen kapuloiden soundista en pidä ollenkaan. Aina sama soundi ridestä, läpitunkeva. Rummuistakin soundi on jotenkin terävämpi. Lisäksi likaavat pellit. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
grind 22.01.2007 15:15:11 | |
---|
Kokeile Taman kai shi / japanese oak -kapuloita. Tipit kestää. |
Temuri 22.01.2007 15:18:19 | |
---|
Kokeile Taman kai shi / japanese oak -kapuloita. Tipit kestää. Pitääpäs käydä tänään ostamassa moiset ennen treenejä. Early to bed and early to rise / Makes a man or woman miss out on the nightlife... |
Magiz 22.01.2007 15:26:05 | |
---|
Pitääpäs käydä tänään ostamassa moiset ennen treenejä. siirry suoraan Rgaltipin rockiin. koko osuu juuri tuohon haarukkaan minkä sanoit, ja niin tipit kuin varretkin kestävät kyllä. Keep it Fresh |
Rockster 22.01.2007 15:45:45 | |
---|
Vater on myös ollut hyvin kestävä kapulamerkki. Itse vaihdoin 2B:eistä 5A:han ja Vaterin Los Angeleseihin. Hyvin ovat kestäneet vaikka lyönkin helvetillisen kovaa... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Progressor 22.01.2007 15:49:56 | |
---|
Jos joku tietää kestävän puukärkisen kapulan, jonka tuntuma on mahdollisimman lähellä Vic Firthin Gadd-mallia, niin saa suositella. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Nolte 22.01.2007 15:56:21 | |
---|
Jos joku tietää kestävän puukärkisen kapulan, jonka tuntuma on mahdollisimman lähellä Vic Firthin Gadd-mallia, niin saa suositella. Jes! Siinäpä olisikin oiva keppi silloin. Hyvät kamat - huono soittaja! |
Niskamies 22.01.2007 16:02:16 | |
---|
Jos joku tietää kestävän puukärkisen kapulan, jonka tuntuma on mahdollisimman lähellä Vic Firthin Gadd-mallia, niin saa suositella. Tsekkaa Balbex Hornbeam 7A. |
Deino 22.01.2007 16:07:47 | |
---|
Regal Tip 5A ja Taman kapulat kestävät. |
Pieni rumpalipoika 22.01.2007 17:24:17 | |
---|
Noi Taman Ka shit kestää kyllä mulla ainakin todella hyvin. Tippi ei oo mennyt kertaakaan paskaks noista ja oon käyttäny noita siis 90-luvun alkupuolelta. Joskus harvoin menevät aika nopsaan katki, huonoa tsäkää siis silloin. Ja hyvänä puolena mainittakoon vielä hinta, 8,25e pari Levytukussa. Ovat olleet siellä tarjouksessa todella monta vuotta jo putkeen. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Bacchus 22.01.2007 18:15:06 | |
---|
siirry suoraan Rgaltipin rockiin. koko osuu juuri tuohon haarukkaan minkä sanoit, ja niin tipit kuin varretkin kestävät kyllä. Eikä kestä. Regal Tipit ovat muuten parhaat kapulat omaan käteen, mutta kestävyyttä ei niistä valitettavasti löydy. Taman Ka Shi Japanese Oak-kapulat kestävät. Nämä ovat tosin erittäin liukkaat aluksi, mutta pienellä hikoilulla rupeavat toimimaan. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Kukkis 77 22.01.2007 18:42:03 | |
---|
Noi Taman Ka shit kestää Nimen perusteella vois luulla muuta.. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki |
grind 22.01.2007 18:48:08 | |
---|
Nuo kai shi -kapulat pitää aina syynätä ja ettiä parien seasta se parhaiten suorasyinen pari. Mutta sittenpä kestävät. |
hansakemanelius 22.01.2007 23:08:44 | |
---|
Täälläkin pelkkää hyvää sanottavaa Taman kapuloista. Vaikka kaula on haitsulla sahattu poikki niin tippi on ehjä. |
Wecchi 23.01.2007 00:12:31 | |
---|
Kyllä Regaltipin 5A:t kestää aika kovaa soitantaa. Melkein oon kolme treenikertaa soittanu ehjällä parilla.. Nyt kokeilin Vic Firtin American classic 5A:ta ja hyvät tuntuu olevan.. Halpakapuloihin ei kannata sijoittaa. Varsinkin kun ennen käytin New soundin 6€:n keppejä, saattoi mennä 6 kapulaa yhen treenin aikana säpäleiksi.. Pessimismi on turhaa, ei se kuitenkaan mitään auta! |
Temuri 23.01.2007 00:26:16 | |
---|
Halpakapuloihin ei kannata sijoittaa. Varsinkin kun ennen käytin New soundin 6€:n keppejä, saattoi mennä 6 kapulaa yhen treenin aikana säpäleiksi.. Joo, tuo on tiedossa. Aikoinaan rahattomana teininä tilasin jostain (oiskohan ollut Thomannilta) jotain L.A. Special kapuloita ja ne oli aivan hirveitä; eivät kestäneet ja monet olivat vielä kaiken lisäksi kieroja. Nyt rahattomana "aikuisena" ostan mielelläni vain kunnon kapuloita niin ei harmita huono tuntuma. Eipäs ollut Taman tai Regal Tipin kapuloita siinä liikkeessä jossa kävin, joten myöhemmäksi meni niiden testaus. Siihen asti Pro Markeilla... Early to bed and early to rise / Makes a man or woman miss out on the nightlife... |
Narcosynthesis 23.01.2007 08:46:46 | |
---|
Entä millaisia kokemuksia porukalla on noista muovipäisistä kapuloista? Muistan taannoin yhtä paria kokeilleeni, ja ainakin ridesoundi oli niillä mielestäni parempi, kestävyyttä en sitten muista.. Itse oon soittanut muovikärjillä jo pitkään...Soundi ei mielestäni ole missään nimessä ongelmallinen muulloin kun hyvin ohuiden/pienten tai halpojen ride-peltien kanssa. Sama pätee haitsuihin. Muovikärkisistä kapuloista itse olen pitänyt kaikkein eniten Pro-Markin Mike Portnoy signatureista (tai vaihtoehtoisesti muistaakseni muovikärkiset 5A:t/5B:tkin olivat ihan hyvät)...kapulat kestävät kauan, nupit eivät lentele ja ne on hyvin balansoitu.
|
ruuhkis 23.01.2007 19:36:28 | |
---|
Vic virthin Peter Erskine signaturet. Eivät mene miksikään ja ovat mukavat soitella, ainakin allekirjoittaneen mielestä. Tosin nyt ajossa Nuo Taman tekeleet, jotka ovat kyllä todella kestävät ja toimivat kapineet, käytössä myös Zildjianin Trilok Gurtut tjs. :P ihan ok kamaa nekin, mutta kumipintaiset kepit syövät kädet aluksi verille :P |
Tama (Royal Star) 24.01.2007 01:29:19 | |
---|
taman ka sheisse kapuloita on minun käytössäni katkennut tasan yksi kapula, sekin oikein kunnolla tomin knattiin lyötynä. lähinnä kapulat joskus vain yksinkertaisesti kuluvat poikki, ja tipit käyvät ajanmyötä halkeilemaan. silti ylivoimaisesti kestävimmät kapulat, mitä olen omistanyut. uuten liukkaat ku vastanaitu kulli, mutta muutaman treenikerran ja "sisäänsoiton" jälkeen loistopelit perus rokkirumpali. |