battery 28.01.2007 18:35:03 | |
---|
You cant always get what ya want, youll get what you need like.. |
Magiz 28.01.2007 22:01:05 | |
---|
Keep it Fresh |
Zoso 28.01.2007 22:14:25 | |
---|
Sehän riippuu ihan soundista :) |
DrmBug 28.01.2007 23:42:47 | |
---|
ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
WyW 29.01.2007 00:06:33 | |
---|
Melkosen paljon ylihintaa mielestäni 1000€ tuosta setistä. Oon nähny Stageja käytettynä tosi monta kertaa myynnis jollain 600€:llä. Eipä sillä, hyvät pöntöt vissiin. The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm |
Jeltz 29.01.2007 08:55:07 | |
---|
Toinen tomiholderi näkyy olevan vanhempaa designiä (=huonompi), ja pedaaliakaan ei ilmeisesti tule mukaan? 600€ tuosta voisi maksaa. |
Olli 29.01.2007 09:37:48 | |
---|
Toinen tomiholderi näkyy olevan vanhempaa designiä (=huonompi), ja pedaaliakaan ei ilmeisesti tule mukaan? 600€ tuosta voisi maksaa. 500€. Kalvot menee heti vaihtoon... http://www.spacebarhoppers.com/ |
Magiz 29.01.2007 10:20:08 | |
---|
huppista keikkaa mitäpä minä täällä olen käynyt höpöttämässä.. :D jotenkin osasin katsoa että kyseessä olisi ollut recording.. ^^ niin siis notta viitisen sataa olisi oikein hyvä hinta tuolle setille. ja hyvä settihän se on, ei siitä mihinkään pääse. halvemmista seteistä itse pidän tuosta stage customista eniten mitä olen testaillut pearlien ja pdp settien kera. sellaisen myös omistin pari vuotta. oikein muheva setti. Keep it Fresh |
Jupi57 30.01.2007 09:02:36 (muokattu 30.01.2007 09:05:53) | |
---|
Toinen tomiholderi näkyy olevan vanhempaa designiä (=huonompi), ja pedaaliakaan ei ilmeisesti tule mukaan? 600€ tuosta voisi maksaa. Voihan se design olla huonompi, mutta kestävyydessä tuollainen Japanissa tehty on vähintään yhtä hyvä kuin nämä Indonesiassa valmistetut. 500€. Kalvot menee heti vaihtoon... Eiköhän se uusien kalvojen hinta tule "päälle" tehdaskalvojakin vaihdettaessa. Tänään tuollainen setti uutena telineineen maksaa noin 1000 ekeä http://www.thomann.de/fi/yamaha_sc_advantage_standard_1fbl.htm Fasulla yksirautatelinepaketti pedaleineen 385 € Siisti setti uudella raudalla (ja hyvillä soundeilla) mielestäni 700 euroa (ja 800 uusilla 150 euron kalvoilla). Nämä siis "enintään". Jos pedali ei kuulu joukkoon, niin vähintään 50 pois noista hinnoista. ...että kyseessä olisi ollut recording.. ^^ Noin siisti RC uudella raudalla kelpaisi minullekin hintaan 1000 ; ) |
Jeltz 30.01.2007 20:56:49 | |
---|
Voihan se design olla huonompi, mutta kestävyydessä tuollainen Japanissa tehty on vähintään yhtä hyvä kuin nämä Indonesiassa valmistetut. Oikeastaan ei, kun siinä designissä on se perustavanlaatuinen ero, että vanhemmanmallisessa holderissa kiristysruuvi painuu suoraan palloa vasten, uudessa on välissä metallilevy. |
Jupi57 30.01.2007 21:12:07 | |
---|
Oikeastaan ei, kun siinä designissä on se perustavanlaatuinen ero, että vanhemmanmallisessa holderissa kiristysruuvi painuu suoraan palloa vasten, uudessa on välissä metallilevy. Nooh, kokeillaan nyt ensin parikymmentä vuotta noitakin uusia käytännössä ja palataan sitten astialle. |
Bacchus 30.01.2007 21:34:10 (muokattu 30.01.2007 21:36:55) | |
---|
Tänään tuollainen setti uutena telineineen maksaa noin 1000 ekeä http://www.thomann.de/fi/yamaha_sc_advantage_standard_1fbl.htm Tuossa 990 €:n hinnassa tulee telinepaketti jo messissä. Eli siitä n. 30 % pois (n. 700 €) miinus pedaalin hinta (n. 30 €-50 €) tekee yhteensä 630 €-670 €. Alkaa olemaan aika maksimihinta Stage Customeista, kun vähän päälle tonnilla irtoaa jo hieman vanhemmat RC:t. EDIT: Itse maksaisin max. 550 €, mutta tämä on vain henkilökohtainen mielipiteeni. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Candybar 30.01.2007 21:34:35 | |
---|
Eiköhän tuosta 500-600 ois käypä hinta. Edellinen settini oli aivan identtinen (kalvoonkin leikkasin reiän ihan samaan kohtaan ;). Mukava soundi ja muutenkin laadukas. akustiset tuli taloon. |
Jupi57 30.01.2007 22:03:38 | |
---|
Nämä ovat liikkeessä myynnissä. Onko kaupan kate mukana laskelmissanne (telineiden osalta ALV on mukana)? |
Bacchus 30.01.2007 22:24:05 (muokattu 30.01.2007 22:28:15) | |
---|
Nämä ovat liikkeessä myynnissä. Onko kaupan kate mukana laskelmissanne (telineiden osalta ALV on mukana)? Thomannin 990 €:n hintaan sisältyy ALV, joten totta kai käytetään samaa lukua. Sitä paitsi setissä tulee edelleenkin telinepaketti jo valmiiksi mukana, ei sitä lähdetä erikseen laskemaan. Oletko töissä liikkeessä, vai mistä kiikastaa? EDIT: Lisättäköön vielä, että on vain positiivista, että tulee eri näkemyksiä hinnasta. En siis tarkoita olla mitenkään töykeä. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Jupi57 30.01.2007 22:33:59 (muokattu 30.01.2007 22:44:56) | |
---|
Yamaha Stagecustom 20" rumpusetti , musta, ollut studiokäytössä , mukaan uudet Yammun telineet ( telinepaketin ovh 490 eur ) Oletko töissä liikkeessä, vai mistä kiikastaa? Miten niin kiikastaa? Ei kai se ainakaan minulla kiikasta. Enpä ole (voi kun olisinkin!), mutta liikemailman lainalaisuudet tunnen käytännön kokemuksen kautta, ihan tiskin takaakin. Syön hatullisen, jos tuo kokonaisuus lähtee liikkeestä 550 eurolla tai halvemmalla. Ei millään pahalla, mutta rautasahalla. |
Bacchus 30.01.2007 23:24:42 (muokattu 30.01.2007 23:26:30) | |
---|
Miten niin kiikastaa? Ei kai se ainakaan minulla kiikasta. Enpä ole (voi kun olisinkin!), mutta liikemailman lainalaisuudet tunnen käytännön kokemuksen kautta, ihan tiskin takaakin. Syön hatullisen, jos tuo kokonaisuus lähtee liikkeestä 550 eurolla tai halvemmalla. Ei millään pahalla, mutta rautasahalla. Syö vain hatullisesi, ja niin voi syödä liikkeen omistajakin. On huonoa bisnesvainua, jos ostaa setin liikkeeseen liian kalliilla, eikä sen jälkeen saa tuotetta pois tilaa viemästä muuta kuin myymällä sen tappiolla tai löytämällä sopivan tampion ostajaksi. Näitä liikkeissä makaavia settejä näkee todella usein. Monessa kaupassa olen nähnyt samoja kattauksia vuodesta toiseen, aina vaan myymättöminä. Kun kerta tunnet liikemaailman lainalaisuudet hyvin, niin voit laskea, kuinka paljon tälläinen ylimääräinen rumpusetti kuormittaa liikkeen varastoa, ja niukkaa esittelytilaa makaamalla myymättömänä. Itse tunnen hommat käytännön kautta, tiskin takaa (en musakaupassa) ja opiskelujen ansiosta. Ei tälläisiä geneerisiä perusrumpukattauksia kannata ostaa ylihinnalla, kun valikoimaa ja vaihtoehtoja löytyy. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
battery 31.01.2007 01:12:02 | |
---|
jep jep.. mielenkiintoista keskustelua herännyt aiheesta. Tossa tosiaan rupee jo miettimään et jos hinta kapuaa yli 600euron, niin melkein kannattaa jo uutena ostaa. Mökille olen ostamassa rumpuja, jotta voisin siellä itse opetella vähän enempi tuota paukuttelua ja mahdollisia "demotusnauhotteluja" varten. Kitarakamoista oppinut sen verta et halvat on yleensä aikamoista saissea ja kaveri ainaki puhu et yammun setit olisivat jo ihan kohtuulliset hintalaatusuhteeltaan. You cant always get what ya want, youll get what you need like.. |
Jupi57 31.01.2007 09:17:57 | |
---|
Tuossa 990 €:n hinnassa tulee telinepaketti jo messissä. Eli siitä n. 30 % pois (n. 700 €) miinus pedaalin hinta (n. 30 €-50 €) tekee yhteensä 630 €-670 €. Alkaa olemaan aika maksimihinta Stage Customeista, kun vähän päälle tonnilla irtoaa jo hieman vanhemmat RC:t Ei telineiden osuudesta voi vähentää 30 prosenttia, koska ne ovat uudet, vaan niiden osuus vähennetään kokonaishinnasta . Esim. näin 1000 - 400 = 600, josta 30 % pois. Jää 420 setin arvoksi. Näin setin hinnaksi tulee 820 €/770 € (ilman pedalia). Uusista telineistä uuden hinta myös tämän setin yhteydessä. Syö vain hatullisesi, ja niin voi syödä liikkeen omistajakin. On huonoa bisnesvainua, jos ostaa setin liikkeeseen liian kalliilla, eikä sen jälkeen saa tuotetta pois tilaa viemästä muuta kuin myymällä sen tappiolla tai löytämällä sopivan tampion ostajaksi. Näitä liikkeissä makaavia settejä näkee todella usein. Monessa kaupassa olen nähnyt samoja kattauksia vuodesta toiseen, aina vaan myymättöminä. Olen yrittänyt vastata kysyjälle mihin hintaan tuon setin saa liikkeestä. Yrityksellä täytyy olla hyvä maksuvalmius, vahva tase ja/tai liikkeen omistajalla huono bisnesvainu, tästä olen samaa mieltä. Kun kerta tunnet liikemaailman lainalaisuudet hyvin, niin voit laskea, kuinka paljon tälläinen ylimääräinen rumpusetti kuormittaa liikkeen varastoa, ja niukkaa esittelytilaa makaamalla myymättömänä. Itse tunnen hommat käytännön kautta, tiskin takaa (en musakaupassa) ja opiskelujen ansiosta. Sinullahan ne kaavat ovat tuoreessa muistissa : ) Yksi setti ei kesää tee. Toki olen itsekin tehnyt tarjouksen vuosittain erääseen liikkeeseen tietystä setistä. Hinta tuntuu olevan kiveen hakattu. Tuntuisi, että kymmenen vuoden poistot antaisivat mahdollisuuden hinnanalennukseen - mutta ei. Ei tälläisiä geneerisiä perusrumpukattauksia kannata ostaa ylihinnalla, kun valikoimaa ja vaihtoehtoja löytyy. Ei tietenkään ylihinnalla. Ihmetyttää, että mistä tuo 490 €:on hinta telinepaketille on pieraistu. Tästä vedin johtopäätökseni liikkeen hinnoittelusta. Emmekö yllytä toisaalta ostamaan käytettynä. Muuten Kirkkaat Emperoritkin ovat hyvä valinta S.C:ien kalvoiksi (itselläni pari pikkutomia). |
Bacchus 31.01.2007 12:15:20 (muokattu 31.01.2007 13:25:32) | |
---|
Ei telineiden osuudesta voi vähentää 30 prosenttia, koska ne ovat uudet, vaan niiden osuus vähennetään kokonaishinnasta . Esim. näin 1000 - 400 = 600, josta 30 % pois. Jää 420 setin arvoksi. Näin setin hinnaksi tulee 820 €/770 € (ilman pedalia). Uusista telineistä uuden hinta myös tämän setin yhteydessä. Ei tietenkään ylihinnalla. Ihmetyttää, että mistä tuo 490 €:on hinta telinepaketille on pieraistu. Tästä vedin johtopäätökseni liikkeen hinnoittelusta. Totta, olet oikeassa hinnasta, jos telinepaketin hinnoittelee settiin uutena. Kokonaishintaa täytyy silti tosin viilata, koska Stage Custom-kattauksessa tulee telineet (ainakin tässä vertailuhintana käyttämässämme Thomannin setissä) mukana. Eli silloin täytyisi laskea käytetyn telineet sisältävän paketin hinnasta telineiden arvo kokonan pois, ja sitten listä uuden satsin hinta. Jos setin hinta olisi käytettynä 700 €, siitä otetaan käytetyn telinepaketin hinta pois (385 €/1,30=296 €), niin saadaan 404 €, johon sitten lisätään uuden telinepaketin hinta miinus pedaali (385 € - 40 €=345 €) ja koko paketin hinnaksi saadaan 749 €. Voi toki käyttää liikkeen antamaa hintaa 490 €, mutta näissähän on neuvottelunvaraa. Summä 750 € on kyllä mielestäni tuosta kattauksesta aivan liikaa, mutta jokainen tehköön oman päätöksensä. Emmekö yllytä toisaalta ostamaan käytettynä. Totta kai, ja onhan ko. settikin käytetty. hmetyttää, että mistä tuo 490 €:on hinta telinepaketille on pieraistu. Tästä vedin johtopäätökseni liikkeen hinnoittelusta. Samaa ihmettelen itsekin, aika räikeä hinta. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |