Aihe: Sähkörumpumonitorit pikku äänenvoimakkuuksille
1
parempi ku petrucci
18.01.2007 15:39:15 (muokattu 18.01.2007 15:41:03)
Olettekos kukaan kokeillut miltä kuulostaa esim. tuollainen Creativen 2.1 tietokone lelukaiutin yhdistelmä jos sen laittaa aivoon kiinni monitoriksi. Tarkoituksena siis saada ihan vaan vaihtelua kuulokkeille ja ääntä sen verran että pädien lätinä peittyy. Lentääkö moisista telkänpöntöistä heti kalvot vai kuulostaako peräti hyvältä. Rakennehan on periaatteessa ihan sama kuin vaikkapa Rolandin oikeilla 2.1 aktiivimonitoreilla.
Tuli vaan tuossa mieleen tällainenkin vaihtoehto ennen kuin ostopäätös oikeista monitoreista kypsyy..
LumPus
18.01.2007 16:19:28 (muokattu 18.01.2007 16:19:34)
Olettekos kukaan kokeillut miltä kuulostaa esim. tuollainen Creativen 2.1 tietokone lelukaiutin yhdistelmä jos sen laittaa aivoon kiinni monitoriksi. Tarkoituksena siis saada ihan vaan vaihtelua kuulokkeille ja ääntä sen verran että pädien lätinä peittyy. Lentääkö moisista telkänpöntöistä heti kalvot vai kuulostaako peräti hyvältä. Rakennehan on periaatteessa ihan sama kuin vaikkapa Rolandin oikeilla 2.1 aktiivimonitoreilla.
Tuli vaan tuossa mieleen tällainenkin vaihtoehto ennen kuin ostopäätös oikeista monitoreista kypsyy..

koittamalla selviää. diskantti saattaa palaa ja bassoelementti korkata, mutta riippuen tehonkestosta ja äänenvoimasta voipi olla toimiva ratkaisu.
omalla vastuulla koittamaan.
rm_wispila
19.01.2007 11:41:08
Paino sanalle pikku ... veikkaisinpa kuitenkin, ettei tuo "ininä" peitä kapulaääntä. Ja sitten kun kääntää hanaa, jokin nippeli poksahtaa noista muovirasioista.

Sähkörummut vaativat reilusti tehoa monitorilta.
Itsellä on 80W yleisvahvari tuossa käytössä, ja nipin napin sillä saa basariin riittävästi potkua.

Tuo kaiuttimien kautta soitto säästää korvia. Kuulokesoitossa multa nousi savu korvista jo 5 minuutin jälkeen ja tuntui kuin olisi puukkoa pyöritelty korvassa...

Osta kerralla riittävän kokoinen vahvistin/kaiutin-systeemi.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Peicco
19.01.2007 13:24:46
Mä olen joskus laittanut Creativen subbarin ja satelliitit kiinni moduliin.
Soundi on aika surkea ja pahvinen. Vaikka Creativen paketti toimii mielestäni ihan kelvollisesti musiikin kanssa ei niistä kyllä sähkörupumonitoreiksi ole.
Yhden "olohuonekeikan" olen Creativen kanssa kyllä tehnyt, mutta oli se aika aneemista.
A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope
parempi ku petrucci
20.01.2007 15:08:01
Joo korvien säästäminen tässä on itselläni mielessä. Ne soi "sattuneista syistä" muutenkin mutta kuulokkeisiin paukuttaminen tietenkin ärsyttää niitä entisestään. Voisi koklata huvikseen Creativen setillä 40€ tai saahan 19€:lla jotkut vielä köpöisemmät 2.1:t. Siirtää ne sitten läppäriin jos ei jaksa kuunnella. Rolandin PM-30 olisi tietysti ideaali ratkaisu mutta voisi vähän tutkiskella jos halvemmallakin selviäisi.
Niq
20.01.2007 15:14:57

Joo korvien säästäminen tässä on itselläni mielessä. Ne soi "sattuneista syistä" muutenkin mutta kuulokkeisiin paukuttaminen tietenkin ärsyttää niitä entisestään.

Jos tuntuu että tarvitsee kuulokkeita huudattaa että kuuluu sähkörumpujen ääni padien kopinan yli, niin neuvon ostamaan Koss The Plugit tai Sparkplugit, ne korviin ja kunnon kuppikuulonsuojaimet päälle. Näin voit pistää modulista volat niin pienelle että korvat kestää eikä kopina vuoda päälle. Mä käytän samaa yhdistelmää akustisten rumpujen kanssa ja käytännössä vuotoa ei ole, paitsi tietty bassopuolella jonnin verran. Yleensä on kuulokkeet pienemmällä soiton aikana, kuin silloin jos normaalisti kuuntelisin musiikkia.

Miinuksena tietty se hikoaminen, mutta parempi sekin kuin paskat kaiuttimet röpöttää tai napit huutaa niin että korvat särkyy.
"I have a cunning plan" -Baldrick
south_of_heaven
20.01.2007 15:18:29 (muokattu 20.01.2007 15:19:45)
Jos tuntuu että tarvitsee kuulokkeita huudattaa että kuuluu sähkörumpujen ääni padien kopinan yli, niin neuvon ostamaan Koss The Plugit tai Sparkplugit

Jep, ne on hyviä. Ei tarvitse edes pistää volaa täysille. Mutta onko niin, että nappikuulokkeet hajoavat helpommin sähkörumpuja käytettäessä, kuin esimerkiksi musiikkia kuunnellessa? Tuli vain mieleen kun parit napit on poksahtanu sähkörumpuja soitettaessa, muussa käytössä yleensä itse aiheutettu tahaton vika on se, miksi ne hajoavat.
mulla ei kyllä ole yhtään mitään.
paice60
21.01.2007 03:42:23
Jep, ne on hyviä. Ei tarvitse edes pistää volaa täysille. Mutta onko niin, että nappikuulokkeet hajoavat helpommin sähkörumpuja käytettäessä, kuin esimerkiksi musiikkia kuunnellessa? Tuli vain mieleen kun parit napit on poksahtanu sähkörumpuja soitettaessa, muussa käytössä yleensä itse aiheutettu tahaton vika on se, miksi ne hajoavat.

Olen jonkin verran käyttänyt nappeja sähkiksien kanssa, eikä koskaan mitään ongelmia. Onkohan volume liian lujalla? Yleensäkin riittää normaalit kontrollit keikkakäyttöön, siis ei mitään hurjia desibelejä vaan tavalliset 12 tuumaiset ja pilli, ne riittää. Kunhan ei korvat soi keikan jälkeen niin silloin on hyvin.
Miks´ mä oon täällä?
parempi ku petrucci
07.02.2007 21:43:36
Tulin sitten huvikseni ostaneeksi sellaiset creativen 2.1 "rumpumonitorit". Totta puhutte että ääni on pahvia ja erittäin pienellä täytyy soitella jos meinaa ettei ne rikkoonnu. No, onpahan siinä kakkosläppärille kaiuttimet, mihinkään muuhun niistä ei todellakaan ole.

Vähän yli 200€:lla saisi Rolandin PM-10 2-tie mono monitorin. Sitten tinkimätön valinta PM-30 2.1 malli, 666€ toomannilla (hyvä hinta;) joka olisi jo sitten viimeisen päälle ilmeisesti.

Tuohon väliin asettuisi Yamahan http://www.thomann.de/fi/yamaha_ms50rh_dtx_monitor_system.htm setti.
Tämä olisi kiinnostava siinä mielessä että on 2.1 "stereo" ja kuitenkin huomattavasti halvempi kuin tuo kalliimpi Roland.
Näistä rumpumonitoreista olisi mukava kuulla käyttäjien kokemuksia. Tavalliseen kotitreenaukseen ja suht. pienivoluumiseen bänditoimintaan ne sitten tulisivat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)