Rumpupoika 27.12.2006 20:19:16 | |
---|
Niin eli otsikon mkainen kysymys. Antakaa ehdotuksia ja saitteja missä myydään symbaali settejä, ei mitään Millenium settejä! Kiitos jo nyt. |
Tanakkala 27.12.2006 20:33:42 | |
---|
Pahahan se on käydä ehdottelemaan mitään symbaaleita, kun ei tiedä hintaluokkaa eikä minkälaista soundia haet? Saatikka sitten että onko merkillä mitäin väliä. Vähän kannattaisi miettiä ennen ku avaa uuden aiheen... Se on muuten pojjaat viikonloppu lähempään ku äsken. |
Olli 27.12.2006 21:05:17 | |
---|
Pahahan se on käydä ehdottelemaan mitään symbaaleita, kun ei tiedä hintaluokkaa eikä minkälaista soundia haet? Saatikka sitten että onko merkillä mitäin väliä. Vähän kannattaisi miettiä ennen ku avaa uuden aiheen... Parhaaksi olen todennut Masterwork merkin Custom sarjan. Musicware.fi :stä löytyy. Jos nyt haet jotain vähän edullisempia niin sanoisin että Sabian xs20. http://www.spacebarhoppers.com/ |
Markus91 27.12.2006 22:20:44 | |
---|
Joo, tarkempaa tietoa kehiin. Turha tässä on alkaa kaikkien omia suosikkeja alkaa listaamaan. Sulla on nuo nykyiset Headlinerit, olet ilmeisesti päivittämässä parempiin. Thomannilla lienee halvimmat hinnat. Uutena saa 200-300 eurolla valmistajien halvimpia pronssisarjoja. Jos kokoaa pro-pelteistä perussetin, hintaa tulee 500-800e. Itse suosittelisin kyllä katselemaan käytettyjä. Kuitenkin tärkein kysymys, paljonko on rahaa käyttää? |
rumpali-isti 28.12.2006 12:58:17 | |
---|
Itse suosittelisin ostamaan kuitenkin pellit erikseen. ELi kokoomaan erillisistä pro-tason pelleistä setin. Näin välttyy siltä, ettei välttämättä tykkääkkään setin kaikista pelleistä. Se, mitkä pellit ostaa, riippuu täysin omista mieltymyksistä sekä käytössä olevasta rahamäärästä. Suosittelisin kattelemaan ainakin Paisteen 2oo2, Zildjianin Avedis ja A-custom, Meinlin Amun ja Byzance, sekä Sabianin AA ja AAX sarjat... Jyrkkä EI tuplille! |
duluoz 28.12.2006 13:02:17 | |
---|
Minulla on sama "ongelma", eli symbaalisetti hakusessa. Sanokaas mikä olisi fiksuin ja edullisin vaihtoehto, kun budjetti on noin 200 euroa? Pellit tulee "retro"-folkrock bändin settiin, eli aika kevyeen käyttöön (vaikka sitä välillä vähän innostutaan rokkaamaankin tietty..) |
Youni 28.12.2006 13:37:59 (muokattu 28.12.2006 13:38:16) | |
---|
Minulla on sama "ongelma", eli symbaalisetti hakusessa. Sanokaas mikä olisi fiksuin ja edullisin vaihtoehto, kun budjetti on noin 200 euroa? Pellit tulee "retro"-folkrock bändin settiin, eli aika kevyeen käyttöön (vaikka sitä välillä vähän innostutaan rokkaamaankin tietty..) Pieni budjetti, aikamoinen haaste edessä. Ei tuolla rahalla mitään loistavaa settiä saa. Kannattaa metsästää torilta käytettyjä tai sitten ostaa joku perussetti. Thomann tarjoaa esim. Sabian B8-settiä hintaan 199€. Noissa halvimmissa seteissä on vaan se ongelma, että ei pääse valitsemaan niitä omaan musiikkiin ja soittoon sopivimpia symbaaleita. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
duluoz 28.12.2006 13:50:15 | |
---|
|
Youni 28.12.2006 14:01:04 | |
---|
Entäs Stagg YR-753? Se näyttäisi ainakin olevan 173 euroa tuolla (http://en.dj-palace.eu/musical-inst … udy-cymset-mlh14c16r20b::20221.html), eli postikuluineen mahtuisi tuohon parin sadan budjettiin. Ainakin muistan lukeneeni tuosta jotakin hyvää, joskus. Minäkin olen lukenut hyvää, mutta siihen kokemukseni jääkin tästä sarjasta. Itse kokeilleet kertoneet enemmän. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Dnjmaster 28.12.2006 14:38:08 | |
---|
Minäkin olen lukenut hyvää, mutta siihen kokemukseni jääkin tästä sarjasta. Itse kokeilleet kertoneet enemmän. Staggi saattaisi olla hyvä vaihtoehto. DH:sarjan crashi löytyy, ja saman sarjan haikkaa olen testannut, sekä myös SH haikkaa. DH:n crashi on sellainen jännäsoundinen, en sousittele ainoaksi crashiksi. Soundi on sellainen roskainen ja epäselkeä. Hyvä efektipelti. DH:n haikat on ihan hyvät. Perus hyvä kapula soundi ja "chick" sonudikin on kohdallaan. Suosittelisin sinulle kuitenkin tuota SH sarjaa, jos kevyempää musaa soitat. Ne on suuniteltu nimenomaan keveympään musaan, ja mun testauksien perusteella soundi on sellanen aika all-around. Mm. technicolourin rumpali käytti Staggia ainaki yhessä musavideossa. Kannattaa mennä testaamaan musaliikkeeseen noita peltejä. Ja lukea myös tuo Stagg FAQ. kalamies#40 >-)))> |
Veksi 28.12.2006 20:11:14 | |
---|
Stagg YR-753 setti on todella hyvä sellaiseen hiljaiseen soittoon, pehmeä soundi, ride käy myös isona grassina, mulla on tälläiset pellit, lisänä SH grash ja plash. |
kampela 29.12.2006 09:55:13 | |
---|
Niin eli otsikon mkainen kysymys. Antakaa ehdotuksia ja saitteja missä myydään symbaali settejä, ei mitään Millenium settejä! Kiitos jo nyt. Jos susta tuntuu että rummunsoitto on sun juttu niin elä osta mitään halpatuotantoa. Osta vaikka alkuun ride tai haitsut. Ite lähtisin haitsujen ostosta, Zildjianilla. Niitä löytyy kuitenkin aika paljon ja ovat hyväsaundisia. -Rytmi on havaitun äänen tapahtumia ajassa |
Markus91 29.12.2006 11:44:38 | |
---|
Jos susta tuntuu että rummunsoitto on sun juttu niin elä osta mitään halpatuotantoa. Lisäksi jos käytettynä ostaa, raha ei mene hukkaan, koska saman summan saa takaisin jos haluaa myöhemmin myydä ne pellit. Eli vaikka sattuisikin kyllästymään vuoden päästä, silti on saanut soitella paremmilla symbaaleilla kuin niillä halpiksilla, mutta ei ole hävinnyt sen enempää rahaa siltikään, oikeastaan ei ole hävinnyt yhtään. Käytetyt soittimet ovatkin mielestäni todella hyvä sijoituskohde, koska täytyy vain tavallaan pitää sitä rahasummaa panttina sen aikaa kun käyttää tavaraa. |
Kuorsuri 29.12.2006 12:41:56 | |
---|
Itse ostin 18-tuumasen Sabianin HHX -sarjan rässin, ja siinä on semmonen hyvä soundi vaikka komppaamiseen. Suosittelen kokeilemaan kumminkin huolellisesti, vaikka jotkin pellit saavat kehuja monelta taholta, sillä sehän on sinun mielipide mikä nyt ratkaisee. Näin se menee... eiku.. siis... tota noin... nyt mä hokkasin! eiku... -Setin kokoamista á la Petè |
Phiiter 29.12.2006 20:21:31 (muokattu 29.12.2006 20:21:48) | |
---|
Ehdotus: Thomannilta Sabian AA-setti.. Taikka kysäse jos myyvät paikallisessa musaliikkeessä lähelle samaa hintaa. Ehtoja annoit aika vähän, mut Sabian AA ei voi mennä pahasti metsään. Kuuntelee, niin kuulee. |
gulfstream650 30.12.2006 19:13:51 | |
---|
Ehdotus: Thomannilta Sabian AA-setti.. Taikka kysäse jos myyvät paikallisessa musaliikkeessä lähelle samaa hintaa. Ehtoja annoit aika vähän, mut Sabian AA ei voi mennä pahasti metsään. Eikä HHX... Svengaa kuin saksanhirvi. |
Rumpupoika 01.01.2007 12:51:45 | |
---|
Itse soitan semmosta rock/heavy musaiikkii. semmoset 250 e ehkäpä hintaluokka. |
rumpali-isti 01.01.2007 14:17:23 (muokattu 01.01.2007 14:18:20) | |
---|
M |
joravuo 01.01.2007 14:55:21 (muokattu 01.01.2007 14:55:40) | |
---|
Noista halvoista pelleistä tulee parin vuoden päästä vaan armoton vitutus, ku nei ookkaa sitte enää omaan korvaan hyviä. Mulla kävi näin joskus... kyllä se vitutus tulee aiemmin... "We've done four already but now we're steady
and then they went: One, two, three, four" |
rumpali-isti 01.01.2007 15:02:34 | |
---|
Jep. Riippuupi henkilöstä. Ehkä 2 vuotta on kuiteski liikapitkä aika... Mua rupes vituttaa jo puolen vuoden sisällä. Sitte lähti halppis... xD M |