Aihe: Alesis SR-16 rumpukoneen kanssa ongelmia
1
burdon
17.02.2007 21:53:11
Elikkä moisen koneen omistan, vanha patteri simahti niin kokeilin vaihtaa uutta mutta en saanut oikein kunnolla tinaamalla pysymään :P Meni irtoomaan pirulainen. Ei tuntunut tina ottavan hyvin kiinni patteriin. Mitenkäköhän tuon sais luotettavasti paikalleen ? Kellään kokemusta/vinkkejä ?

Sitten muuntaja otti ja kosahti, täytyis löytää uusi virtalähde. 9 V AC näköjään pitäis olla. Mulla on iso pino erilaisia virtalähteitä mutta kaikki näyttää työntävän vain DC'tä. Mistäköhän löytäisin tuohon Alesikseen luotettavan powerin ?

Sitten vielä että löytyisköhän tohon netistä manuaalia ? Oon senkin menny kadottamaan :P Kiinnostais tietää että saisinko siirrettyä tuohon piuhaa pitkin koneelta midibiisien rummut vai joudunko käsipelillä duunaamaan uusiks. Hirveetä hommaa ja sitten v*tuttaa jos patteri lähtee taas irti.
I'm the burdon of pain.
rm_wispila
20.02.2007 07:55:02
Elikkä moisen koneen omistan, vanha patteri simahti niin kokeilin vaihtaa uutta mutta en saanut oikein kunnolla tinaamalla pysymään :P Meni irtoomaan pirulainen. Ei tuntunut tina ottavan hyvin kiinni patteriin. Mitenkäköhän tuon sais luotettavasti paikalleen ? Kellään kokemusta/vinkkejä ?

Mikä ihmeen patteri? Tinauksessa vaaditaan yleensä puhtaat metallipinnat ja tasainen lämpö juotettavissa kohteissa. Tinan hartsi auttaa kiinnittymisessä. Hankalia pintoja voi karhentaa hiekkapaperilla ja piuhan pään karvat voi juottaa ensin nippuun pikku tinanöölillä

Sitten muuntaja otti ja kosahti, täytyis löytää uusi virtalähde. 9 V AC näköjään pitäis olla. Mulla on iso pino erilaisia virtalähteitä mutta kaikki näyttää työntävän vain DC'tä. Mistäköhän löytäisin tuohon Alesikseen luotettavan powerin ?

Elektroniikkakaupoista (Bebek yms.) voisi kysellä ensimmäiseksi. Liittimet vaativat sitten taas noita tinaushommia.

Sitten vielä että löytyisköhän tohon netistä manuaalia ? Oon senkin menny kadottamaan :P Kiinnostais tietää että saisinko siirrettyä tuohon piuhaa pitkin koneelta midibiisien rummut vai joudunko käsipelillä duunaamaan uusiks. Hirveetä hommaa ja sitten v*tuttaa jos patteri lähtee taas irti.

http://cachepe.zzounds.com/media/SR … d796d56d2c465f19b598d39a29c8d8c.pdf
Saat kyllä itse etsiä vastauksen tuohon datadumppiin...
Paristoihin löytyy myös valmiita liittimiä (vaikkapa taas bebekiltä), jolloin tinataan piuhat ja paristo pysyy kontaktissa. Siis onko tosiaan Alesiksessa muistinvarmennusparisto tinaamalla?
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
burdon
20.02.2007 22:31:19 (muokattu 20.02.2007 22:31:41)
Mikä ihmeen patteri? ... Siis onko tosiaan Alesiksessa muistinvarmennusparisto tinaamalla?

Joo. Patteri oli, en tiedä tinalla vai millä, tiukasti kii sellasessa metalliräpsykässä. Todella vaikea oli saada irti ja uutta paristoa en saanut oikein pysymään muuten kiinni kuin varovasti juottamalla mutta eipä sitten kauaa pysynytkään...

Ei oo oikein järkevästi tuota patterin vaihtoo ajateltu ainakaa tohon mun yksilöön :P Olisivat helvetti tehneet vaan jonku kotelon tai järkevän pidikkeen.
I'm the burdon of pain.
rm_wispila
21.02.2007 09:59:42
Ota koko himmeli mukaan elektroniikkaosia myyvään liikkeeseen. Sieltä löytyy sitten sopiva, toimiva liitin patterille.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)