Nyt on Yamaha DTXplorerit uunituoreena huoneessani! On pirun kivaa kun voi soittaa melkein kellon aikaan katsomatta. Ainoa mikä jäi häiritsemään on toi basaripädi koska slavepedaali ei kuulu yhtä lujaa, pitäis varmaa jossai vaiheessa ostaa uus basaripädi tohon ellei sitä saa moduulista säädettyä niin ettei siinä ole dynamiikkaa. Täytyypi tutustua vielä tarkemmin, tosiaan kun käyttöohjeitakaan en ole vielä lukenut. Tuo on halpa setti joten laatu ei ole välttis paras, mutta kyllä se mulle kelpaa, tatsi on kuitenkin ihan hyvä ja niinkun olen monien kokemuksista kuullut niin sähkörummut kehittävät soittajalla tarkkuutta! Täytyy kattoa että miten sitten jossain vaiheessa oikeilla rummuilla soittaminen luistaa, hehe. Kertokaa kokemuksianne. |
Mulla on itselläni ollut vuoden verran Yamaha DTXpress III sähikäiset. Alkuun oli aikamoinen totuttelu akustisten jälkeen soittaa noita kumiläpyköitä kun en ollut moisiin ennen kajonnut. Hommasin ne juurikin sen takia että tulisi enemmän treenattua kun voi soittaa kotona milloin vaan eikä tarvitse aina lähteä treenikämpälle. Huomattavasti enemmän tuleekin treenattua mutta enemmän pitäisi käydä soittamassa myös oikeilla rummuilla, on se tatsi vaan niin paljon erilainen mun mielestä. Bänditreenit on kaksi-kolme kertaa viikossa ja joka kerta huomaa miten erilainen tuntuma on akustisissa rummuissa. Eli mun mielestä hyvä on sähkörummuilla opetella biisejä ja tekniikkaharjoituksia mutta akustisia ei sovi unohtaa vaan treenata niilläkin entiseen malliin. Ja sitten tuo pädi homma, sulla on varmaan siinä omassa setissäsi samanlaiset läpykät kuin minulla. Itse olen laittanut tuplapedaalin niin että pädin keskikohta on molempien nuijien välissä, näin kuuluu molemmat iskut yhtähyvin. Herkkyyttä pystyy ainakin omassa moduulissani säätämään. Musiikkinäytteessäni on pari biisiä joihin olen noilla jammuilla soittanut ensimmäiset rumpuversiot |