Aihe: Mitkä kannut fuusioon?
1
Jamppa2
12.02.2007 22:09:35
Olen ajatellut viimeinkin aloittaa soittamaan fuusiota, joten mitkä rummut ja sympaalit pitäis hankkia.(Pitäis hankkia vissiin aika paljon niitä sympaaleja)
Ensin vessa sitten pissa.com
Youni
13.02.2007 21:06:10 (muokattu 13.02.2007 21:17:00)
Rumpalin kannattaa opiskella soittoa monipuolisesti, tällöin katse avartuu ja saa monipuolisia vaikutteita eri musiikkityyleistä ja soittajista. Silloin se fuusion soittaminenkin on paremmankuuloista ja omaperäisempää.

Ei ole yhtä tapaa soittaa fuusiota eikä ole yhtä ainoaa ja oikeaa fuusiorumpusettiä. Settien yhteydessä sana susion viittaa tomien kokoihin, 10" 12" 14", verrattuna perinteisempään 12" 13" 16". Lähes setillä kuin setillä voi soittaa tyylilajia kuin tyylilajia, setin koon määrää loppupeleissä oma mieltymys. Olisi hyvä tietää vähän topikin aloittajan soittotaustaa niin täällä osataan neuvoa setin hankintaa paremmin.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Tindrum
14.02.2007 00:18:06
Rumpalin kannattaa opiskella soittoa monipuolisesti, tällöin katse avartuu ja saa monipuolisia vaikutteita eri musiikkityyleistä ja soittajista. Silloin se fuusion soittaminenkin on paremmankuuloista ja omaperäisempää.

Ei ole yhtä tapaa soittaa fuusiota eikä ole yhtä ainoaa ja oikeaa fuusiorumpusettiä. Settien yhteydessä sana susion viittaa tomien kokoihin, 10" 12" 14", verrattuna perinteisempään 12" 13" 16". Lähes setillä kuin setillä voi soittaa tyylilajia kuin tyylilajia, setin koon määrää loppupeleissä oma mieltymys. Olisi hyvä tietää vähän topikin aloittajan soittotaustaa niin täällä osataan neuvoa setin hankintaa paremmin.

Komp.
Rumpuihin liitetty "fusion"-merkintä kertoo harhaanjohtavasti "kokoluokan". Olen nähnyt ja kuullut suoraa jazzia todella isolla setillä, ja heviä moposetillä. Parhaat näistä kuulostivat tottakai loistavilta. Kyse on taas kerran maku-, mieltymys- jne asioista.
Ja mulla kun ei ole rahaa moneen settiin, joudun vetämään kaikki genret yhdellä setillä. ; )
m© Tiina Lymi on ihana.
Sonormies
14.02.2007 17:29:20 (muokattu 14.02.2007 17:32:57)
Olen ajatellut viimeinkin aloittaa soittamaan fuusiota...

Tuota "viimeinkin"-sanaa ei voi tässä yhteydessä käyttää luontevasti, koska kirjoittajalla on soittokokemusta takana alle vuosi. Otapa uusi yritys 7 tai 10 vuoden kuluttua.

Settien yhteydessä sana fusion viittaa tomien kokoihin, 10" 12" 14", verrattuna perinteisempään 12" 13" 16".

T-kauppa eli Thomann Saksassa kutsuu 12-13-16-22"-settiä stage:ksi, 10-12-14-22" fuusioksi ja 10-12-14-20" studiosetiksi. Nämä nimitykset saattavat tosin olla kirjavia eri firmoilla.

Olen nähnyt ja kuullut suoraa jazzia todella isolla setillä, ja heviä moposetillä.

Juuri näin. Mieltymys ratkaisee - ei genre.
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
sutikomppi
14.02.2007 22:10:05 (muokattu 17.02.2007 10:29:42)
Olen ajatellut viimeinkin aloittaa soittamaan fuusiota, joten mitkä rummut ja sympaalit pitäis hankkia.(Pitäis hankkia vissiin aika paljon niitä sympaaleja)

Aivan mitkä vaan rummut, vaikka New Soundit. Fuusiomusassa on kyse hyvästä tekniikasta ja aivan helvetillisen paljosta kuunnellusta ja omaksutusta musiikista !! Peltejä tarvitaan kaksi. Komppi ja crash. Toisaalta voi niitä peltejä hankkia aivan niin paljon kun haluaa ja rahaa on. Jos ja kun olet aloitteleva rumpali, niin fuusiomusa ei ehkä ole se ensimmäinen musiikin kategoria, johon kannattaa satsata, noin soittomielessä. Kuuntelu on eri asia.Jotenkin nyt tuntuu provokatiiviselta tämä sun kysymyksenasettelu. Sorry.
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)