Aihe: Giblaltar Intruder Direkt Drive ja muut suoravetopedaalit.
1
Noitavasara
09.02.2007 13:29:25

Tervehdys, juuri rekisteröidyin ja ajattelin ottaa asiani välittömästä puheeksi.

Elikkäs, onko kellään rumpalilla täällä kokemusta tuosta Gibraltarin suoravetovermeestä? Olen aikomuksessa sen ostaa ja haluaisin tietää muiden kokemusista. Nyt minulla on kuutisen vuotta vanha Gibraltarin aika perus tuplapedaali, ketjuvetoinen, ihan jees soittaa, joskin palauttaa turhan laiskasti. Soittotuntuma pirun hyvä ja Gibraltarin tunnettu kestävyys on tuon suhteen faktaa.

Paskamaista on se, ettei minulla ole mahdollisuutta päästä tuota suoravetopalikkaa testaamaan, elikkä on ostettava sika säkissä. Kokemuksia kiitos. :)

Sen mitä minä olen noita suoravetopeduja kokeillut, tuntuu monilla olevan niissä hirmu herkkät säädöt, yleensä tuntuu sellasella hankalalta mättää, koska olen itse tottunut polkemaan melko lailla jäykemmillä säädöillä.. Noissa tuntuu olevan kuitenkin helkutisti säätövaraa, ainakin Axiksessa on. Se on vaan niin perkeleen hintava.

Tarinointia aiheesta vaan käyntiin. *kippis*
kattila
09.02.2007 14:22:08

Kannattaa myös tutustua näihin http://www.thomann.de/fi/yamaha_dfp9410_doppelpedal.htm

Hyvät suoravetopedaalit, mutta kestävyydessä on vähän nipottamista.
MegaMan Club #008 - Spark Man
hurme
09.02.2007 15:02:59

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … bcode=shownews&nid=181&fp=1

http://www.trickdrums.com/toppages/pro1vbassdrumpedal.htm

Nämä taitaa olla uutta markkinoilla. mielenkiintoinen systeemi ainakin toi sisäinen jousi. Kummostakohan hintaa noi pitää..
Malvo - Raum Area Thrash
Bacchus
09.02.2007 15:57:49 (muokattu 09.02.2007 15:57:57)
Noissa tuntuu olevan kuitenkin helkutisti säätövaraa, ainakin Axiksessa on. Se on vaan niin perkeleen hintava.

Suoravetotekniikkahan ei vaikuta säätövaraan. Axiksissa on säätövaraa ihan omasta takaa.

Intrudereista ei ole kokemusta, mutta Yamahan suoravedoista ja Axiksista on. Kummastakaan en pitänyt.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Noitavasara
12.02.2007 11:22:13

Suoravetotekniikkahan ei vaikuta säätövaraan. Axiksissa on säätövaraa ihan omasta takaa.

Intrudereista ei ole kokemusta, mutta Yamahan suoravedoista ja Axiksista on. Kummastakaan en pitänyt.

Tiedän kyllä, ettei säätövara ole suoravedosta kiinni. Siinä vaan kuvauksien mukaan on paljon säätövaraa.

Noi Trickdrumsin kamat vaikuttaa erittäin kiintoisilta, hinnat vaan ovat kuulemma melkoset... Liian kalliin minun kukkarolle ainakin.

Katos perhanaa, on näköjään tuo Yamaha vähän halventunut. Tuo miulla on myöskin ollut mielessä, Gibraltar tuntuu vaan kestävän enemmän rääkkiä.
ltg
12.02.2007 16:23:31
Kannattaa myös tutustua näihin http://www.thomann.de/fi/yamaha_dfp9410_doppelpedal.htm

Hyvät suoravetopedaalit, mutta kestävyydessä on vähän nipottamista.

Juu, loistopeli on tuo tuplis tuntumaltaan. Mutta kovin roudauksen kestävä ei tuo ole, viikottain sitä kuskaan kodin ja treeniksen väliä plus sitten keikoilla kulkee mukana. Klappia on tullut pirusti, poljin lonksuu joka puolelta. Täytyy Eliminatoreiden kestävyys katsastaa seuraavaksi, ja jättää Jammut kakkossetille treenipedaaliksi.
Mielessänne pyörii kysymys. Kysymys, jolla ei ole väliä, mutta silti se kasvattaa painetta sisällänne. Oppikaa olemaan ilman kysymystä, johon ette vastausta löydä. (Sabanismin uteliaisuuden 2:7)
THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39
miän vain
12.02.2007 18:05:31

Juu, loistopeli on tuo tuplis tuntumaltaan. Mutta kovin roudauksen kestävä ei tuo ole, viikottain sitä kuskaan kodin ja treeniksen väliä plus sitten keikoilla kulkee mukana. Klappia on tullut pirusti, poljin lonksuu joka puolelta. Täytyy Eliminatoreiden kestävyys katsastaa seuraavaksi, ja jättää Jammut kakkossetille treenipedaaliksi.

Mulla on kanssa tuo sama samanlaisessa käytössä, ollut jo vuosia. Kuljetuslaukku alkaa olla melkolailla atomeina, ja muutakin pientä riesaa siinä on ollut. Välitangosta vaihdettiin ruuvit ja heti perään myös toinen puolikas. Ruuvit jumittelivat ja jäivät lopulta kiinni, yksi katkesi sisään. Tämä meni takuuseen, ei siinä mitään. Klappia ei juurikaan ole, mutta kyllä tuosta saa huolta pitää. Rasvata ja kiristellä ruuveja pari kertaa vuodessa, että pysyy hyvänä. Parempaa tuntumaa en ole löytänyt yhdestäkään pedaalista, paitsi speed kingistä - mutta sitä kun ei saa tuplana.

Gibraltarit voisi kyllä testata. Kukas niitä myy Helsingissä?
poro80
12.02.2007 20:18:52
Hankinnan alaisuudessa olisi myös ensimmäiset tuplat itselle. Gibraltarit näyttää fiksuilta, ilman testausta niitä en kuitenkaan hanki.

Yamaha uudistaa suoraveto pedaaliansa. Ensimmäiset versiot rantautuu varmaan suomeen alkukesästä tjsp...täytyy varmaan pirauttaa maahantuojalle? Uudistukset kohdistuu lähinnä tuohon linkkuun ja nivelöinteihin. Gooooglettamalla löytää lisää infoa.
Scram Rock?
Noitavasara
13.02.2007 11:29:20

Hankinnan alaisuudessa olisi myös ensimmäiset tuplat itselle. Gibraltarit näyttää fiksuilta, ilman testausta niitä en kuitenkaan hanki.

Yamaha uudistaa suoraveto pedaaliansa. Ensimmäiset versiot rantautuu varmaan suomeen alkukesästä tjsp...täytyy varmaan pirauttaa maahantuojalle? Uudistukset kohdistuu lähinnä tuohon linkkuun ja nivelöinteihin. Gooooglettamalla löytää lisää infoa.

Kannattaa kokeilla, tuo minun Gibraltarin pedu on ainakin tuntumaltaan ja kestävyydeltään ollut melkoisen hyvä. Joskin sitä ikääntymisen aiheuttamaa kolinaa ja palautuksen laiskistumista ilmenee.

Ite meinaan tuon pedaalin tilata Thomannilta. Siellä se taisi maksaa ~350€, kun taas soitinliikkeestä tilaamalla maksaa ~550€.
Bacchus
13.02.2007 12:51:32 (muokattu 13.02.2007 12:52:22)
Tiedän kyllä, ettei säätövara ole suoravedosta kiinni. Siinä vaan kuvauksien mukaan on paljon säätövaraa.

Noi Trickdrumsin kamat vaikuttaa erittäin kiintoisilta, hinnat vaan ovat kuulemma melkoset... Liian kalliin minun kukkarolle ainakin.

Katos perhanaa, on näköjään tuo Yamaha vähän halventunut. Tuo miulla on myöskin ollut mielessä, Gibraltar tuntuu vaan kestävän enemmän rääkkiä.

Juu, ei ollut tarkoitus olla epäkohtelias.

Trickit ovat suurinpiirtein Axiksien hinnoissa (Jenkeissä siis). Axiksiin kyllä luotan jotenkin enemmän, Trickeistä on kuulunut hieman negatiivista palautetta. Tosin ylistystäkin on tullut.

Oman kokemuksen mukaan Axikset ovat pedaalimarkkinoiden kuninkaat säätövarassa ja työn jäljessä, pedaaleista ei sutta löydy. Yamahat ovat tuntumaltaan hyvin lähellä Axiksia, tosin pieni jämäkkyyden puute vaivaa. Jämäkkyyden puute vaivaa kyllä Axiksiakin, jos vertaa moniin muihin huippupedaaleihin, mutta monet diggaavat tästä tuntumasta.

Jos himoitsee Axiksien tuntumaa pienellä budjetilla, niin Yamahan DFP9410 on hyvä vaihtoehto.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Noitavasara
13.02.2007 14:06:08

Juu, eipä tuossa ketään.

Sen mitä minä olen Axiksia kokeillut, en ole oikein tykännyt. Mutta ne ovat aina olleet jonkun muun säädöillä, joten ei ole ihme. Ovat vaan niin pirun hintavia.

Harmittaa vähän noitten Gibraltarien kohalla, se että hirmu harva tuntuu niitä käyttävän. Itse en koskaan muista kellään muulla nähneenikään..
Sergio
13.02.2007 16:19:13 (muokattu 13.02.2007 16:20:49)
Juu, eipä tuossa ketään.

Sen mitä minä olen Axiksia kokeillut, en ole oikein tykännyt. Mutta ne ovat aina olleet jonkun muun säädöillä, joten ei ole ihme. Ovat vaan niin pirun hintavia.

Harmittaa vähän noitten Gibraltarien kohalla, se että hirmu harva tuntuu niitä käyttävän. Itse en koskaan muista kellään muulla nähneenikään..

Mä omistan Gibraltarin tuplikset, ihan jees tuntumaltaan mutta jotankin puuttuu. Ite oon harkinnu seuraavaksi näitä: http://www.thomann.de/fi/gibraltar_intruder_direct_doppelpedal.htm

tai sitten ne jammun lentävät lohikäärmeet suoravedolla. Täytis vaan käydä testailemassa ja saada jostain sitä rahaa.

Edit: Niin tosiaan, soitan tupla basareilla eli, kaksi sinkkupedaalia. Lentävät lohikäärmeet ois siitäkin hyvät koska, tuplapedaaleista saa kaksi sinkkua tai sitten toisinpäin.
LaquerHead
14.02.2007 18:19:55

Kumma juttu kun ei taida vieläkään mikään muu merkki tehdä long board pedaalilevyjä kuin axis.
Luulis olevan kysyntää.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Magiz
14.02.2007 18:54:21
Kumma juttu kun ei taida vieläkään mikään muu merkki tehdä long board pedaalilevyjä kuin axis.
Luulis olevan kysyntää.

kyllähän nuo trickit tekevät.
Keep it Fresh
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)