Aihe: Tarvitsisin apua mini/keikkasetin kanssa
1 2 3
Narcosynthesis
02.01.2007 08:49:15

Auttakees, kolleegat miestä hädässä..

Oon harkinnut ostavani ns.keikkasetin, jossa olennaista olisi pieni koko ja helppo kuljetettavuus. Periaatteessa normisetillänikään roudaaminen ei ole ongelmallista, mutta kun menin silloin viimeksi tyhmänä ja innostuneena ostamaan mahdollisimman isokokoisen kiskan, minkä seurauksena se vie suurimman osan autosta, jolla bändi roudaa. Varsinkin silloin kun sopivaa kuljetusta ei ole järjestetty, on rumpaliparka aikamoisessa lirissä.

Minulla on Rolandin sähkösetti, joka menisi kyllä pienempään tilaan, mutta olen a)konservatiivi ja vihaan sähkösetin soittamista livenä b)vihaan virtapiikkejä ym, jotka tekevät kiusaa sähkösetille livetilanteessa c)haluan varjella sähkörumpujani roudaamiselta, koska käytän niitä kotona treenatessani.

Olen harkinnut ostavani esimerkiksi Yamahan Manu Katche signature tai HipGig-setin juuri keikkakäyttöä varten. Olisi äärimmäisen kätevää, mikäli rumpusetti menisi niin pieneen tilaan, että sen voisi vain napata kainaloon ja roudata tarvittaessa vaikka bussilla.
Koska pelkästään noilla Yammu-seteillä on n.1300 Euron hintaero, haluaisin kysellä, onko teillä muilla tietoa tai kokemusta settien eroista, soundeista, huonoista ja hyvistä puolista jne, joista voisi olla hyötyä ostopäätöstä tehtäessä? Samaten, mikäli teillä on tiedossanne muita "minisettejä", joita kannattaisi harkita, niin kertokaa ihmeessä.

F-musiikkihan myy HipGigejä aika kuvottavan keltaisissa väreissä, mutta Manu Katcheja ei taida suomessa oikein päästä testaamaankaan missään..
Brucepekka
02.01.2007 09:03:28
Tamburolla on käypiä pikkusettejä. Hinnatkin on ihan kohdallaan. Käsittääkseni ihan laatukamaa.
Niskamies
02.01.2007 09:35:27 (muokattu 02.01.2007 17:28:21)
Mä ostin juuri Tamburon XD Club setin. 16"x16" basari, 10"x9" etutomi, 13"x12" lattiatomi ja 13"x5" virveli. Ohuet vaahtera/poppelirungot vahvikerenkailla.

Saundi on loistava tämän kokoiseksi setiksi. Tomit soivat pehmeästi ja tummasta, ja basarissa on yllättävän paljon potkua noin pieneksi. Ja roudattavuus on ihan omaa luokkaansa. Pistän kuvaa kun setti on "valmis".

Ja kaikista parasta on, että toi shellpack maksoi uutena vähän alta 500 euroa.
Rumpupoika
02.01.2007 09:49:21
Narcosynthesis
02.01.2007 09:59:31

Mä ostin juuri Tamburon XD Club setin. 16"x16" basari, 10"x9" etutomi, 13"x12" basari ja 13"x5" virveli. Ohuet vaahtera/poppelirungot vahvikerenkailla.

Saundi on loistava tämän kokoiseksi setiksi. Tomit soivat pehmeästi ja tummasta, ja basarissa on yllättävän paljon potkua noin pieneksi. Ja roudattavuus on ihan omaa luokkaansa. Pistän kuvaa kun setti on "valmis".

Ja kaikista parasta on, että toi shellpack maksoi uutena vähän alta 500 euroa.

Kuulostaa koon ja soundikuvauksen puolesta hyvältä! Mistä hankit ja osaatko sanoa esim. pääkaupunkiseudulla paikkaa, jossa voisi päästä testaamaan? DLX Music myi joskus Tamburoita, mutta eipä ole paikkaa enää olemassa...
Brucepekka
02.01.2007 10:08:43
Soundstore Kalliossa myy Tamburon settejä.
Narcosynthesis
02.01.2007 10:30:15

Kiitokset kaikille kolmelle, taidanpa lähteä sisäänajamaan Tamburot tällä viikolla!
Niskamies
02.01.2007 16:27:58
Kuulostaa koon ja soundikuvauksen puolesta hyvältä! Mistä hankit ja osaatko sanoa esim. pääkaupunkiseudulla paikkaa, jossa voisi päästä testaamaan? DLX Music myi joskus Tamburoita, mutta eipä ole paikkaa enää olemassa...

Soundstoresta ostin. Ihan helsingin keskustassa sijaitsee. Enää ei ole tosin testisettiä kun sen ostin. Jos kiinnostaa testi, niin pistä pikaviestiä niin sovitaan testi. Mulla on rummut vantaalla.
mustakaapu_3
02.01.2007 17:10:02
Periaatteessa normisetillänikään roudaaminen ei ole ongelmallista, mutta kun menin silloin viimeksi tyhmänä ja innostuneena ostamaan mahdollisimman isokokoisen kiskan.

No tuommoisessa isossa setissähän on se plussapuoli, että lattiatomista ("16 tai "18 jne.) saa aika pienellä vaivalla modattua bassarin. Raiseri paikalleen ja bassarin jalat vaan kiinni tomijalkojen reikiin, mahdollisesti myös kalvot vaihtoon. Esimerkiksi Sami Kuoppamäen kumu-setti on rakennettu tätä silmällä pitäen.

Olisi äärimmäisen kätevää, mikäli rumpusetti menisi niin pieneen tilaan, että sen voisi vain napata kainaloon ja roudata tarvittaessa vaikka bussilla.

Remolla oli joskus rumpusetti, jonka sai pakattua vain hieman symbaalilaukkua isompaan caseen. Alakalvottomia rumpuja, jotka sai pakattua sisäkkäin. Lienee kuitenkin tämä malli jo kadonnut hisorian hämäriin...
Kärsänpuolikas
02.01.2007 17:21:09
13"x12" basari
Varmaan munakas ;)

Okay, back to business.
korkuinen
Niskamies
02.01.2007 17:28:05
Varmaan munakas ;)

Okay, back to business.

Ohhoh, lattiatomihan sen piti olla.
Kuorsuri
02.01.2007 17:33:43 (muokattu 02.01.2007 17:34:13)
HipGig, /,,/
En kyllä ole kovin varma soundien puolesta, vaikka Jammut onkin.
Näin se menee... eiku.. siis... tota noin... nyt mä hokkasin! eiku... -Setin kokoamista á la Petè
Danko
02.01.2007 17:49:58

Remolla oli joskus rumpusetti, jonka sai pakattua vain hieman symbaalilaukkua isompaan caseen. Alakalvottomia rumpuja, jotka sai pakattua sisäkkäin. Lienee kuitenkin tämä malli jo kadonnut hisorian hämäriin...

Entäs Arbiter Flats, jotka saa pakattua symbaalilaukun kokoiseen caseen? (-: Nää ei kyl mikittämättä toimi.
http://www.arbiter.co.uk/flats/index.htm
El Jefe
02.01.2007 17:58:29
Entäs Arbiter Flats, jotka saa pakattua symbaalilaukun kokoiseen caseen? (-: Nää ei kyl mikittämättä toimi.

Tomit toimii.Mul on 10" ja 12" tomit suht matalalle viritettynä.Pinstripeillä funkki soundi.Bassari oli aika turha akustisesti.Nyt on 16" lattiatomi bassona mutta 22" Sonor tulossa.Ei vie kauheasti tilaa.
mustakaapu_3
02.01.2007 18:40:11

Jep, toimivat kai nuokin. Noissa remoissa, jotka joskus musiikki-kullaksella näin, oli vielä se plussa, että matkassa oli runkoakin noin viis tuumaa. Liekkö tällä sitten vaikutusta soundiin?
Niskamies
02.01.2007 18:51:19 (muokattu 02.01.2007 18:54:31)
Sonorin 505-setin suosittelisin passaamaan. Se on puhdasta B-luokkaa kun taas Tamburot ovat laaturumpuja, vaikka hinta on samaa luokkaa.

Tamburolta löytyy minisetti myös Formula-sarjasta. Erona XD:n rungot (täysvaahtera vs. vaahtera/poppeli) ja vanteet (valu vs. prässi). Tässä olisi linkki:

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/40_41/products_id/863

Mulla oli toisena vaihtoehtona yamahan hipgig jr, jonka hinta f-musiikissa raudan kanssa oli n. 750 euroa. Valitsin Tamburon kuitenkin paremman saundin ja viimeistelyn takia (Tamburossa vaha, Yamahassa päällyste. Kalliimmat hipgigit passasin korkean hinnan takia.
Bacchus
02.01.2007 19:19:30
http://soundstore.fi/product_info.p … ts_id/721?osCsid=2683175d013391604d
Tamburo XD club "minisetti" 599.00 €

Kaiken lisäksi ihan komeat. Pitääkin käydä Soundstoressa laittamassa Tamburot testiin.

Narcosynthesis: komea nicki.;)

Pistähän Niskamies kuvaa ja arviota setistä kun kerkeät.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Niskamies
02.01.2007 19:26:10
Kaiken lisäksi ihan komeat. Pitääkin käydä Soundstoressa laittamassa Tamburot testiin.

Narcosynthesis: komea nicki.;)

Pistähän Niskamies kuvaa ja arviota setistä kun kerkeät.

Joo, pistän kunhan saan setin valmiiksi (ts. ständitilaus saapuu). Mulla itelläni on toi brown fade vahapintaisena.
aarnikotka
03.01.2007 00:10:11

Kannattaa kuitenkin miettiä, että mikä on sitten tuo todellinen "tilansäästö". Itsekin hankin tuon ludarin moposetin joskus muka helpomman roudattavuuden takia, mutta totesin, että todellinen tilansäästö oli 2 tuumaa basarissa, jota kuitenkin roudarin 20" basarikotelossa, kun en tullut sille omaa koteloa hankkineeksi. Sittemmin olen jättänyt pearlin setistä toisen tomin kotiin, ja HALLELUJAA! sehän menee samalla vaivalla ja basari taitaa olla silti kevyempi kuin ludarin 18".
Varo päätäsi??
Narcosynthesis
03.01.2007 08:54:05 (muokattu 03.01.2007 08:55:14)

Soundstoresta ostin. Ihan helsingin keskustassa sijaitsee. Enää ei ole tosin testisettiä kun sen ostin. Jos kiinnostaa testi, niin pistä pikaviestiä niin sovitaan testi. Mulla on rummut vantaalla.

Hei, kiitos tiedosta! Itse asiassa Soundstore sijaitseekin ihan melkein naapurissa ja olin joskus käynyt kurkkimassakin! Pistän viestiä, kun tulee ajankohtaisemmaksi tai mikäli Soundstoressa eivät jostain syystä anna testata!

Ja suurkiitokset kaikille vastanneille jälleen, nyt on jo parempi idea siitä, mitä kannattaa lähteä kokeilemaan!

@Bacchus: Kiitokset, olen itsekin ylpeä...:D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)