Aihe: yamaha suoravedot
1 2
Peace
23.05.2004 21:40:02
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-123485.html

onkos noi yamahan suoravedot?
ja mitäs hyötyy noist suoravedoist o?
Joona Rautiainen
LumPus
23.05.2004 23:38:38
Eip, nuo on ihan ketjuvetoset. Tässä linkki Gibraltarin suoravetoihin http://www.gibraltarhardware.com/?f … amp;mid=1145&sid=75&cid=26#

Äänetön, todella tarkka tuntuma..sopii ainakin mun jalalle todella hyvin.
Sponsored by Espoon Musiikki
Paas
24.05.2004 09:18:39
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
käreyndanni
29.10.2004 14:58:56
Kokemuksia Yamahan DFP 9410 suoravetopedaaleista? Miten ovat kestäneet, säätömahdollisuudet ym.. Hinta on kyllä todella houkutteleva Thomanilla, 309, -, Fazulla 425, -.
Pieni rumpalipoika
29.10.2004 15:09:22 (muokattu 29.10.2004 15:10:14)

Kokemuksia Yamahan DFP 9410 suoravetopedaaleista? Miten ovat kestäneet, säätömahdollisuudet ym.. Hinta on kyllä todella houkutteleva Thomanilla, 309, -, Fazulla 425, -.

Enpä tiedä mitkä ovat säätömahdollisuudet, en tiedä kestävyydestä, enkä about muutenkaan mistään.

Mutta suosittelen kysymään silti Fasulta myyvätkö T-kaupan hintaan. Älä mene tinkaamaan, vaan sano suoraan että t-kauppa x€ te 1,5x€. Sitten kysymys kehiin, että myyvätkö järkevään hintaan. T-kauppa on mainio systeemi (itsekin nauttinut mestan antimista ilmaiseksi ja rahalla), mutta usein saattaa saada samaan hintaan Suomesta. Ja toisaalta takuuasioiden hoitaminen ollee helpompaa suomalaisen maahantuojan kanssa,
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
ddrum54
29.10.2004 15:21:03

Hinta - laatusuhteeltaan erinomaiset pedalit. Monipuoliset säätömahdollisuudet. Helppo muuttaa kahdeksi sinkuksi. Herkät. Pojalla ja minulla ollut käytössä n. 2 vuotta, ei vikoja eikä klappia missään. Suosittelen.
2`n 4
ddrum54
29.10.2004 15:26:19 (muokattu 29.10.2004 15:26:56)

ja mitäs hyötyy noist suoravedoist o?

Omiin kokemuksiin perustuen suoraveto pysyy paremmin mukana nopeassa poljennossa. Ei siis tarvitse jousen jäykkyyttä lisäämällä nopeuttaa palautumista.
2`n 4
Pieni rumpalipoika
29.10.2004 15:33:52

mitäs hyötyy noist suoravedoist o?

Kuten varmasti ymmärrät - suoravedossa ketjun tai narun klappi/venymisefekti jää pois. Eli polkasu ja sen aiheuttama delay jää pienemmäksi.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
miän vain
29.10.2004 17:32:51

Kesällä ostin, kirjoittelin siitä tännekin. Toimiikohan haku?

Hyvät on. Herkkä tuntuma. Nopeat. Äänettömät, kun muista voidella (no joo, kerran vasta on täytynyt). Nuijan jälkiheilunta jää pois, kun jalka pysäyttää laudan. Ketju/hihna joustaa, jolloin on sama pysähtyykö lauta, kun nuija jatkaa kuitenkin nyökkimistä. Säästyy energiaa, jonka voi sitten käyttää nopeuteen/voimaan.

Säätöjä: nuijan lähtökulma, pedaalin lähtökulma (eivät vaikuta toisiinsa tai pedaalin toiseen puoleen), jousen jäykkyys. Nuijissa muistilukot, joita voi halutessaan käyttää säädettävinä painoina à la Iron Cobra.

Miinuksia:

-Kantaosa ei laakeroitu - vain nailoniset putkenpalat akselin ympärillä. Toimii silti hyvin.
-Suoraveto-osa ei laakeroitu. Tosin tästä en tiedä tarkkaan, kun en viitsi avata ja katsoa. Luultavasti sielläkin on samaa kamaa, ainakin siltä näyttää.
-Sain kaupasta huonon välitangon (lienee liikkeessä ollut testikappale) ja siitä vaihdettiin juuri äskettäin kaikki ruuvit. Kierteet oli menneet, onneksi ruuvin puolelta. Ja takuutyönä, tietenkin.

Sain Fazerista alennusta ihan pyytämättäkin. Nyt en muista tarkkaan, mutta suunnilleen silloiseen Thomann-hintaan lähti.
"Pulla ei maistu erilaiselta, vaikka sille antaa nimen"
Monochromatic on bändini.
rummunteko-ohjeita sivun alareunassa.
DimensionZ
29.10.2004 22:09:12

Itsekin olen noita DFP-9410 miettinyt. Olisi pedaalien vaihto edessä kohtapuolin, ja tuo hinta noissa miellyttää todella paljon. Muutamien testikertojen jälkeen olen täydellisesti vakuuttunut valinnasta. Ei voi muuta kun kehua. Ja itse suosin muutenkin Yamahaa pikkasen muiden yli. Fasulta kyselin meilillä noita joskus tuossa alkukesästä, ja lupasivat heti ne hintaan 325€, mikä menee jo 4€ thomannin hintojen alle kun postikulut lasketaan mukaan.
''He jumped right out of a building!!''
moderndrummer88
30.10.2004 13:33:12 (muokattu 30.10.2004 13:36:06)
joo hyvät pedaalit on, eikä minunkaan mielestä mitään kovin hepposta tekoa tuskin ole... Musiikkimessuilla kuopiossa pääsin soittamaan piiiiiitkästä aikaa rautakäärmeksillä ja voin sanoa ihan huoletta että jammut hakkaa IC:et ihan milloin vaan! suoravedon ansiosta IC ei pääse lähellekkään jammun keveyttä.

plussaa myös se että ovat satasen halvempia kuin eliminaattorit tai IC:et mikä vaikutti myös omaankin ostopätökseen.

itselläni hyväksi havaittu kikka noilla pedaaleilla on se että vasen nuija laitetaan sentin pari lähemmäs kalvoa kuin oikeanpuoleinen-parantaa tatsia huomattavasti..
pysyvät mukana hyvin hitaassa kuin nopeassa soitossa kun jotkut pedaalit taas ovat tarkoitettu enemmän hitaaseen tai sitten nopeaan soitton..
että tämmöstä tällä kertaa...
Tasmaani
10.02.2006 23:09:50 (muokattu 10.02.2006 23:10:28)
Ensinnäkin pahoittelut wanhan topikin ylösnostatuksesta, mutta näin tämän keinon paremmaksi kun tehdä kokonaan uuden topikin...

Eli, oon tässä koko illan miettiny, että miten helevetissä noi ko. pedaalit saa tungettua siihen pikkuruiseen pussukkaan? :D

Nim. Tilamatematiikkaa opiskelemaan(ko)?
Migo
10.02.2006 23:10:35
Ensinnäkin pahoittelut wanhan topikin ylösnostatuksesta, mutta näin tämän keinon paremmaksi kun tehdä kokonaan uuden topikin...

Eli, oon tässä koko illan miettiny, että miten helevetissä noi ko. pedaalit saa tungettua siihen pikkuruiseen pussukkaan? :D

Purkamalla??
"Paikka jossa heavy sedät iskee miekkansa aina kiveen kun Puolalaisen taidejatsin ystävät antavat verbaalisen miekkansa heilua". -Resonance
The Prisoner
10.02.2006 23:16:39
Paljonko uusi välitanko jammuihin maksaa?
Siis nimenomaan se jammun välitanko.
Joskus vaan voisi olla hiljaa.
Tasmaani
10.02.2006 23:22:05
Purkamalla??

Niin minäkin luulin, mutta ainakaan pelkästään pedaaleiden erottamisella + välitangon irrottamisella ei onnistu vtr. esim. IC.
Niskamies
10.02.2006 23:47:00
Niin minäkin luulin, mutta ainakaan pelkästään pedaaleiden erottamisella + välitangon irrottamisella ei onnistu vtr. esim. IC.

Irrotat sillä yamahan toolilla pedaalien pohjasta sen ruuvin, ja saat pedaalin todella pieneen tilaan. Sitten vaan tanko irti ja pussiin.
More is more.
K.Suninen
10.02.2006 23:57:34

Itse tuollaiset omistan ja hyvät on. Tosi tarkat ja herkät ja helppo purkaa kahdeks sinkuks siirtämällä jousi ja nuija vaan toiseen päähän. Itse en enää ikuna halua ostaa ketjuvetoisia, kun näiden makuun on päässyt..Paljon ketjuvetoisia hekrkemmät.
Vikoja ei ole vielä ilmenny, olleet käytössä about 3 vuotta.
Osta ihmeessä suoravedot, se kannattaa.
En perusta Wecklistä
Kärsänpuolikas
11.02.2006 00:00:02
Itse tuollaiset omistan ja hyvät on. Tosi tarkat ja herkät ja helppo purkaa kahdeks sinkuks siirtämällä jousi ja nuija vaan toiseen päähän. Itse en enää ikuna halua ostaa ketjuvetoisia, kun näiden makuun on päässyt..Paljon ketjuvetoisia hekrkemmät.
Vikoja ei ole vielä ilmenny, olleet käytössä about 3 vuotta.
Osta ihmeessä suoravedot, se kannattaa.

Veikkaan, että on kysyjä jo tehnyt valintansa..:D
"En kangasta viittaan mittaa"
K.Suninen
11.02.2006 00:00:35

Hyvin ne sinne mahtuu.
En perusta Wecklistä
Tasmaani
11.02.2006 10:49:02
Irrotat sillä yamahan toolilla pedaalien pohjasta sen ruuvin, ja saat pedaalin todella pieneen tilaan. Sitten vaan tanko irti ja pussiin.

Kiitos tästä! Het' onnistu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)