Aihe: Pearl semipro vs. pro
1
magik
07.03.2007 10:14:50

Tarkoitus ois maksaa ittensä kipeeks ostamalla uudet pjöntöt metallivetoiseen musiikkiin bändille joka aloittamassa keikkailun..

Pearl ois merkki, mutta olen mittaillut ja tutkinut muutamaa settiä, lähinnä Sessions eli SMX ja SBX, ja sitten Masters-sarjaa, jossa noita malleja on sitten hiukka enemmän..

Eri malleissa on näköjään eri materiaalit, esim smx=vaahtera, ja sbx=koivu, ja masters-sarjassa myös eri materiaalit mutta myös hiukan eri kiinnikkeillä jne olen käsittänyt.

Session-sarja on myös aika lähellä mastersia, erot lähinnä vanteissa yms, olenko oikeassa?

Eli: mitä olette mieltä, mitkä laitamma? Shellpack vai koko setti (lausutaan: minkälainen virveli seteissä on)? Lisää pönttöjä ilmeisesti saa aika vaivatta näihin, vai?

Hinta on tietysti tärkeä tekijä myös, mutta varauksella kuitenkin..

Pearlin sivuilta saa ihan kätevästi tuommosta 'näin paperilla'-tietoa, mutta näin fiiliksellisesti ja saundillisesti ajattelin..

Vai lähetäänkö triggaamaan?
WyW
07.03.2007 12:09:57

Sessions sarjalla keikkailee jo hyvin ja pistää hinnan erotuksen vaikkapa sitten kunnon caseihin, niin säilyy vielä kunnossakin.

Nähdäkseni noitten ylempien sarjojen erot alkaa merkitseen lähinnä sitten studiohommissa.
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm
Triskal
07.03.2007 12:30:11 (muokattu 07.03.2007 12:30:33)

Lisää pönttöjä noihin vaivatta nimenomaan EI saa. Oman kokemukseni mukaan Pearlilta saa odottaa irtopönttöä kuin irtopönttöä kuusi kuukautta, ihan sama mikä sarja ja mikä väri. Tuntuu oikeasti, että ei edes missään Pearl Europen keskusvarastolla jossain Saksassa pidetä varastossa muita kuin valmiita shellpackeja.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> http://koti.mbnet.fi/sjkok/etappi - 2 biisiä imutettavana! Sinne hus. ->
Shitmanek
07.03.2007 13:50:32
Lisää pönttöjä noihin vaivatta nimenomaan EI saa. Oman kokemukseni mukaan Pearlilta saa odottaa irtopönttöä kuin irtopönttöä kuusi kuukautta, ihan sama mikä sarja ja mikä väri. Tuntuu oikeasti, että ei edes missään Pearl Europen keskusvarastolla jossain Saksassa pidetä varastossa muita kuin valmiita shellpackeja.

Sessionsin kohdalla pienen esteen voi tulevaisuudessa tuoda myös se, että mallisarja lopetetaan.
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
Tracer
07.03.2007 13:58:02
Tilasin SMX-settiini 16 ft:n marraskuussa 06, toimitusajaksi luvattiin 3/07.
Tomi tuli kuitenkin jo joulukuun puolivälissä.
Välillä siis yllättyy iloisestikin.
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
LaKu
07.03.2007 15:11:07
Pearlin SBX:ää voisin suositella kun itellä on ollut yksi setti. Ei olisi pitänyt myydä. Mahtava atakki bassarissa, ja muutenkin laadukkaat rummut. Nyt kun on vähän kokeillu eri settejä niin olen sitä mieltä että koivurungot miellyttää enemmän kuin esim. vaahtera.
Torilla huomasin kaksikin SBX-settiä.
ruuhkis
07.03.2007 16:05:00
Minkälainen on budjetti? Vai tarkoittaako, maksan itseni kipeäksi, ihan kuinka paljon vaan? :D Itselläni on kokemuksi noista vaahtera kannuista ja täytyy myöntää, että hyvää tavaraa. Tomit varsinkin olivat mieleeni, napakka, kontrollissa pysyvä soundi, joskin valuvanteita ei löydy. Virveliä en ole päässyt testailemaan.
Mitä sitten tulee tuohon pöörlin hardwareen, ei mieleeni, joten itse lähtisin, siis jos pakko pearliin on kajota, niin ostamaan shellit vain, muut kova esim. tamalta.

Masters sarjasta kannattaa kysyä, moderndrummerilta (jos muistan oikein) hän taisi näyttää ko. rummuttimille ovea melko nopeasti, mutta eiköhän sieltä jotain paljastu.

Mutta jos merkkiuskollisuus ei kovin pahasti päätä vaivaa niin kannattaa tsekata myös muiden merkkien kalustoa, esim. kumua (
Rockster
07.03.2007 16:15:41
Mitä sitten tulee tuohon pöörlin hardwareen, ei mieleeni, joten itse lähtisin, siis jos pakko pearliin on kajota, niin ostamaan shellit vain, muut kova esim. tamalta.

En voi sanoa samaa. Samaa paskaa se Tamallakin on. Pearlin telineet ovat toimineet itselläni hyvin.
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
ultra
07.03.2007 16:48:20
Masters sarjasta kannattaa kysyä, moderndrummerilta (jos muistan oikein) hän taisi näyttää ko. rummuttimille ovea melko nopeasti, mutta eiköhän sieltä jotain paljastu.

Löytyy täältä myös muita, kuten esim. minä, joka olen pysynyt uskollisena omalle toistakymmentä vuotta vanhalle MMX-setilleni. Lisätomeja olen saanut haalittua erittäin kiitettävästi ja jopa edukkaasti käytettynä. Näistä uudemmista Session-seteistä ei kylläkään ole kokemusta. En myöskään nyttemmin erityisemmin välitä Pearlin virveleistä, koska arsenaalissa on tarpeeksi L-virveleitä. Sanoisin, että ihan itsekunnioituksen, statuksen ja jälleenmyyntiarvon (siis jos joku haluaa niitä myydä) takia Masters-sarjaan vaan kaikki rahat kiinni..;)

Pearlin telineet ovat toimineet itselläni hyvin.

Kuten myös. Pääosa on vanhempaa (joku 15 vuotta) 800-sarjaa ja mitään vikoja ei ole tullut vastaan vuosikausien kohtuuttoman härskistä roudauksesta huolimatta.
I'm a gooner
moderndrummer88
07.03.2007 17:17:34
Joo itellä oli tosiaan nuo MMX:t viikon ajan, en tykänny sitten yhtään. Tomeja en saanu soivaan vireeseen mitenkään, eikä saanu kaverikaan joka niitä kävi kokeilemassa virittää. Basari oli erittäin munakkaan kuuloinen tosin! Voi olla, että saattoi olla virittäjässä vikaa, kun olen jälkeenpäin kuullu klippiä just sillä minun entisellä setillä soitettuna niin varsin nätiltä on rummut soundannu.

Toisaalta vaihdoin nuo Premier Genistoihin ja ne toimii jo hyvin semmosilla vireillä, kun laittaa kalvot kiinni ja vääntää ruuvit sopivan kireälle. Haluan rummut mitkä toimii suht vähällä säädöllä, nuo MMX:t ei semmosilta vaikuttaneet.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
fabarm
08.03.2007 02:11:04 (muokattu 08.03.2007 02:11:55)
Pearlin shellpackeissa ei tule virveliä mukana, mikä on hyvä. Pearlin hardware on mulla ainakin kestänyt hyvin. Musta tuntuu, että nää hardware-ei-kestä-jutut johtuu 90 prosenttisesti siitä, että vedellään ruuvit niin kireelle, että jengat paukkuu yms.

Edit:kirjoitusvirheitä
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
Triskal
08.03.2007 08:37:48

En voi sanoa samaa. Samaa paskaa se Tamallakin on. Pearlin telineet ovat toimineet itselläni hyvin.

Kuten myös. Pearlin arvokkaampi rauta on laadussa ja funktionaalisuudessa vertaansa vailla.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> http://koti.mbnet.fi/sjkok/etappi - 2 biisiä imutettavana! Sinne hus. ->
HeavyMachinery
08.03.2007 11:42:36

Joo itellä oli tosiaan nuo MMX:t viikon ajan, en tykänny sitten yhtään. Tomeja en saanu soivaan vireeseen mitenkään, eikä saanu kaverikaan joka niitä kävi kokeilemassa virittää. Basari oli erittäin munakkaan kuuloinen tosin! Voi olla, että saattoi olla virittäjässä vikaa, kun olen jälkeenpäin kuullu klippiä just sillä minun entisellä setillä soitettuna niin varsin nätiltä on rummut soundannu.

Toisaalta vaihdoin nuo Premier Genistoihin ja ne toimii jo hyvin semmosilla vireillä, kun laittaa kalvot kiinni ja vääntää ruuvit sopivan kireälle. Haluan rummut mitkä toimii suht vähällä säädöllä, nuo MMX:t ei semmosilta vaikuttaneet.

Nehän oli sika helposti viritettävät rummut. Nyt Ko. setti on DrmBug:illa itse tykkäsin juurikin tomeista, mutta basari oli tosi vaisu...

SBX:ia olen virittänyt ja nauhoittanut, niistä en saanut kunnon botnea jostain syystä irti. Niiden soundi oli hieman "villasukkamainen"

MMX oli aika stydi runko ja ne soi kyllä kovaa jos käski mutta hiljaakin soitto niillä onnistui. Soittelin niitä ja PDP:n settiäni rinnan ja kyllä toi PDP vei voiton sen soundi oli Avoimempi kuin mmx:ien.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Analuuk
08.03.2007 23:40:37
Joo itellä oli tosiaan nuo MMX:t viikon ajan, en tykänny sitten yhtään. Tomeja en saanu soivaan vireeseen mitenkään, eikä saanu kaverikaan joka niitä kävi kokeilemassa virittää.

Valurautavanteiset kannut on ihan erilaiset virittää, kuin normaaleilla prässivanteisilla varustetut. Jäykkä vanne ei mukaannu samalla tavalla ja tasaista virettä joutuu hakemaan hitaammin ja kauempaan. Itse en pidä niistä ollenkaan, enkä ymmärrä miksi jengi ihailee esim. Tamoissa olevia Die Cast-vanteita. Mun mielestä tuo hehkutus on pelkkä myyntikikka ja tyhmän kusetusta...
Jos ei kulje, niin soitetaan kovempaa!
moderndrummer88
08.03.2007 23:44:13
Valurautavanteiset kannut on ihan erilaiset virittää, kuin normaaleilla prässivanteisilla varustetut. Jäykkä vanne ei mukaannu samalla tavalla ja tasaista virettä joutuu hakemaan hitaammin ja kauempaan. Itse en pidä niistä ollenkaan, enkä ymmärrä miksi jengi ihailee esim. Tamoissa olevia Die Cast-vanteita. Mun mielestä tuo hehkutus on pelkkä myyntikikka ja tyhmän kusetusta...

Tosin nuo olivat niin vanhaa mallia, että niissä oli vielä prässivanteet. Kai se oli se syvä vaahterarunko, joka oli minun kompastuskivi.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
hansakemanelius
09.03.2007 19:54:28

Pearl ois merkki, mutta olen mittaillut ja tutkinut muutamaa settiä, lähinnä Sessions eli SMX ja SBX, ja sitten Masters-sarjaa, jossa noita malleja on sitten hiukka enemmän..

Itse ostin äskettäin SMX-setin ja yllätyin soundista hyvin positiivisesti.
Jopa n.s. kilpailevan bändin kaveri tuli ihmettelemään että mikä basari sulla on kun
soi noin tanakasti. Setti löytyy omasta kuvasta.
HeavyMachinery
09.03.2007 20:47:44

Olen muuten aivan samaa mieltä. En pidä valuvanteistä yhtään....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
ultra
09.03.2007 23:20:27
Olen muuten aivan samaa mieltä. En pidä valuvanteistä yhtään....

Yksi hyvä syy pysyä uskollisena vanhoille MMX:ille.
I'm a gooner
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)