Jomped 01.03.2007 19:51:50 | |
---|
tuolle toisessa keskustelussa tuli esille että nämä olisivat hyvän hintalaatusuhteen raskaaseen heviin sopivia peltejä. onko mielipiteitä/kokemuksia? hmphrmph |
Ville.K 01.03.2007 20:58:54 (muokattu 01.03.2007 21:08:19) | |
---|
Aika kirkkaita ja paksuja ovat.. itellä oli sellanen 16" medium crash.. Kyllä se ihan asiansa ajo, mutta sitte ku ostin noita bosphoruksia, niin sitä piti piiskata niin paljon lujempaa, että ei enää oikeen sopinu muiden peltien tyyliin... Mutta kokeilemalla selviää... E: Olishan tuolla tosiaan ollu tuo FAQ ja hakukin on yleensä ihan hyödyllinen, mutta kuitenkin "No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv |
tolppa-apina 01.03.2007 22:46:17 (muokattu 01.03.2007 22:54:13) | |
---|
itse olen päässyt kokeilemaan meinl classicin medium-sarjan settiä. hi-hat oli melko kolkko, ride kamala, mutta crash upposi halpacrashina kohtuu hyvin. samasta hintaluokasta paiste tarjoaa alpha sarjaa. tuon uuden alpha 2006 sarjan rock ride oli minun korvaan selkeämpi ja rehellisempi kuin classic sarjan medium ride. toisaalta taas, minun makuni saatta huidella aivan toisaalla kuin sinun, eikä tuosta ole enää pitkä matka hintavimpiin ja laadukkaampiin lättyihin. harkintaa veliseni. käytettynä voi tehdä löytöjä. EDIT. edellisestä ketjustasi päätellen soitat heviä ja jos etsit soittamasi musiikin mukaisia peltejä niin kehotan vielä enemmän etsimään, vaikka käytettynä, hieman enemmän heviin sopivia symbaaleja. juuri noita raskaampaan musiikkiin sopivia peltejä liikkuu käytettynä paljon, johtuen niiden hevi-soundista jota pellin uutena ostanut soittaja ei ehkä hakenutkaan. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=153124 http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=153108toivoo betty terveisiä lähettäen |
Dnjmaster 02.03.2007 00:21:40 | |
---|
Niin kuin edellä, minäkin kehoitan säästämään enemmän ja katselemaan laadukkaampia peltejä. Classicin efektejä oli 12" china ja 10" splash ja molemmat olivat aika syvältä. Seuraa toria.. kalamies#40 >-)))> |
Olly 02.03.2007 10:39:53 | |
---|
"Ehjä Rude 1000 18" crash/ ride symbaali satasella viikonlopuksi." Eikö tuo hinta tunnu aika kovalta? Kyllä satasella ainakin koko viikon pitää saada soittaa. Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
kammio 02.03.2007 10:42:58 | |
---|
Jos ei suuria ennakkoluuloja ole niin käyppä testaamassa Orionin peltejä..taitaa olla edullisempia kuin Meinlin halpikset mutta meininki on lähempänä meinlin kalleimpia sarjoja. Musiikki-Hellakselta saa..eli käy kilkattelee meinlit levytukussa ja Orionit tien toiselta puolelta :D Oma kokemus classic-sarjasta on se että 8" bell on ihan kiva..muuta käyttökelpoista en ole löytänyt. Meinlilta MB20 on hieno sarja hevistelyyn, mutta hinta onkin sitten aika saatanan korkea. |
Jouni Antero 02.03.2007 10:54:36 | |
---|
Niin kuin edellä, minäkin kehoitan säästämään enemmän ja katselemaan laadukkaampia peltejä. Classicin efektejä oli 12" china ja 10" splash ja molemmat olivat aika syvältä. Seuraa toria.. Niin se näköjään on soittajan korvassa...minä (ja kai tuhat muuta) tilasin sen efekti-setin (18" china, 12" china splash 10 splash) ja käytän säännöllisesti vain sitä 12" china splashiä johon tykästyin het oitis :D Se china on kolkko, mutta joihinkin juttuihin ihan jees - sama pätee vähän kaikkiin merkkeihin ja malleihin. |
Roope77 02.03.2007 14:52:36 | |
---|
kokemuksia on jonkin verran koska meidän koulussa on 16" classic crashi. Ihan hyvä soundi verrattuna esim: paiste 3 jne. Noi kuuluu kuitenkin niin sanottuun semi-pro sarjaan. Ei ne huonoja ole mutta ei mitään hirveen hyviäkään. |
Dnjmaster 02.03.2007 17:07:03 | |
---|
Niin se näköjään on soittajan korvassa...minä (ja kai tuhat muuta) tilasin sen efekti-setin (18" china, 12" china splash 10 splash) ja käytän säännöllisesti vain sitä 12" china splashiä johon tykästyin het oitis :D Se china on kolkko, mutta joihinkin juttuihin ihan jees - sama pätee vähän kaikkiin merkkeihin ja malleihin. Juu siis soundiasiathan ovat ihan henkilökohtaisia. Mikä toisesta on hyvä ei toisesta välttämättä ole. Itse en vaan pitänyt noista koska sointi oli mielestäni hieman halva ja muovisen kuuloinen. Mutta hintaisekseen ne ovat ihan hyviä pelejä. kalamies#40 >-)))> |
Jomped 02.03.2007 19:24:51 | |
---|
lähtökohtasesti sillä soundilla ei oo niin väliä, kuhan joku hevi, ja laadukkaan kuulonen, ettei mitään kattilankansisoundeja. pääasia on että kestää raskasta heviä. tuumakokoja ettin 17, 18, 19 rässit ja saman kokoisia chinoja, muuta ei tarttee vielä. mutta noi wuhanit vissii kandee chinapuolelta maistella? niistä kuullu paljoo huonoo. rässit vaan tuottaa hankaluuksia, kun tämäkin crash kasa myraa maksoi reilut 500e, ja kaikki halki. hmphrmph |
Lehtikumpu 02.03.2007 19:38:53 (muokattu 02.03.2007 19:40:23) | |
---|
En tiedä auttaako yhtään mutta Paisten Alpha 16" crash kuulostaa kokolailla tasan samalta kun Meinlin Classicsin 16" mediumi. Silmät kiinni ei eroa huommanut kun huito menemään. :) Siten voin ainakin tosta kyseisestä lätystä sanoa että koliseva ja kolkko pelti. Jos saa suositella jotain niin Alchemy Pro A.R.T. yllätti erittäin positiivisesti. Viisaammat valaiskoon mutta muistaisin niiden olevan B20 pronssia. Ehdottomasti paljon "musikaalisempi" pelti kyseessä kun vertaa noihin muihin kattilankansiin mitä itellä on. 90e makso uutena :) E: perskeles :D sisälukutaito kunniaan. Tosta Alchemyn kestävyydestä ei sitte voi todellakaan sanoa samaa :D Reunasta ohut kun mikä. "Kamalasti pelottaa" -salakuljettaja tullissa |
Tindrum 02.03.2007 22:30:32 (muokattu 02.03.2007 22:38:13) | |
---|
En tiedä auttaako yhtään mutta Paisten Alpha 16" crash kuulostaa kokolailla tasan samalta kun Meinlin Classicsin 16" mediumi. Silmät kiinni ei eroa huommanut kun huito menemään. :) Siten voin ainakin tosta kyseisestä lätystä sanoa että koliseva ja kolkko pelti. Jos saa suositella jotain niin Alchemy Pro A.R.T. yllätti erittäin positiivisesti. Viisaammat valaiskoon mutta muistaisin niiden olevan B20 pronssia. Ehdottomasti paljon "musikaalisempi" pelti kyseessä kun vertaa noihin muihin kattilankansiin mitä itellä on. 90e makso uutena :) E: perskeles :D sisälukutaito kunniaan. Tosta Alchemyn kestävyydestä ei sitte voi todellakaan sanoa samaa :D Reunasta ohut kun mikä. Het voin sanoa oman mielipiteeni. Soitin useamman treenin noilla A.R.T. -pelleillä. Kolisivat kuin kattilan kannet. Ostin Classicsit ja heti toimi. 10 - 0. Classicssien hyväksi. Mun mielestä. e: ja sama juttu noiden Alphojen kanssa. Elä vaivaudu. Classicsit on hyvät pellit. Edellämainitut on molemmat kattilankansia. m©
Tiina Lymi on ihana. |
Timi_1000 02.03.2007 23:49:38 | |
---|
Meinlistä ei juurikaan kokemuksia ole mutta Paisteen Rudet kestävät aika kovaa käyttöä. Tosin niitä joutuu soittamaankin kovaa että syttyvät. Itse pidin erityisesti crasheista, ride ja haikka pääsevätkin vähemmällä eli sinne vaikka jotain herkempää tavaraa..? |
kamelisko 03.03.2007 08:28:51 | |
---|
Kyllä Menlin Classicit on hyviä peltejä. Tasalaatuista koneella tehtyä kamaa, ei härösoundeja toisin kuin jossain Staggeissa. Itse en pidä medium riden soundista mutta haitsut ja 16" Crash on varsin ok. Varsinkin jos miettii hintaa joka on suhteessa tosi halpa. Voisin vaihtaa muuten Classicin Medium Riden johonkin kirkassoundisempaan 20" peltiin. |
Bacchus 03.03.2007 10:24:14 (muokattu 03.03.2007 10:27:08) | |
---|
Het voin sanoa oman mielipiteeni. Soitin useamman treenin noilla A.R.T. -pelleillä. Kolisivat kuin kattilan kannet. Ostin Classicsit ja heti toimi. 10 - 0. Classicssien hyväksi. Mun mielestä. A.R.T ja Pro A.R.T-sarja ovat aivan eri asia. A.R.T on tosiaan erittäin kolkko ja surkea, mutta Pro A.R.T on hintaisekseen ihan pätevä. e: ja sama juttu noiden Alphojen kanssa. Elä vaivaudu. Classicsit on hyvät pellit. Edellämainitut on molemmat kattilankansia. Omasta mielestäni Alphat kyllä pesevät Classicit mennen tullen. Tosin kyllä niillä Classiceillakin mieluummin soittelee kuin 302-kattilankansilla. Sabianin XS20-sarjaa suosittelisin kyllä ennemmin kuin Classiceja. Ihan toimiva sarja hintaisekseen. EDIT: Jos saa suositella jotain niin Alchemy Pro A.R.T. yllätti erittäin positiivisesti. Viisaammat valaiskoon mutta muistaisin niiden olevan B20 pronssia. Ehdottomasti paljon "musikaalisempi" pelti kyseessä kun vertaa noihin muihin kattilankansiin mitä itellä on. 90e makso uutena :) Kyllä, Pro A.R.T. on B20-pronssia. E: perskeles :D sisälukutaito kunniaan. Tosta Alchemyn kestävyydestä ei sitte voi todellakaan sanoa samaa :D Reunasta ohut kun mikä. No kaverilla on Pro A.R.T:n 16" crash käytössä nyt varmaan viidettä vuotta, ja hyvin toimii. Alchemyt ovat tosin yksilöitä, joten hirveän pitkälle meneviä johtopäätöksiä ei tästä voi vetää. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Triskal 03.03.2007 11:07:58 (muokattu 03.03.2007 11:11:22) | |
---|
Se china on kolkko, mutta joihinkin juttuihin ihan jees - sama pätee vähän kaikkiin merkkeihin ja malleihin. Mun mielestä just loistava. Tasainen kosahdus ja paljon sustainia. Mutta näinhän se juuri menee. Toinen tykkää ja toinen ei, ja molemmat ovat omalta osaltaan oikeassa. No kaverilla on Pro A.R.T:n 16" crash käytössä nyt varmaan viidettä vuotta, ja hyvin toimii. Alchemyt ovat tosin yksilöitä, joten hirveän pitkälle meneviä johtopäätöksiä ei tästä voi vetää. Yksi Alchemyiden sudenkuoppa on sorvaus. Kun pintaa tarkastelee (ainakin "oikeissa" alchemyissä, pro arteista en tiedä) näkeepi ohuita ja paikoitellen pelottavan syviä sorvinuria, ei puolta milliä leveämpiä, mutta melkein läpi tyrkättyjä. Olen nähnyt useamman sorvinurasta lähtevän murtuman. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
http://koti.mbnet.fi/sjkok/etappi - 2 biisiä imutettavana! Sinne hus. -> |
Lehtikumpu 03.03.2007 12:39:30 (muokattu 03.03.2007 12:41:53) | |
---|
Het voin sanoa oman mielipiteeni. Soitin useamman treenin noilla A.R.T. -pelleillä. Kolisivat kuin kattilan kannet. Ostin Classicsit ja heti toimi. 10 - 0. Classicssien hyväksi. Mun mielestä. e: ja sama juttu noiden Alphojen kanssa. Elä vaivaudu. Classicsit on hyvät pellit. Edellämainitut on molemmat kattilankansia. Pro A.R.T. ja A.R.T. on ihan eri peltejä. (E: kuten tossa onkin jo sanottu..) Siinä missä Alphat kolisevat nii Alchemy soi. Yksi Alchemyiden sudenkuoppa on sorvaus. Kun pintaa tarkastelee (ainakin "oikeissa" alchemyissä, pro arteista en tiedä) näkeepi ohuita ja paikoitellen pelottavan syviä sorvinuria, ei puolta milliä leveämpiä, mutta melkein läpi tyrkättyjä. Olen nähnyt useamman sorvinurasta lähtevän murtuman. Juu ton huomasin itekkin kun ostoksilla olin. Eihän siinä taas auta kun ettiä yksilö kunnon sorvauksella. "Kamalasti pelottaa" -salakuljettaja tullissa |
moderndrummer88 03.03.2007 13:32:13 | |
---|
soundilla ei oo niin väliä, kuhan laadukkaan kuulonen,. ööö......? "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Jomped 03.03.2007 17:16:17 | |
---|
ööö......? :D:D eikun sitä että ei ole väliä onko se heleä, kirkas, tumma tms, kunhan kuulostaa soittimelta. ja kestää. on täällä näitä vaihtoehtoja tullut kiitos paljon =) taidan näitä classicseja maistaa ^^ hmphrmph |
rumpali-isti 03.03.2007 18:34:32 | |
---|
Itellä oli joskus classicsi soundwave haitsu. Olihan se aloitteliahaitsuks saakelin hyvä vehje. Mutta sitten kun muut pellit alko oleen jotain ihan muuta tasoa, nii alko toi classicsikin kuulostaan ihan shaisselta. Suurin ongelma oli, että pelti oli ihan liian paksu... M |