Aihe: Gongin käyttö setissä
1 2
rm_wispila
17.08.2005 16:31:01
Kiinan reissusta tarttui mukaan 15" pikku-gongi. Ei mikään käsityötaidon huippu, mutta soi kuitenkin. Hintakin oli länsimaalaisittain "nimellinen".
Löytyy lyöntikohtaa vaihdellen erilaisia soundeja; reunalta ridetyyliä, keskeltä sitten se wowwaava crash. Mausteena mukavan eksoottinen.

Himmeli roikkuu reunareikien kautta kulkevalla narulla. Roikotin sitä standin kiristysruuvista, mutta heiluu ikävästi. Jonkinlainen poikkipuomi tulisi ilmeisesti rakennella.. Käyttö on kuitenkin hieman hankalaa, koska lätty roikkuu pystysuorassa.

Käyttö-/ripustusvinkkejä ?
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
HeavyMachinery
17.08.2005 16:32:08

Seinälle muistoksi reissusta :)
Minä tiedän - siis pelkään !
rm_wispila
17.08.2005 16:34:45
Näinhän se on lähinnä viime vuodet palvellut, mutta jonain päivänä ...
HeavyMachinery
17.08.2005 17:18:47

Näinhän se on lähinnä viime vuodet palvellut, mutta jonain päivänä ...

Anna olla siellä on vaimokin tyytyväisempi.
Minä tiedän - siis pelkään !
ddrum54
17.08.2005 22:40:19
Käyttö-/ripustusvinkkejä ?

Mulla on 10" oopperagong, samankokoisen konserttitomin kalvon paikalla. Vanhasta kalvosta rinkula talteen ja sen kanssa kiristää ne narut. Tulee hauska "rumpu".
2`n 4
J. Cool
17.08.2005 22:57:04

tulee vaan mieleen legendaarinen kummeli & riffien kuningas, gerhard rihmakallio
Hyvi ruuvaa!
Stereophile
18.08.2005 06:13:45

tulee vaan mieleen legendaarinen kummeli & riffien kuningas, gerhard rihmakallio

Hetki meni ennenkuin hoksasin... Aika paha.

...piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... =)
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
Bobana
18.08.2005 08:04:05
Paat siihen ständiin roikkumaan sen ja sitte virität narut myös kiinni lattiaan tai johonki alas. Pitäis ruveta pysymään aloillaan.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
J. Cool
18.08.2005 09:37:49

Hetki meni ennenkuin hoksasin... Aika paha.

...piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... =)

on kyl aivan mahtava sketsi :D
Hyvi ruuvaa!
welho
18.08.2005 11:09:47

Hii!!

Mulle tuli just maanantaina 30" chinese gong ja se laitetaan ehdottomasti setin taakse perinteiseen tyyliin!!!

Harmi ku oon ollut reissussa ja ei oo päässyt tuota vehjettä vielä sen kummemmin ihmettelemään.. Illalla kotio ja sitten alkaa asettelu!:)
Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!!
miän vain
18.08.2005 11:25:30

Oopperagongi on mullakin. Porasin alareunaan toiset kaksi reikää ja laitoin vanhaan vanteeseen roikkumaan kuin aku ankka -mikrofonin. Tämä sitten ständiin.

--

Kävin taas Woodwindsissä, iski lievä GAS. Oopperagongeja laskevalla sävelellä, jee. Ja noin 40" tam tam, nelinumeroisella hinnalla. Eihän noita nyt oikeasti tarvitse, mutta...
Aikani käytin niin, ettei aikaa jäänyt jäädä miettiin.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
ddrum54
18.08.2005 13:44:26
--

Kävin taas Woodwindsissä, iski lievä GAS. Oopperagongeja laskevalla sävelellä, jee. Ja noin 40" tam tam, nelinumeroisella hinnalla. Eihän noita nyt oikeasti tarvitse, mutta...

Miten niin ei tarvitse? Oishan toi 40" komee, vaikka koristeena. Kyllä se tarttee olla.
2`n 4
rm_wispila
18.08.2005 15:00:24
Oopperagongi on mullakin. Porasin alareunaan toiset kaksi reikää ja laitoin vanhaan vanteeseen roikkumaan kuin aku ankka -mikrofonin. Tämä sitten ständiin.

Onko aseteltu pystysuoraan vai hieman vinoon? Pysty asento kun ei ole miellyttävä ranteelle.

Setin takana sijoitettu gongi tulee olla paljon isompi, täytyy näkyä rumpalin isojen hartioiden (lue:mahan) takaa...

-Kun on paljon romua ympärillä, todennäköisyys osua niihin paranee-
miän vain
18.08.2005 18:19:50

Onko aseteltu pystysuoraan vai hieman vinoon? Pysty asento kun ei ole miellyttävä ranteelle.

Saa sen vaikka vaakasuoraan. Tää mun on kuitenkin niin erikoisenkuuloinen laite, että yksi lyönti per keikka on jo melkein liikaa. Että ei sikäli väliä. Nytkään se ei ole edes setissä.

Setin takana sijoitettu gongi tulee olla paljon isompi, täytyy näkyä rumpalin isojen hartioiden (lue:mahan) takaa...

Tietty joo, 30" ja ylöspäin. Muuten ei päästä Rihmakallio-fiiliksiin.
Aikani käytin niin, ettei aikaa jäänyt jäädä miettiin.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Jucciz
30.04.2018 03:59:16 (muokattu 30.04.2018 04:00:51)
J. Cool: tulee vaan mieleen legendaarinen kummeli & riffien kuningas, gerhard rihmakallio

Tarkalleen ottaen Rihmakallo. Mut joo, pelastin kyseisen gongin (40" Zildjian) talteen. Ilmoitan siihen kumauttamalla perheelleni, että ruoka on valmista.
Kimd
30.04.2018 13:57:23
Jucciz: Tarkalleen ottaen Rihmakallo. Mut joo, pelastin kyseisen gongin (40" Zildjian) talteen. Ilmoitan siihen kumauttamalla perheelleni, että ruoka on valmista.

Siinä saattaa koko kylä saapua
Ei irtoa
Duro
30.04.2018 14:25:03
Kimd: Siinä saattaa koko kylä saapua

Poliisien kera.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Epämuusikko
30.04.2018 17:27:58
Puhuttaessa gongista tarkoitetaan yleensä tam-tamia.

Itse ostin torilta pienen gongin. Se on määräsävelinen, toisin kuin BÖSSHHH- äännähteinen huomattavasti rockimpi tam-tam.

Tam-tamiin minulla ei ole varaa, eikä se mihinkään mahtuisikaan.
uliuli
Jucciz
30.04.2018 23:58:08
Kimd: Siinä saattaa koko kylä saapua

Haittaako se sitten lopulta? Jos vaikka jokaisella on oma lautanen ja lautasliina.
Jucciz
30.04.2018 23:59:07
Epämuusikko: Puhuttaessa gongista tarkoitetaan yleensä tam-tamia.

Sää kun näistä enemmän tiiät, haluaisitko pitää pienehkön luennon siitä, milloin kuuluu käyttää termiä gongi ja millioin taas pitäisi puhua tam-tamista? Ja milloin nuo kaksi ovat sitten päällekkäisiä termejä, jos ylipäätään ovat?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)